156 JTS happiarvot yli rajojen, EOBD valo näyttää kattivikaa
Valvoja: Moderators
156 JTS happiarvot yli rajojen, EOBD valo näyttää kattivikaa
Mulla on alla 156 JTS -04, jossa EOBD varoitusvalo on syttynyt jo useampaan kertaan ja vika on ollut joka kerta katalysaattorissa. Ajossa ei huomaa minkäänlaista häiriötä, lukuunottamatta joutokäynnillä kierrosten 'vaeltelua'.
Pakokaasumittauksessa muut arvot ovat olleet kohdallaan, lukuun ottamatta O2 arvoa, jossa 5 % raja ylittyy ainoastaan joutokäynnillä, eli kierroksia nostettaessa arvo ok. Autoon on juuri vaihdettu uudet tulpat.
Myös lämmöt pysyy melko alhaalla, ei nouse maantieajossa 60 asteen yli pitkälläkään matkalla ja kaupungissa 70 asteen tuntumaan.
Autolla ajettu ainoastaan 69tkm, enkä jaksa uskoa, että katalysaattori olis epäkunnossa, voisko kyse olla lambda-anturiviasta? Voiko termostaatin toimimattomuus/'jumitus' vaikuttaa myös päästöarvoihin + katalysaattorin EOBD varoitukseen??
Jos jollain on kokemuksia samanlaisista ongelmista, pistäkää kommenttia!
Pakokaasumittauksessa muut arvot ovat olleet kohdallaan, lukuun ottamatta O2 arvoa, jossa 5 % raja ylittyy ainoastaan joutokäynnillä, eli kierroksia nostettaessa arvo ok. Autoon on juuri vaihdettu uudet tulpat.
Myös lämmöt pysyy melko alhaalla, ei nouse maantieajossa 60 asteen yli pitkälläkään matkalla ja kaupungissa 70 asteen tuntumaan.
Autolla ajettu ainoastaan 69tkm, enkä jaksa uskoa, että katalysaattori olis epäkunnossa, voisko kyse olla lambda-anturiviasta? Voiko termostaatin toimimattomuus/'jumitus' vaikuttaa myös päästöarvoihin + katalysaattorin EOBD varoitukseen??
Jos jollain on kokemuksia samanlaisista ongelmista, pistäkää kommenttia!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jumittunut termari ei vaikuta tuollalailla... se vaikuttaa vaan moottorin lämpöihin ja bensankulutukseen.
Joutokäynnin vaeltelu voisi olla ILMI vika(?) ... en tiedä voisiko päästöjen heittokin johtua siitä.... tämä siis puhdas arvaus!
Joutokäynnin vaeltelu voisi olla ILMI vika(?) ... en tiedä voisiko päästöjen heittokin johtua siitä.... tämä siis puhdas arvaus!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Suuttimet on syytä tarkistaa. Muutama kuukausi sitten yks sylinteri lakkas toimimasta ja syyksi paljastu 4 sylinterin puolan hajoaminen, puolan jälkeen käynti on ollu taas normaalia.zarre kirjoitti:Kuullostais suutin vialta. Käy laihaseoksella joutokäynnillä ja on todella tarkka määrien suhteen, koska käy lähes "kipurajalla".
Termostaatin vaihtaminen on turhaa.
Termostaatin toiminnan tarkistaminen tuli mullakin mieleen. Motonetissa on kahdenlaista termostaattia tarjolla, koteloitu 44€ ja koteloimaton 9,9€. Riittääkö tuollainen koteloimaton, kotelolle on laitettu melkoisesti hintaa...Dobber kirjoitti:Kyllä termostaatti vaikuttaa moottorin toimintaan ja niihin pakokaasuihin koska ei käy oikean lämpöisenä, joten kannattaa vaihtaa ja samalla vaihdat lämpötila-anturin joka on kiinni siinä termostaatti mutikassa.