Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Valvoja: Moderators
Muutaman kerran 147 on pimeässä yllättänyt... Kun törkkää pitkät viiksestä päälle sammuu kaikki ajovalot.
3 kertaa havaittu nyt 3 kk aikana. Viimeisemmällä kerralla en saanut toimimaan millään, täytyi tyytyä lähilyhtyihin. Tallissa ne kuiten korjaantu yön aikana. Ekoilla kerroilla riitti toinen yritys onnistuneeseen valovaihtoon.
Toinen (voi olla "mekaaninen" vika).
Takalasin pesuri lakkas toimimasta. Nestettä on ja silleen, mutta mitään roisketta ei takana tapahdu. Edessä lentää.
Onko taakse oma pesuripumppu?
3 kertaa havaittu nyt 3 kk aikana. Viimeisemmällä kerralla en saanut toimimaan millään, täytyi tyytyä lähilyhtyihin. Tallissa ne kuiten korjaantu yön aikana. Ekoilla kerroilla riitti toinen yritys onnistuneeseen valovaihtoon.
Toinen (voi olla "mekaaninen" vika).
Takalasin pesuri lakkas toimimasta. Nestettä on ja silleen, mutta mitään roisketta ei takana tapahdu. Edessä lentää.
Onko taakse oma pesuripumppu?
-onko pakko jos ei taho-
Kerran kosteilla keleillä tuli myös tuo dimmun mainitsema kierrolukumittarin pimeys. Tosiaan häipyä resetoimalla auton.
Toinen oli bensamittarin taustavalot, syttyi nyrkillä
Toinen oli bensamittarin taustavalot, syttyi nyrkillä

Viimeksi muokannut tonba, 26 Marras 2007, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Tämä taitaa kuulua tänne. Eilen tuli laitettua alfaan uusi akku kiinni. Kaikki meni ihan ok ja tänä aamuna kun olin lähössä töihin niin starttasin auton ja vilkaisin lämpötilanäyttöä niin siinä lukee 99.
Piti hieraista silmiä ja kokeilla näpäyttää aste pienemmälle. Näyttöön tuli luonnollisesti 98. No näppäilin siinä kiireessäni sitte yksitellen aina 32 saakka mikä on normaalisti max lämpötila. Ajoin töihin ja kuumaa puhalsi normaalisti. Äsken kun lähdin niin päätin kokeilla onko vielä sama juttu. No sama homma jatkuu luvut kasvaa vaan ylös mentäessä. Kokeilin näppäillä alas ja 0 saakka meni, kokoajan puhalsi vaan kuumaa ja nollan jälkeen tuli F9. Kiireesti näppäsin takas 32 ja kokeilin ylös mihin asti menee ja 99 jälkeen tuli 0 ja sen jälkeen lämppäri toimi taas normaalisti 17-32. Varsin omituista... 


- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
siis hanttarinovesta toimii kumpaan suuntaan tahansa mutta kuskin ovesta välil ei saa alasMonza kirjoitti:Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Vastaan veljen ja sen 75:n puolesta, joka tosin on käytössäni että vilkut väpättää kuin olisi polttimo tai rele risana mutta ei ole, jarruvalot ei pelaa ja vika on taas joku 'Alfavika', tööttikään ei pelaa. Nämä on antanut lisäjännitystä tässä paskasyksyssä ajeluun, katsari ei laittanut ajokieltoon kumminkaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Mulla taas 33:ssa hanttarin puolen lasi menee hanttarin puolelta alas, muttei ylös, kuskin puolelta ei kumpaakaan ja 164:ssa kuskin lasi ei mee alas, mutta tulis kyllä ylös. 164:ssä vika on paikallistettu kytkimestä irronneeseen johtoon, 33:ssa taas katkaisijan liitintä ja itse katkaisijaa toisiinsa puristamalla toimii.willez kirjoitti:siis hanttarinovesta toimii kumpaan suuntaan tahansa mutta kuskin ovesta välil ei saa alasMonza kirjoitti:Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !
I do my loving in the winter.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Joo, siis tuo mun kommentti oli omasta 164:stawillez kirjoitti:siis hanttarinovesta toimii kumpaan suuntaan tahansa mutta kuskin ovesta välil ei saa alasMonza kirjoitti:Hanttarin ovesta saa lasin alas muttei ylös! Kuskin ovesta kumpaankin suuntaan. Eiköhän tuo ole kytkinvika.willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
eli uuden katkasijan ostamalla toimis ? Mitäköhä delta pulittaa tollasestaärrä kirjoitti:Tyypillistä kuluneelle lasinnostimen kytkimelle: toinen suunta pelaa hyvin mutta toinen suunta satunnaisesti tai muuten heikosti.willez kirjoitti:Kuskinovesta ei saa välillä hanttarin lasia alas,mutta ylös menee aina. HMM !

- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eilen iski 156:een kohtuullisen mystinen sähkövika, jarrua painettaessa radio sammuu, mutta herää kuitenkin hetken päästä jälleen
Vika saattaa olla mankan etupaneelissa, koska nyt kun irroitin paneelin ja laitoin sen takaisin, niin radio ei herää ollenkaan. No, pitää kokeilla toisella mankalla...

"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
voiskohan olla joku sulakevika ? tai jotain,mun muistaakseni jarruvalot,radio,tupakan sytytin ja töötti on samassa sulakkeessa !Keltsi kirjoitti:Eilen iski 156:een kohtuullisen mystinen sähkövika, jarrua painettaessa radio sammuu, mutta herää kuitenkin hetken päästä jälleenVika saattaa olla mankan etupaneelissa, koska nyt kun irroitin paneelin ja laitoin sen takaisin, niin radio ei herää ollenkaan. No, pitää kokeilla toisella mankalla...
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eiliset työmatkat ilman rokkikonetta meinasivat ajaa hulluuden partaalle
Joten ehtoolla toinen mankka kainaloon ja pihalle sitä vaihtamaan. Kun sain vanhan radion pois paikoiltaan, eikä se vieläkkä herännyt toimimaan, rupesin tutkimaan johtoja.
Viaksi paljastui alkuperäisessä johtosarjassa oleva sulakepesä, sen toinen pää oli murtunut ja siten mankalle ei tullut virtaa... Onneksi tallista löytyi uusi sulakepesä ja sain rokin jälleen soimaan

Joten ehtoolla toinen mankka kainaloon ja pihalle sitä vaihtamaan. Kun sain vanhan radion pois paikoiltaan, eikä se vieläkkä herännyt toimimaan, rupesin tutkimaan johtoja.
Viaksi paljastui alkuperäisessä johtosarjassa oleva sulakepesä, sen toinen pää oli murtunut ja siten mankalle ei tullut virtaa... Onneksi tallista löytyi uusi sulakepesä ja sain rokin jälleen soimaan

"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tänään sitten Alfa pelotteli sähkövialla, ehkä otti nokkiin kun kiroilin niitä natinoita/kitinöitä 
Prisman parkki paikalla laitoin avaimen virtalukkoon ja aijoin käynnistää auton, samalla kun pitäis tulla valoja koelautaan niin kaikki pimeni. Ei virtoja ollenkaan ei toiminut keskuslukitus, ei startannut, ei mitään ihan kuin akku olisi menny.
No konepelti auki ja tarkistin akunjohdot ja raavin päätäni että mitä nyt. Sitten päätin vielä kokeilla keskuslukitusta ja kas kummaa se toimi. Ei muuta kuin autoon sisään ja auto käyntiin ja kotiin.
Ei kyllä anna kauheaa luottamusta lähteä mihinkään pitkälle jos tuollainen alkaa tapahtua useinkin
Onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi olla kyse? Voiko johtua avaimesta (patterit loppu) että meni ajonestopäälle?

Prisman parkki paikalla laitoin avaimen virtalukkoon ja aijoin käynnistää auton, samalla kun pitäis tulla valoja koelautaan niin kaikki pimeni. Ei virtoja ollenkaan ei toiminut keskuslukitus, ei startannut, ei mitään ihan kuin akku olisi menny.
No konepelti auki ja tarkistin akunjohdot ja raavin päätäni että mitä nyt. Sitten päätin vielä kokeilla keskuslukitusta ja kas kummaa se toimi. Ei muuta kuin autoon sisään ja auto käyntiin ja kotiin.
Ei kyllä anna kauheaa luottamusta lähteä mihinkään pitkälle jos tuollainen alkaa tapahtua useinkin

Onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi olla kyse? Voiko johtua avaimesta (patterit loppu) että meni ajonestopäälle?
^Männä suvena meidän 156:nen ei lähtenyt käyntiin. Akkujohtojen "heiluttelun" jälkeen, mutta sammui uudelleen muutaman kilometrin päässä. Viaksi osoittautui akkujohdon liitos akkukenkään. En osaa kuvata tarkemmin, kun vaimo oli ratissa ja minä annoin puhelimella ohjeita.
Delta korjas, veloitus 0 e (takuu voimassa).
Delta korjas, veloitus 0 e (takuu voimassa).
alfan mystisiä sähkövikoja
Ostin 164:n mustan -89:n vuonna 2004. Autohan on toiminut kaikki nämä
vuodet ihan OK, mitä nyt kulutusosia ja renkaita y.m on hankittu matkan
varrella. Hyvä niin- tässä männäänä päivänä rupesin vaihtelemaan
mittarikopan polttimoita, kun niitä pikku hiljaa pamahteli sammuksiin.
Rupesi jo tuntumaan siltä että jokin reunaosa oli hieman pimeä mittari-
taulussa.
Nyt varsinaiseen asiaan- Kun polttimot oli uusittu ilmeni seuraavaa ;
Yhdistetty jarruneste- ja kytkinneste-säiliön varoitusvalo hohti kirkkaa-
na mittaritaulussa.Säiliö on täynnä piripintaan. Irroitin molemmat joh
dot
säiliön rajakytkimestä- ei mitään vaikutusta. Mittasin yleismittarilla -
johtojen välistä löytyy 12 volttia. Olisiko veljes- ja sisarkunnassa elek-
troniikan gurua joka valaisisi minulle kuinka kytkentä on mittaritaulus-
ta ja merkkivalosta eteenpäin säiliöön.
Sitten vielä toinen asia; kun kytken pitkät päälle pitäisi kait mittaritau-
lussa syttyä sininen pitkien merkkivalo , mutta kun ei. Polttimo on ehjä.
Eli mistä pitkien valojen merkkivalo saa ohjausvirran?
vuodet ihan OK, mitä nyt kulutusosia ja renkaita y.m on hankittu matkan
varrella. Hyvä niin- tässä männäänä päivänä rupesin vaihtelemaan
mittarikopan polttimoita, kun niitä pikku hiljaa pamahteli sammuksiin.
Rupesi jo tuntumaan siltä että jokin reunaosa oli hieman pimeä mittari-
taulussa.
Nyt varsinaiseen asiaan- Kun polttimot oli uusittu ilmeni seuraavaa ;
Yhdistetty jarruneste- ja kytkinneste-säiliön varoitusvalo hohti kirkkaa-
na mittaritaulussa.Säiliö on täynnä piripintaan. Irroitin molemmat joh
dot
säiliön rajakytkimestä- ei mitään vaikutusta. Mittasin yleismittarilla -
johtojen välistä löytyy 12 volttia. Olisiko veljes- ja sisarkunnassa elek-
troniikan gurua joka valaisisi minulle kuinka kytkentä on mittaritaulus-
ta ja merkkivalosta eteenpäin säiliöön.
Sitten vielä toinen asia; kun kytken pitkät päälle pitäisi kait mittaritau-
lussa syttyä sininen pitkien merkkivalo , mutta kun ei. Polttimo on ehjä.
Eli mistä pitkien valojen merkkivalo saa ohjausvirran?
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
tube68 kirjoitti:Tänään sitten Alfa pelotteli sähkövialla, ehkä otti nokkiin kun kiroilin niitä natinoita/kitinöitä
Prisman parkki paikalla laitoin avaimen virtalukkoon ja aijoin käynnistää auton, samalla kun pitäis tulla valoja koelautaan niin kaikki pimeni. Ei virtoja ollenkaan ei toiminut keskuslukitus, ei startannut, ei mitään ihan kuin akku olisi menny.
No konepelti auki ja tarkistin akunjohdot ja raavin päätäni että mitä nyt. Sitten päätin vielä kokeilla keskuslukitusta ja kas kummaa se toimi. Ei muuta kuin autoon sisään ja auto käyntiin ja kotiin.
Ei kyllä anna kauheaa luottamusta lähteä mihinkään pitkälle jos tuollainen alkaa tapahtua useinkin
Onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi olla kyse? Voiko johtua avaimesta (patterit loppu) että meni ajonestopäälle?
Peugeotiani vaivasi joskus aikoinaan samanlaiset oireet. Ei paljoa naurattanu aamulla, kun lähdin yo-kirjoituksiin jo valmiiksi hieman myöhässä ja auto ei inahtanutkaan, kun käänsin avaimesta

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyllä palaa,vaikka siellä ei olekaan summareitakumimuumi kirjoitti:164 kilvenvalo pois pelistä varmaan jo kolmeviikkoa, eilen syttyi ihan omia aikojaan. Sumuvalojen merkkivalo palaa koko ajan, katkaisijassa vikaa?? Getvosessakin on näitä, mittaristo toimii kun muistaa, pyyhkijöissä on yksi asento silloin kun sattuu muistamaan.

Nothing beats cubic inch
Mystisiä sähkövikoja
Nyt löytyi jo omin voimin se pitkien merkkivaloongelma 164:ssa
Mittaritaulun vasemmanpuoleinen moninapaliittimessä oli kaksi
reunimmaista johtoa vaihtaneet paikkaansa.
Ihan yleiseksikin tiedoksi- koska moninapaliittimet tuppaavat löystyä
ajan mukaan ja aiheuttavat mitä ihmeellisimpiä temppuja kojetaulussa
niin luettelen oikean johtojärjestyksen sitä tarvitseville.
vasemmalta kolon puolelta;
sini/valk, vihr/musta, sini/pun , kelt/vihr, pun/musta, sininen , Sini/must
sini/kelt. Voi vaihdella värit eri vuosimalleissa
Jarru/kytkinnestesäiliön merkkivalon ongelma on vielä ratkaisematta.
Ei luonto antaisi millään periksi vain poistaa merkkilamppua

Mittaritaulun vasemmanpuoleinen moninapaliittimessä oli kaksi
reunimmaista johtoa vaihtaneet paikkaansa.
Ihan yleiseksikin tiedoksi- koska moninapaliittimet tuppaavat löystyä
ajan mukaan ja aiheuttavat mitä ihmeellisimpiä temppuja kojetaulussa
niin luettelen oikean johtojärjestyksen sitä tarvitseville.
vasemmalta kolon puolelta;
sini/valk, vihr/musta, sini/pun , kelt/vihr, pun/musta, sininen , Sini/must
sini/kelt. Voi vaihdella värit eri vuosimalleissa
Jarru/kytkinnestesäiliön merkkivalon ongelma on vielä ratkaisematta.
Ei luonto antaisi millään periksi vain poistaa merkkilamppua



Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
http://www.shorey.net/CarDisc/164/6/21/page2782.html
Tuolla sivulla on aika hyvä taulukko merkkivalojen vioista.
Tuo vihjaa että vikana on katkaisija, rele tai Alfa Control-yksikkö.
Laitoin sulle kuitenkin sähköpostia, jossa on oikein kytkentäkaavio.
Tuolla sivulla on aika hyvä taulukko merkkivalojen vioista.
Tuo vihjaa että vikana on katkaisija, rele tai Alfa Control-yksikkö.
Laitoin sulle kuitenkin sähköpostia, jossa on oikein kytkentäkaavio.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Ettei kuusnepan jarrunesteanturi olisi samanlainen, kuin esim. Themassa? Eli kohon päässä on magneetti, joka nesteen ollessa oikealla tasolla sulkee reed-kytkimen. Tällöin piuhojen irrottaminen sytyttää valon. Voisi kokeilla kytkeä piuhat yhteen, tosin kun en Alfan systeemiä tunne, niin en vastaa mahdollisista vahingoista.
Fiatin ja Lancian kohdalla tuo on kielletty öljynpinnan anturin osalta (pitää laittaa vastus väliin), ei muuten.

Samaa vikaa vikaa. Nollan tuntumassa alfa on näytellyt italian säätä. Tänään oli mittarissa +9 ja huiput oli +19,5. Sitten äkkiä "ovikello" soi, lumihiutale ja varoitus liukkaudesta pärähti ruutuun.TeeHoo kirjoitti:^^Lämpötilat kyllä sahaa aika rajusti Jyväskylässä... Mulla näytti mittari hetken aikaa 14 astetta pakkasta (oikea ulkolämpötila nollan tuntumassa)

Missä toi ulkolämpötila-anturi 156:ssa lymyilee ja voiko sen vaihtaa, liitintä nysvätä, tai jotain? Mulla on ollut alusta saakka noi lukemat vähän mitä sattuu...
-Antti
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Näin se siis periaatteessa toimii. Siellä ei ole magneettia, vaan jousi joka painaa metallilevyä joka oikosulkee anturille tulevat piuhat. Ilman mitään vastuksia.mutt kirjoitti:Ettei kuusnepan jarrunesteanturi olisi samanlainen, kuin esim. Themassa? Eli kohon päässä on magneetti, joka nesteen ollessa oikealla tasolla sulkee reed-kytkimen. Tällöin piuhojen irrottaminen sytyttää valon. Voisi kokeilla kytkeä piuhat yhteen, tosin kun en Alfan systeemiä tunne, niin en vastaa mahdollisista vahingoista.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Lämpötila-anturi sijaitsee oikean sivupeilin alaosassa, sellainen ruuvarilla ulos kammettava muovinen palikka. Anturin liittimen irroittaminen saattaa vaatia peilin lasin irroittamisen. Se on neljällä klipsillä lukittu paikalleen painamalla. Riittää kun saa pari klipsiä auki pienillä ruuvareillaasavinen kirjoitti:Missä toi ulkolämpötila-anturi 156:ssa lymyilee ja voiko sen vaihtaa, liitintä nysvätä, tai jotain? Mulla on ollut alusta saakka noi lukemat vähän mitä sattuu...

Omassa 156:ssa painin alku syksyllä saman ongelman kanssa. On ärsyttävää, kun ulkona on +20 ja ilmastointi päällä, yhtäkkiä ilmastointi tippuu pois päältä, lämmitin menee täysille ja ulkolämpötila näyttää -20°C

Myöhemmin tuo anturi-signaali rupesi kokonaan hukkumaan, ulkolämpötila näyttö vaihtuu trippimittariksi. Tällöin lämmönsäädin toimii manuaalina, eli sisälämpötilan säätö 22°C onkin sama kuin lämppärin hana olisi puoliksi auki

Ostin Heikalta uuden anturin, mutta tämä ei auttanut. Sitten jätin vain kytkemättä peilin sisällä olevan anturin liittimen ja olen tyytynyt veivailemaan haluamani sisälämpötilan manuaalisesti...
Epäilisin vian olevan ovessa olevassa johtosarjan liittimessä, mutta en ole vielä sitä jaksanut purkaa

"No smoke => no power => no hope"
alfan mystisiä sähkövikoja
Aivan toiseen asiaan kuin edellinen kirjoittaja.......................................
Olisiko kellään käsitystä missä 164:ssa sijaitsee sisävalon viiverele?

Olisiko kellään käsitystä missä 164:ssa sijaitsee sisävalon viiverele?

Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
alfan mystisiä sähkövikoja
Juu, rele löytyi e.m. paikasta. Rele tuntuu ohjaavan ECU:a joka vuo-
rostaan hoitaa viipyilemisen. Kun etsin sitä siitä
jarru.kytkinnesteen
säiliöön vaikuttavaa ECU:n relettä niin kokeillaksena vaihdoin ko. releen
toiseen. Seuraus oli että hapettunut vaihtamani rele aiheutti taas niitä
kuuluisia mystisiä vikoja ; takana lukuvalot syttyivät ihan oikein mutta
kun ne sitten sammuivat viiveellä niin syttyivät sulakeboxin valo ja
katossa kuskin yläpuoliset valot. Ja jäivät päälle
no nyt taas toimii
kun vaihdoin vaihteeksi ehjän releen.
rostaan hoitaa viipyilemisen. Kun etsin sitä siitä

säiliöön vaikuttavaa ECU:n relettä niin kokeillaksena vaihdoin ko. releen
toiseen. Seuraus oli että hapettunut vaihtamani rele aiheutti taas niitä
kuuluisia mystisiä vikoja ; takana lukuvalot syttyivät ihan oikein mutta

katossa kuskin yläpuoliset valot. Ja jäivät päälle

kun vaihdoin vaihteeksi ehjän releen.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)