Ilmamassamittarin korjailu ?
Valvoja: Moderators
Ilmamassamittarin korjailu ?
Tota alfan ilmamassamittaria tiettävästi jotkut ovat onnistuneesti putsailleet - myös tuo pohjanmaalainen putiikki näyttää kauppaavan
korjattuja.
Kaiketi se lakkaa pelaamasta jos ja kun likaantuu.
Mikä toi 'wd aine' oikein on jota kuuluu käytetyn ilmamassamittarin putsaukseen ?
Tietääkös joku?
korjattuja.
Kaiketi se lakkaa pelaamasta jos ja kun likaantuu.
Mikä toi 'wd aine' oikein on jota kuuluu käytetyn ilmamassamittarin putsaukseen ?
Tietääkös joku?
Olisko ihan vaan tämmmöistä ainetta: http://www.snoy.fi/kemikaalit/wd-40/wd-40.html
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eikö noiden kuumalankamittareiden pitäisi putsata itse itseään kärtsäämällä sitä lankaa 12 voltilla auton sammutuksen yhteydessä?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Itse en kyllä missään nimessä menisi ruikkimaan kuumalankamittariin mitään yleisöljyä. Jos putsaatte sitä lankaa niin sitten pirtulla tms. aineella, josta ei jää jäänteitä.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Onkos toi sitten tämmönen kuumalankamittari?? "Perinteistä" lankaa kun en mistään löytänyt... vaan metallilevyn kappaleen sen mittarijutkulan sisästä?? Ihan uutuus ainakin mullehrnt kirjoitti:Eikö noiden kuumalankamittareiden pitäisi putsata itse itseään kärtsäämällä sitä lankaa 12 voltilla auton sammutuksen yhteydessä?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Itse en kyllä missään nimessä menisi ruikkimaan kuumalankamittariin mitään yleisöljyä. Jos putsaatte sitä lankaa niin sitten pirtulla tms. aineella, josta ei jää jäänteitä.
Ilmamassamittari
Hei Uusin juuri 156 2,0TS:n ilmamassamittarin ja tehot tuli takaisin. Jos jotakuta kiinnostaa ,niin voin toimittaa alkuperäisiä BOSCH:n ilmamassamittareita vähän kohtuummalla hinnalla. Vaihtohan on sangenn helppo, alle 10 min.
Kysy: Mauri.Piispanen@kolumbus.fi
Kysy: Mauri.Piispanen@kolumbus.fi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
No nyt löyty ohjeistusta tohon mittarin puhistukseen....
http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/
...Ainakin norjan(?)kielentaitosille....
edit: olisko tanskaa sittenkin....
http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/
...Ainakin norjan(?)kielentaitosille....
edit: olisko tanskaa sittenkin....
Tuonhan voisi joku kieltä ymmärtävä kääntääalfa 156 v6 kirjoitti:No nyt löyty ohjeistusta tohon mittarin puhistukseen....
http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/
...Ainakin norjan(?)kielentaitosille....
Käännös kun on suoritettu niin sitten vaan siirto tuonne tekniselle palstalle.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ilmamassamittari(ILMI), myös tunnettu nimellä MAF, on usein monen vian lähde. Usein jos moottori käy huonosti on kyseessä ILMI. Testerillä voi tarkistaa onko ILMIssä vikaa. ILMI luulee että vähemmän ilmaa menee läpi kuin todellisuudessa ja ecu antaa liian laihaa seosta ja kone käy huonosti.
Eli ennenkuin ajat auton verstaalle niin kannattaa tarkistaa ettei ILMI ole vain likainen.
Kaksi Torx ruuvia (sinisellä merkitty) avataan ja otetaan mittari pois. (HUOM. Kuva on 1.8T golfin moottorista, jos jollain on 156:sen kuva niin antaa tulla)
ILMIn ongelma on se että anturiin tulee öljykalvo joka siten estää oikean arvon antamista.
Putsaukseen voi käyttää jarrujen tai vastaavan rasvanpoistoainetta. Aineet ruiskutetaan sisään paikasta 1 (kuvassa) ja niiden tulisi tulla pihalle paikasta 2. Vaihtoehtoisesti voi koko mittarin laittaa astiaan jossa on Isopropyylialkoholia. Kun tämä on tehty voi mittarin kuivattaa joko paineilmalla tai antaa kuivua yön yli.
Laita nyt mittari takaisin ja katso toimiiko normaalisti. Jos toimii olet säästänyt useamman sata euroa ja jos ei edelleenkään toimi niin sitten huoltoon.
En ota mitään vastuuta ko. tekstistä, käännetty tanskankielestä ja on alunperin tehty VAG-moottoreille. Jos on korjausehdotuksia tai parempia kuvia niin kertokaa.
Eli ennenkuin ajat auton verstaalle niin kannattaa tarkistaa ettei ILMI ole vain likainen.
Kaksi Torx ruuvia (sinisellä merkitty) avataan ja otetaan mittari pois. (HUOM. Kuva on 1.8T golfin moottorista, jos jollain on 156:sen kuva niin antaa tulla)
ILMIn ongelma on se että anturiin tulee öljykalvo joka siten estää oikean arvon antamista.
Putsaukseen voi käyttää jarrujen tai vastaavan rasvanpoistoainetta. Aineet ruiskutetaan sisään paikasta 1 (kuvassa) ja niiden tulisi tulla pihalle paikasta 2. Vaihtoehtoisesti voi koko mittarin laittaa astiaan jossa on Isopropyylialkoholia. Kun tämä on tehty voi mittarin kuivattaa joko paineilmalla tai antaa kuivua yön yli.
Laita nyt mittari takaisin ja katso toimiiko normaalisti. Jos toimii olet säästänyt useamman sata euroa ja jos ei edelleenkään toimi niin sitten huoltoon.
En ota mitään vastuuta ko. tekstistä, käännetty tanskankielestä ja on alunperin tehty VAG-moottoreille. Jos on korjausehdotuksia tai parempia kuvia niin kertokaa.
Viimeksi muokannut Rolle, 18 Helmi 2004, 17:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Laita nyt mittari takaisin ja katso toimiiko normaalisti. Jos toimii olet säästänyt useamman sata euroa ja jos ei edelleenkään toimi niin sitten huoltoon.
En ota mitään vastuuta ko. tekstistä, käännetty tanskankielestä ja on alunperin tehty VAG-moottoreille. Jos on korjausehdotuksia tai parempia kuvia niin kertokaa.
_________________
Jotkut on volkkareihin laittaneet myös mersun ilmamittareita jotka sopii kuulemma kun ohjainnastoja viilaa, pitäs olla pitkäikäsempi ja kestävämpi, myös vähän kalliimpi..ja diesel-mittareissa laajempi mittausalue=lisää tehoo otettavissa...mutta ite en ole nähnyt ko virityksiä..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
mesessä on just näitä pierburgin mittareita joista jossain threadissa oli jo puhetta, tosin musta nastoitus on ihan sama ja liitin ainoastaan hieman pidempi ja hintakin edullisempi? edelleen odottelen kaverin kautta tietoa mistä moisen saisi... josko sen siihen mennessä saisi kun omasta taas ILMI poikiijiiässä kirjoitti: Jotkut on volkkareihin laittaneet myös mersun ilmamittareita jotka sopii kuulemma kun ohjainnastoja viilaa, pitäs olla pitkäikäsempi ja kestävämpi, myös vähän kalliimpi..ja diesel-mittareissa laajempi mittausalue=lisää tehoo otettavissa...mutta ite en ole nähnyt ko virityksiä..