MIELIPITEITÄ ALFA 156 2.0 TS MYSTISESTÄ LÄMPÖONGELMASTA
Valvoja: Moderators
MIELIPITEITÄ ALFA 156 2.0 TS MYSTISESTÄ LÄMPÖONGELMASTA
Elikkäs aamulla lähdettiin ajelemaan, kaikki toimi ok. Mentiin pesemään auto ja ajettiin se lämpöiseen halliin jossa 10-15+ astetta. Puunattiin alfa oikein kunnolla ja noin 6-7tunnin puunauksen jälkeen lähdettiin kotiin. Auto kävi tyhjäkäynnillä noin 5min ennen lähtöä. Kuitenkin noin muutaman satametriä edettyä totesin ettei auton räppänöistä ei tullu kuin kylmää. Nopea vilkaisu lämpömittariin, se näytti yli 90astetta. Pikasesti upatit ja takasin. Hallissa ei tullut puhaltimista vieläkään lämmintä vain kylmää. Mikään ei muuttunut vaikka auton mittari sanoi että 90yli.
Summatkaa ny nää viat ja kertokaa mikä riivaa
-Lämmöt nousee koneesta yli 90asteen
-Letkut+ muut pysyi 40asteen tienoilla
-Räppänöistä tulee vain kylmää
-Käynti on normaali
-Kaikki jakohihna+ muut pyörii hyvin
Itselläni on aavistukset mutta olisi kiva kuulla teidän mielipiteenne
Summatkaa ny nää viat ja kertokaa mikä riivaa
-Lämmöt nousee koneesta yli 90asteen
-Letkut+ muut pysyi 40asteen tienoilla
-Räppänöistä tulee vain kylmää
-Käynti on normaali
-Kaikki jakohihna+ muut pyörii hyvin
Itselläni on aavistukset mutta olisi kiva kuulla teidän mielipiteenne
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!
Lämmöt nousee, mutta ei tuu lämmintä puhaltimista. Veikkaisin, että on liian vähän vettä syylarissa tai sitten vesipumppu on sökö. Jos ei ole lämpinä vettä syylarissa, niin vaihtoehto 1 on todettu helposti. Jos on vettä, ja se kiertää, niin sitten kumpikaan näistä ei ole kyseessä. Tietty voi olla ilmaa syylarissa ja kierto tyssää siihen. Itse veikkaisin tällä kuvauksella kuitenkin vesipumppua tai veden puutetta.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Noiden edellisten kommenttien lisäksi - jos auto nyt taas toimii, eikö ollu muuta vikaa ja autossa on automaatti-ilmastointi niin kun ajat lämpimästä hallista ulos niin voi kestää hetken, että peilissä oleva lämpötilaanturi jäähtyy ulkolämpötilaa vastaavaksi ja puhaltaa kylmää kun luulee sinun olevan vielä +20 asteessa.
MP
Ja lisättäköön että autossa ei ole ilmstointia.
Letkut oli ekeksi yläpää kuuma, alapää kylmä. Sitten ei pahemmin mitään, kaikki viileinä. Vesi kyllä on siinä 40asteen tietämikkä kun taas lämmöt näyttää tuon 90... Letkut viileät/kylmät mut termarin lähistöön paistaa näppinsä. Siis alfa oli käynnissä eikä missään näy vikaa. Ainut että touhusin tuon ilmauksen kanssa kauan eikä vaikuttanut mihinkään. Vettä ei ole kadonnutkaan mihinkään edellisestä laitosta.
No vesipumpun taidan vaihtaa vaikka tuntuu oudolta että menee noin ilman mitään ennakkovaroitusta.
Letkut oli ekeksi yläpää kuuma, alapää kylmä. Sitten ei pahemmin mitään, kaikki viileinä. Vesi kyllä on siinä 40asteen tietämikkä kun taas lämmöt näyttää tuon 90... Letkut viileät/kylmät mut termarin lähistöön paistaa näppinsä. Siis alfa oli käynnissä eikä missään näy vikaa. Ainut että touhusin tuon ilmauksen kanssa kauan eikä vaikuttanut mihinkään. Vettä ei ole kadonnutkaan mihinkään edellisestä laitosta.
No vesipumpun taidan vaihtaa vaikka tuntuu oudolta että menee noin ilman mitään ennakkovaroitusta.
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mulla hajos vesipumppu 156sesta (2.0 TS) siten, että pumpun juoksupyörä halkesi ja lämmöt meni kaakkoon. Siitä on kulunu varmaan 3 vuotta, joten en muista enää kaikkia yksityiskohtia, mutta jälkikäteen mietittäessä parina päivänä ennen välille jäämistä kuului köynnistyksen jälkeen semmonen vieno kitinä jonkkin aikaa. Ei kuullostanu kovin pahalta ollenkaan, koska en edes kiinnittäny enempää huomiota siihen vaikka oon yleensä tosi tarkka kaikista äänistä. Samoten lämmöt nousi normaaliin tosi nopeasti, muttei kuitenkaan yli. Sitte lähettiin reissuun ja 300 kilsan jälkeen lämpömittari osoitti kaakkoon eli neste ei enää kiertäny juurikaan. Pääsin jonkin verran ettenpäin, kun ajoin isolla vaihteella matalilla kierroksilla ja välillä jäähdyttelin. Lopulta saatiin auto parkkiin ei kovin pahaan paikkaan ja saatii huoltoonkin.
Loppujen lopuksi kannentiiviste tai mikään muukaan ei hajonnu ku se vesipumppu ja samalla vaihdettiin kaikki jakopään kilkkeet. En muista puhalsiko kylmää vai lämmintä lämppäristä, ku kävin itte aika kuumana joka tapauksessa lauantai-iltana 300 kilsan päässä kotoa ja takana oli pikku mukula kyydissä ja ulkona kuiteski pakkasta.
Se juoksupyörä alkuperäisessä vesipumpussa on muovia ja kiinni kutistusliitoksella akselissa, kuitenkin ilman pooreja tai kiilaa tms. Oma arvaus viasta tienpäällä oli joko vesipumppu tai termari tuolloin. Ekaksi vaihdettiin (Siellä Kukkumäen TBllä Jyväskylässä - en itte) se termari ja ei auttanut - sen jälkeen ne loput kilkkeet ja samalla testattiin testinesteellä vuotaako kannentiiviste (varulta sen ylikkuumana ajon takia). Kilsoja oli 117 tkm. Vesipumppua ei oltu vaihdettu 60 tkm:n kohdalla.
Semmonen tarina.
Niin - ja Deltalla olisivat suorilta tehneet kansirempan - hinta arvio 2500 Euroa - hooh.
Loppujen lopuksi kannentiiviste tai mikään muukaan ei hajonnu ku se vesipumppu ja samalla vaihdettiin kaikki jakopään kilkkeet. En muista puhalsiko kylmää vai lämmintä lämppäristä, ku kävin itte aika kuumana joka tapauksessa lauantai-iltana 300 kilsan päässä kotoa ja takana oli pikku mukula kyydissä ja ulkona kuiteski pakkasta.
Se juoksupyörä alkuperäisessä vesipumpussa on muovia ja kiinni kutistusliitoksella akselissa, kuitenkin ilman pooreja tai kiilaa tms. Oma arvaus viasta tienpäällä oli joko vesipumppu tai termari tuolloin. Ekaksi vaihdettiin (Siellä Kukkumäen TBllä Jyväskylässä - en itte) se termari ja ei auttanut - sen jälkeen ne loput kilkkeet ja samalla testattiin testinesteellä vuotaako kannentiiviste (varulta sen ylikkuumana ajon takia). Kilsoja oli 117 tkm. Vesipumppua ei oltu vaihdettu 60 tkm:n kohdalla.
Semmonen tarina.
Niin - ja Deltalla olisivat suorilta tehneet kansirempan - hinta arvio 2500 Euroa - hooh.
Viimeksi muokannut MP, 06 Tammi 2008, 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP