Mitenkäs pääsiäinen meni...
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Mitenkäs pääsiäinen meni...
...tulikos virvottua ja varvottua...
itsellä meni koko viikonloppu tuota 164 TS:ää hitsatessa... oli muuten melko mätä tapaus takapäästään...
no meni kyllä kori karhuakin ja litranen kossuleka...ihan vain asennuksen ja hitsauksen lomassa...
itsellä meni koko viikonloppu tuota 164 TS:ää hitsatessa... oli muuten melko mätä tapaus takapäästään...
no meni kyllä kori karhuakin ja litranen kossuleka...ihan vain asennuksen ja hitsauksen lomassa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Virpomiset jätin muille ja keskityin ajelemaan ja rakentelemaan
Tulipa huomattua että 164:n pyöränkulmat eivät ehkä sittenkään ole ketuillaan. Suvigummit alla auto menee taas sinne kuin on tarkoituskin, talvikumppareilla ajettavuus on aika kamala. Nyt taas baana maittaa.
Eilispäivänä näpräsin vähän sitä broidin 75 TS/Turbo -kompleksia. Ei käy vieläkään, bentsiiniä tulee mutta kipinää ei. Ei vaikka kuinka komentaa. Mittailujen ja pähkäilyjen jälkeen epäilykset kohdistuvat sytkäpurkkiin, signaalia ei tule ulos ja värkki on pahaenteisesti avattu Jos ammattimiehen tuomio on, että vika on purkissa, pitänee ryhtyä keksimään korvaavia vermeitä. Eli haudata LE-Jet takapihalle ja ympätä oma kompleksi tilalle.
Tulipa huomattua että 164:n pyöränkulmat eivät ehkä sittenkään ole ketuillaan. Suvigummit alla auto menee taas sinne kuin on tarkoituskin, talvikumppareilla ajettavuus on aika kamala. Nyt taas baana maittaa.
Eilispäivänä näpräsin vähän sitä broidin 75 TS/Turbo -kompleksia. Ei käy vieläkään, bentsiiniä tulee mutta kipinää ei. Ei vaikka kuinka komentaa. Mittailujen ja pähkäilyjen jälkeen epäilykset kohdistuvat sytkäpurkkiin, signaalia ei tule ulos ja värkki on pahaenteisesti avattu Jos ammattimiehen tuomio on, että vika on purkissa, pitänee ryhtyä keksimään korvaavia vermeitä. Eli haudata LE-Jet takapihalle ja ympätä oma kompleksi tilalle.
Viimeksi muokannut Rasvis, 22 Huhti 2003, 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Hyvin meni
156:n sai 1200 uutta kilometriä mittariin ja keskikulutus oli vaivaiset 7.3 l/100km.
Vähäiseen kulutukseen vaikutti varmaan osaltaan se,että puolet kilometreistä ajoi vaimoke "olosuhteiden pakosta"
Vähäiseen kulutukseen vaikutti varmaan osaltaan se,että puolet kilometreistä ajoi vaimoke "olosuhteiden pakosta"
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Jaa mulla tuli kilometrejä vain 1150, kun käytiin eteläsuomessa. Mennessä tuli peräti neljä Alfaa vastaan, palatessa vain kaksi. Paluumatkan vähäistä Alfatiheyttä kompensoikin sitten se että toinen niistä oli Bertone korinen GTV. Ihan kiva oli ajella kuivaa tietä mennen tullen. Jotain pientä harmiakin tietenkin tuli kun toisessa takaovessa lakkasi keskuslukko toimimasta, ei se lukko kuitenkaan jumissa ole. Ihmettelen suuresti moista. Nyt sitten joutuu näkemään suuren vaivan lukitessa kyseistä ovea "manuaalisesti".
Kulutus. En tarkaa kirjaa pitänyt mutta ei se paljoa yli kahdeksan litran tainnut mennä voisiko olla allekkin. Yllättävän vähän, täydellä kuormalla, joka tapauksessa.
Kulutus. En tarkaa kirjaa pitänyt mutta ei se paljoa yli kahdeksan litran tainnut mennä voisiko olla allekkin. Yllättävän vähän, täydellä kuormalla, joka tapauksessa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sunnuntaina Ykköstiellä tuli vastaan punainen, todella hyvän näköinen Giulietta Spider. Vaan ei kuski morjenstanut takaisin, ajoi nenä pystyssä ohi. Ärh.HR kirjoitti:Paluumatkan vähäistä Alfatiheyttä kompensoikin sitten se että toinen niistä oli Bertone korinen GTV.
Muutenkaan ei taaskaan yksikään Alfa-kuski moikannut takaisin. Kumpi sitten mahtaa olla kestämättömän vastenmielisen näköinen, minä vai autoni?
- Epäkelpokeräilijä -
Hulluna hommaa!
147:aan 24 tuntia töitä.
Roiskeläpät 12 ruuvilla -> Pitäs pysyä ku laitoin pikaliimat viel prikkojen ja ruuvien alle. Tosi asiallisen näköistä jälkeä! Kurakaaret piti irroittaa ja täsmätä läpät symmetrisesti kummallekkin puolelle.
Kitinöiden poistoja -> 2 kitinää jäi. Jossain oikealla takana hyvin hentoinen ääni -> Sinne jääköönkin vaikka featureksi. 1 kitinä tuli lisää Oulun mukuloiden ansiosta -> pelkääjän puoleinen etusisätilan pilari tai jotain sinne päin -> Ärsyttävän äänekäs ja ei löydy aiheuttajaa = lisää mukulaa ja vauhdilla?
BOSE:n aiheuttamien värinöiden poisto. Subbakotelo auki ja pehmusteita sisään. Takapuskurin sisältä 6xkumiläppien poisto... mitä lie virkaa toimittivatkaan, mutta räpättivät ikävästi basson tahdissa. Uudet kiinikkeet subba/vahvistin koteloon.
Korjausmaalaukset Nero Fuoco maalilla... täpliä sinne tänne.
Pohja- ja helmamassaus.
Synteettistä vaseliiniä joka paikkaan. Ei auttanut yhteenkään kitinään, mutta parempi mieli.
Autoglymin shampoo, Autoglym perusvaha, 2x Autoglym viimeistelyvaha. Tiivisteiden hoito ja täsmäys, sisustan käsittely aineilla.
147 ja 2.0 T.SPARK tekstien poisto.
Kartion heatshield v.6.0 = kuminen kartio kartiosuodattimen päälle ja kiinnitys kiristettävällä klemmarilla kartion alkuosaan. Kartioon sivuun 10cm x 5cm reikä ja ilmanottoputki, etuosaan ilmanottoaukko ja rapiat 35mm putki keulasta. Benefits = ei kolise, ei hinkkaan muita osia, irrotettava ja pysyy kylmänä, helposti muotoiltava ja säilyttää muotonsa, halpa ja siisti.
ym ym pikkunysväystä. Esim. 147:n perusvian eli kuskin maton alaisen kohouman pinnoitus jotta ei kävisi TM:n vouhottamia maton läpikulumista.
Ei pulloakaan keikua... huh!
P.S. Höpö höpö... ei se ABS:n anturin johdon mutka mitää kolinaa aiheuta, kyllä se on ihan puslien vakioväljyyttä.
Roiskeläpät 12 ruuvilla -> Pitäs pysyä ku laitoin pikaliimat viel prikkojen ja ruuvien alle. Tosi asiallisen näköistä jälkeä! Kurakaaret piti irroittaa ja täsmätä läpät symmetrisesti kummallekkin puolelle.
Kitinöiden poistoja -> 2 kitinää jäi. Jossain oikealla takana hyvin hentoinen ääni -> Sinne jääköönkin vaikka featureksi. 1 kitinä tuli lisää Oulun mukuloiden ansiosta -> pelkääjän puoleinen etusisätilan pilari tai jotain sinne päin -> Ärsyttävän äänekäs ja ei löydy aiheuttajaa = lisää mukulaa ja vauhdilla?
BOSE:n aiheuttamien värinöiden poisto. Subbakotelo auki ja pehmusteita sisään. Takapuskurin sisältä 6xkumiläppien poisto... mitä lie virkaa toimittivatkaan, mutta räpättivät ikävästi basson tahdissa. Uudet kiinikkeet subba/vahvistin koteloon.
Korjausmaalaukset Nero Fuoco maalilla... täpliä sinne tänne.
Pohja- ja helmamassaus.
Synteettistä vaseliiniä joka paikkaan. Ei auttanut yhteenkään kitinään, mutta parempi mieli.
Autoglymin shampoo, Autoglym perusvaha, 2x Autoglym viimeistelyvaha. Tiivisteiden hoito ja täsmäys, sisustan käsittely aineilla.
147 ja 2.0 T.SPARK tekstien poisto.
Kartion heatshield v.6.0 = kuminen kartio kartiosuodattimen päälle ja kiinnitys kiristettävällä klemmarilla kartion alkuosaan. Kartioon sivuun 10cm x 5cm reikä ja ilmanottoputki, etuosaan ilmanottoaukko ja rapiat 35mm putki keulasta. Benefits = ei kolise, ei hinkkaan muita osia, irrotettava ja pysyy kylmänä, helposti muotoiltava ja säilyttää muotonsa, halpa ja siisti.
ym ym pikkunysväystä. Esim. 147:n perusvian eli kuskin maton alaisen kohouman pinnoitus jotta ei kävisi TM:n vouhottamia maton läpikulumista.
Ei pulloakaan keikua... huh!
P.S. Höpö höpö... ei se ABS:n anturin johdon mutka mitää kolinaa aiheuta, kyllä se on ihan puslien vakioväljyyttä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Hulluna hommaa!
Skyhorse kirjoitti:147:aan 24 tuntia töitä.
Roiskeläpät 12 ruuvilla -> Pitäs pysyä ku laitoin pikaliimat viel prikkojen ja ruuvien alle. Tosi asiallisen näköistä jälkeä! Kurakaaret piti irroittaa ja täsmätä läpät symmetrisesti kummallekkin puolelle.
Kitinöiden poistoja -> 2 kitinää jäi. Jossain oikealla takana hyvin hentoinen ääni -> Sinne jääköönkin vaikka featureksi. 1 kitinä tuli lisää Oulun mukuloiden ansiosta -> pelkääjän puoleinen etusisätilan pilari tai jotain sinne päin -> Ärsyttävän äänekäs ja ei löydy aiheuttajaa = lisää mukulaa ja vauhdilla?
BOSE:n aiheuttamien värinöiden poisto. Subbakotelo auki ja pehmusteita sisään. Takapuskurin sisältä 6xkumiläppien poisto... mitä lie virkaa toimittivatkaan, mutta räpättivät ikävästi basson tahdissa. Uudet kiinikkeet subba/vahvistin koteloon.
Korjausmaalaukset Nero Fuoco maalilla... täpliä sinne tänne.
Pohja- ja helmamassaus.
Synteettistä vaseliiniä joka paikkaan. Ei auttanut yhteenkään kitinään, mutta parempi mieli.
Autoglymin shampoo, Autoglym perusvaha, 2x Autoglym viimeistelyvaha. Tiivisteiden hoito ja täsmäys, sisustan käsittely aineilla.
147 ja 2.0 T.SPARK tekstien poisto.
Kartion heatshield v.6.0 = kuminen kartio kartiosuodattimen päälle ja kiinnitys kiristettävällä klemmarilla kartion alkuosaan. Kartioon sivuun 10cm x 5cm reikä ja ilmanottoputki, etuosaan ilmanottoaukko ja rapiat 35mm putki keulasta. Benefits = ei kolise, ei hinkkaan muita osia, irrotettava ja pysyy kylmänä, helposti muotoiltava ja säilyttää muotonsa, halpa ja siisti.
ym ym pikkunysväystä. Esim. 147:n perusvian eli kuskin maton alaisen kohouman pinnoitus jotta ei kävisi TM:n vouhottamia maton läpikulumista.
Ei pulloakaan keikua... huh!
P.S. Höpö höpö... ei se ABS:n anturin johdon mutka mitää kolinaa aiheuta, kyllä se on ihan puslien vakioväljyyttä.
no..alfaa rassatessa se on sinullakin mennyt... mutta että ei yhtään keikua.. se on jo hatun noston arvoinen suoritus...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Raportti.
Ajoimme Alfalla Helsinkiäkin itäisempään Suomeen. Yhtään lajitoveria ei tullut vastaan, paitsi paluumatkalla taas Hgin rajojen sisäpuolelle saavuttuamme. Vaimokin suostui rattiin ja kehui taas 156:n ajo-ominaisuuksia (vauhtia parhaimmillaan 76 km/h 80:n alueella...). Ohjaus saisi kuulemma vain olla hitaampi. Kuskin vaihdon jälkeen sain sitten kepittää samat purkit, jotka olivat hetki sitten meidät ohittaneet...
Harmi, ettei morjestuksiinne ole vastattu. Itse en yleensä Stadissa ole aloitteellinen moikkaaja (vastaan toki), mutta maantiellä käsi nousee aina. Ei kannata luovuttaa.
Yhteenvedonomaisesti:
Auto: tankkaus ja sisämattojen varistelu hiekasta.
Alkoholi: kolme lasia Montepulcianon punaista lampaan kanssa (ja aika paljon marinadin kauttaa eläimeen imeytyneenä)
Harmi, ettei morjestuksiinne ole vastattu. Itse en yleensä Stadissa ole aloitteellinen moikkaaja (vastaan toki), mutta maantiellä käsi nousee aina. Ei kannata luovuttaa.
Yhteenvedonomaisesti:
Auto: tankkaus ja sisämattojen varistelu hiekasta.
Alkoholi: kolme lasia Montepulcianon punaista lampaan kanssa (ja aika paljon marinadin kauttaa eläimeen imeytyneenä)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Raportti.
Jaa "suostui" rattiin? Tuo oma avo"vaimo" taas välttämättä halusi itse ajaa puolet matkasta. Ei sillä, että ajossa olisi moittimista, mutta sain itse olla ratin takana vain puolet ajasta No, olipa aikaa bongata hälyääniä. Niitä ei enää ole kamalasti.Vittorio Jano kirjoitti:Vaimokin suostui rattiin ja kehui taas 156:n ajo-ominaisuuksia (vauhtia parhaimmillaan 76 km/h 80:n alueella...).
Hyvää esimerkkiä noudattaen:Vittorio Jano kirjoitti:Yhteenvedonomaisesti:
Auto: tankkaus ja sisämattojen varistelu hiekasta.
Alkoholi: kolme lasia Montepulcianon punaista lampaan kanssa (ja aika paljon marinadin kauttaa eläimeen imeytyneenä)
Oma auto: Pesu, imurointi, sisustan muoviosien plankkaus, apparin oven kilinän eliminointi.
Velimiehen auto: Käpistelyä sytytyksen ohjauksen parissa.
Alkoholi: Kupillinen Irish Coffeeta uuden kahvinkeittimen kunniaksi, lampaan kaveriksi moukkamaisesti maitoa.
- Epäkelpokeräilijä -
Oma reissu oli hyvin pitkälti Mikkeliin ja takasin.
Pari Alfistia tuli vastaan, mutta morjenstukseen ei saanut vastausta.
Auton räplääminen rajoittui polttimoiden vaihtoon, jonka seurauksena ei parkit pala enää etupäässä Olis pitänyt vaan pitää ne kädet taskussa ja unohtaa koko homma... ja EN ollut juonut tuossa vaiheessa mitään
Pari Alfistia tuli vastaan, mutta morjenstukseen ei saanut vastausta.
Auton räplääminen rajoittui polttimoiden vaihtoon, jonka seurauksena ei parkit pala enää etupäässä Olis pitänyt vaan pitää ne kädet taskussa ja unohtaa koko homma... ja EN ollut juonut tuossa vaiheessa mitään
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
1600 km
keskikulutuksella 8,2 katolla boxi ja autossa täysi kuorma.
Alfoja Ylläksen reissun aikana näkyi 4 kpl 156:sta, yksi 155 ja yksi 166. Vain yksi näistä moikkasi: kaveri joka ajoi 166:lla, kunnia hänelle.
Menomatkalla harvinainen tilanne: ajoin kiinni yhden 156:n ja ohituspaikkaa odotellessa tuli vastaan kolmas samanlainen. Tästä voi päätellä että Alfa 156 on Kärsämäen yleisimpiä autoja
Alfoja Ylläksen reissun aikana näkyi 4 kpl 156:sta, yksi 155 ja yksi 166. Vain yksi näistä moikkasi: kaveri joka ajoi 166:lla, kunnia hänelle.
Menomatkalla harvinainen tilanne: ajoin kiinni yhden 156:n ja ohituspaikkaa odotellessa tuli vastaan kolmas samanlainen. Tästä voi päätellä että Alfa 156 on Kärsämäen yleisimpiä autoja
Re: 1600 km
Miten ihmees teil vie noin vähän? Rollailetteko te kaikki alamäet ja keräätte vauhdin ennen suuria mäkiä. Taajamissa 4 vaihteella. Vai miten toi onnistuu???sataviiskuus kirjoitti:keskikulutuksella 8,2 katolla boxi ja autossa täysi kuorma.
Ite ajelen aina +10 km/h todellista rajoitukseen nähden. Eli mittarissa useinkin 115 km/h tai 92km/h. Toki aina polkaisen kun kiihdytän tai lähden paikaltaan.
Mul on siltikkin ajotietokoneen mukaan keskimääräinen kulutus aina yli 11 litraa. Useinkin 12 litraa.
Toki se yks lysti muutamalle litralle kunhan sen saa polttaa Alfa Romeolla.
Ihmetyttää vaan...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Minusta on pikkuhiljaa alkanut tuntua, että uudempien Alfojen omistajat morjestelevat enemmän kuin vanhempien... Harvemmin nousee vanhempien (33, 75, 164 ym.) Alfojen kuljettajilta käsi, varsinkaan jos on itse 156:lla liikkeellä.HR kirjoitti:No ei muuten morjestanut GTV:n kuljettajakaan, eikä kukaan muukaan, paitsi eräs hopenaharmaan 156:n kuski. Jotenkin olettaisi että ainakin vanhempien Alfojen kuljettajat pitäisi perinteitä yllä, nyt kyllä pisteet meni kuitenkin uudemman polven edustajalle.
Kilometrejä tuli 156:lle pääsiäisenä n. 600 (nekin torstaina ja perjantaina, lauantai ja sunnuntai kului humalassa) Alfoja tuli vastaan useita, muutama jopa morjestikin (33, 155, 156, 156).
33 16V sai kilometrejä mittariin kun hiukan kiereltiin.
Perjantaina: American car show ja kuvia tuli räpsittyä. ( HItto siellä oli Helvetin hieno Volga, V12 padalla ym. )
Tai ihastu Evo Meseen.
Lauantai: Kirparikierros hesassa ei löytynyt kuin yksi 250 LM Fefe
Sunnuntai: TAin työkaverin mettätysmailla kierreltiin luonossa ja käytiin kattomassa sen velipojan kaatamaa Karhuntaljaa ym.
Maanantai: Käytiin hiplaamassa Spideria.
Perjantaina: American car show ja kuvia tuli räpsittyä. ( HItto siellä oli Helvetin hieno Volga, V12 padalla ym. )
Tai ihastu Evo Meseen.
Lauantai: Kirparikierros hesassa ei löytynyt kuin yksi 250 LM Fefe
Sunnuntai: TAin työkaverin mettätysmailla kierreltiin luonossa ja käytiin kattomassa sen velipojan kaatamaa Karhuntaljaa ym.
Maanantai: Käytiin hiplaamassa Spideria.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Raportti.
Joo, ei ole kauheasti rattimieh..naisia tuo vaimoni. Ihan mielellään hän nyt ajoi, mutta kehäteiden sisäpuolella ei ruoriin tartu. Hyvä olisi kuitenkin säilyttää jonkinlainen tatsi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Jaa "suostui" rattiin? Tuo oma avo"vaimo" taas välttämättä halusi itse ajaa puolet matkasta.
Kiinnostuksesta autoja kohtaan kertoo sekin, että 156:n hankintaan emäntä osallistui katsomalla koeajossa ollutta autoa työpaikkansa pihassa läninnä ulkoapäin hyvin pikaisesti ("mä luulin että se on punainen"). Kurkkasi sentään kerran kabiiniin ja tavaratilaan. Onneksi kelpasi. Kiitteli vielä myöhemmin, ettei hänen tarvinnut asian vuoksi sen kummemmin vaivautua.
Ja hei, maito on MIESTEN juoma, jonka juomisessa ei KOSKAAN ole mitään moukkamaista.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Raportti.
Sama juttu meillä, yleensä olen saanut itse ajella mutta nyt piti hiukan panostaa tuntuman säilyttämiseen. Eikä näyttänyt olevan mitenkään epämiellyttävää, pelkkää hymyä kun hetkellisesti luovuin ruorista *huokaus*.Vittorio Jano kirjoitti:Joo, ei ole kauheasti rattimieh..naisia tuo vaimoni. Ihan mielellään hän nyt ajoi, mutta kehäteiden sisäpuolella ei ruoriin tartu. Hyvä olisi kuitenkin säilyttää jonkinlainen tatsi.
Ei tuolla omallakaan emännälläni ole mitään massiivista kiinnostusta autotekniikkaan, silloin tällöin vain kyselee miten mikäkin rekkula toimii. Tuntuvat juttuni uppoavan otolliseen maaperään, koulukaverit olivat kyselleet mitä tarkoittaa T.SPARK Alfan peräpeilissä (koska "kaikki" näyttävät tietävän että mulla on Alfa) ja parempi puoliskoni oli sitten pitänyt keskipitkän luennon kaksoissytytyksestä Selvää insinööriainesta.
Tänks! Taidan kohottaa maitopoi... miesten lippua sekoittamalla Valkoisen RyssänVittorio Jano kirjoitti:Ja hei, maito on MIESTEN juoma, jonka juomisessa ei KOSKAAN ole mitään moukkamaista.
- Epäkelpokeräilijä -
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kulutus
Kulutus tuntuu olevan aika kohtuullinen ajettaessa matka-ajoa. Ihmettelen kyllä silloinkin keskikulutusta, koska hetkellinen kulutus näyttää olevan helposti 11-14 litraa ja harvoin tuolla alle 8 litran. Kovia kiihdytyksiä silloin tällöin, ei kuitenkaan jatkuvasti. Ajan itse myös rikesakon rajoilla koko ajan, eli 15-20 km/h yli sallitun. Kaupunkiajossa kulutus on hieman vajaa 9. JTS kulkee mielestäni noin litran vähemmällä kuin aikaisempi 2.0 TS:ni.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Ciao a tutti,
Allekirjoittaneen vappu taas oli pelkkää juhlaa:
1) Lauantaina tallille - tarkoituksena vain
laittaa akut lataukseen ja katsoa tilanne.
Mutta, mutta: Avvocatto halusikin saman
tien tielle. Joten ei muuta kuin pari kaasun
painallusta ja solexeille murkinaa, avaimesta
käyntiin ja ulos! Kyllä kesän parhaita hetkiä
ovat ne ensimmäiset Nardilla etupyörille
välitetyt komennot.
2) Lampaan kanssa '94 Riguardon Brunello di
Montelcino - kaunis sherryn väri ja se maku....
Tuosta tervehtimisestä: Tervehdin ikään ja
sukupuoleen katsomatta kaikkia Alfa Romeoita
ja IMO uudemmista saa kyllä _aika_ harvoin
vastauksia. Vanhemmista suht. usein.
-Tazio
Allekirjoittaneen vappu taas oli pelkkää juhlaa:
1) Lauantaina tallille - tarkoituksena vain
laittaa akut lataukseen ja katsoa tilanne.
Mutta, mutta: Avvocatto halusikin saman
tien tielle. Joten ei muuta kuin pari kaasun
painallusta ja solexeille murkinaa, avaimesta
käyntiin ja ulos! Kyllä kesän parhaita hetkiä
ovat ne ensimmäiset Nardilla etupyörille
välitetyt komennot.
2) Lampaan kanssa '94 Riguardon Brunello di
Montelcino - kaunis sherryn väri ja se maku....
Tuosta tervehtimisestä: Tervehdin ikään ja
sukupuoleen katsomatta kaikkia Alfa Romeoita
ja IMO uudemmista saa kyllä _aika_ harvoin
vastauksia. Vanhemmista suht. usein.
-Tazio
Kulutuksesta vielä
Olen puolen vuoden ajan laskenut suuntaa-antavan kulutuksen aina tankkauksen yhteydessä ja suurin arvo minkä olen saanut oli kovilla pakkasilla 8.5 l/100km.
Tosin ajostani suurin osa on maantieajoa,joka kyllä tasoittaa kulutusta huomattavasti kun työmatkalla ei edes viitsi kaahata.
Vaimoke ajaa omalla 164:llaan jatkuvasti alle 8 litran oli kesä taikka talvi.
Eikä kumpaankaan tarvitse lisätä oljyä vaihtovälillä.
Tosin ajostani suurin osa on maantieajoa,joka kyllä tasoittaa kulutusta huomattavasti kun työmatkalla ei edes viitsi kaahata.
Vaimoke ajaa omalla 164:llaan jatkuvasti alle 8 litran oli kesä taikka talvi.
Eikä kumpaankaan tarvitse lisätä oljyä vaihtovälillä.
Vappu ?
Tazio kirjoitti:Ciao a tutti,
Allekirjoittaneen vappu taas oli pelkkää juhlaa:
1) Lauantaina tallille - tarkoituksena vain
laittaa akut lataukseen ja katsoa tilanne.
Mutta, mutta: Avvocatto halusikin saman
tien tielle. Joten ei muuta kuin pari kaasun
painallusta ja solexeille murkinaa, avaimesta
käyntiin ja ulos! Kyllä kesän parhaita hetkiä
ovat ne ensimmäiset Nardilla etupyörille
välitetyt komennot.
2) Lampaan kanssa '94 Riguardon Brunello di
Montelcino - kaunis sherryn väri ja se maku....
Tuosta tervehtimisestä: Tervehdin ikään ja
sukupuoleen katsomatta kaikkia Alfa Romeoita
ja IMO uudemmista saa kyllä _aika_ harvoin
vastauksia. Vanhemmista suht. usein.
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Riguardo on itse kanniskeltu.
Muistaakseni Venetsiasta jokunen vuosi
sitten kiikutin 6 pulloa.
Kahta viimeistä olen säästellyt ja korkkasin
nyt toisen.
Alkohan ei italialaisia viinejä pahemmin
harrasta - Brunelloa taitaa olla listalla
tasan yksi.
Dekantoitava, mutta kyllä tuo viimeinen
vielä jonkun aikaa säilyy - jos siis
ei sopiva tilanne osu kohdalle.
-Tazio
Muistaakseni Venetsiasta jokunen vuosi
sitten kiikutin 6 pulloa.
Kahta viimeistä olen säästellyt ja korkkasin
nyt toisen.
Alkohan ei italialaisia viinejä pahemmin
harrasta - Brunelloa taitaa olla listalla
tasan yksi.
Dekantoitava, mutta kyllä tuo viimeinen
vielä jonkun aikaa säilyy - jos siis
ei sopiva tilanne osu kohdalle.
-Tazio
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä täytyy tunnustaa että 33:lla ajellessa ei juuri jaksanut vuoden yrittämisen jälkeen kättä nostaa 156 kuskeille, vastausta kun ei ikinä saanut. 155:lla ei ole niin montaa tuhatta kilsaa tullut mittariin että olisi saanut mitään tuntumaa.Scuore Sportivo kirjoitti:Minusta on pikkuhiljaa alkanut tuntua, että uudempien Alfojen omistajat morjestelevat enemmän kuin vanhempien... Harvemmin nousee vanhempien (33, 75, 164 ym.) Alfojen kuljettajilta käsi, varsinkaan jos on itse 156:lla liikkeellä.
Aivan varmasti tulet ottamaan Alfan myös 3 vuoden päästä joten voit pitää vanteet ja laittaa seuraavaan Alfaan, eiköhän jako pysy samanasteelduck kirjoitti:Surffasin netissä epätoivoisesti etsien hyviä vanteita tulevaan Alfaan :I Kai se on pakko tilata ihan alkuperäiset Alfa 17" monipuolavanteet... Maksavat vaan niin pirusti...
Paljonko nuo monipuolavanteet muuten maksavat? OZ Superturissimoa saa 1000 eurolla 17", enempää ei kannata maksaa!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Juu.. Kyllähän se noinkin on. Itsekään en ole pahemin 156 kuskeilta 'vastauksia' saanut, jos olen ollut 75:lla liikenteessä.. Ei ole tainnut kaikki edes tietää, että tuo on Alfa...Kyllä täytyy tunnustaa että 33:lla ajellessa ei juuri jaksanut vuoden yrittämisen jälkeen kättä nostaa 156 kuskeille, vastausta kun ei ikinä saanut. 155:lla ei ole niin montaa tuhatta kilsaa tullut mittariin että olisi saanut mitään tuntumaa.
Mutta suunnilleen yhtä vähän on vanhempien Alfojen kuskit morjestellut, jos on ollut 156:lla liikenteessä...
Perkele, tästä lähin nousee keskisormi jokaiselle Alfistille joka ei morjesta...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jahas, 99,5% todennäköisyydellä sama johon minä "törmäsin". Siinä se Lahnajärven nurkilla körryytteli vastaan. Liekö aurinko sitten häikäissyt kun oli niin nenä pystyssä...? Todella nätti auto joka tapauksessa.HOTAKAINEN kirjoitti:Giulietta Spider, no siellähän oli kuskilla räpylä pystyssä jo kaukana et varmasti huomaa ja se oli punainen Turuntiellä tuli vastaan ennen Lahnajärveä.
- Epäkelpokeräilijä -
No höh oliko tulossa hesaan päin ???Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jahas, 99,5% todennäköisyydellä sama johon minä "törmäsin". Siinä se Lahnajärven nurkilla körryytteli vastaan. Liekö aurinko sitten häikäissyt kun oli niin nenä pystyssä...? Todella nätti auto joka tapauksessa.HOTAKAINEN kirjoitti:Giulietta Spider, no siellähän oli kuskilla räpylä pystyssä jo kaukana et varmasti huomaa ja se oli punainen Turuntiellä tuli vastaan ennen Lahnajärveä.
Jos oli niin ei näkynyt kuusnepaa edessä eikä taustapeilissä
Meidän letkassa köröttelin sellainen taivaansininen 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Meilläpäin vappu on muuten vasta tulossa...Mutta pakko tässä kehuskella, että minäpä kävin viime kesänä Montalcinossa. Retkeilimme viikon verran kesäisessä Toscanassa. Aivan mahtavaa. Tuliaisviinit on jo kyllä yhtä pulloa lukuun ottamatta nautittu...Tazio kirjoitti:Ciao a tutti, Allekirjoittaneen vappu taas oli pelkkää juhlaa:
2) Lampaan kanssa '94 Riguardon Brunello di Montelcino - kaunis sherryn väri ja se maku....
-Tazio
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Sama juttu... Naisalfistitkaan ei kovin usein morjestuksiin vastaa (ei edes näin komealle kaverille =). Poikkeuksena kaupan pihassa pari viikkoa sitten, meinasin ajaa primeran perään, kun punaisesta 156:sta vilkutteli viimisen päälle nätti n. parivitonen tumma neito.. Huhhuh. Olisi kivaa olla poikamies...Tuosta tervehtimisestä: Tervehdin ikään ja
sukupuoleen katsomatta kaikkia Alfa Romeoita
ja IMO uudemmista saa kyllä _aika_ harvoin
vastauksia. Vanhemmista suht. usein.
-Tazio