33:n lämppärin moottori hiljeni

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

33:n lämppärin moottori hiljeni

Viesti Kirjoittaja tv »

Mahtoikohan moottori kuolla kokonaan? Suulakkeista tulee kyllä ilmaa mutta tosi niukasti. Sulakkeen tarkistin, ei ollut siitä kiinni.
Onko joku vaihtanut tuota moottoria, jos on niin onko puukäden tehtävä homma vai pajallekko suuntautuu taas matka?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mulla aikanaan puhaltimen moottorin sammumiseen oli syynä maadoitusvika. Teetin korjauksen enkä älynnyt kysyä vikakohtaa.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mä meinasin kanssa alkaa vaihtamaan tota moottoria, mutta joutuu kuulemma purkamaan koko kojelaudan. Tai Rasvanäppi oli saanu sen etukautta pois mutta ei muistanu tarkemmin miten homma kävi. Mun puhallin vielä pyörii mutta kitinä on pakkasilla järkyttävä, onneks tänään on plussaa.. :roll:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Mullakin on jonkin sortin kosketus häiriö lämppärissä. Mekin meinattiin jo lämppärinmoottoria alkaa ihemettelemään, mutta ensin kuitenkin tarkistettiin se puhalluksen voimakkuudensäätövastus. Siinä yhteydessä selvis et se vika on kosketus häiriö, sillä se korjaantu johtoja liikuttamalla. :)
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Ana M kirjoitti:Mullakin on jonkin sortin kosketus häiriö lämppärissä. Mekin meinattiin jo lämppärinmoottoria alkaa ihemettelemään, mutta ensin kuitenkin tarkistettiin se puhalluksen voimakkuudensäätövastus.
Vinkkaa vielä vähän maalliikoa että mistä löytyy tuo vastus, mitä pitäisi purkaa että siihen pääsee käsiksi yms.? Onko koko kojelauden irroitus edessä?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tv, seuraa niitä puhaltimen säätöpotikalta lähteviä johtoja niin etuvastus tulee vastaan. Siellä se oli jossain kojelaudan alla/sisällä suunnilleen keskikonsolin kohdalla, ei mikään mahdoton paikka eikä edellytä kojelaudan purkamista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tv, seuraa niitä puhaltimen säätöpotikalta lähteviä johtoja niin etuvastus tulee vastaan. Siellä se oli jossain kojelaudan alla/sisällä suunnilleen keskikonsolin kohdalla, ei mikään mahdoton paikka eikä edellytä kojelaudan purkamista.
Aatele nyt kun tv pitkänäpoika änkee ittensä tuonne jalkatilaa ja pää on jossain kojelaudan alla jumissa kun se seurailee johtoja taskulampun kanssa. Siinä tulee äitiä ikävä kun ei saa enään jäseniä liikkeelle kun on jäännyt jumiin ja happikin meinaa loppua.
Kännykällä ei pysty soittaan apua kun se on siinä penkilä ja käsi ei taitu enään niin paljoa et ylettyis tiputtamaan jalkatilaan et vois nenällä tökästä edes pikavalinta nappulaa 8)

Kele mistähän tääkin Lollotus irtos :crazyeyes:

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

:lol: :lol: :lol:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

HOTAKAINEN kirjoitti:Aatele nyt kun tv pitkänäpoika änkee ittensä tuonne jalkatilaa ja pää on jossain kojelaudan alla jumissa kun se seurailee johtoja taskulampun kanssa. Siinä tulee äitiä ikävä kun ei saa enään jäseniä liikkeelle kun on jäännyt jumiin ja happikin meinaa loppua.
Joo, turmioksi on tuo vielä.. :lol:
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Voisin ehtiä tutkia sitä torstaina tai perjantain siellä gresan hallilla, mikäli et ole korjannut tai löytänyt vikaa siihen mennessä :roll: .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Se vastus on siinä säätönappulan takana. Ota ensin se muovinen säätönappula irti. Sit irrota se lämmittimensäätökonsolin alla oleva lokero (pitäis lähtee ihan vetämällä, ainaki jos on kaikki "kiinnitys kynnet" poikki niiku mulla ;) ). Sit sieltä taka kautta irrotat sen vastuksen koje laudasta ja johoista. Tosin sillon kun toi tehtiin ni itse olin enemmän vieressä seuraaja kun tekijä et nuo ohjeet on pienellä varauksella sitten.

Jos sulla on virtamittari ni kannattaa samalla testata se vastus eri asennoissa, vaikka tuskin se siinä se vika on jos puhallin ei pyöri ollenkaan.

Niin eli siis tarkennuksena edelliseen kirjoittamaani: Mulla oli itse vastus ehjä kosketus häiriö oli/on niissä johtojen liitoksissa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Vastaa Viestiin