Minä en tee vielä työkseni mitään, ainakaan täyspäiväisesti. Opinnot loppusuoralla, kuukauden sisään pitäisi valmistua automaatioinsinööriksi. Työtarjouksia otetaan vastaan
Täällä tulee luonnollisesti notkuttua syystä että nuo muutamat vielä vaiheessa olevat kouluhommat ovat harvinaisen tylsiä. Aloittaminen on sitkeässä.
Tietoliikenneala, joten väkisinkin joutuu päivisin ruutua tuijottamaan.
Iltaisin ei niin kauheasti enää huvita linjoilla roikkua, keväällä on muitakin hommia.
Campari kirjoitti:Tietoliikenneala, joten väkisinkin joutuu päivisin ruutua tuijottamaan.
Iltaisin ei niin kauheasti enää huvita linjoilla roikkua, keväällä on muitakin hommia.
Nörttejä siis koko porukka... Labramestarit kuitenkin erikseen oman alansa spesialisteina.
teollisuus automaatiopuolen hommia...tosin on tullut alfoja rassailtua viimmeaikoina siihen malliin että tuntuupi siltä että väärä ammatti on tullut valittua...
90 kirjoitti:teollisuus automaatiopuolen hommia...tosin on tullut alfoja rassailtua viimmeaikoina siihen malliin että tuntuupi siltä että väärä ammatti on tullut valittua...
Automaatiopuolen kaveri olen itsekin.
Suomi24:ssä kertoilit työskenteleväsi robottien parissa, muistanko oikein? Minkäköhän merkin parissa, jos sopii tiedustella?
90 kirjoitti:teollisuus automaatiopuolen hommia...tosin on tullut alfoja rassailtua viimmeaikoina siihen malliin että tuntuupi siltä että väärä ammatti on tullut valittua...
Automaatiopuolen kaveri olen itsekin.
Suomi24:ssä kertoilit työskenteleväsi robottien parissa, muistanko oikein? Minkäköhän merkin parissa, jos sopii tiedustella?
ABB:n laitteiden kanssa lähinnä kun roboteista puhutaan...
siemensiä myös jonkin verran.. ja sitten tuotannon laitteita kännykkä ja tukiasema teollisuuteen liittyen (jot ja elektrobit)... tosin viimme aikoina on ollut aika hiljaista siellä rintamalla ja nyt on tullut tehtailtua normaaleja sähköhommia lähinnä omakotitaloihin...
90 kirjoitti: tosin viimme aikoina on ollut aika hiljaista siellä rintamalla ja nyt on tullut tehtailtua normaaleja sähköhommia lähinnä omakotitaloihin...
Joo kyllä nyt tuntuu olevan todella nihkeässä kaikki automaatioon liittyvä duuni. Tietenkin pitää osua historiallisen huono työtilanne juuri silloin kun meikäläinen valmistuu
Joo kyllä nyt tuntuu olevan todella nihkeässä kaikki automaatioon liittyvä duuni. Tietenkin pitää osua historiallisen huono työtilanne juuri silloin kun meikäläinen valmistuu
no toivotaan että työtilanne paranee tulevaisuudessa...
tai sitten on alanvaihto edessä heti suorilta....
Nyt alkaa hiljalleen tilanne kyllä mielestäni parantua. Toimittajat ovat kertoneet tilauskantojen hieman jo parantuneen, eikä meillä muuntajapuolella ole hiljaista ollutkaan.
Eiköhän noita työpaikkoja päteville kavereille aina löydy? Ja kaikkihan me olemme päteviä
Nyt alkaa hiljalleen tilanne kyllä mielestäni parantua. Toimittajat ovat kertoneet tilauskantojen hieman jo parantuneen, eikä meillä muuntajapuolella ole hiljaista ollutkaan.
Eiköhän noita työpaikkoja päteville kavereille aina löydy? Ja kaikkihan me olemme päteviä
toivotaan parasta...olisi kiva kyllä saada jo ihan oikeitakin töitä...
No pannaanpa tänne vähän poikkeavampaakin sekaan eli olen psykologi, yliopiston lehtori ja tutkija. Toisten alfistien ajatusten luku käy siis varsin näppärästi.
166 kirjoitti:No pannaanpa tänne vähän poikkeavampaakin sekaan eli olen psykologi, yliopiston lehtori ja tutkija. Toisten alfistien ajatusten luku käy siis varsin näppärästi.
Jahas, nyt täällä on siis joku, joka voi leimata meikäläisen virallisesti Alfa-hulluksi
Laitanpa minäkin jotain...*miettis*
- web-suunnittelijana pakerran päivät, väsäilen ns. teknisiä kansioita netin kautta käytettävään muotoon. Iltaisin en nykyään konetta paljon käytä, mitä joskus käyn lukemassa foorumin viestit. 8 tuntia näyttöpäätettä päivässä on aika riittävä annos..
varastohommia, varaosien ja työkalujen ostoa, kemikaalien ja ongelmajätteiden kanssa tappelua... siinä päivän kulku. Ammatti on automaatioasentaja, vaan eipä löytynyt 10v sitten töitä alalta.
Minä olen työskennellyt viimeiset 13 vuotta,eräässä ympäristön mittauslaitteita valmistavassa yrityksessä.
Toimin siellä tuotannon valmistus-,testaus- ja kalibrointilaitteistojen parissa.
Kylläpäs oli listaa eri ammateista. Itse olen kampaaja, mutta en tee niitä töitä. Olen aikeissa lähteä opiskelemaan ammattikorkeeseen. Olin kyllä äskettäin töissä Fenestralla, niinkuin koko perhekin. Mutta vaikea päättää minne sitä haluaisi lähteä opiskelemaan ja mitä?
Eihän Keuruulla ole pehmopaperitehdasta vai käytkö Keuruulta Mäntässä töissä?
Rupesi vaan kiinnostamaan, kun itsekin olen ollut Metsä-Tissuella töissä. Nykyään olen tekninen kirjoittaja.
Aikalailla teknistä väkeä tuntuu olevan :o , niin tosin itsekin: Automaatio asentaja. Alalla en vaan ole ikinä ollut töissä kun ei tuo naapuri kaupungin paperitehdas kiinnostanu. Kierrän pohjoismaiden sairaaloita potilashoitolaitteiden kanssa. Eli ajan, asennan, käytän, huollan, ja hoidan peeärrää ruohonjuuri tasolla. Oikea yleismies jantunen siis Viime vuonna 150 matkapäivää...
Pikkupomona automatiikka-alalla. Hyvin laaja-alaisia kunnossapitohommia: tiedonkeruulaitteista kuljetinjärjestelmien kautta sairaalaelektroniikkaan. Ja paljon muuta.
"Osaan korjata minkä tahansa laitteen jossa on sähköä"