75:en moottori (2.0tc kaasarikone) Spideriin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

75:en moottori (2.0tc kaasarikone) Spideriin

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Jos vaihtaa koneen 75:sta Spideriin niin sopiiko lohkon kiinnitykset ym päikseen?

80-luvun takaveto Spideriin jossa on perinteinen vaihdelaatikko...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuohon "ym." kohtaan, niin sanon omat käsitykseni. Tiedossa olevat erot, niitä on varmasti enemmänkin.
-Öljypohja on erillainen. DeDion sarjan öljypohja ei käy.
-Vanhemmissa Spidereissa on mekaaninen flekti. Eli vesipumpun päässä on siivet. Alkujaan moottorin ja jäähdyttäjän väli on ahdas. Jäähdyttäjän etupuolella on tilaa. Jos muokkaat sähköflektiä siihen.

Oletan:
- Pakosarja, vauhtipyörä ei ole samanlainen.
- 75:sen ilmanputsarikotelo ei taida mahtua.

yms. pientä.

ps. sitten verhoja "poes eestä". Tahtoo tietää enemmän suunnitelmista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Pinnapultit pitää olla lyhyemmät, mutta se mitä et tarvi sitä ei tallilla ole.. :wink: [/b]
..ammattina autoslalom..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Joo...ei ole oma projekti, nurkista vaan löytyisi 75 tc kone...saattaa riittää että kampiakseli edes kävisi päikseen, Spiderin oma on vähän kärsinyt.

BERTONE
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 05:06
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BERTONE »

Lohkon ja v.laatikon välisiä pinnapultteja joutuu vähän muuttelemaan.
Kampuran päähän täytyy koneistaa reikä kytkinakselin silmälaakerille.
Onnistuu koneistamolla, kun otat Spiderin vanhan kampuran malliksi.
Öljypohjan lisäksi pitää vanhasta koneesta ottaa öljypumppu.
Uudemman mallin ilmansuodatin mahtuu ainakin Giuliaan.
Sähköflekti mahtuu helposti syylarin etupuolelle. Vanhassa Spiderissä on
mekaaninen kierroslukumittari, jonka vaijeri lähtee vesipumpun alta!
Eli kiekkamittari täytyy muuttaa sähköiseksi.

BERTONE
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 05:06
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BERTONE »

Pari juttua unohtu vielä:
Vauhtipyörä pitää ottaa vanhasta ja sen täytyy olla myös 2 litranen. Pienemmissä 105 sarjan koneissa on kampuran päässä eri jako.
Pakosarja vanhasta.
Kaasareiden vivusto ei käy uuteen koneeseen (kaasuvaijeri)
Siinä tais olla kaikki.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tuli taas mieleen, että on tämä upea foorumi.
^ Tuollaiset tiedot löytyy joltain heti :-D
- Alfaholic -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin