75:en moottori (2.0tc kaasarikone) Spideriin
Valvoja: Moderators
75:en moottori (2.0tc kaasarikone) Spideriin
Jos vaihtaa koneen 75:sta Spideriin niin sopiiko lohkon kiinnitykset ym päikseen?
80-luvun takaveto Spideriin jossa on perinteinen vaihdelaatikko...
80-luvun takaveto Spideriin jossa on perinteinen vaihdelaatikko...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuohon "ym." kohtaan, niin sanon omat käsitykseni. Tiedossa olevat erot, niitä on varmasti enemmänkin.
-Öljypohja on erillainen. DeDion sarjan öljypohja ei käy.
-Vanhemmissa Spidereissa on mekaaninen flekti. Eli vesipumpun päässä on siivet. Alkujaan moottorin ja jäähdyttäjän väli on ahdas. Jäähdyttäjän etupuolella on tilaa. Jos muokkaat sähköflektiä siihen.
Oletan:
- Pakosarja, vauhtipyörä ei ole samanlainen.
- 75:sen ilmanputsarikotelo ei taida mahtua.
yms. pientä.
ps. sitten verhoja "poes eestä". Tahtoo tietää enemmän suunnitelmista.
-Öljypohja on erillainen. DeDion sarjan öljypohja ei käy.
-Vanhemmissa Spidereissa on mekaaninen flekti. Eli vesipumpun päässä on siivet. Alkujaan moottorin ja jäähdyttäjän väli on ahdas. Jäähdyttäjän etupuolella on tilaa. Jos muokkaat sähköflektiä siihen.
Oletan:
- Pakosarja, vauhtipyörä ei ole samanlainen.
- 75:sen ilmanputsarikotelo ei taida mahtua.
yms. pientä.
ps. sitten verhoja "poes eestä". Tahtoo tietää enemmän suunnitelmista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Lohkon ja v.laatikon välisiä pinnapultteja joutuu vähän muuttelemaan.
Kampuran päähän täytyy koneistaa reikä kytkinakselin silmälaakerille.
Onnistuu koneistamolla, kun otat Spiderin vanhan kampuran malliksi.
Öljypohjan lisäksi pitää vanhasta koneesta ottaa öljypumppu.
Uudemman mallin ilmansuodatin mahtuu ainakin Giuliaan.
Sähköflekti mahtuu helposti syylarin etupuolelle. Vanhassa Spiderissä on
mekaaninen kierroslukumittari, jonka vaijeri lähtee vesipumpun alta!
Eli kiekkamittari täytyy muuttaa sähköiseksi.
Kampuran päähän täytyy koneistaa reikä kytkinakselin silmälaakerille.
Onnistuu koneistamolla, kun otat Spiderin vanhan kampuran malliksi.
Öljypohjan lisäksi pitää vanhasta koneesta ottaa öljypumppu.
Uudemman mallin ilmansuodatin mahtuu ainakin Giuliaan.
Sähköflekti mahtuu helposti syylarin etupuolelle. Vanhassa Spiderissä on
mekaaninen kierroslukumittari, jonka vaijeri lähtee vesipumpun alta!
Eli kiekkamittari täytyy muuttaa sähköiseksi.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jotain tietoa:
http://www.alfacentro.com/features/twinspark/index.html
http://www.alfacentro.com/features/twinspark/index.html
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)