Mistä katti?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Mistä katti?

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Eikä mihä tahansa kissa, vaan nyt näyttää siltä, että on katalysaattori tuhoutunut 2,0 JTS:stä. Teltta-autostahan sellaisen tietysti saa ja varmasti neljännellä kerralla tulee jo sopiva, mutta kun hinnasta päätellen siinä on platinaa käytetty muuallakin kuin sisäpuolella pelkistäjänä, niin olisikos kellään esittää muita vaihtoehtoja?!?

Oletteko ostaneet ja mistä, mitähän ovat maksaneet?

Onko olemassa jotain teho- / virityskatteja ja täyttävätköhän ne viranomaismääräykset?

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Itte ostin kati motonetistä 98 euroa ja asennus maksoi 60 euroa.... hyvin toimii mutta pakoäänet vähän muuttui "racemaisiksi"....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Bilhelvetissä näytti olevan kolmea eri mallia!

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onks JTS:ssä muuten kaks eri kattia? Tuli vaan kuriositeettinä mieleen kun kattelin Alfa-Servicen räjäytyskuvaa:

Kuva

Eli onkos tuossa pakosarjassa katti?
Viimeksi muokannut Kaalipata, 11 Tammi 2008, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Eikös niissä ole useampia. Mitenkä tuo katin toimimattomuus on ilmennyt?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

JTS:ssä taisi olla peräti kolme kattia, pakosarjassa kaksi esikattia ja putkessa yksi iso.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Hepa kirjoitti:Eikös niissä ole useampia. Mitenkä tuo katin toimimattomuus on ilmennyt?
Useampia on, mutta kai se on tuo isoin pönttö... tai en minä tiedä. Kone rengastettiin uudelleen, kun vei öljyä tolkuttomasti. Yksi pytty oli kiillottunut lasiksi ja sen öljyrengas kulunut. Öljy lienee sotkenut katin, nyt ei saa pakokaasupäästöjä kuriin.

Kai sitten pitää kysyä Motonetista.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Entäs lambdat? niitäkin taitaa olla JTS:ssä 3 kpl. Oletko putsaillut tai jotain. Veikkaan, että vaikuttavat enemmän päästöihin. (mistään mitään tedä, kunhan arvuuttelen...)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Jos lanbda/t rikki, niin seos menee niin rikkaalle, ettei katti enää pysty asialle mitään. Paljonko päästöt on?

Omassa käyttisvoortissa (3,8L V6 blowerilla) oli lambdat sököt niin CO oli 2,5%, joka korjautui uusilla lambdoilla 0,2%_iin. Kun katit oli pois pelistä (kateista oli jäljellä tyhjät kuoret) oli CO 0,55%, joka korjautui uusilla tarvikekateilla 0,03%:iin. Eli ylensä, jos vain katit pois pelistä, mutta muu toimii ok, niin päästöt pitäsi olla kuitenkin kohtuulliset.

Itse laitoin kummallekin puolelle 2L-koneelle tarkoitetut tarvikekatit, jotka oli n90€/kpl. Noita tosin joutui hieman hitsailemaan ja sovittelemaan putkistoon.

Paremmin virtaaviakin kisakatteja löytyy kyllä markkinoilta (esim Muukkonen). Saatava hyöty taitaa vakio koneella (sikäli mikäli sinulla oli vakio kone) olla kuitenkin aika marginaalinen.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

tsav kirjoitti: Paremmin virtaaviakin kisakatteja löytyy kyllä markkinoilta (esim Muukkonen). Saatava hyöty taitaa vakio koneella (sikäli mikäli sinulla oli vakio kone) olla kuitenkin aika marginaalinen.
On niistä varmaan sekin hyöty, että maksavat murto-osan alkuperäisestä :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Joo mutta maksavat kuitenkin 3-4 x tarvikekatin hinan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei maksa välttämättä sillä paremmin virtaavia japsikatteja saa jo hinnat alk 140€, omassa 164:ssa paikallaan magnaflovin kisakatti jolle oli kuitin mukaan jäänyt hinnaksi n 240€..

Vastaa Viestiin