Näin taitaa olla..Wile E. Coyote kirjoitti:Murphyn laki kai...
Mikä kultaani vaivaa? (lämmöt nousee)
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Joo, tuntuu tyhmältä poistaa noi ajoitusmerkit. Yksi hyvä puoli toki on se että nokat ei pyri pyörähtämään kun hihna on irroitettu (no ne voi toki lukita muilla konstein) Pitää laittaa nokkatyökalut tilaukseen jossain vaiheessa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Maunu, kiitos tiedosta, olenpahan taas hiukan viisaampi
Edelleen kyllä vähän ihmettelen miksei tuota samaa asiaa ajeta perinteisillä merkeillä. Ehkä lukituspalojen kanssa on vaikeampi tupeksia? Luulisi, että alakerta olisi kuitenkin edelleen helpohko pyörittää väärään asentoon jos yläkuolokohta katsotaan heittokellolla.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Työkalusarjan ohjeissa muuten kielletään nokka akselien lukitseminen hihnan irroituksen ajaksi. En tiedä mikähän siinäkin on, mutta luultavasti kone pysähtyy aina puristuksien takia väärään asentoon ja jättää venttiilien vielä venttiilit auki jolloin nokka-akseliin kohdistuu vielä jousien takia liikaa voimaa. Eli taisin puhua vähän paskaa kun sanoin työkalusarjan osia lukoiksi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nyt veto hiipuu jo ennen viittätonnia, eli ILMIhän se taitaa taas temppuilla. Tilaankin niitä samantien pari kappaletta, että riittää 200tkm saakka. Odotellaan nyt kuitenkin keskiviikkoon asti, niin saa testerin kautta vielä varmuuden..
Toki tuon voisi putsata, mutta mahtaakohan siitä olla pitkä ilo?
Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua.
Tuli siirrettyä katsastustakin eteenpäin, joka olisi ollut tänään.. Turhaan sinne olisi mennyt nolaamaan itseään.
Toki tuon voisi putsata, mutta mahtaakohan siitä olla pitkä ilo?
Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua.
Tuli siirrettyä katsastustakin eteenpäin, joka olisi ollut tänään.. Turhaan sinne olisi mennyt nolaamaan itseään.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältäCuore Sportivo kirjoitti:Nyt veto hiipuu jo ennen viittätonnia, eli ILMIhän se taitaa taas temppuilla. Tilaankin niitä samantien pari kappaletta, että riittää 200tkm saakka.
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
eikö tuon voinut puhdistaa jotenkin?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Et taida saada saunaa lämpimäksi siihen mennessä kun ILMI on vaihdettuCuore Sportivo kirjoitti:Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua.
"I have a 156 V6 and have fitted the air mass sensor from the 1.6 156 and has
worked fine since last november. The sensor's are the same, but the housings
aint all you have to do is put the new sensor into the old housing take no
more than 5 min's. Air mass sensor for the V6 £150 +VAT for the 1.6 £50ish"
mitenköhän toi ylläoleva juttu toimii?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Itse anturiosa on kaikissa koneissa sama, vain putken halkaisija muuttuu jossa anturi on kiinni ja sen mukana myös virtausnopeus. Eli TS-koneissa on sama ILMI kuin kutvosessa, vaan eri putkella. Suomen maassa ne on kaikkiin saman hintaisia, ilmeisesti näin ei ole joka paikassa??V6 kirjoitti: I have a 156 V6 and have fitted the air mass sensor from the 1.6 156 and has
worked fine since last november. The sensor's are the same, but the housings
aint all you have to do is put the new sensor into the old housing take no
more than 5 min's. Air mass sensor for the V6 £150 +VAT for the 1.6 £50ish"
mitenköhän toi ylläoleva juttu toimii?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Pistä osoite vaikka PM:nä niin voin lähettää ton rikkinäisen sulle. Sitä on jo purettu sen verran että se luukku sieltä päästä on avattu. Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:nMaunu kirjoitti:Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
alfa 156 v6 kirjoitti:Pistä osoite vaikka PM:nä niin voin lähettää ton rikkinäisen sulle. Sitä on jo purettu sen verran että se luukku sieltä päästä on avattu. Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:nMaunu kirjoitti:Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
onkos Wile E. Coyotella vielä ne kuvat puretusta ilmistä? niitä ei sitten koskaan ilmaantunut näkyville
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut (En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
Ayrton Senna da Silva forever
Pökkää mulle mailiin kuvat niin laitetaan näkyviinWile E. Coyote kirjoitti:Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut (En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Missäs tuollaisia myydään ja onko tietoa hinnasta?alfa 156 v6 kirjoitti:Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
Tänään vien pienokaiseni klo. 10.30 lääkäriin varmistamaan, että vika on ILMIssä.. Mahtaakohan löytyä vielä jotain muutakin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Yritän ottaa selvää ja ilimoottelen tässä kohtsillään.Cuore Sportivo kirjoitti:Missäs tuollaisia myydään ja onko tietoa hinnasta?alfa 156 v6 kirjoitti:Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
Tänään vien pienokaiseni klo. 10.30 lääkäriin varmistamaan, että vika on ILMIssä.. Mahtaakohan löytyä vielä jotain muutakin.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No niin. Testerin mukaan Alfassa ei ole mitään vikaa. Eli ILMI vaihtoon.
Noh, ei siinä mitään. Kysäisin sitten, että eikö äijällä ole tosiaankaan mitään hajua, mikä niitä lämpöjä voisi nostaa. Vastaus kuului: Kyl se vika termarissa taitaa olla.. Vastaavia tapauksia on ollu ennenkin. Hetken hiljaisuuden jälkeen sanoin, että viikko sitten minulle kerrottiin tiskillä, että termari tarkastettiin ja se on täysin kunnossa. Jaa.. En mä ole sitä kattonut.
Voi saatana, olen nähnyt painajaisia ja miettinyt pääni puhki, että mikä helvetti autossa on vikana.. Ja nyt sitten kerrotaan, ettei vikaa edes sen kummemmin tutkittu. Vitun hienoa, että siinä laitoksessa hommat toimii perkele.
Noh, ei siinä mitään. Kysäisin sitten, että eikö äijällä ole tosiaankaan mitään hajua, mikä niitä lämpöjä voisi nostaa. Vastaus kuului: Kyl se vika termarissa taitaa olla.. Vastaavia tapauksia on ollu ennenkin. Hetken hiljaisuuden jälkeen sanoin, että viikko sitten minulle kerrottiin tiskillä, että termari tarkastettiin ja se on täysin kunnossa. Jaa.. En mä ole sitä kattonut.
Voi saatana, olen nähnyt painajaisia ja miettinyt pääni puhki, että mikä helvetti autossa on vikana.. Ja nyt sitten kerrotaan, ettei vikaa edes sen kummemmin tutkittu. Vitun hienoa, että siinä laitoksessa hommat toimii perkele.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Nyt alko homma selkiintymään. Ero Pierburgin ja Boschin välillä on se, että Pierburg luottaa edelleen perinteiseen Kuumalankamittaukseen, boschin mittarissa on joku "kuumafilmi" tms. systeemi käytössä ja siinä on ongelmia.
Eroa on myös hinnassa. Pierburg ~100-140€ (varmistuu vielä) ja bosch about kolminkertainen.
Liitin näyttäisi pierburgissa olevan erilainen (pisempi, ei yletä alfan plugi pohjaan. 15mm pois päästä niin käy.)
volkkareissa on samaa ongelmaa ja tämmöinen löyty netistä joka pätee myös alfaan, siinä puhutaan myös tosta liittimen pätkäsystä ja erilaisesta kalibroinnista joka aiheuttaa tän "lisärikastuksen" kierroksilla.
Hinta ei kyllä ole paha, tekisi mieli kokeilla
Pierburg MAF for A4 chassis VWs (98+ New Beetle, 99.5+ Jetta/Golf)
NOTE: This is not a 100% compatible MAF sensor. The calibration of this sensor is slightly different from the VW/Bosch sensor.
Many people have been pleased with the results and I would not be selling it if I thought it was inappropriate for our cars, but you
accept use of this part at your own risk.
In order to remove your old MAF, you will need to unplug the electrical connector, and remove the screws holding the MAF element to the MAF tube.
These screws will be either a 6 point security torx T20, or a special 5 point "security torx plus" screw.
You have the option of dremeling a slot in the screw head so you can remove it with a regular screwdriver.
I am working on sourcing new screws and the appropriate bits to remove the old screws. If you are totally stuck, I will lend you my bits so you can remove your screws, email me if this is the case. Of course, local buyers are welcome to stop by for a free install by appointment.
Also please note that to mate the connector to the MAF you will need to do one of the following:
A) Cut off the tabs on the new part, so that the VW connector will fit over the new MAF. This is the simplest option, but the connector will be only a friction fit, so you may want to put a piece of electrical tape around the mated connector for safety.
B) Modify the VW connector by drilling a small hole on each side where the new tabs will sit
C) Replace the VW connector with a Mercedes connector. The part costs only $5 or so, and I am working on sourcing these, but you will need a special tool (Lisle 56500) to switch the wires over. The lowest price I've seen online is around $15 shipped. ( Note - I do not recommend this method. The VW wires will not fit the Mercedes connector and you will need special connector ends, cut off the old VW connectors and splice the new ones on. This is a pain at best, and in my opinion not worth the effort. If you insist on being a purist and going this route, I can supply you with the part numbers needed.)
Että semmosta tällä kertaa.
Eroa on myös hinnassa. Pierburg ~100-140€ (varmistuu vielä) ja bosch about kolminkertainen.
Liitin näyttäisi pierburgissa olevan erilainen (pisempi, ei yletä alfan plugi pohjaan. 15mm pois päästä niin käy.)
volkkareissa on samaa ongelmaa ja tämmöinen löyty netistä joka pätee myös alfaan, siinä puhutaan myös tosta liittimen pätkäsystä ja erilaisesta kalibroinnista joka aiheuttaa tän "lisärikastuksen" kierroksilla.
Hinta ei kyllä ole paha, tekisi mieli kokeilla
Pierburg MAF for A4 chassis VWs (98+ New Beetle, 99.5+ Jetta/Golf)
NOTE: This is not a 100% compatible MAF sensor. The calibration of this sensor is slightly different from the VW/Bosch sensor.
Many people have been pleased with the results and I would not be selling it if I thought it was inappropriate for our cars, but you
accept use of this part at your own risk.
In order to remove your old MAF, you will need to unplug the electrical connector, and remove the screws holding the MAF element to the MAF tube.
These screws will be either a 6 point security torx T20, or a special 5 point "security torx plus" screw.
You have the option of dremeling a slot in the screw head so you can remove it with a regular screwdriver.
I am working on sourcing new screws and the appropriate bits to remove the old screws. If you are totally stuck, I will lend you my bits so you can remove your screws, email me if this is the case. Of course, local buyers are welcome to stop by for a free install by appointment.
Also please note that to mate the connector to the MAF you will need to do one of the following:
A) Cut off the tabs on the new part, so that the VW connector will fit over the new MAF. This is the simplest option, but the connector will be only a friction fit, so you may want to put a piece of electrical tape around the mated connector for safety.
B) Modify the VW connector by drilling a small hole on each side where the new tabs will sit
C) Replace the VW connector with a Mercedes connector. The part costs only $5 or so, and I am working on sourcing these, but you will need a special tool (Lisle 56500) to switch the wires over. The lowest price I've seen online is around $15 shipped. ( Note - I do not recommend this method. The VW wires will not fit the Mercedes connector and you will need special connector ends, cut off the old VW connectors and splice the new ones on. This is a pain at best, and in my opinion not worth the effort. If you insist on being a purist and going this route, I can supply you with the part numbers needed.)
Että semmosta tällä kertaa.
Wile E. Coyote kirjoitti:Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut (En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
Tässäpä linkit kuviin.
Kuka tarvii kuvat niin ottaa talteen ennekuin poistan ne.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 08154.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 39927.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 98347.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 22319.jpeg
Miksiköhän tuo punainen mutiainen tuossa ekassa kuvassa on tehtaalla jätetty noin sopivasi tyrkylle ? Olis helppo vaihtaaa ?
Viimeksi muokannut HOTA, 04 Helmi 2004, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Opeleissa vaihdettiin varsinkin dieseleihin ku tupakkaa.Purin useamman tuollaisen myös bensavehkeistä ja olivat prikulleen saman näköisiä,lukuun ottamatta just tuota punaista "vastusta" tosin se näyttää olevan enemmän diodin näköinen.Tech2:lla (Opelin oma testeri) näki että useimmin anturi alkoi antamaan liian hitaasti tietoa,seuraava askel oli että ei antanut ihan max ja min arvoja.Osassa kävi että vaikka hyytyi täysin yhteen asentoon,niin tod.näk ei "palanut" täysin poikki koska ei sytyttänyt merkkivaloa,eli mitään vikaa ei keskusyksikkö havainnut.Jos meni täysin mykäksi merkkivalo syttyi ja vikakoodi tallentui.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Mulla on kiusannut viimeaikoina ruiskutuksen merkkivalo kovasti vedätettäessä. Merkkivalo syttyy ennen ahdistusta, joten onkohan oireet samat? Ja ahdistus on sitten aika totaalinen, katkaisee syötön tms.Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:n
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Toi punainen mutiainen noissa kuvissa näyttäs vakiovirtadiodilta. Johtaa vain toiseen suuntaan kuten normaali diodi mut läpi menee kokoajan vakion suuruinenvirta.
Mikäli osuin oikeaan niin tolle pitäs tulla jonkinmoinen jännite ja virtaakin pitäs kulkea läpi tietyn verran eli se toimittaa jonkin näköistä vakiovirtalähteen virkaa.
No tää oli vaa muistikuvaani perustuvaa tietoa/veikkausta mut tolta se kapistus ainakin näytti...
Mikäli osuin oikeaan niin tolle pitäs tulla jonkinmoinen jännite ja virtaakin pitäs kulkea läpi tietyn verran eli se toimittaa jonkin näköistä vakiovirtalähteen virkaa.
No tää oli vaa muistikuvaani perustuvaa tietoa/veikkausta mut tolta se kapistus ainakin näytti...
Ihan turha huomio ehkä, mutta:alfa 156 v6 kirjoitti:... ja tämmöinen löyty netistä joka pätee myös alfaan, siinä puhutaan myös tosta liittimen pätkäsystä ja erilaisesta kalibroinnista joka aiheuttaa tän "lisärikastuksen" kierroksilla.
Hinta ei kyllä ole paha, tekisi mieli kokeilla
Jos innostut kokeilemaan ja käytössäsi ei ole muita testereitä, niin tuolta (toisessa threadissä vaahtoamastani ) OBD liittimestä saa suoraan ulos MAFin ilmoittamat ilmamassan virtauslukemat ja fuel trimmin. Kun pohjaksi ottaa muutamat vertailulukemat alkuperäisellä MAFilla niin pitäisi olla aika varmalla pohjalla. Jostain muistan ihan vast'ikään lukeneeni että MAFin ilmoittama ilmamäärälukeman maximi g/s (täyskaasukiihdytys tappiin saakka esim kakkosella/kolmosella) tulisi olla noin 0.8 kertaa max koneteho.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Testeri on kyllä käytössä tarvittaessa ja luulen ettei toi OBD-testeri toimi näin vanhassaGTA kirjoitti: Jos innostut kokeilemaan ja käytössäsi ei ole muita testereitä, niin tuolta (toisessa threadissä vaahtoamastani ) OBD liittimestä saa suoraan ulos MAFin ilmoittamat ilmamassan virtauslukemat ja fuel trimmin. Kun pohjaksi ottaa muutamat vertailulukemat alkuperäisellä MAFilla niin pitäisi olla aika varmalla pohjalla. Jostain muistan ihan vast'ikään lukeneeni että MAFin ilmoittama ilmamäärälukeman maximi g/s (täyskaasukiihdytys tappiin saakka esim kakkosella/kolmosella) tulisi olla noin 0.8 kertaa max koneteho.
Ainakaan Boschin OBD-laite ei sano mitään.
Toi maksimilukema täytyykin koittaa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
HuiCuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa.
Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
No, onneksi "se on vain Alfa". Kyllä se sen ansaitsee...
Missä se oli kun joku julisti, että alfistit on huumoriporukkaa kun kaikki suuret korjaukset maksetaan mukisematta ja silti hymyillen jatketaan ajoa alfalla...
Moni olisi varmaan jo vaihtanut merkkiä noilla vioilla...
Ammattina autokauppa
Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä...Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa.
Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
KW Variant 2, korkeus (- 35-65mm) + jäykkyyssäädettävä. Hintaa 156:n on 1340€.jamppa kirjoitti:Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä...
Juu. 100tkm. huolto olisi ollut edessä 2500km kuluttua, ja hihnan vaihtoon olisi ollut kymmenisen tuhatta.Rolle kirjoitti:Kai nyt autoa täytyy huoltaa, ja ei se sen kalliimmaksi tule että tekee kaiken kerrallaan kuin että vie viikon välein huoltoon.
Parempi se on nyt teettää kaikki, ei ainakaan tarvi sitten kesällä vaivata päätä huoltojen kanssa.
oliko se termostaattikin sitten viallinen,vai muuten vain vaihdetaan?Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa.
Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
Monet vaihtavat heti merkkiä kun vähänkään pahempia vikoja ilmenee..oli edellinen sit alfa, audi, volvo tms...vähän kuin ojasta allikkoon.No, onneksi "se on vain Alfa". Kyllä se sen ansaitsee...
Missä se oli kun joku julisti, että alfistit on huumoriporukkaa kun kaikki suuret korjaukset maksetaan mukisematta ja silti hymyillen jatketaan ajoa alfalla...
Moni olisi varmaan jo vaihtanut merkkiä noilla vioilla...
tuntuu että merkistä riippumatta autoissa on hyvin samanlaisia vikoja esim jakopäät(hihnoilla), tukivarret(etu), kaksimassavauhtipyörät, MAFit, abs valon vilkkumiset, öljynkulutus pitkän vaihtovälin öljyillä..yms
Alfa miehet/naiset silti varmaan nauttivat autollaan ajamisesta enemmän...kuin vaikka volvoilijat...
Insinööritieteitä lukemattomana tässä vaan pohdin että eikö noita osia vain osata tehdä toimiviksi/kestäviksi vai onko se vain rahasta kiinni?jiiässä kirjoitti:tuntuu että merkistä riippumatta autoissa on hyvin samanlaisia vikoja esim jakopäät(hihnoilla), tukivarret(etu), kaksimassavauhtipyörät, MAFit, abs valon vilkkumiset, öljynkulutus pitkän vaihtovälin öljyillä..yms
Viimeksi muokannut tv, 20 Helmi 2004, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Insinööritieteitä lukemattomana tässä vaan pohdin että eikö noita osia vain osata tehdä toimiviksi/kestäviksi vai onko se vain rahasta kiinni?
Se on juuri siitä rahasta kiinni, autot on tasan niin hyviä kuinka hyvistä osista ne tehdään. lukekaas uusin TM jossa opel vectran kestotesti ja Haljenneet venttiilit 60000 km kohdilla!! En ymmärrä, oli kilpailutettu valmistajia ja valittu halvin ja surkein, joitain uusia venttiilejä oli tarkisteltu tehtaalla ja olivat jo valmiiks murtuneet...faasiraja auennut...Nyt meni vähän insinöörikieleksi..
Esim noi Alfan ts-koneen jakopään muovikiristimet ja on jonkun kanadalaisen tehtaan tuotteita: vag:lla, fordilla, opelilla ongelmia aiheuttavat muovirullat ovat myös kanadalaisia...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, näin teen.jamppa kirjoitti:Laitatko kokemuksiasi palstalle kunhan ehdit hiukan saada tuntumaa autoon...?
Jos ja kun meinaat alustasarjan hankkia, niin suosittelen lämpimästi Kiiltovaunua. Asiallinen ja asiantunteva firma.
Kai se voiton maksimointi on pienestä kiinni.jiiässä kirjoitti: En ymmärrä, oli kilpailutettu valmistajia ja valittu halvin ja surkein, joitain uusia venttiilejä oli tarkisteltu tehtaalla ja olivat jo valmiiks murtuneet...faasiraja auennut...Nyt meni vähän insinöörikieleksi..
Luulisi että Alfa Romeon kaltaisten semi-prestiisimerkkien edes imagosyistä kannattaisi valita hieman kalliimmat ja toimivammat osat. Ei luulisi että jakopään kiristimen valmistaminen kestäväksi maksaisi montaa lisäeuroa.
"Blame Canada, blame Canada, they're not even a real country anyway" kuten South Parkissa laulettiin.Esim noi Alfan ts-koneen jakopään muovikiristimet ja on jonkun kanadalaisen tehtaan tuotteita: vag:lla, fordilla, opelilla ongelmia aiheuttavat muovirullat ovat myös kanadalaisia...
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Off-topicin ylenmääräinen kommentointi on off-topicciaCuore Sportivo kirjoitti:Ja minä olen muka "King Off Topic".
Jatketaan laatukeskustelua uudessa threadissa jos aihetta vielä on.
Viimeksi muokannut tv, 20 Helmi 2004, 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori