
Kuinka kovaa olet ajanut Alfallasi?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kesällä mittasin ja mittauspiste näytti 1km virhe siis jos siellä oli virhe niin hyvin lievä, tässäkin on yksi syy miksi olen niin pikkutarka mun Alfan kanssa, koska so on niin onnistunut yksilöRolle kirjoitti:Ja vitosella kierrokset tapissa 220km/h mittarin mukaan vakiorenkailla, eli virhettä piisaa.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Mun mielestäni myös 210 ei ole huono suoritus varsinkin kun otetaan huomioon että huiput kirjan mukaan ovat vain 180km
Tietenkin jos konstaapelin tutkassa olisi ollut 220km niin se olisi luotettavampi, mutta kuka halua sen kortin kuivumaan puoleksi vuodeksi ja vieläpä sen jälkeen taskukin on aika kuiva...
Muuten onks jollakulla aavistusta miksi Alfa kirjoitti kirjasaan niin naurettavat huiput?

Tietenkin jos konstaapelin tutkassa olisi ollut 220km niin se olisi luotettavampi, mutta kuka halua sen kortin kuivumaan puoleksi vuodeksi ja vieläpä sen jälkeen taskukin on aika kuiva...

Muuten onks jollakulla aavistusta miksi Alfa kirjoitti kirjasaan niin naurettavat huiput?
Nothing beats cubic inch
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
No johtuisiko ehkä siitä että 107 hv:lla ei normaali perheauto juuri tuon kovempaa kulje vaikka kuinka haluaisi..?TestarosaFinland kirjoitti:
Muuten onks jollakulla aavistusta miksi Alfa kirjoitti kirjasaan niin naurettavat huiput?
180 km/h on ihan hyvä arvo tuolle koneelle noinkin kulmikkaassa kopassa. (edit. jotkin lähteet antavat arvoksi jopa 188 km/h.)
Ellei autosi ole rankemmalla kädellä viritetty, olet joko nähnyt unta tai mittarivirhe on aivan helvetillinen.
Viimeksi muokannut glideslope, 07 Marras 2006, 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
164 on yhtä kulmikas ja aika saman näköinen mun 33.sen kanssa ja sen ilman vastuskerroin on joku 0.29 tai 0.31 joka tapauksessa se on paljon parempi kuin esim. "sulavalinjainen" TT, sen ilman vastus kerroin on noin 0.36 ja 164:n arvot on saavutettu melkein 20 vuotta sitten!180 km/h on ihan hyvä arvo tuolle koneelle noinkin kulmikkaassa kopassa. (edit. jotkin lähteet antavat arvoksi jopa 188 km/h.)
Ellei autosi ole rankemmalla kädellä viritetty, olet joko nähnyt unta tai mittarivirhe on aivan helvetillinen.
Kyllä kaikki tapahtui ihan todellisuudessa tiellä eikä sängyssä

Kyllä se oli varmasti yli 200, kun mun entiset huiput on saavutettu Tempralla samassa tien pätkässä ja nyt näytti ja tuntui paljon enemmän.
Ei oo kovin paljoa merkitystä kuinka monta heppoja on, kun tärkeämpi on auton paino, joka on 33:ssa 900kiloa.
Se on ihan alkuperäis kuntoinen 33 ja mittarissa on reilut 340tkm.
Nothing beats cubic inch
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ilmanvastus koostuu sitten kertoimesta ja auton otsapinta-alasta.
Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä niin kyllä huipputeho on painoa tärkeämpi huippunopeuksissa. Prätkäkään paina paljon paskaakaan mutta ei sataheppainen hirveän kovaa kulje vaikka tehopainosuhde on urheiluauton luokkaa, ilmanvastus kun on aika raju mopoissakin.
Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä niin kyllä huipputeho on painoa tärkeämpi huippunopeuksissa. Prätkäkään paina paljon paskaakaan mutta ei sataheppainen hirveän kovaa kulje vaikka tehopainosuhde on urheiluauton luokkaa, ilmanvastus kun on aika raju mopoissakin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jesh. Tehopainosuhde (ja pidon riittävyys) määrää maksimaalisen kiihtyvyyden pienillä nopeuksilla, jolloin suurin osa tehosta menee massan liike-energian kasvattamiseen. Huippunopeus taas määräytyy tehon ja ilmanvastuksen (otsapinta-ala * ilmanvastuskerroin) mukaan, massan kasvattaminen vaan venyttää sitä aikaa, joka huippujen kelaamiseen vaaditaan.Rolle kirjoitti:Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä niin kyllä huipputeho on painoa tärkeämpi huippunopeuksissa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Joksa kirjoitti:http://sehhi.proboards49.com/index.cgi?board=kisailut



lainattua tuolta :" no sittenhän te eette oo kuullukkaa ees tost faijan taunuksesta. kerran lähetti kaupungin liikennevaloista, vieressä turbo fiesta. rinnakkain mentiin semmonen 10m jonka jälkeen taunus sai pitoo takarenkaisiin jonka jälkeen nous etupyörät ilmaan ja faija keuli sillä jonnekkin tonne 200 paremmalle puolelle. no vielä se fiesta tuli siinä melkeen takaluukussa kiinni niin sitte faija siitä suivaantuneena polkas kaasun rintapellistä läpi jonka seurauksena tane lähti 5 pyörä sladii kun alko V-6 puhuu ja lähti niin kovaa että mittari meni rikki kun ei pysyny kiihdytyksessä mukana. myöskin kaikki sisäverhoilut ja vaatteet purkautu takaluukun kautta kadulle ja oli faijalla selittämistä ku meni himaan munasilteen ja taunuksen penkit ilman kankaita. tästä kyseisestä taunuksesta on arvioitu tehoja lähtevät n. 250Mhv lämpö- ja bensamittarit yhteenlaskettuna."
Eräänä yönä 240 mittariin erittäin salaisella testiradalla.. Tyssääkö 5-lovisen V6 Getvosen meno rajoittimeen vai tehon puutteeseen? Tuntu vaan, että olis menny aika helposti vielä kovempaa. Ei vaan tehnyt mieli kokeilla mutkaominaisuuksia noissa vauhdeissa 

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Missäs muuten ne kuvat?TestarosaFinland kirjoitti:Tietenkin kuvat on tulossa, mutta saate odottaa ne maalis-huhtikuun menneessä kun alfa saadan pois pimeästä ja pienestä tallissa ja sitten voitte ihmetelemaan sitäWLD@HRT kirjoitti:Laitakko kuvan siitä sun 33:sta albumiin niin päästään ihmettelemään sitä?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
33:sen mittariin ei juuri ole luottamista, tai ainakin ne hyvin yleisesti höpöttää mitä sattuu. Velipojan vastaava ei taas kulje mittarin mukaan kuin 160 km/h, kun se alkaa vaan vaappumaan ja heilumaan 150:n jälkeen. Joskus mittari ei toimi lyömättä laisinkaan. Siellä on joku likilegendaarinen vastus, joka ajanmittaan palaa loppuun tai jotain.TestarosaFinland kirjoitti:Mun mielestäni myös 210 ei ole huono suoritus varsinkin kun otetaan huomioon että huiput kirjan mukaan ovat vain 180km![]()
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
heh
oli kuusnepassa tuo vauhtimittari potikka hapettunutvika ja korjasin sen vaihtamalla potikan tietämättä ohmi arvoa jolla "kellottaa" vauhtimittari näyttää oikein. pistin mittaristosta kolmella karvalla sen potikan ratin vasemmalle puolelle että voin sitten kun tielaitoksen vauhti näyttö tulee vastaan säätää mittarin näyttää "oikein" ja lukita liimalla siihen.
no kaverin kanssa oltiin jonnekkin reisuun menossa ja kaveri rupes utelee onko alfan lahnasta mihinkään nuin lähtemisen kannalta...
no tuttu suora treen laidalla ja käskin kaverin kytätä vain vauhtimittaria ja sehän teki työtäkäskettyä kun kaljoissaan oli. avasin kattoluukut ja takaikkunat sen huomaamatta ja alensin musan volyymiä illuusion tehosteeksi. sitten lähin kytkimestä varmaan millejä kuluttaen ja kiekkoja aivantappiin vääntäen polkemaan etiäpäin....
se potikka oli väänetty silleen että viisari näytti 80 vauhissa 130 ja 130 vauhissa nuin himppuverran pariisataa ja sit kun mentiin täyttähäkää lähti viisari "jonkun" verran yli asteikon. kaveri rupes vikisee että tää on huippu peli määkin myyn pösön ja ostan..... onneks ei tajunnu katsoo niin tarkaan kiekka mittaria ja vaihteita
että ainakin yksi finski tänäkin päivän luuli menneensä 164 "melkein" kolmee sataa 
no kaverin kanssa oltiin jonnekkin reisuun menossa ja kaveri rupes utelee onko alfan lahnasta mihinkään nuin lähtemisen kannalta...
no tuttu suora treen laidalla ja käskin kaverin kytätä vain vauhtimittaria ja sehän teki työtäkäskettyä kun kaljoissaan oli. avasin kattoluukut ja takaikkunat sen huomaamatta ja alensin musan volyymiä illuusion tehosteeksi. sitten lähin kytkimestä varmaan millejä kuluttaen ja kiekkoja aivantappiin vääntäen polkemaan etiäpäin....
se potikka oli väänetty silleen että viisari näytti 80 vauhissa 130 ja 130 vauhissa nuin himppuverran pariisataa ja sit kun mentiin täyttähäkää lähti viisari "jonkun" verran yli asteikon. kaveri rupes vikisee että tää on huippu peli määkin myyn pösön ja ostan..... onneks ei tajunnu katsoo niin tarkaan kiekka mittaria ja vaihteita


ASSISTENZA TECNICA
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 17 Tammi 2008, 02:16
- Paikkakunta: Tampere ( kun oon paikalla )
Isäukko heitti mittarin pohjaan Saksassa talvirenkaat alla ja soitteli iloisesti että auto pitää mitä lupaa ... 164QV 24v ... mittari sanoi 270.
Mahtoko renkaat sulaa kun oli tuskin milli niissä
Itselle riitti 220 uusin renkain, täytyy tässä vaiheessa sanoa että vanha QV on hauskempi. 24v teho tulee myöhemmin ja se on enemmän "venytetty" 7000rpm vs vanha 6500rpm ja teho vasta 2900rpm'n jälkeen kunnon potkuna. Vanhalla kun on kusi sukassa kun se lähtee samaa tahtia 200+ , hyvä kun penkeissä on paksu nahka että on jotain puristaa matkustajana... 24v on täysin eri auto ...
P.S kun olis edes kunnon jarrut
Mahtoko renkaat sulaa kun oli tuskin milli niissä

Itselle riitti 220 uusin renkain, täytyy tässä vaiheessa sanoa että vanha QV on hauskempi. 24v teho tulee myöhemmin ja se on enemmän "venytetty" 7000rpm vs vanha 6500rpm ja teho vasta 2900rpm'n jälkeen kunnon potkuna. Vanhalla kun on kusi sukassa kun se lähtee samaa tahtia 200+ , hyvä kun penkeissä on paksu nahka että on jotain puristaa matkustajana... 24v on täysin eri auto ...
P.S kun olis edes kunnon jarrut
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tajusin just että mulla on tämä nykyinen Alfa ollut vuoden enkä ole edes lähennellyt huippuja. Missä vika? Olenko tulossa vanhaksi, araksi, tylsäksi vai järkeväksi? Eipä silti, erittäin harvoin korkeampia nopeuksia yleensäkään kokeilen. Ei tainnut nyt vaan sattua sopivaa fiilistä sopivaan paikkaan koko kesän aikana.
Elä huoli, olet normaali...Ottimo kirjoitti:Tajusin just että mulla on tämä nykyinen Alfa ollut vuoden enkä ole edes lähennellyt huippuja. Missä vika? Olenko tulossa vanhaksi, araksi, tylsäksi vai järkeväksi? Eipä silti, erittäin harvoin korkeampia nopeuksia yleensäkään kokeilen. Ei tainnut nyt vaan sattua sopivaa fiilistä sopivaan paikkaan koko kesän aikana.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
200 km/h, mittari tosin heilu siinä vaiheessa ees takas, niin että se liikkeen keskikohta oli siinä 200 kohdalla. Mikähän lie oli todellinen nopeus. Ja kerran meni ohitus "hieman" tiukille, takasin omalle kaistalle päästyäni mittari näytti 180 (ei heilunu tällä kertaa), pulssi ehkä tuplasti 

I do my loving in the winter.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Jokunen vuosi sitten kun Getvosta tuli taluteltua Teutoonien mailta kotiinpäin, oli yhden Audin kanssa Tanskanmaan läpi n. 190 marssivauhti. Pimeällä tihkusateessa tuntui välillä jopa urheilulliselta. Mutta kun urheiluautolla kuulemma ajetaan niin, että viisarit on pystyssä. Onneksi ei oma... vaikka hyvältä tuntui.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
gYdEbUh kirjoitti:220 mittariin joka on vielä satkussa tarkka. Eipä tuntunut enää pahemmin lisää menoa kelaavan mutta mukavaa oli muutama kärry ohittaarenkaina kuluneet 195/50-15 rekisteriotteen /60 sijaan, saapikokemuksesta sanoisin että viis kilsaa ainakin olisi tullut lisää asiallisilla nakeilla
Lancia Thema turbo 220 myös.
Citikka XM turbo 180? Myllyssä jotain häikkää.
Volvo 940 turbo -97? 180. se on Volvo.
Chrysler Voyager -05 180?
Saappi 900-86 ja 9000 -91 tomaatit 180.
Mitsu Galant -93 V6 4x4 228 kierrokset tasan 7000.
Alfa 75 1.8 turbo 165? Ei ole Germaanien viritykset oikeen onnistuneet, ensi keväänä varmaan pakko todeta miten omat sujuneet.
Kyseinen Delta 16v turbo 210. Ei kerennyt ihan kaikkea ottamaan irti mutta katti tukessa tai jotain koska kiihtyvyys on omaa luokkaansa eikä vällärit loppuneet.
Loppukaneettina ihmettelisin miten yleensää ihmiset sanoo että 'vähän lujempaa olisi vielä mennyt jos olisi ollut tilaa'. Kaikki omat jermukkaammat vehkeet ovat ottaneet hyvin äkistään huippunsa ja sitten on kiihtyvyys katkennut. Eli oletus kiihtyvyyden jatkumisesta on turha,(okei ei 100%:sti) pari kilsaa voi niihin huippuihin lisätä jos mielii.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Siinä on mahtanut Ämmäläisen ratissa ärsyttääheimo kirjoitti:kiva ärsyttää rajoitettuja bemaristeja.kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä.

Samalla tapaa pääsin lipumalla ohi kaverin rajoitetusta Biimer 850:stä aikanaan croma turbolla

No eipä se bemari muutenkaan oikeen säväyttänyt... liikaa painoa.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Vähän ot mutta olen itse todistanut kuinka uuden m5 mittari nousee 270, vaikka onkin muka rajotettu 250. Ja se kiihtyvyys miten se sinne nousee onkin sit jo ihan toinen juttu...kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä.

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Näyttihän alpinan mittari jotain 290 ?tumbe kirjoitti:Vähän ot mutta olen itse todistanut kuinka uuden m5 mittari nousee 270, vaikka onkin muka rajotettu 250. Ja se kiihtyvyys miten se sinne nousee onkin sit jo ihan toinen juttu...kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä.


..ammattina autoslalom..
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Niin se kiihtyvyys on toivottaman hidasta?tumbe kirjoitti: Vähän ot mutta olen itse todistanut kuinka uuden m5 mittari nousee 270, vaikka onkin muka rajotettu 250. Ja se kiihtyvyys miten se sinne nousee onkin sit jo ihan toinen juttu...


Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki