jakorempan jälkeen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
coldstrike
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Joulu 2007, 15:49
Paikkakunta: tampere

jakorempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja coldstrike »

tätä on vähän hankala selittää, ja en tiedä onko positiivista vai negatiivista kyseinen homma, mutta tosiaan, kävin tuossa hiljattain teetättämässä jakorempan ja sen jälkeen tilanne näyttää seuraavalta: tuntuu että auto ottaa kierroksia paljon enemmän vähän joka vaihteella, en voi tietää että onko tilanne nyt sitten normaali vai ei, koska kyseessä on ensimmäinen alfa ja se on ollu minulla alle kuukauden.. aika epäselvä sepostus varmaan mutta jos joku tietää mistä kyse, niin siitä kertokoon. kiitosta vaan jo etukäteen

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: jakorempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Minusta tämä kuulostaa positiiviselta sikäli kun tuon kuvauksesi oikein ymmärrän. Ehkäpä ajoitus olikin hiukan pielessä aiemmin ja nyt oikein ja siksi moottori on kierrosherkempi.

coldstrike
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Joulu 2007, 15:49
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja coldstrike »

aivan, toivottavasti asia on niin, mietin vaan et jos jokin on siel kustu, niin kohta on koko kone hajalla...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos nokkapyörät on irroitettu jakohihnanvaihdon yhteydessä nokkien asento on ehkä muuttunut hiukan, jonka seurauksena kone vääntää paremmin alakierroksilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyllähän ne nokkapyörät kuuluu irroittaa. Tästä syystä remppa kuuluukin tehdä lukituspaloilla, eikä millään tussimerkeillä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ei ole ensimmäinen kerta kun hyvin tehdyn jakopäärempan jälkeen auto tuntuu pirteämmälle...vanha hihna on voinut olla hampaan tai parikin pielessä... :-D

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

KJS kirjoitti:Kyllähän ne nokkapyörät kuuluu irroittaa. Tästä syystä remppa kuuluukin tehdä lukituspaloilla, eikä millään tussimerkeillä.
Miksi ne nokkapyörät on pakko irrottaa? Lukituspalathan pitävät nokka-akselit paikallaan, joten pyörien pois ottamiseen ei ole mitään tarvetta, koska jako pysyy aina samana. Vai kuinka?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jos edellinen jakopääremppa on tehty tussimerkeillä, niin on jopa todennäköistä, että V6:ssa jako on ollut hampaan pari pielessä.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ahaa.

Eli oletettiin jaon olevan pielessä. No sitten ymmärrän. Ihmettelin kyllä miksi ne pitää irrottaa, jos aina on käytetty lukituspaloja.
Tosin kai siellä nokkapyörissä jotkut merkit on ja niiden mukaan pystyy kohdistamaan akselit kohdilleen. Eihän se riitä, että pelkkiä pyöriä kääntää, jos jako kerran on pielessä. Kyllä ton pitäisi onnistua ihan "tussimerkeilläkin", jos on huolellinen. Nopeammin tietysti lukituspaloilla.

coldstrike
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Joulu 2007, 15:49
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja coldstrike »

hyvä juttu, vaikuttaisi siltä että tilanne on normaali.kiitosta vaan, vierähti kivi sydämmeltä. :-D

Vastaa Viestiin