jakorempan jälkeen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Joulu 2007, 15:49
- Paikkakunta: tampere
jakorempan jälkeen
tätä on vähän hankala selittää, ja en tiedä onko positiivista vai negatiivista kyseinen homma, mutta tosiaan, kävin tuossa hiljattain teetättämässä jakorempan ja sen jälkeen tilanne näyttää seuraavalta: tuntuu että auto ottaa kierroksia paljon enemmän vähän joka vaihteella, en voi tietää että onko tilanne nyt sitten normaali vai ei, koska kyseessä on ensimmäinen alfa ja se on ollu minulla alle kuukauden.. aika epäselvä sepostus varmaan mutta jos joku tietää mistä kyse, niin siitä kertokoon. kiitosta vaan jo etukäteen
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: jakorempan jälkeen
Minusta tämä kuulostaa positiiviselta sikäli kun tuon kuvauksesi oikein ymmärrän. Ehkäpä ajoitus olikin hiukan pielessä aiemmin ja nyt oikein ja siksi moottori on kierrosherkempi.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Joulu 2007, 15:49
- Paikkakunta: tampere
Miksi ne nokkapyörät on pakko irrottaa? Lukituspalathan pitävät nokka-akselit paikallaan, joten pyörien pois ottamiseen ei ole mitään tarvetta, koska jako pysyy aina samana. Vai kuinka?KJS kirjoitti:Kyllähän ne nokkapyörät kuuluu irroittaa. Tästä syystä remppa kuuluukin tehdä lukituspaloilla, eikä millään tussimerkeillä.
Ahaa.
Eli oletettiin jaon olevan pielessä. No sitten ymmärrän. Ihmettelin kyllä miksi ne pitää irrottaa, jos aina on käytetty lukituspaloja.
Tosin kai siellä nokkapyörissä jotkut merkit on ja niiden mukaan pystyy kohdistamaan akselit kohdilleen. Eihän se riitä, että pelkkiä pyöriä kääntää, jos jako kerran on pielessä. Kyllä ton pitäisi onnistua ihan "tussimerkeilläkin", jos on huolellinen. Nopeammin tietysti lukituspaloilla.
Eli oletettiin jaon olevan pielessä. No sitten ymmärrän. Ihmettelin kyllä miksi ne pitää irrottaa, jos aina on käytetty lukituspaloja.
Tosin kai siellä nokkapyörissä jotkut merkit on ja niiden mukaan pystyy kohdistamaan akselit kohdilleen. Eihän se riitä, että pelkkiä pyöriä kääntää, jos jako kerran on pielessä. Kyllä ton pitäisi onnistua ihan "tussimerkeilläkin", jos on huolellinen. Nopeammin tietysti lukituspaloilla.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Joulu 2007, 15:49
- Paikkakunta: tampere