156 1.9 JTD hankittu ja kolisee.. (eipä kolise enää)
Valvoja: Moderators
156 1.9 JTD hankittu ja kolisee.. (eipä kolise enää)
Sain nyt vihdoin (pakon edessä) tuon 156:sen hankittua. Autoon vaihdettiin ohjausvaihde sekä tukivarret eteen, mutta edelleen kolahtaa. Kolahdus kuuluu molemmilta puolilta edestä, riippuen kumman puolen rangas osuu kuoppaan tms. Mukulakivillä kolisee myös, mutta ei jatkuvasti. Yli 60 km/h vauhdissa esim. kaivon kannet siltojen saumat tms. eivät kuitenkaan enään aiheuta kolahdusta. Erityisesti siis hiljaisissa nopeuksissa reunakiven ylitys siinä vaiheessa kun rengas tipahtaa alaspäin, kolahtaa. Auto menee huomenna tutkittavaksi, mutta ajattelin josko kaiken tietävä raati täällä osaisi antaa omat vinkkinsä. Käytin kyllä hakua, ja luin sieltä useammankin aiheen läpi, mutta en tähän yksiselitteistä vastausta saanut.
Takaa ei kuulu mitään ylimääräista, eikä auto pahemmin reagoi uriin. Täyskiihdytyksissä hieman vetelee. Muistaakseni 147 ei sitä tehnyt, joten voisiko liittyä asiaan. Samoin jos ajaa (epähuomiossa) hieman isompaan routakuoppaan, niin kuulu sellainen kolahdus että pelkää koko auton hajoavan. Täsmälleen samoihin kuoppiin tuli edellisellä E36 BMW:llä ajettua, eikä ääni ollut lähellekään samaa luokkaa. Suuremmissa nopeuksissa tulee myös sellainen vaikutelma, että tien äänet välittyvät eturenkaiden kautta jotenkin turhan kovina ohjaamoon. En ole varma voisko syynä olla laakerit, mutkissa kun ääni ei kuitenkaan vahvistu.
Auto on vm 2002 ja matkaa sillä on takana 133 tkm.
Takaa ei kuulu mitään ylimääräista, eikä auto pahemmin reagoi uriin. Täyskiihdytyksissä hieman vetelee. Muistaakseni 147 ei sitä tehnyt, joten voisiko liittyä asiaan. Samoin jos ajaa (epähuomiossa) hieman isompaan routakuoppaan, niin kuulu sellainen kolahdus että pelkää koko auton hajoavan. Täsmälleen samoihin kuoppiin tuli edellisellä E36 BMW:llä ajettua, eikä ääni ollut lähellekään samaa luokkaa. Suuremmissa nopeuksissa tulee myös sellainen vaikutelma, että tien äänet välittyvät eturenkaiden kautta jotenkin turhan kovina ohjaamoon. En ole varma voisko syynä olla laakerit, mutkissa kun ääni ei kuitenkaan vahvistu.
Auto on vm 2002 ja matkaa sillä on takana 133 tkm.
Viimeksi muokannut Boxer33, 23 Tammi 2008, 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ah ihanuutta. Ei kolise enään.
Alatukivarsien vaihtokaan kun ei vielä auttanut, niin nyt kolmannella kerralla vaihtoon meni kallistuksen vakaajat? tai mitkä lie, niin johan loppui kolina.
Eteen on nyt vaihdettu ilmeisesti kaikki vaihdettavissa oleva, ja joka vaihtokerran jälkeen oli parempi. Mutta nyt vasta kolmannella yrittämällä tuli kuntoon. Onneksi en joutunut itse noista maksamaan penniäkään vaan meni myyjäliikkeen piikkiin. Pelkästään tuohon viimeiseen operaatioon kun kului aikaa 3 tuntia, nin mikäköhän onkaan ollut operaatioiden kokonaiskesto..
Todennäköisesti kohta alkaa takapään kolinat tai etupään nitinät.. Pitäisköhän pistää oikein vedonlyönti pystyyn!
Alatukivarsien vaihtokaan kun ei vielä auttanut, niin nyt kolmannella kerralla vaihtoon meni kallistuksen vakaajat? tai mitkä lie, niin johan loppui kolina.
Eteen on nyt vaihdettu ilmeisesti kaikki vaihdettavissa oleva, ja joka vaihtokerran jälkeen oli parempi. Mutta nyt vasta kolmannella yrittämällä tuli kuntoon. Onneksi en joutunut itse noista maksamaan penniäkään vaan meni myyjäliikkeen piikkiin. Pelkästään tuohon viimeiseen operaatioon kun kului aikaa 3 tuntia, nin mikäköhän onkaan ollut operaatioiden kokonaiskesto..
Todennäköisesti kohta alkaa takapään kolinat tai etupään nitinät.. Pitäisköhän pistää oikein vedonlyönti pystyyn!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!