Selespeedin vakaus
Valvoja: Moderators
- proviisori
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18 Tammi 2008, 20:00
Selespeedin vakaus
Olen tässä lähitulevaisuudessa mitä todennäköisemmin Alfaa hankkimassa.
Lähinnä olen silmäillyt noita faceliftattuja 147:ia.
Kysymys on kuitenkin tuosta Selespeed vaihteistosta.
Se vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja itselleni sopivalta ratkaisulta, mutta olen eri lähteistä lukenut sen olevan melko vikaherkkä.
Pyytäisin käyttäjiltä vähän kokemuksia siitä.
Teenkö itselleni karhunpalveluksen valitsemalla Selespeedin normin sijaan ja täten pääsisin tutustumaan useasti korjaamoiden mukaviin palveluihin?
Lähinnä olen silmäillyt noita faceliftattuja 147:ia.
Kysymys on kuitenkin tuosta Selespeed vaihteistosta.
Se vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja itselleni sopivalta ratkaisulta, mutta olen eri lähteistä lukenut sen olevan melko vikaherkkä.
Pyytäisin käyttäjiltä vähän kokemuksia siitä.
Teenkö itselleni karhunpalveluksen valitsemalla Selespeedin normin sijaan ja täten pääsisin tutustumaan useasti korjaamoiden mukaviin palveluihin?
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla on 156 JST Sele vm. 11/2002 ollut kohta viisi vuotta ja vaihteiston suhteen ei ole muuta kuin positiivista sanomista. Alkuun jännäsin ihan samoja kysymyksiä mielessäni, mutta turhaan onneksi. Enkä ole muidenkaan ongelmista kuullut.
Aidosti ihmettelen, miksei sele ole yleistynyt Suomessa, ihmeellinen harvinaisuus.
Aidosti ihmettelen, miksei sele ole yleistynyt Suomessa, ihmeellinen harvinaisuus.
- proviisori
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18 Tammi 2008, 20:00
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Neljä kuukautta takana 156 JTS selellä, ei ongelmia. Auto-moodissa vaihdot saisivat olla nopeampia, tosin silloin vaihtaa automaattisesti nopeammin, kun antaa kiertää punarajalle Aluksi oli hieman totuttelemista, mutta kun on päässyt järjestelmän kanssa sinuiksi, on se kyllä tosi hyvä. Tämä systeemi on mielestäni juuri Alfan luonteeseen sopiva, tekninen ratkaisu edellä kilpailijoita. Nyt on kyllä muillakin merkeillä vähän vastaavia. Vähän sama juttu kun japsiprätkissä hehkutetaan hienolla ruiskutekniikalla jota esim. Moto-Guzzi ja Ducati ovat tarjonneet jo reilusti yli kymmenen vuotta sitten.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
http://www.autowiki.fi/index.php/Selespeed
Ei kuluta öljyä enempää kun muutkaan hydraulijärjestelmät eli jos öljy katoaa niin jossain on vuoto. Mun mielestä vaihteisto on hyvä, erityisesti välikaasu pienemmälle vaihdettaessa on hieno ominaisuus joka todella toimii niinkuin pitää. Kun kylmällä lähtee liikkeelle niin auto nykii noin 25- 50 m matkan, mikä on ominaisuus eikä vika.
Ei kuluta öljyä enempää kun muutkaan hydraulijärjestelmät eli jos öljy katoaa niin jossain on vuoto. Mun mielestä vaihteisto on hyvä, erityisesti välikaasu pienemmälle vaihdettaessa on hieno ominaisuus joka todella toimii niinkuin pitää. Kun kylmällä lähtee liikkeelle niin auto nykii noin 25- 50 m matkan, mikä on ominaisuus eikä vika.