166 kallistuksenvakaimen puslat?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Hormi
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2005, 18:33
Paikkakunta: Noormarkku

166 kallistuksenvakaimen puslat?

Viesti Kirjoittaja Hormi »

Eli onko joku löytänyt kauppaa mistä löytäisi pelkät puslat takana olevaan kallistuksenvakaimeen. vai täytyykö ostaa polyuretaanikanki ja sorvauttaa puslat. Deltta tarjoaisi "halvalla" puslat, mutta kylkiäisenä tulee vakain mukaan..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

tuo sorvauttaminen maksaa muuten ihan homona. Ootko kysynyt Heikalta/Muukkoselta puslia? Samoin joltain powerflex jälleenmyyjältä (muukkonen?) kannattaa kysyä valmiita powerflexejä. Kahden kappaleen sorvauttaminen tulee hyvin paljon kalliimmaksi kuin valmiit palat.

Avatar
Hormi
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2005, 18:33
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Hormi »

Kaverilla kyllä olisi sorvauksen salat hansikkaassa, mutta säästyisi tupakkia ja aikaa jos löytysi hyllystä suoraan. Kävin powerflex sivuilla vakoilemassa, mutta ei pistänyt silmään puslia. Heikalta/Muukkoselta en ole tiedostellut vielä.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mullon vaihdettu 166seen taakse vakain, ku kyselin puslia ja niitä ei tahtonu löytyä irrallaan. Tilasin Muukkoselta. Jälkikäteen kuulin "varman"
huhun, että Mersun (en tiedä mallia) puslat sais sopimaan sinne vakaimeen. Vakain ja siitä puslat irti ja Mersukauppaan (saattaa löytyä tarvikkeenakin) vanhojen kans, että löytyy sopiva koko. Ne helat vaikutti halkaistavilta - alkuperäiset.
MP

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

^ Tuo huhu taitaa liittyä takana oleviin olka-akselin pusliin. Sinnehän käy mersun puslat. Varaosanumerokin löytyy jostain threadista, kun olen sen joskus postannut.

Eipä silti - en mene sanomaan etteikö vakaimeenkin menisi jonkun mersun puslat.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti:^ Tuo huhu taitaa liittyä takana oleviin olka-akselin pusliin. Sinnehän käy mersun puslat. Varaosanumerokin löytyy jostain threadista, kun olen sen joskus postannut.

Eipä silti - en mene sanomaan etteikö vakaimeenkin menisi jonkun mersun puslat.
Pitää paikkansa, olka-akseliin käy jokin mersun palikka. Uretaanipuslilla ei vielä pääse 100% korvaamaan takapään kalliita ongelmakohtia eli tuon napahässäkän ja alatukivarren kaikkia puslia. Jos nyt kerran 100 tkm:ssa vaihdettavia palikoita voi ongelmakohdiksi sanoa. Toivotaan kuitenkin että powerflex jatkaa 166seen menevien puslien sorvausta laajemminkin. Superiin tekisi hyvää jos saisi etupäähän napakat palikat kun tuota tehoakin alkaa etuvetoiselle olla riittävästi.

Eikös kallistuksenvakaimeen saa erikseen ostettua ne "koiranluut", vai mikä kohta siellä kaipaa uusia palikoita?

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Itse jouduin ja vaihtamaan takakallistuksenvakaajan muutama vuosi sitten http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... senvakaaja ainakaan silloin ei korikiinnityksen kumikorvakkeita saanut erikseen Muukkoselta, koiranluut vaihdoin viime keväänä n.45€/kpl.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Itsekin siis tilasin Muukkoselta koko vakaimen puslineen (noin 180 Euroa) - tuli epäselvästi sanottua tuossa aiemmassa viestissä. Tutulla pajalla, jossa vakain pistettiin paikalleen asentaja tuumasi, että onhan noihin tullu vaihdettua pelkkiä puslia - nimenomaan 166seen. Sen takia oon säilöny vanhaa vakainta, jonne on tarkoitus etsiä uudet puslat, kun seuraavan kerran ajankohtaista (mikäli sama auto vielä alla silloin).

Ajattelin aluksi irrottaa vakaimen itse ja lähtä sen kans tarvikeliikkeitä kiertään ja metsästään sopivia puslia. Se jäi kuitenkin tekemättä, kun yritin pihalla ja totesin että apurunkoa täytyy hieman löysätä, jotta saan vaikaimen irrotettua - tai ainakaan mullei ollu sellasia avaimia, jotka ois kunnolla mahtunu sinne väliin. Tilasin Muukkoselta koko vakaimen puslineen ja vein pajalle.
MP

Avatar
Hormi
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2005, 18:33
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Hormi »

US-parts myy Energy Suspension firman ns. tarvike puslia. http://www.energysuspension.com/pages/swaybbct.html
Täytys mittata tangon halkaisija ja kiinnike jos sattus vaika sopimaan.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mullon se vanha tanko irrallaan. Siitä ei oo purettu puslia pois (pitäis leikata auki), joten ihan tarkkaan ei pysty mittaamaan sen puslan kokoa, mutta työntömitalla noin arvot:

- tanko halk. 20.7 mm - tämä ois aika lähellä 13/16" / 20.5mm
- puslan leveys 39-40 mm - ei taida olla kovin kriiittinen luku
- U:n muotoisen kiinnikekorvakon päältä mitattuna halkaisija 40 mm - aineenvahvuus n. 2.5 mm - tekisi 35 mm sen korvakon sisäiseksi puslan ulkohalkaisijaksi.
- ja korvakon kiinnitysreikien väli keskeltä keskelle 65 mm - tämä ois just se 2 ja 9/16"

Tommosia noin lukuja.

Siinä Alfan tangossa on puslien ulkopuolelle hitsattu prikka olakkeeksi, joka estää helojen liuttamisen tankoon päästä - eli ois hyvä, että puslat ois halkaistavia.
MP

Vastaa Viestiin