33 16 v suuttimet?
Valvoja: Moderators
33 16 v suuttimet?
En ole saanu tuota auton pätkimistä kuriin vielä, kun on niin vähä tullu ajeltuuki, kun ei oo mikään talviauto , mutta olisin kysyny noista ruiskun suuttimista, kun koneessa oli kolme oranssia ja yksi musta, niin onko tuo musta joku tarvikemalli, vai mikä? Välillä auto tuntuu pelittävän, mutta välillä menee tukkoon, ainakin sillon kun hiljentää nopeutta.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Pätkiminen
Kyllä sen pitäisi talvellakin käydä hyvin. 33 16V:ssä joskus aiheuttaa pätkimistä (jopa sammumista) kampikammion huohotusputken tukkeutuminen. Ota putki irti ja putsaa kunnolla. Jos öljypinta on liian korkealla niin putki tukkeutuu majoneesinnäköisestä öljy/kondenssivesitöhkästä helposti varsinkin kovemmilla pakkasilla tai jos autolla ajetaan vain lyhkästä matkaa ja kone ei pääse lämpiämään kunnolla. Tietysti normaalit jutut kuten tulpanjohdot (jotka asentajat helposti rikkovat kun tulpat ovat niin hankalassa paikassa) ja virranjakajan kansi ym. kannattaa tsekata. Polttoainesuodatin "unohtuu" myös usein vaihtaa huollossa. Tietty suuttimistakin voi johtua, mutta ainakin omani on rullannut jo 210tkm ilman mitään ruiskutussuutinongelmia. Pitää tsekata toi väri illemmalla.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
- Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
- Paikkakunta: Merikaarto
Mullakin 33 16v pätkii ja rykii aina talvella kun on oikein kostea keli ja kuivallakin talvikelillä kun on ajanut n. 200-250 km putkeen. Muutaman kerran ollut korjaamolla ja lompakko tyhjentynyt, mutta vikaa ei ole löytynyt. Vaihdettu mm. bensapumppu kolme kertaa, sytytysjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, sytytyspuola, ruiskutussuuttimet (vanhassa rahassa lähemmäs tonnin kappale) ja paljon muuta pikkurojua, ei jaksa luetella kaikkea mitä on tehty. Vaan ei ole auttanut; aina korjaamolla kehrää kuin kissa ja muutaman kuukauden sen jälkeen. Koskapa koskaan en ole nykimisen takia jäänyt tien päälle, olen alistunut tilanteeseen annan sen moottorin rykiä (se on sitä italialaista tulista luonnetta )
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Väittäisin, että nimenomaan tuo huohotinputken jäätyminen aiheuttaa ongelmia, mm. nykimistä silloin kun ajaa talvikelillä pitkiä matkoja maantiellä. Varsinkin jos on just vaihtanut öljyt tai ajanut paljon lyhkäsiä ajoja kaupungissa. Tällöin sinne kaupunkiajossa sinne kertynyt majoneesi jäätyy.
Omassani avarrettiin öljyn täyttöputken päässä olevaa öljynerotinta ottamalla joku sihti pois ja laitettiin automilanossa "modifierung" = käärittiin jäähdytysveden paluuletku muutaman kiepin huohotinputken ympärille (ei auttanut).
Jossain vaiheessa kuulin joltain, että talvella kannattaa pitää öljytaso puolessa välissä min-max välillä sekä irrottaa ilmamäärämittarin muovikansi, ruiskuttaa kontaktikiskolle elektroniikkapuhdistusspräyta ja silikoonata kansi huolella kiinni, jottei kosteus pääse vaivaamaan. Olin huomaavinani parannusta auton talvikäytöksessä. Varsinkin tuo öljytason pitäminen puolessavälissä kuulostaa järkeenkäypältä.
Ongelman ydin taitaa olla ohut metallinen holkki siellä huohotinputken ilmi-päässä, joka jäätyy. Auttaisikohan sen korvaaminen muovisella putkenpätkällä?
Omassani avarrettiin öljyn täyttöputken päässä olevaa öljynerotinta ottamalla joku sihti pois ja laitettiin automilanossa "modifierung" = käärittiin jäähdytysveden paluuletku muutaman kiepin huohotinputken ympärille (ei auttanut).
Jossain vaiheessa kuulin joltain, että talvella kannattaa pitää öljytaso puolessa välissä min-max välillä sekä irrottaa ilmamäärämittarin muovikansi, ruiskuttaa kontaktikiskolle elektroniikkapuhdistusspräyta ja silikoonata kansi huolella kiinni, jottei kosteus pääse vaivaamaan. Olin huomaavinani parannusta auton talvikäytöksessä. Varsinkin tuo öljytason pitäminen puolessavälissä kuulostaa järkeenkäypältä.
Ongelman ydin taitaa olla ohut metallinen holkki siellä huohotinputken ilmi-päässä, joka jäätyy. Auttaisikohan sen korvaaminen muovisella putkenpätkällä?
Huohotus
Moikka
Lääkkeeksi hommaan: Laittakaa tulenkestävää (se musta laatu) putkieristettä huohotinputken päälle niin että se lämpiää koneen lämmetessä. Ja korkkiin ketjukiinnitys ettei häviä jos lentää pois paikoiltaan.
Se majoneesin putsaus ensin tietysti..
TimoJ
Lääkkeeksi hommaan: Laittakaa tulenkestävää (se musta laatu) putkieristettä huohotinputken päälle niin että se lämpiää koneen lämmetessä. Ja korkkiin ketjukiinnitys ettei häviä jos lentää pois paikoiltaan.
Se majoneesin putsaus ensin tietysti..
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kuullostaa tutulta. Mulla alkoi nykimään ja pelleilemään oikeen urakalla kun olin Turusta tulossa, aina kun pysähtyi n. 15 minutiksi niin taas pystyi ajamaan nykimättä jonkin aikaa. Pakkasta oli reilut 10 astetta jos oikein muistan.Originali kirjoitti:Väittäisin, että nimenomaan tuo huohotinputken jäätyminen aiheuttaa ongelmia, mm. nykimistä silloin kun ajaa talvikelillä pitkiä matkoja maantiellä.
Joko auto veti herneet siitä että joutui Turussa käymään tai sitten oli tuo huohotin mutta laitoin seisontaan ja keväällä toimi taas kuin ei mitään
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
joo, pitää tsekata noi putket sun muut, vaikka aika tarkkaan on katottuki. Yks päivä oli joku paikka vähä jäässä, vedot poissa. Pakko oli luistattaa kytkintä, että sai auton mäen päälle. Alamäessä sain sitten autoon kierroksia ja yhtäkkiä auto alkoi pelata. Eli joku paikka jäätyy. Noista kaasuttimista sen verran, että voishan sitä kokeilla. Nurkissa pyörii yhdet 40 dellortot (36 sisäkurkut), riittäsköhän ne 16 venaseen ja minkäslainen homma se olis, joutusko tekee imusarjat sun muut. Toi tallikin kun on 300 km päässä, niin on hankalaa saada auto kuntoon. Katsastuskin oli hoidettava puolisokeella katsastusmiehellä, että sai auton leimalle, kun puuttu vielä puolet osista.