164 uusi kytkin, eikä pelitä...
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
164 uusi kytkin, eikä pelitä...
Eli autosta vaihdettiin työ ja pääsylinterit (motonet) ja koko kytkinpaketti (muukkonen). Kaikki meni ihan nätisti paikalleen, ja kun rupesin kokeilemaan niin liikkuu pehmeästi ja kevyesti, vähän kehnosti tosin palauttaa. Irrottaa OK eli vaihteet pelaa hienosti, mutta luistaa niin perkeleesti. Eteenpäin kyllä pääsee mutta ei kestä kuin pintakaasua...
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ?
Onko Motonetin työsylkyt pelanneet kaikilla ihan hyvin?
Löytyykö painelaakerin pystyakselilta eli siitä lusikasta jotain välyssäätöä?
Rupeaa vaan noilla vastoinkäymisilläkin olemaan rajansa...
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ?
Onko Motonetin työsylkyt pelanneet kaikilla ihan hyvin?
Löytyykö painelaakerin pystyakselilta eli siitä lusikasta jotain välyssäätöä?
Rupeaa vaan noilla vastoinkäymisilläkin olemaan rajansa...
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Ei sitä levyä saa väärinpäin, kun vauhtipyörä on melkein suora, joten ottaa levyn keskiö kiinni. Painelaakerin haarukka ei tule yhtään enää ulommas edes vääntämällä, eli aivan kuin painelaakeri olisi liian paksu. Ei pystynyt vertailemaan vanhaan kunnei vanhasta ollut enää muuta jäljellä kuin epämääräinen läjä epämääräisiä rinkuloita. Onko kellään kokemusta että onko noissa painelaakereissa eroja ? Voiko olla väärän mittainen ?
Oliko painelaakerissa sellainen n. 5mm irroitettava holkki jatkeena?
Kerran vaan Lancian tarvikelaakerissa oli sellainen,eikä alunperin kuulu olla.
Oli ihan vaan painettu siihen päähän.
En tunne tarkkaan Alfan kytkintä,mutta oletan noiden olevan suht samanlaiset.Ainakin vaihteistot on samat,moottorin kiinitysjakoa lukuunottamatta.
Tuollainen "ylimääräinen" holkki voisi selittää kytkimen kantamisen ja säätövaran riittämättömyyden.
Kerran vaan Lancian tarvikelaakerissa oli sellainen,eikä alunperin kuulu olla.
Oli ihan vaan painettu siihen päähän.
En tunne tarkkaan Alfan kytkintä,mutta oletan noiden olevan suht samanlaiset.Ainakin vaihteistot on samat,moottorin kiinitysjakoa lukuunottamatta.
Tuollainen "ylimääräinen" holkki voisi selittää kytkimen kantamisen ja säätövaran riittämättömyyden.
Nyt tuli mieleen yksi juttu, 164:en painelaakeri ei ole muistaakseni täysin symmetrinen...siis sen voi asettaa haarukkaan väärin päin..!
Ja sen lisäksi vaihteiston kytkinkopassa oleva ns pikariholkki jossa on stefa vaihdelaatikkoon ja jonka päällä laakeri liukuu voi olla kulunut/vääntynyt liukupinnastaan, tämä kannattaisi aina vaihtaa kytkinrempan yhteydessä.
Ja sen lisäksi vaihteiston kytkinkopassa oleva ns pikariholkki jossa on stefa vaihdelaatikkoon ja jonka päällä laakeri liukuu voi olla kulunut/vääntynyt liukupinnastaan, tämä kannattaisi aina vaihtaa kytkinrempan yhteydessä.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Kaikki stefat vaihdoin samalla kun vaihdoin kytkimen, eli vaihteiston stefa on OK.
Painelaakerissa ei näkynyt eikä tuntunut mitään irrotettavaa osaa mutta en kyllä sitä niin tarkkaan syynännyt.
Myöskin sen asennuksen koitin hoitaa samalla tavalla kun vanhassa eli se kynsi mikä tulee haarukan taakse niin pistin alapuolelle missä se oli vanhassakin. Väärinpäin koitin myös mutta ei oikeen edes sopinut.
Painelaakeri tuntui kyllä erikoisen pitkältä... No viikonloppuna menee koko homma uusiksi, joten täytyy tutkailla lähemmin.
Yksi kysymys kuitenkin vaivaa... Kuuluuko painelaakerilla olla jonkinnäköinen lukitus sokka, pelti tai rauta millä se lukitaan haarukkaan ?????
Painelaakerissa ei näkynyt eikä tuntunut mitään irrotettavaa osaa mutta en kyllä sitä niin tarkkaan syynännyt.
Myöskin sen asennuksen koitin hoitaa samalla tavalla kun vanhassa eli se kynsi mikä tulee haarukan taakse niin pistin alapuolelle missä se oli vanhassakin. Väärinpäin koitin myös mutta ei oikeen edes sopinut.
Painelaakeri tuntui kyllä erikoisen pitkältä... No viikonloppuna menee koko homma uusiksi, joten täytyy tutkailla lähemmin.
Yksi kysymys kuitenkin vaivaa... Kuuluuko painelaakerilla olla jonkinnäköinen lukitus sokka, pelti tai rauta millä se lukitaan haarukkaan ?????
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Näyttäisi olevan neljää eri tyyppiä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)