(Rasva/silikoni?) "paska" kalvo tuulilasista pois?
Valvoja: Moderators
(Rasva/silikoni?) "paska" kalvo tuulilasista pois?
Jää tuulilasin pyyhkäisyn jälkeen semmoinen "rihmastomainen" vaalea kalvo muutamaksi sekunniksi kummittelemaan. Erittäin vittumainen kun lasinpyyhkijät on nopeassa asennossa, ei tahdo nähdä sitten mitään läpi varsinkaan pimeällä ja vastaantulijan valot vielä heijastavat sen kalvon esille paremmin.
Millä kalvoa voi yrittää pois? Normaali pesuaine sienen kanssa ei auta asiaan eikä pyyhkijöiden sulkien puhdistus.
Onko lasissa jotain silikonia tai rasvaa joka näkyy aina pyyhkäisyn jälkeen hetken aikaa? Rasvanpoistajalla voisi saada, mutta haihtuu niin nopeaa.
Onko mitään muuta mömmöä millä saisi rätin kasteltua ko. aineella ja pyyhittyä? Mielummin testatusti tehoavia aineita eikä mutuja.
Tinneri?
Millä kalvoa voi yrittää pois? Normaali pesuaine sienen kanssa ei auta asiaan eikä pyyhkijöiden sulkien puhdistus.
Onko lasissa jotain silikonia tai rasvaa joka näkyy aina pyyhkäisyn jälkeen hetken aikaa? Rasvanpoistajalla voisi saada, mutta haihtuu niin nopeaa.
Onko mitään muuta mömmöä millä saisi rätin kasteltua ko. aineella ja pyyhittyä? Mielummin testatusti tehoavia aineita eikä mutuja.
Tinneri?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Lasol tai Pro esim...halvat metanolinesteet tahtoo aina tehdä sen harmaakalvon hetkeksi.
Boschin sulat oon havainnut monesti jo uutena olevan valmiiksi kovettuneita ja kitiseviä.
Välillä sekotan itse nesteen sekaan lisäksi tipan Wurth tehopesua, varsinkin kesällä se auttaa ötököiden irrrottamisessa ja litrahinta "hieman" halvempi kuin ötökkä Lasolilla..

Boschin sulat oon havainnut monesti jo uutena olevan valmiiksi kovettuneita ja kitiseviä.
Välillä sekotan itse nesteen sekaan lisäksi tipan Wurth tehopesua, varsinkin kesällä se auttaa ötököiden irrrottamisessa ja litrahinta "hieman" halvempi kuin ötökkä Lasolilla..

Ei ole mitään tököttejä laitettu ainakaan minun omistuksen aikana lasiin.Ärräpää kirjoitti:Tuli mieleen ettei lasiin ole laitettu turtlen 5-sateesta ainetta? Sie kun alkaa kulumaan pois niin lasi on silloin hyvin harmaa...
Täytyy koittaa tinneriä ja jos ei auta niin rasvanpoistajaa ja laittaa toista pesunestettä säiliöön
- Hepa
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Edellisissä töissä, kun vaihdeltiin linja-auton laseja niin oli tapana pyyhkäistä onnikan sulat tinnerillä ennenkuin nostaa ne takaisin lasille.. Pehmitti kuma hiukan ja pyyhki kuin uusi. Ei ole tullut kokeiltua oman auton sulkiin. Luulisi pelittävän myös niissä. Tiedä sitten onko harmaaseen kalvoon mitään vaikutusta.
Edit. näköjään jo tinneri haussa...
Edit. näköjään jo tinneri haussa...

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
^ Huoletta voi vetää normi-laikalla. Päälle puhdistava vaha.
Ihan ensimmäiseksi kannattaa tietty koittaa sillä pelkällä vahalla (esim. glymin keltainen (=punainen).
Itse vedän tasaisin väliajoin puhdistavalla vahalla ikkunatkin, poistaa perkeleen hyvin kaiken pashan jota kilometrit tuo tullessaan. Ei jätä kalvoa.
Ihan ensimmäiseksi kannattaa tietty koittaa sillä pelkällä vahalla (esim. glymin keltainen (=punainen).
Itse vedän tasaisin väliajoin puhdistavalla vahalla ikkunatkin, poistaa perkeleen hyvin kaiken pashan jota kilometrit tuo tullessaan. Ei jätä kalvoa.
Autoglymin hiomavahaa vai mitä oot vetäny laikan kanssa?Cuore Sportivo kirjoitti:^ Huoletta voi vetää normi-laikalla. Päälle puhdistava vaha.
Tuskin kuitenkaan bodyshop sarjan hionta ainetta mitä maalipinnan myllytyksiin?