Halvin vaihtoehto ja viisain mun mielestä iäkkäämmälle autolle jossa jo takuu on mennyt umpeen on että osat esim. motonetistä ja joku ei-valtuutettu kaiffari vaihtamaan osat. 60tkm/ 3v takuutahan tolle ei saa mutta väliäkös sillä jos hinta on yli puolet halvempi . Vaihtelee vaikka sitten vähän taajempaan jos pelottaa
Ja meikäläisen köyhäläisen vaihtoehto on hakea nikaleet Motonetistä ja tihentää vaihtoväliä vielä entisestään. Jos vielä sittenkin hajoaa niin tuleepahan syy pudottaa isompi kattila nokalle
Tarkoittaako Roach kuitissasi oleva Ajoituksen muuntimen korjaussarja 8.70e että se naputus on korjattavissa korjaussarjalla?
Samoin ihmetyttää noissa laskuissa oleva tuntiveloitus. Autodata antaa ajaksi 2.95h joka tarkoittaa että kun työn osuus on 273e niin tuntiveloitus on melkein 100e. Todellisuudessa tuon vaihtaa nosturilla ja pi-työkaluilla, parin harjoitus kappaleen jälkeen alle 2h. Reilusti....
Alfistipohjoosesta kirjoitti:. Autodata antaa ajaksi 2.95h joka tarkoittaa että kun työn osuus on 273e niin tuntiveloitus on melkein 100e. Todellisuudessa tuon vaihtaa nosturilla ja pi-työkaluilla, parin harjoitus kappaleen jälkeen alle 2h. Reilusti....
DA-Turku uskottelee, että töitä olis 4h edestä. Taitaa olla pitkät röökitauot
Tuosta sen ajan katsoin. www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2309 .Noissa ajOpelien TC koneille annetut valmistajan ohjeajat pyörivät siellä 1,9-2,3h haarukassa ja ei siinä yleensä 45min kauempaa mennyt. Tuon 166:sen hihnan vaihdettua väittäisin että ammattilaisella pitäisi mennä 1-2h väliin. Riippuen kahvitauosta. Tuohon 3h varmaan vaihtaa omalla lattialla jos vähän kiirehtii. Mutta mieluummin tekee varmanpäälle.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tarkoittaako Roach kuitissasi oleva Ajoituksen muuntimen korjaussarja 8.70e että se naputus on korjattavissa korjaussarjalla?
Vastataan ennenkun R kerkee...
Kyllä sillä sen diesel äänen saa pois. Sarja sisältää nylon prikan (halk n.3cm)ja järeämmän jousen.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Todellisuudessa tuon vaihtaa nosturilla ja pi-työkaluilla, parin harjoitus kappaleen jälkeen alle 2h. Reilusti....
Ei kai sentään jos aikoo sen variaattorinkin vaihtaa/korjata? Tai sitten mä olen vaan liian hidas
Eikös aikaisemmin ollut puhetta, että niitä variaattoreita on kahta erilaista sorttia ja vain toinen on korjattavissa? Mulla ainakin se klunssi näytti sen verran umpinaiselta, etten keksinyt miten sen olisi saanut avattua.
Oliko se nyt sitten uutta mottia kehiin?
Ei noi vääntyneet venat nyt niin kauniita siellä tallin seinällä ole, että niitä sinne urakalla pitää laittaa...
Pääset "kirjaan" ei vaan katkeneiden hihnojen vuoksi vaan myös erikois muotoiltujen ventiilien perusteella
Mutta onpas paska homma! Meneekö se saatana remontti telttan piikin?
Roach kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää että meidän "tallilla" ei ole onni myötä - kaksi autoa ja neljä katkennutta jakopään hihnaa...
Mitä niitä aikaisemmin vaihtamaan. Kyllä sen sitten huomaa, kun on aika vaihtaa. Päivämäärät ja ajokilometrithän ovat pelkureita varten.
Tosin mullahan pyörii tällä hetkellä hihna, jossa on takuu jopa takapyöränlaakerin hajoamiseen.
Vai olikohan se vitsi.... ?
Enää ei ole syytä miettiä,kumpi kone ts vai v6 Se mitä v6 häviää kulutuksessa ym niin tasoittuu,kun hihnat paukkuu ts:stä
Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista
Minulla on ollut sellainen käsitys, että muovisia kiristimiä ei tehtäisi enää, vaan kaikki olisi metallisia, tiedä sitten onko näin. Kiristysvaran eroista en tiedä, mutta minulla on sellainen käsitys, että ongelmia on ollut eniten muovisen kiristimen kanssa. Niin ja ei kai ne hihnat kovin usein katkea, vaan nimenomaan menettää hampaansa.
en ole viimesen 3 vuoden aikana laittanu muovista kiristintä ja aika monta jakopäätä on tullu laitettua olin siinä käsityksessä kaikki on jo metallisia,olisko jotain vanhaa varastoo
Vuosi sitten 166sen vaihdettiin hihna. 40 tkm oli mennyt edellisestä vaihdosta ja kiristimen kiristysvara oli lopussa ja jo hieman löysällä. Seuraavan 5 tonnin kuluessa ois korkannu. -> Vaihtoväli 40 tkm:een
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko sillä materiaalilla sitten väliä jos pylpyrä ei ole haljennut? Eikös sekä metallisessa että muovisessa ole yhtä paljon (vähän) kiristysvaraa?
Mulla on se käsitys, että hampaat lähtevät useimmiten löysälle päässeen hihnan vuoksi. Tiedä sitten onko se käsitys oikea.
Näin minäkin uskon että tapahtuu. Mahdollisesta erosta kiristysvarassa en osaa sanoa mitään.
Täytyypä oikein varta vasten käydä katsomassa kokoonpanoa, niin tietää sitten mitä sinne laitetaan (ei tarvitse muistella)...
Kyllähän ne Deltassa jo ehdotteli avainten luovutuksen yhteydessä, että tulisin seuraavan kerran 40 tkm:n jälkeen vaihtamaan hihnan.
Delta kävi takuuasian läpi Italkonin kanssa, ja koska auto on jo niin vanha, he eivät maksa kuin puolet korjauskuluista. Minulle siis kerrottiin jäävän toinen puolisko, hihnanvaihtokulut sekä muutamat muut osat joita pitäisi uusia (pari puolaa ja tulpanhattua, sekä tulpat).
Yhteensä kustannuksia maksettavaksi siis 2500...3000 euroa. En kyllä pystynyt tuohon lähtemään mukaan, joten annoin vanhan rakkaan kulkineen Delta-autolle vaihdossa
Jollain pitää liikkua, joten vaihdoin kolme vuotta uudempaan sedan 156:seen joka löytyi vaihtoautopuolelta.
Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista
Mietin tätä itsekin, kun ei pelkästään noi hihnat tunnu tessuja riivaavan, vaikkakin niiden napsuminen tietysti se kallein (ja yleisin?) paukku on. Onhan noissa ties mitä anturivikoja, öljyn kohtuutonta kulumista ja kaikkea muuta raportoitu vaikka kuinka paljon. En tietysti sitä todellista vikaprosenttia tiedä, mutta kuitenkin.
Itsellä tasan 30tkm hihnanvaihtoon... Kuinkahan lähelle sitä uskaltaa venyttää, vaikka kone ei TS olekaan. Hirvittää jo etukäteen.