155:den vanneasiaa
Valvoja: Moderators
- Romeo ja Julia
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Tammi 2008, 14:56
155:den vanneasiaa
Käykö 155:teen 17 tuumaset alupallot, ohjekirjassa kyllä lukee että enintään 16´ mutta muistaisin nähneeni jossain 155:ssä olevan 17´ tuumaset
- Romeo ja Julia
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Tammi 2008, 14:56
- FatTony
- Viestit: 72
- Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
- Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Ite oon jo kauan himoinnut näitä:
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1218
Ei vaan ole vielä rahat riittänyt, ehkä kesällä sitten..nyt joutuu tyytymään photoshopattuun kuvaan
Mulla olis yhdet spacerit/adapterit joihin kävis 4x100 jaolla olevat vanteet.. muistaakseni 20mm ja 30mm oli niiden paksuudet. Mutta en sitten tiedä miten tollasilla kiekoilla ajo-ominaisuudet huononee?
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1218
Ei vaan ole vielä rahat riittänyt, ehkä kesällä sitten..nyt joutuu tyytymään photoshopattuun kuvaan
Mulla olis yhdet spacerit/adapterit joihin kävis 4x100 jaolla olevat vanteet.. muistaakseni 20mm ja 30mm oli niiden paksuudet. Mutta en sitten tiedä miten tollasilla kiekoilla ajo-ominaisuudet huononee?
Speed is a virtue
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Ite kävin kans kyselemässä vanteita niin Fox R3:set 17" ja 205/40-17 kumeilla ja kaikki muut asennukset jne niin joku 800€ !
Fox R3 @ 17"
Fox R3 @ 17"
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sama ongelma, passais vallan maniosti kaiken paitsi hinnan puolesta tähän hätään..FatTony kirjoitti:Ite oon jo kauan himoinnut näitä:
Voi olla vaikeaa löytää vanteita jollain ET60:llä jotta voit noita spacereita käyttää, jos edes silloinkaan. Nuo tulisi jo ihan fyysisesti liian ulos, puhumattakaan siitä, että ottaisivat kaariin kiinni joustoissa.Mulla olis yhdet spacerit/adapterit joihin kävis 4x100 jaolla olevat vanteet.. muistaakseni 20mm ja 30mm oli niiden paksuudet. Mutta en sitten tiedä miten tollasilla kiekoilla ajo-ominaisuudet huononee?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
No voi ne vanteet olla 'miten leveät tahansa,' kumi määrää tahdin. Terv. madalletussa 75:ssa takana 9" leveät ja näyttää tehdasasetukselta. Eteen en ole kerennyt koittaa. Deltassa 8" leveät 17" joka nurkassa.Rolle kirjoitti:Käy.
7-7,5" leveät vanteet, ET 37 ja 205-215/40 renkailla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3194.html
Tollaset olis iha hienot myös , ei olis ku 600€ sarja ilman renkaita !
Tollaset olis iha hienot myös , ei olis ku 600€ sarja ilman renkaita !
- FatTony
- Viestit: 72
- Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
- Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Olis tossa jotkut vanteetkin mutta en niitä uskalla/halua käyttää, ollut ilmeisesti edellisellä omistajalla joskus alla. Mielummin ostan uudet jotka osuu edes jotenkin noihin valmistajan suunnittelemiin arvoihin .rolle kirjoitti: Voi olla vaikeaa löytää vanteita jollain ET60:llä jotta voit noita spacereita käyttää, jos edes silloinkaan. Nuo tulisi jo ihan fyysisesti liian ulos, puhumattakaan siitä, että ottaisivat kaariin kiinni joustoissa.
Taitaa noihin tulla ihan mukavat postituskulut, vaikka on kyllä ihan hienot. Eikös noi ole tooran valmistamat? eli saattais saada suomestakin.willez kirjoitti: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3194.html
Tollaset olis iha hienot myös , ei olis ku 600€ sarja ilman renkaita !
Speed is a virtue
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Älkää vaan hankkiko 155 leveempiä vanteita kun 7,5 missään nimessä. Seiska on aina parempi. Jos seiskapuolikkaassa on vähänkään isompi et (40+ ?) niin ottaa sekin jo tolppaan edessä kiinni, ja tullee joka tapauksessa liian ulos kyljestä että heittää paskat ja kivet kylkiin ilman rumentavia läppiä. 7,5 et 30 mahtuu just ja just pyörimään ettei ota taas ulkopuolelta kaariin. Ja tämä on siis faktaa... kokeiltu on.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuo Il Mostron kommentti kannattaa ottaa vakavasti!
Mulla on Il Mostron vanhat vanteet tuossa Q4-projektissa alla siirtopyörinä (pari fotoa albumissa) ja ainankin takana on todella ahdasta. Ulkoreunassa ei mahdu edes tyhjän työhanskan sormet menemään renkaan ja kaaren välistä Renkaat ovat vieläpä hieman kapeat noille vanteille...
Suurimman ongelman muodostaa takana sisälokarin muoto. Tuossa on tehdas mennyt pelkästään takaoven ehdoilla ja siten sisälokarin muoto ei mahdollista renkaan tuomista aivan lokarinkaareen kiinni (tai siis nythän sen saa helpostikkin kiinni kaareen )
Mulla on Il Mostron vanhat vanteet tuossa Q4-projektissa alla siirtopyörinä (pari fotoa albumissa) ja ainankin takana on todella ahdasta. Ulkoreunassa ei mahdu edes tyhjän työhanskan sormet menemään renkaan ja kaaren välistä Renkaat ovat vieläpä hieman kapeat noille vanteille...
Suurimman ongelman muodostaa takana sisälokarin muoto. Tuossa on tehdas mennyt pelkästään takaoven ehdoilla ja siten sisälokarin muoto ei mahdollista renkaan tuomista aivan lokarinkaareen kiinni (tai siis nythän sen saa helpostikkin kiinni kaareen )
"No smoke => no power => no hope"
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pelkästään tuuman pienempi vanteen halkaisija ei vaikuta mitenkään. Eri asia on jos yksi tai useampi seuraavista tapahtuu:
a) vanteen leveys muuttuu
b) renkaan leveys muuttuu
c) renkaan ympärysmitta muuttuu
d) ET muuttuu
Toki käytännössä halkaisijaltaan pienemmät vanteet ovat yleensä kapeampia ja niihin asennetaan kapeammat renkaat. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vanteen halkaisija olisi jotenkin määräävä tekijä.
a) vanteen leveys muuttuu
b) renkaan leveys muuttuu
c) renkaan ympärysmitta muuttuu
d) ET muuttuu
Toki käytännössä halkaisijaltaan pienemmät vanteet ovat yleensä kapeampia ja niihin asennetaan kapeammat renkaat. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vanteen halkaisija olisi jotenkin määräävä tekijä.
Olet Rolle täysin oikeassa!
Renkaan leveydestä ei luovuta, myöskään maavarasta ei tingitä, vaan vanteen et lukua muutetaan sopivammaksi.
Omalla kohdalla ehkäpä tuo oman listan viimeisin kohta "painaa" eniten
Kaikkea olen tuohon takapäähän kokeillut ja osia on vaihdettu parempiin tai ainakin luulen niin Joten vanteet saa luvan vaihtua seuraavaksi, mikäli lompakko näyttää vihreää valoa.
Renkaan leveydestä ei luovuta, myöskään maavarasta ei tingitä, vaan vanteen et lukua muutetaan sopivammaksi.
Omalla kohdalla ehkäpä tuo oman listan viimeisin kohta "painaa" eniten
Kaikkea olen tuohon takapäähän kokeillut ja osia on vaihdettu parempiin tai ainakin luulen niin Joten vanteet saa luvan vaihtua seuraavaksi, mikäli lompakko näyttää vihreää valoa.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Yleensä on ruukattu sorvailla jarrulevyjä, vanteille riittävän isoja sorveja kun on hankalampaa löytää. Ei kai milli pari vielä pahaa tee . Ja tuohon kommenttiin en minä nyt vuorostani sitten ota mitään vastuuta . Tai sen verran että omaani en tekis.
Noista nykyisin keltsillä olevista (ATP Alp) vanteista vielä sen verran että mulla pyöri hyvin kyllä raapimatta sekä 205 että 215/40 renkailla widebodyssä. Erittäin lähellä kyllä leveammillä mentiin, jopa niin lähellä että rengasmerkin vaihdollakin olisin voinut joutua kuseen kun eri merkit ovat täysin samankokoisia vain teoriassa. Miten sitten kapea/leveäkoppaisuus sekä 16v/Q4 vaikuttaa todellisuudessa ei minulla ole tarkkaa tietoa.
Noista nykyisin keltsillä olevista (ATP Alp) vanteista vielä sen verran että mulla pyöri hyvin kyllä raapimatta sekä 205 että 215/40 renkailla widebodyssä. Erittäin lähellä kyllä leveammillä mentiin, jopa niin lähellä että rengasmerkin vaihdollakin olisin voinut joutua kuseen kun eri merkit ovat täysin samankokoisia vain teoriassa. Miten sitten kapea/leveäkoppaisuus sekä 16v/Q4 vaikuttaa todellisuudessa ei minulla ole tarkkaa tietoa.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Kyllähän kundit ne autot pitää rakentaa sillä lailla että madallus ei ole missään tekemisissä tuon raapimisilmiön kanssa. Ts. pyörien pitää mahtua pyörimään aina vapaasti kiinniottamatta (normaali ajossa) joustoliikkeiden aikanakin lokareiden sisään niin sisä ja ulkopuolelta kuin edessä ja takana. Huvittavimpia tuunarointeja minusta ovat esim. nelioviset autot joihin takapenkille ei ole mitään asiaa kun mutkissa ja kuopissa raapii... Willezin pyörävaihtoehto on aivan yleisesti käytössä sataviisvitosissa. Maksimia on vaikea sanoa, kasitoistasia ainakin noihin on laiteltu, mikä leveys/et ei mulla tietoa. Menee vaan noi renkaat jo sitten ihan nakinkuoriksi . DTM autoissa oli ainakin loppuvaiheessa 19 (muistaakseni vain edessä) mut se on toinen tarina se.
Alustasarjojen "millimäärät" sitten on todellakin suuntaa antavia, se mikä kuitenkin pitää paikkansa on että saman valmistajan miinus neljäkymppiset laskee vähemmän ku miinuskuuskymppiset jos sellaset on saatavilla. Myös erittäin yleisesti taka- ja etupää laskee aivan eri suhteessa toisiinsa nähden vakioon verrattuna.
Alustasarjojen "millimäärät" sitten on todellakin suuntaa antavia, se mikä kuitenkin pitää paikkansa on että saman valmistajan miinus neljäkymppiset laskee vähemmän ku miinuskuuskymppiset jos sellaset on saatavilla. Myös erittäin yleisesti taka- ja etupää laskee aivan eri suhteessa toisiinsa nähden vakioon verrattuna.
Auto tonttiin ja sitten sopivaa vannetta alle!Il Mostro kirjoitti:Kyllähän kundit ne autot pitää rakentaa sillä lailla että madallus ei ole missään tekemisissä tuon raapimisilmiön kanssa. Ts. pyörien pitää mahtua pyörimään aina vapaasti kiinniottamatta (normaali ajossa) joustoliikkeiden aikanakin lokareiden sisään niin sisä ja ulkopuolelta kuin edessä ja takana. Huvittavimpia tuunarointeja minusta ovat esim. nelioviset autot joihin takapenkille ei ole mitään asiaa kun mutkissa ja kuopissa raapii... Willezin pyörävaihtoehto on aivan yleisesti käytössä sataviisvitosissa. Maksimia on vaikea sanoa, kasitoistasia ainakin noihin on laiteltu, mikä leveys/et ei mulla tietoa. Menee vaan noi renkaat jo sitten ihan nakinkuoriksi . DTM autoissa oli ainakin loppuvaiheessa 19 (muistaakseni vain edessä) mut se on toinen tarina se.
Alustasarjojen "millimäärät" sitten on todellakin suuntaa antavia, se mikä kuitenkin pitää paikkansa on että saman valmistajan miinus neljäkymppiset laskee vähemmän ku miinuskuuskymppiset jos sellaset on saatavilla. Myös erittäin yleisesti taka- ja etupää laskee aivan eri suhteessa toisiinsa nähden vakioon verrattuna.
Se on sinällään ihmeellistä, että mulla ei talvella ole mitään ongelmia tuon madalluksen kanssa. Ainoastaan kesällä raapii, koska vanteiden ET on väärä. Siinäpä se syy on, joten madalluksesta on ihan turha puhua tässä kohtaa, koska se ei ole syypää raapimiseen.
Vanteiden vaihdolla tulen selviämään ongelmasta, joten ei tarvitse vinssata autoa yhtään ylöspäin.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki