Wanha fiiu kunnon myllyllä
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Wanha fiiu kunnon myllyllä
Aika raju kone tuossa,onkohan mailman suurin nelipyttyinen?
Huippunopeus 290km/h
Teho 290hp
4-sylinterinen moottori
Moottorin tilavuus 28,4 litraa
neliveto
http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 00hp11.JPG
Huippunopeus 290km/h
Teho 290hp
4-sylinterinen moottori
Moottorin tilavuus 28,4 litraa
neliveto
http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 00hp11.JPG
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Linkki: http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 11-13.html
S 76 300 HP - RECORD 1911
Costruita come vettura per battere il record mondiale di velocità, eroga una potenza massima di 290 CV.
Nell'aprile del 1912 a Long Island percorre il miglio a circa 290 km/h
S 76 300 HP - RECORD 1911
Costruita come vettura per battere il record mondiale di velocità, eroga una potenza massima di 290 CV.
Nell'aprile del 1912 a Long Island percorre il miglio a circa 290 km/h
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Eipä aukea tuokaan, Soneralla taitaa olla
jotain vaikeuksia.
Mutta, tuo Long Islandin 290 km/h siis ei ymmärtääkseni
pidä paikkaansa. Siitä löytyy maininta jostain
sen aikaisesta amerikkalaisesta lehdestä ja se on
kulkeutunut myös ainakiin yhteen Fiat-historiikkiin.
NB! Toinen juttu minkä huomasin vasta nyt: tuossa
alkuperäisessä lähteessä sanotaan että vehje olisi
nelivetoinen. Se ei pidä paikkaansa, S76 oli takavetoinen
- ketjuveto.
-Tazio
jotain vaikeuksia.
Mutta, tuo Long Islandin 290 km/h siis ei ymmärtääkseni
pidä paikkaansa. Siitä löytyy maininta jostain
sen aikaisesta amerikkalaisesta lehdestä ja se on
kulkeutunut myös ainakiin yhteen Fiat-historiikkiin.
NB! Toinen juttu minkä huomasin vasta nyt: tuossa
alkuperäisessä lähteessä sanotaan että vehje olisi
nelivetoinen. Se ei pidä paikkaansa, S76 oli takavetoinen
- ketjuveto.
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
No nyt rupesivat kuvat ja linkit pelaamaan!
Tuo on ehdottomasti S76!
Oli takavetoinen eikä kulkenut 290 km/h!
A. Duray tempaisi tuolla '13 pohjat - 212.69 km/h
lentävällä kilometrillä. Eli ei edes sitä 240:tä
jota hätäisesti muistelin, joku tehtaan inssi
spekuloi aikanaan Nazzarron kanssa että
laite pystyisi moiseen nopeuteen.
Durayta tarvittiin kun Pietro Bordino ei '11 suostunut
Brooklandssissa ylittämään 150 km/h nopeutta.
Aiemmin mainitsemani legendaarinen Felice Nazzarro
piti tätä 'il Monstro Torinese':ksi ristittyä petoa
erittäin hankalana ajaa, eikä ollut tällä halukas
kilvanajoon.
Kaunis pirulainen!
-Tazio
Tuo on ehdottomasti S76!
Oli takavetoinen eikä kulkenut 290 km/h!
A. Duray tempaisi tuolla '13 pohjat - 212.69 km/h
lentävällä kilometrillä. Eli ei edes sitä 240:tä
jota hätäisesti muistelin, joku tehtaan inssi
spekuloi aikanaan Nazzarron kanssa että
laite pystyisi moiseen nopeuteen.
Durayta tarvittiin kun Pietro Bordino ei '11 suostunut
Brooklandssissa ylittämään 150 km/h nopeutta.
Aiemmin mainitsemani legendaarinen Felice Nazzarro
piti tätä 'il Monstro Torinese':ksi ristittyä petoa
erittäin hankalana ajaa, eikä ollut tällä halukas
kilvanajoon.
Kaunis pirulainen!
-Tazio