156 Alfan vanteista - koko, merkki yms...
Valvoja: Moderators
156 Alfan vanteista - koko, merkki yms...
Kysyisin mielipidettänne 156 2.0 TS:n vanteista. Aion päivittää keväällä nykyiset 15" orggisvanteet näyttävämpiin. Vaihtoehtoina joko 17" tai 18". Autossani on Eibachin madallusjouset vakioiskarein. Autolla ajettu 70 tkm.
Kumpaa kokoa suosittelette? Millä perustein?
Toinen kysymykseni koskee vanteiden merkkejä. Tiedän että vanteissa on laatu, paino ja etenkin hintaeroja. Mutta kustannusten pitämiseksi järkevällä tasolla, aion silti pitäytyä jossain edullisemman pään vanteissa. Renkaat sen sijaan pitää olla hyvät. Onko joku vannemerkki mitä ei ainakaan kannata ostaa? Ja mitkä taas on hyviä? Kommentoikaa kiitos!
Kumpaa kokoa suosittelette? Millä perustein?
Toinen kysymykseni koskee vanteiden merkkejä. Tiedän että vanteissa on laatu, paino ja etenkin hintaeroja. Mutta kustannusten pitämiseksi järkevällä tasolla, aion silti pitäytyä jossain edullisemman pään vanteissa. Renkaat sen sijaan pitää olla hyvät. Onko joku vannemerkki mitä ei ainakaan kannata ostaa? Ja mitkä taas on hyviä? Kommentoikaa kiitos!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 Alfan vanteista - koko, merkki yms...
17" on vielä järkevä valinta ajomukavuuden kannalta, 18" ei oikein voi millään perustella, mutta niinpä vain ajattelin itse laittaa sellaiset... Pelkästään 18" renkaat ovat luokkaa 100e/kpl kalliimpia.jamppa kirjoitti:Kumpaa kokoa suosittelette? Millä perustein?
Toinen kysymykseni koskee vanteiden merkkejä. Tiedän että vanteissa on laatu, paino ja etenkin hintaeroja. Mutta kustannusten pitämiseksi järkevällä tasolla, aion silti pitäytyä jossain edullisemman pään vanteissa. Renkaat sen sijaan pitää olla hyvät. Onko joku vannemerkki mitä ei ainakaan kannata ostaa? Ja mitkä taas on hyviä? Kommentoikaa kiitos!
Huonoista en tiedä muuta kuin että isot pojat ovat kokemuksen rintaäänellä sanoneet, että sellaisia ei kannata ostaa vaikka halvalla saisi.
OZ:t ovat minun kokemukseni perusteella laadukkaita, tosin näkyy kyllä hinnassakin.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei mielestäni mitään järkeä hankkia 18". Saat samantien viedä Alfa muukkoselle kutiteltavaksi, koska auton paino kaksinkertaistuu. Ajomukavuuskaan tuskin paranee. Noh, tämäkin vain mielikuva. Ei ole noin isoista rattaista kokemuksia.
Itse ajattelin ensin 16-tuumaisia (olisi varmasti ollut paras ratkaisu), mutta päädyin kuitenkin 17", koska edukkaasti sain tyylikkäät ja hyvät valssit.
Luulisi, että kaikki vannemerkit olisivat nykypäivänä ihan hyviä. Jos/kun painolla ei ole väliä, niin sitten vaan valikoimaan vanne, joka eniten miellyttää silmää.
Edit. Jamppa: Tässä pientä keskusteluntynkää asiasta.
Itse ajattelin ensin 16-tuumaisia (olisi varmasti ollut paras ratkaisu), mutta päädyin kuitenkin 17", koska edukkaasti sain tyylikkäät ja hyvät valssit.
Luulisi, että kaikki vannemerkit olisivat nykypäivänä ihan hyviä. Jos/kun painolla ei ole väliä, niin sitten vaan valikoimaan vanne, joka eniten miellyttää silmää.
Edit. Jamppa: Tässä pientä keskusteluntynkää asiasta.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 06 Helmi 2004, 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Huonompi kulku johtuu siitä että jousittamatonta massaa tulee reippaasti lisää. Yksi kilo vanteessa vastaa 10-14kg autossa, on jotkut väittäneet. Eli pari kolme kiloa kevyemmät 17" tekee jo jotain kun niitä pyöriä on neljä..Cuore Sportivo kirjoitti:Saat samantien viedä Alfa muukkoselle kutiteltavaksi, koska auton paino kaksinkertaistuu
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
OZ:n uusi Forgiata painaa 18x8,5 tuumaisena vain 7,5kg (ja 17x7,5 vain 6kg!) kun vakiot GTAn pyörät 11,4kg. Ovat vielä pirun nätit, eli sellaisia tekisi mieli, mutta hinta on aika suolainen...Rolle kirjoitti:Huonompi kulku johtuu siitä että jousittamatonta massaa tulee reippaasti lisää. Yksi kilo vanteessa vastaa 10-14kg autossa, on jotkut väittäneet. Eli pari kolme kiloa kevyemmät 17" tekee jo jotain kun niitä pyöriä on neljä..
Neljä kiloa per nurkka pois tai enemmänkin (kumiahan on 18":sissa vastaavasti vähemmän) tuntuu jo jossain, mutta kuinkas paljon siitä sitten kehtaa maksaa... pitää miettiä...
Joo, taotut nuo kai ovat, sikäli kun keskenjääneillä tekniikan opinnoilla ymmärsin. Mutta massatuotannon omaisella prosessilla kuitenniin tehdään, eli saa ihan yksittäin. Ks. www.ozracing.com.Rolle kirjoitti:Ohhoh, ei paina paljoa. Tuo nimi vain viittaa taottuihin vanteisiin? Viimeksi kun kyselin sellaisia niin hinta oli 800e/kpl ja piti tilata vähintään 40 sarja..
Hinta on kova, mutta ei ihan vissiin noin paljoa, kun Leggera III:t maksoivat performancealloys.comissa 675 kpl ja noiden pitäisi olla hiukan halvemmat. Mutta helvetin kallistahan tuo on.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Joo meinasin tuolilta tippua kun tuon määrän kuulin, mutta olisivat olleet 4x98 ja juuri oikealla offsetillä jne.Sassicaia kirjoitti:Mutta massatuotannon omaisella prosessilla kuitenniin tehdään, eli saa ihan yksittäin.
Ugh.. Mutta muistelisin että joku viisas mies taannoin sanoi että kerran sitä vaan eletään eikä kannata murehtia parista eurostaHinta on kova, mutta ei ihan vissiin noin paljoa, kun Leggera III:t maksoivat performancealloys.comissa 675 kpl ja noiden pitäisi olla hiukan halvemmat
Tuosta soikeaksi menosta on pari omaa kokemusta. Borbet kesti yllättävän hyvin ajoa, kunnes routakuoppa ilmaantui. Molemmat hanttarin puoleiset roskikseen.
Sitten Fox 2, ne oli todella pehmeät. Tuntui että normaalissa ajossa itsestään menivät kieroksi. Kaksi kertaa oikaisin ne. Ekan kerran maahantuojan miehet oli niitä ihmettelemässä. Ei takuuseen, vaikka ei löytynyt minkäänlaisia "iskujälkiä" kehältä.
Nyt Alessiot, viime kesä ajettu ilman murheita.
Sitten Fox 2, ne oli todella pehmeät. Tuntui että normaalissa ajossa itsestään menivät kieroksi. Kaksi kertaa oikaisin ne. Ekan kerran maahantuojan miehet oli niitä ihmettelemässä. Ei takuuseen, vaikka ei löytynyt minkäänlaisia "iskujälkiä" kehältä.
Nyt Alessiot, viime kesä ajettu ilman murheita.
Makaroonia jo vuodesta -98