Be Careful Out There
Valvoja: Moderators
Be Careful Out There
Mennyt jonkun Alfa julmaan kuntoon . Ei se Alfa, kun ihmismenetykset ! Iltasanomissa ..
Mtv3 kertoo aiheesta:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /02/610791
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /02/610791
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Tosi ikävää, tunnen syvää myötätuntoa. Sain maanantaina viestin että hyvä pitkäaikainen ystäväni oli kuollut liikenneonnettomuudessa USA:ssa.
Kaipaamaan jäi vaimo, 2 lasta ja lukemattomat ystävät. Ystäväni onnettomuus oli vastaava eli rekka tuli päälle
http://www.cumminghome.com/news30041/Sa ... road.shtml
Kaipaamaan jäi vaimo, 2 lasta ja lukemattomat ystävät. Ystäväni onnettomuus oli vastaava eli rekka tuli päälle
http://www.cumminghome.com/news30041/Sa ... road.shtml
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Surkeita juttuja, mutta tässä suomen tapauksessa ei ainakaan uutisoitu rekan syyllisyydesta....Auristo kirjoitti:Tosi ikävää, tunnen syvää myötätuntoa. Sain maanantaina viestin että hyvä pitkäaikainen ystäväni oli kuollut liikenneonnettomuudessa USA:ssa.
Kaipaamaan jäi vaimo, 2 lasta ja lukemattomat ystävät. Ystäväni onnettomuus oli vastaava eli rekka tuli päälle
http://www.cumminghome.com/news30041/Sa ... road.shtml
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Enpä usko. Luulen tietäväni kaikki ne kolme Alfaa, jotka noilla main pyörii ja yksikään ei ole foorumille eksynyt.. Tai no kaksi Alfaa..Otsosmi kirjoitti:Ettei vaan ollut forumilaisia?
Taitaapi olla kyseessä sama V6, joka on ajellut appiukkoa vastaan miltei joka aamu.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Joo luulen myös tietäväni tuon yksilön jos oli paikallinen, joskaan en kuskia tuntenut..
Ikävähän näitä uutisia on lueskella, varsinkin kun omalla kohdalla lähtö oli enemmän kuin lähellä vähän aikaa sitten.
Ei näytä kummoiselta 156:n kolariturvallisuus. Tosin harva auto selviää nokkakolarista rekan kanssa.
Ikävähän näitä uutisia on lueskella, varsinkin kun omalla kohdalla lähtö oli enemmän kuin lähellä vähän aikaa sitten.
Ei näytä kummoiselta 156:n kolariturvallisuus. Tosin harva auto selviää nokkakolarista rekan kanssa.
Mielenkiintoista uutisointia. Rekka tuli punaisia päin, kuljettajan nimi se ja se, asuu paikassa X... Kas kun eivät osoitetta ja puhelinnumeroa oo tohon lätkässyAuristo kirjoitti:Tosi ikävää, tunnen syvää myötätuntoa. Sain maanantaina viestin että hyvä pitkäaikainen ystäväni oli kuollut liikenneonnettomuudessa USA:ssa.
Kaipaamaan jäi vaimo, 2 lasta ja lukemattomat ystävät. Ystäväni onnettomuus oli vastaava eli rekka tuli päälle
http://www.cumminghome.com/news30041/Sa ... road.shtml
I do my loving in the winter.
Be careful out there
Ehkä ei ole totuttu meillä suorasukaiseen tyyliin mutta, jos tarkemmin
luette kaverin auton kunnosta ja määräysten piittaamattomuudesta
sekä vakuutusten laiminlyönneistä niin kyllä tuntuu ihan oikeuden-
mukaiselta naulata tyyppi seinään. Vähän se lohduttaa jos perheen-
isä lytätään hengiltä . Ei se ketään herätä enää henkiin.
Mielestäni, saisi meilläkin olla paljon tiukempi linja jos ehdoin tahdoin
tehdään tuhoa. Kyllä saisi olla vapaampi yksilön vapaus- mutta silti
joutua vastaamaan rankimman mukaan jos tekee vahinkoa.
luette kaverin auton kunnosta ja määräysten piittaamattomuudesta
sekä vakuutusten laiminlyönneistä niin kyllä tuntuu ihan oikeuden-
mukaiselta naulata tyyppi seinään. Vähän se lohduttaa jos perheen-
isä lytätään hengiltä . Ei se ketään herätä enää henkiin.
Mielestäni, saisi meilläkin olla paljon tiukempi linja jos ehdoin tahdoin
tehdään tuhoa. Kyllä saisi olla vapaampi yksilön vapaus- mutta silti
joutua vastaamaan rankimman mukaan jos tekee vahinkoa.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Henkilöauton ja rekan kolareita tapahtuu kyllä valitettavan usein. Tuskin silti muistat montaakaan tapausta, jossa rekka olisi ajautunut vastaantulevien kaistalle ja näin ollen aiheuttanut onnettomuuden. Jos nyt ei siis lasketa Konginkankaan tapausta, jossa ärräkärry lähti luistelemaan.Riccardo kirjoitti:..ei sitä koskaan tiedä milloin täysperävaunu tulee eteen..
Nyt tuli asiaaCuore Sportivo kirjoitti:Henkilöauton ja rekan kolareita tapahtuu kyllä valitettavan usein. Tuskin silti muistat montaakaan tapausta, jossa rekka olisi ajautunut vastaantulevien kaistalle ja näin ollen aiheuttanut onnettomuuden. Jos nyt ei siis lasketa Konginkankaan tapausta, jossa ärräkärry lähti luistelemaan.Riccardo kirjoitti:..ei sitä koskaan tiedä milloin täysperävaunu tulee eteen..
be careful out there
Väärinkäsitysten välttämiseksi siitä kolarijutusta, tarkoitin kyllä
sitä U.SA:n tapausta
sitä U.SA:n tapausta
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Myös lehdistöllä on melko huono tapa tehdä uutisistaan sen tyylisiä, että jotenkin ne rekat olisivat syylisiä näihin onnettomuuksiin. Usein kuulee myös sanottavan, että pitäisi noiden rekkojen ajaa jossain muualla, kun aiheuttavat niitä kuolonkolareita.
Se on totta, että suuressa osassa kuolonkolareista on mukana rekka, mutta syyllisenä näistä rekka on muistaakseni n. 10% (jos sitäkään). Syitä tähän saa jokainen miettiä. Itsemurha ei ole ainoa selitys, vaan usein liikenteessä nähtävät järjettömät ohitukset, koska rekasta pitää päästä ohi. Ja se, kun ei tajuta sitä, että rekka ei pysähdy muutaman metrin matkalla.
Se on totta, että suuressa osassa kuolonkolareista on mukana rekka, mutta syyllisenä näistä rekka on muistaakseni n. 10% (jos sitäkään). Syitä tähän saa jokainen miettiä. Itsemurha ei ole ainoa selitys, vaan usein liikenteessä nähtävät järjettömät ohitukset, koska rekasta pitää päästä ohi. Ja se, kun ei tajuta sitä, että rekka ei pysähdy muutaman metrin matkalla.
Minä mitään allekirjoita!
Juuh, en tarkoitakaan enkä yritäkään syyllistää mitään rekkoja. Tämä oli vain kenties huono esimerkki ihmisten kohtaloista liikenteessä.Jihti kirjoitti:Nyt tuli asiaaCuore Sportivo kirjoitti:Henkilöauton ja rekan kolareita tapahtuu kyllä valitettavan usein. Tuskin silti muistat montaakaan tapausta, jossa rekka olisi ajautunut vastaantulevien kaistalle ja näin ollen aiheuttanut onnettomuuden. Jos nyt ei siis lasketa Konginkankaan tapausta, jossa ärräkärry lähti luistelemaan.Riccardo kirjoitti:..ei sitä koskaan tiedä milloin täysperävaunu tulee eteen..
Sitä yritin selittää kuinka onnenkauppaa tuo liikenne on, et tiedä jalkakäytävällä kävellessäsi tuleeko sieltä takaa se rattijuoppo päälle. Kai sitä pitää luottaa kohtaloon näissä jutuissa.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
No pitää olla jo todella huonoa tuuria, että se rattijuoppo ajaa päälle. Vaikka niitä paljon kyllä tiellä liikkuukin. Taisi olla n. 1/600 liikenteessä olijasta rattijuoppo.
[faktaa]Noin joka viidennessä liikennekuolemassa on mukana rattijuoppo. Näistä lähes 40% on alle 25-vuotiaita ja näistä taas 90% miehiä. Keskimäärin joka 625. kuljettaja on rattijuoppo.
Raskaista ajoneuvoista. Raskas ajoneuvo on osallisena 20%:ssa kuolonkolareista, kun taas kuorma-autojen vuotuinen ajosuorite on 6% ja linja-autojen 1% kaikista ajosuoritteista Suomessa.[/faktaa]
Eli raskas ajoneuvo on ajosuoritteeseen nähden suhteellisen usein osallisena kuolonkolareihin. No tässä tietenkin suurimpana syynä massa. Sitä en saanut selville, että kuinka useassa kolarissa (ei kuolemaan johtaneissa) on ollut osallisena raskas ajoneuvo.
[faktaa]Noin joka viidennessä liikennekuolemassa on mukana rattijuoppo. Näistä lähes 40% on alle 25-vuotiaita ja näistä taas 90% miehiä. Keskimäärin joka 625. kuljettaja on rattijuoppo.
Raskaista ajoneuvoista. Raskas ajoneuvo on osallisena 20%:ssa kuolonkolareista, kun taas kuorma-autojen vuotuinen ajosuorite on 6% ja linja-autojen 1% kaikista ajosuoritteista Suomessa.[/faktaa]
Eli raskas ajoneuvo on ajosuoritteeseen nähden suhteellisen usein osallisena kuolonkolareihin. No tässä tietenkin suurimpana syynä massa. Sitä en saanut selville, että kuinka useassa kolarissa (ei kuolemaan johtaneissa) on ollut osallisena raskas ajoneuvo.
Minä mitään allekirjoita!
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Be careful out there
Näin on.Monesti iltapäivälehdet vaan vihjailevat,kuten siinäkin jutussa,kun teollisuus pamppujen mukulat pitivät kokkeli pirskeet hotellissaTEMUZIN kirjoitti:Ehkä ei ole totuttu meillä suorasukaiseen tyyliin
Nimiä vaan kehiin
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Pari asiaa pelottaa liikenteessä koko ajan enemmän: isot autot ja vanhat kuskit. Tällä menolla 10 vuoden sisällä puolet autoista painaa yli 2000 kiloa kipale. Öljyn jo alkanut "loppuminen" tai koveneva vertotus eivät auta, sillä pian niitä ohjastavat yli 70-vuotiaat, jolla on kyllä rahaa maksaa vaikka autot kulkisivat vain 12 vuotta vanhalla viskillä.
Kysyin juuri ystävältäni, joka ajaa lähemmäs 2000 km viikossa, että joko papparaisia alkaa näkyä liikenteessä. Ratista tavoitettu mies virkkoi hampaidensa välistä, että kyllä niitä pitäisi jo alkaa hakemaan pois täältä.
Kysyin juuri ystävältäni, joka ajaa lähemmäs 2000 km viikossa, että joko papparaisia alkaa näkyä liikenteessä. Ratista tavoitettu mies virkkoi hampaidensa välistä, että kyllä niitä pitäisi jo alkaa hakemaan pois täältä.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Jälleen kerran faktaa, kiinnostaa tai ei.
Jos katsotaan kuoleiden määrää suhteutettuna väestön määrään, niin tulokset ovat kuta kuinkin seuraavanlaiset (henkilöautossa kuolleet, kuskit ja matkustajat):
Ikä Väkiluku Kuolleita
18-20 193660 30
21-24 266601 30
25-34 637207 25
35-64 2202435 70
65-74 380415 24
75- 380415 24
Tästä saa päätellä mitä haluaa. Ei tuo vanhempi ikäluokka ole se ainoa ongelma, vaan itselläni pistää aika pahasti silmään tuo ikäväli 18-24, joissa on kuolleita 60. Yhteensä kuolleita on liikenteessä vuonna 2004 ollut 221, joten prosentteina tuo on 27. Taas väkilukuna tuo ikäryhmä on alle 9% koko väestöstä.
Taas vanhemmilla 65- kuolleita on 48, joka on prosentteina 21 kaikista kuolleista. Taas ikäryhmä on melkein 16% kaikista.
Nämä kuolleet ovat siis autossa olleita, joko kuskeja tai kyydissä. Tästä nyt ei saa selville sitä, että kuka on kolarin aiheuttanut, mutta minusta tuo ikäryhmä 18-24 on melko pahasti korostunut tuolta joukosta.
No yksi huomioitava asia on myös se, että noista ilmoitetuista väestömääristä ei läheskään kaikki ole ratissa tai kyydissä yhtä paljoa, vaan nuorille tulee huomattavasti enemmän kilometrejä kuin ikäryhmälle 65->. Tällä tavalla tutkittuna päästään siihen, että kuolemia suhteutettuna ajokilometreihin, voidaan saadakin tulos, jossa tuo ikäryhmä 65-> onkin prosentuaalisesti suurempi kuin muut.
No jokainen saa spekuloida asiaa itse.
Ja jos liikenneturvallisuus asiat kiinnostavat, niin tässä eräs hyvä dokumentti:
http://www.mintc.fi/oliver/upl959-Liike ... hjelma.pdf
Muutamia pirun hyviä kohtia, mutta useat asiat laittavat naurattamaan. Tavoitteet ovat korkealla, mutta ei näillä nykyisillä toimilla noihin tulla pääsemään.
Vai miltä kuulostaa tavoite 2010, 250 kuollutta liikenteessä. Esim. vuonna 2004 se oli 375kpl. 2006 vuonna päästiin 336 kuolleeseen ja 2007 kuolleita olikin 377.
Jos katsotaan kuoleiden määrää suhteutettuna väestön määrään, niin tulokset ovat kuta kuinkin seuraavanlaiset (henkilöautossa kuolleet, kuskit ja matkustajat):
Ikä Väkiluku Kuolleita
18-20 193660 30
21-24 266601 30
25-34 637207 25
35-64 2202435 70
65-74 380415 24
75- 380415 24
Tästä saa päätellä mitä haluaa. Ei tuo vanhempi ikäluokka ole se ainoa ongelma, vaan itselläni pistää aika pahasti silmään tuo ikäväli 18-24, joissa on kuolleita 60. Yhteensä kuolleita on liikenteessä vuonna 2004 ollut 221, joten prosentteina tuo on 27. Taas väkilukuna tuo ikäryhmä on alle 9% koko väestöstä.
Taas vanhemmilla 65- kuolleita on 48, joka on prosentteina 21 kaikista kuolleista. Taas ikäryhmä on melkein 16% kaikista.
Nämä kuolleet ovat siis autossa olleita, joko kuskeja tai kyydissä. Tästä nyt ei saa selville sitä, että kuka on kolarin aiheuttanut, mutta minusta tuo ikäryhmä 18-24 on melko pahasti korostunut tuolta joukosta.
No yksi huomioitava asia on myös se, että noista ilmoitetuista väestömääristä ei läheskään kaikki ole ratissa tai kyydissä yhtä paljoa, vaan nuorille tulee huomattavasti enemmän kilometrejä kuin ikäryhmälle 65->. Tällä tavalla tutkittuna päästään siihen, että kuolemia suhteutettuna ajokilometreihin, voidaan saadakin tulos, jossa tuo ikäryhmä 65-> onkin prosentuaalisesti suurempi kuin muut.
No jokainen saa spekuloida asiaa itse.
Ja jos liikenneturvallisuus asiat kiinnostavat, niin tässä eräs hyvä dokumentti:
http://www.mintc.fi/oliver/upl959-Liike ... hjelma.pdf
Muutamia pirun hyviä kohtia, mutta useat asiat laittavat naurattamaan. Tavoitteet ovat korkealla, mutta ei näillä nykyisillä toimilla noihin tulla pääsemään.
Vai miltä kuulostaa tavoite 2010, 250 kuollutta liikenteessä. Esim. vuonna 2004 se oli 375kpl. 2006 vuonna päästiin 336 kuolleeseen ja 2007 kuolleita olikin 377.
Minä mitään allekirjoita!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Hirveä nokkakolari sattui Israelissa 33:sen ja tojotistin välissä. Valitettavasti alfan kuski oli syylinen kun ajoi vastaantulevan kaistalle. Molempien autojen
kuskit ja matkustajat menehtyivät välittömästi
http://www.hnn.co.il/index.php?module=a ... ew;id=3942
kuskit ja matkustajat menehtyivät välittömästi
http://www.hnn.co.il/index.php?module=a ... ew;id=3942
Nothing beats cubic inch
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
PabloNeruda kirjoitti:
Ikä Väkiluku Kuolleita
18-20 193660 30
21-24 266601 30
25-34 637207 25
35-64 2202435 70
65-74 380415 24
75- 380415 24
Ei ole taulukkoa, jota en ymmärtäisi väärin, minusta myyntitykkiryhmä 35-64 ryhmä, jossa on eniten kuolleita.
Tuo taulukko on tosiaan taulukko, jos se kertoo autoihinsa kuolleista, eikä syypäistä. Ainahan ei kolmion takaa tarvitse työntää koko autoa tönäistäkseen ohi kiitävän toisen auton vastaantulevan rekan alle. Mutta varmaan tuo taulukko antaa suuntaa luvuista joka tapauksessa.
Taisi talvi yllättää pitkästä aikaa Jyväskylässäkin Onneksi kenellekään ei käynyt pahemmin
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... 77241).ece
prkl ku en osaa tehdä edes toimivaa linkkiä..
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... 77241).ece
prkl ku en osaa tehdä edes toimivaa linkkiä..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
OHO "Keski-ikäiset miehet pahimpia liikenteessä" http://tinyurl.com/2b3c47 Mekö, minäkö ? Eikä jumalavita VOI pitää paikkansa