Uusi otsikko: uudet imuputket
Valvoja: Moderators
Uusi otsikko: uudet imuputket
Imuputkien vaihto 43 millisistä 45 millisiin on realisoitumassa. Uudet putket löytyvät helposti eperistä: #60668794 etulohkoon ja #60668794 taakse. ”Aluslevyjen” vaihto ei näyttäisi olevan tarpeen, silla numeron 60513872 perusteella M18 (3000 V6 24V CF3 BRA C.A.), M19 (3200 V6 24V) -versioissa on on sama osa kuin omassa M11:ssä (2500 V6 24V CF3).
Eli pitäisi astman helpottaa ja tehoa tulla lisää pelkästään noilla laajemmilla imuputkilla?!?
Tähän asti luulen olevani selvillä, mutta osa #60604222 (CONNECTION) jää hämäräksi: M11 -versiossa eperin kaavio liittää sen kohtaan 6 eli noihin aluslevyihin, mutta M18 ja M19:ssä tuota ei ole ollenkaan? Toisaalta M10, M15 ja M16 -versioissa eper liittää #60604222:n numeroon 5 eliepämääräisesti jonnekin imusarjaan. Mikä ihme tuo #60604222 oikein on?
Eli pitäisi astman helpottaa ja tehoa tulla lisää pelkästään noilla laajemmilla imuputkilla?!?
Tähän asti luulen olevani selvillä, mutta osa #60604222 (CONNECTION) jää hämäräksi: M11 -versiossa eperin kaavio liittää sen kohtaan 6 eli noihin aluslevyihin, mutta M18 ja M19:ssä tuota ei ole ollenkaan? Toisaalta M10, M15 ja M16 -versioissa eper liittää #60604222:n numeroon 5 eliepämääräisesti jonnekin imusarjaan. Mikä ihme tuo #60604222 oikein on?
Viimeksi muokannut Alfieri, 19 Helmi 2008, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisäksi vaihtaisin myös tiivisteet.Gasolina kirjoitti:Uteliasuuttani kurkkasin 156:n pellin alle, osa #60604222 on alipaineletkun nippa jarrutehostimelle. Lienee samoin myös 166:ssa. Ei tosiaan aiheuta toimenpiteitä.
Niin mikäli ne imusarjat on samat niin vaihtoon menee sitten ymmärtääkseni vaan imuputket, kumit ja klemmarit.
[EDIT] tämä alla oleva siis topicin aloittajalle
(Käy toki kellottamassa joku 60-120km/h väli vakiohiluilla ja virityksen jälkeen ja ilmoittele tuloksia)
VMP
Uusi otsikko: uudet imuputket
Kittokset, arvelinkin, että joku eper-virtuoosi näppärästi vahvistaa epäilykseni.
Tiedä noista kellotuksista, ei niitä niin tarkasti saa...
Sama pätee dynolappuihin...
Mutta ajattelin toki jarrupenkissä käyttää, ihan Kustaan ajatusten mukaisesti, ja varmistaa, ettivät seokset mene liian ilmaviksi. Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?
Tiedä noista kellotuksista, ei niitä niin tarkasti saa...
Sama pätee dynolappuihin...
Mutta ajattelin toki jarrupenkissä käyttää, ihan Kustaan ajatusten mukaisesti, ja varmistaa, ettivät seokset mene liian ilmaviksi. Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi otsikko: uudet imuputket
http://www.stmotors.fi/Alfieri kirjoitti: Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?
Tuolla ainakin minä ajattelin käväistä keväämmällä...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Onko hinnoista tietoa?Alfieri kirjoitti:Imuputkien vaihto 43 millisistä 45 millisiin on realisoitumassa. Uudet putket löytyvät helposti eperistä: #60668794 etulohkoon ja #60668794 taakse. ”
Nyt kun 75:ssakin on oikea määrä sylintereitä niin voisi senkin astmaa alkaa parantelemaan
ei.Kirkinen kirjoitti:Jos vaihtaa imuputket, pitääkö repiä suuttimet irti?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Saa imusarjankin vaihdettua irrottamatta suuttimia.mattijus kirjoitti: Jos imusarjat on samat, suuttimia ei tarvitse irroittaa.
Todennäkösesti vaatii pientä kairausta nuo laipat, tuskin sinne mitään porrasta on jätettyKirkinen kirjoitti:Mites laippa? Avarampi jo valmiina (sopiva) vai uutta senkin tilalle?Kirkinen kirjoitti:Jos vaihtaa imuputket, pitääkö repiä suuttimet irti?
Pelkkien imuputkien takia ei tarvi suuttimia irroitella..
Tässä honkongilaisen toverin raportti englandiksi omasta projekstistaan:
http://alfisti.station196.com/forums/vi ... a=page%3D1
Kuvista näkyy, että laippoja vaihdettaessa on koskettava myös suuttimiin, pelkkä putkien vaihto on simppelimpää.
Kieltämättä omituiselta tuntuu, että esim. omassa moottorissa, M11 (2500 V6 24V CF3) on tosiaan eperin mukaan yksiselitteisesti samat aluslevyt kuin 3.0 ja 3.2 -litraisissa: siis vaikka jälkimmäisissä on laajemmat imuputket! Selittäköön joku viisaampi?!?!
156:n ja 164:n versioista en tiedä, työllä ja tuskalla kaivoin eperistä tuon 166:n vaihtoehdot.
Kromiputkiloita saa varaosamyyjiltä, tarjoukset ovat olleet siinä 50 korvilla kappaleelta.
P.S. Tuossa se muuten näkyy kiinanpojan kuvassa tuo em. 6064222 eperin kaavion mukaisessa paikassa, omassa moottorissa on muistaakseni letkut vähän eri tavalla.
http://alfisti.station196.com/forums/vi ... a=page%3D1
Kuvista näkyy, että laippoja vaihdettaessa on koskettava myös suuttimiin, pelkkä putkien vaihto on simppelimpää.
Kieltämättä omituiselta tuntuu, että esim. omassa moottorissa, M11 (2500 V6 24V CF3) on tosiaan eperin mukaan yksiselitteisesti samat aluslevyt kuin 3.0 ja 3.2 -litraisissa: siis vaikka jälkimmäisissä on laajemmat imuputket! Selittäköön joku viisaampi?!?!
156:n ja 164:n versioista en tiedä, työllä ja tuskalla kaivoin eperistä tuon 166:n vaihtoehdot.
Kromiputkiloita saa varaosamyyjiltä, tarjoukset ovat olleet siinä 50 korvilla kappaleelta.
P.S. Tuossa se muuten näkyy kiinanpojan kuvassa tuo em. 6064222 eperin kaavion mukaisessa paikassa, omassa moottorissa on muistaakseni letkut vähän eri tavalla.
Niin, niitä imusarjoja, siis ne osat joissa suuttimet on kiinni näyttää olevan kahdella numerolla. Uudemmissa CF3 koneisissa 166:ssa näyttäis olevan samat osat 2.5-3.2l koneissa, eli tän mukaan ei tarvis vaihtaa. 156:ssa on uudemmissakin 2.5 ja 3.2l myllyissä eri numerolla olevat eli pitäisi vaihtaa tai koneistaa. Näin itse olen asian ymmärtänyt.
Eihän siinä muuta tarvi kuin ottaa yksi imuputki irti ja katsoa millainen reikä imusarjassa on, sillä se selviää.
Eihän siinä muuta tarvi kuin ottaa yksi imuputki irti ja katsoa millainen reikä imusarjassa on, sillä se selviää.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mistä (muualta)kannattaisi kysellä imuputkisettiä 156:seen?
Muukkosen hinta on suolainen, Squardan hemmo myy ei oota..
Muukkosen hinta on suolainen, Squardan hemmo myy ei oota..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
taidan turbota vanhoilla hiluilla - ei jaksa parin millin takia taistellaKirkinen kirjoitti:Näin tuumasin, kun viimeksi ajattelin päivitystä - suuttimet ovat laipassa kiinni ja en tiedä kannattaako pelkkä imutorvien vaihto...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Katsosilverine kirjoitti:Mistä (muualta)kannattaisi kysellä imuputkisettiä 156:seen?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=166065
Kysyin noista kaikista, paitsi "museoista". Melkein kaikki myös vastasivat.
Hinnat siis siinä 50 korvilla per putki, postituskulujen haitari 20-55.
Re: Uusi otsikko: uudet imuputket
Kukaan käynyt täällä?Alfieri kirjoitti:Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?
http://www.motorbit.fi/
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Imuputkia ja laippoja on myynnissä Madeno Racingllä.
http://www.madeno.com/nl/parts/156_maisr.html#
Hintaan: 328€
http://www.madeno.com/nl/parts/156_maisr.html#
Hintaan: 328€
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Suattana!
Kaivanut kiven ja kannon alta 45mm imuputkisettiä
mutta ei tunnu löytyvän kokonaista sarjaa mistään...
Auttakee, ei edisty tuunaus muuten!
Kaivanut kiven ja kannon alta 45mm imuputkisettiä
mutta ei tunnu löytyvän kokonaista sarjaa mistään...
Auttakee, ei edisty tuunaus muuten!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
löytyy 45mm putkia ainakin oheisen linkin takaa:
http://www.squadra-tuning.nl/EN/en_pricelist.htm
hintaa kromisena 280€ ja mustana 190€ ...
http://www.squadra-tuning.nl/EN/en_pricelist.htm
hintaa kromisena 280€ ja mustana 190€ ...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ei löydy varastosta...90 kirjoitti:löytyy 45mm putkia ainakin oheisen linkin takaa:
http://www.squadra-tuning.nl/EN/en_pricelist.htm
hintaa kromisena 280€ ja mustana 190€ ...
Jenkeistä näköjään näytetään vihreää valoa, ainakin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
____?????
Onko Eurooppaan iskenyt joku V6:n viritysaalto? Vai sijoittaako joku imuputkiin arvonnousun toivossa?
Tilasin Hurtienneneltä oman satsini helmikuun puolivälissä. Ei minkäänlaisia ongelmia tilauksessa eikä toimituksessa! Heidän lisäkseen sain selkeän tarjouksen seuraavilta:
www.afra.it
ricambi.alfisti.net
www.online-fahrzeugteile.de
www.ebspares.co.uk
Onko kaikissa näissäkin nyt tilanne "EI OO"?
Lisäksi yksi (tai kaksi?) varaosamyyjää ilmoitti hinnan, mutta sanoi, ettei ole juuri nyt varastossa.
?????
P.S:
Tässä Afran puhelinnokin, soittamalla saa ainakin ajankohtaisen varastotilanteen
www.afra.it
Afra s.a.s.
Via Carducci 38
20019 Settimo Milanese (MI)
Tel: +39 02 32 86 11 1
Fax: +39 02 32 86 11 50
????????
Onko Eurooppaan iskenyt joku V6:n viritysaalto? Vai sijoittaako joku imuputkiin arvonnousun toivossa?
Tilasin Hurtienneneltä oman satsini helmikuun puolivälissä. Ei minkäänlaisia ongelmia tilauksessa eikä toimituksessa! Heidän lisäkseen sain selkeän tarjouksen seuraavilta:
www.afra.it
ricambi.alfisti.net
www.online-fahrzeugteile.de
www.ebspares.co.uk
Onko kaikissa näissäkin nyt tilanne "EI OO"?
Lisäksi yksi (tai kaksi?) varaosamyyjää ilmoitti hinnan, mutta sanoi, ettei ole juuri nyt varastossa.
?????
P.S:
Tässä Afran puhelinnokin, soittamalla saa ainakin ajankohtaisen varastotilanteen
www.afra.it
Afra s.a.s.
Via Carducci 38
20019 Settimo Milanese (MI)
Tel: +39 02 32 86 11 1
Fax: +39 02 32 86 11 50
????????
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Näin on näppylät pelikentillä. Jokaisesta mainitsemastasi paikasta onAlfieri kirjoitti:____?????
Onko Eurooppaan iskenyt joku V6:n viritysaalto? Vai sijoittaako joku imuputkiin arvonnousun toivossa?
www.afra.it
ricambi.alfisti.net
www.online-fahrzeugteile.de
www.ebspares.co.uk
Onko kaikissa näissäkin nyt tilanne "EI OO"?
tullut ei oot. Afralla taisi olla varastossa peräti 2 putkea..
Mutta eilen tärppäsi Jenkeistä ja kun dollarin kurssi vetää
matalalentoa niin ei tule kalliiksikaan, varsinkin kun jätkällä on
osat täällä Euroopassa. Mutta en tuuleta ennen kuin osat on himassa,
olen jotenkin viime aikoina oppinut (Alfan kanssa) että mikään
ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Alfissimo juu. Katotaan milloin tehdas herää tekemäänAlfieri kirjoitti:Ohhoh! Tässähän oman käryn harvinaisuusarvo kohoaa huikeasti - tai pitäsikö sittenkin jättää omat asentamatta ja laittaa sen sijaan ebayhin 1000 pohjahinnalla...
Alfissimo.comistako on tulossa vai löytyikö jostakin muualta?
lisää putkia...on tuo siesta venähtänyt vähän pitkäksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Oli siellä kyllä paljon pienemmät aluslevyn reijät kuin mitä oli 45 mm röörin sisähalkaisija... toisaalta näytti ettei siihen oikein laajempia kanavia sopisikaaan... tiedä nyt sitten. Todennäköisesti siis kuitenkin liian ahtaat aluslevyt. Putket löin kyllä paikalleen. Vaikutukset? Ei tainnut kulku oleellisesti huonontua. Uusi kromi kiiltää hienosti.