alfistan ja juuuson postauksissa on ainakin etumaskista päätellen eri auto. Toivottavasti juuri tuo maski maltetaan pitää kohtuullisen kokoisena, eikä lähdetä OOOO:n linjoille. Joissain promokuvissa on näkynyt turhan massiivisia klyyvareita.
Hieno on. Vähän kun Seat Leon (josta tykkään) mutta jotenkin klassisempi. Ehkä voisi olla rohkeampikin, ettei niin äkkiä muoto vanhene . Kun kerta Alfa joutuu noita,mallejaan myymään melkein 2 kertaa sen ajan mitä kilpailijat....
Ehkä seuraava autoni on sitten tuollainen.
brittitoimittaja kirjoitti:New Alfa Romeo boss Luca de Meo has been given 1000 days to turn around the company’s fortunes before reaches its centenary in June 2010 and is relaunched in the US after a gap of 15 years.
De Meo’s first move will be to re-open the 159/Brera manufacturing plant, which closed before Christmas for a £70m refurbishment aimed at improving quality, streamlining the build process, improving the cars and removing weight from their structures.
The 2008-spec 159 and Brera models will be around 50kg lighter than their predecessors, mainly because computer redesign has shown that key body and chassis panels can use considerably lighter gauge steel without harming strength or durability.
De Meo, who will unveil the Punto-based entry-level Alfa ‘Junior’ at the Geneva motor show in March, and a replacement for the 147 (called 149) next year, reckons it’s “pretty clear” how to restore Alfa’s fortunes. “You have to rebuild all the old Alfa values of spirit, agility and responsiveness into today’s cars,” he told Autocar. “It’s a lot of work, but it’s not rocket science”.
Outoa se on että myynti romahtanut kun kuitenkin 147 maksaa hyvin kohtuullista rahaa. Toisaalta 159 ei halpetunut periaatessa yhtään-kyllä Deltalla katteet kohdallaan
En tiedä onko siinä mitään ihmeellistä, lähetin alkuviikosta tiedustelun erääseen Delta-liikkeeseen sähköpostilla. Eivät ole vaivautuneet vastaamaan mitään..... Jos ei kiinnosta myydä niin ei voi mitään.
TestarosaFinland kirjoitti:Outoa se on että myynti romahtanut kun kuitenkin 147 maksaa hyvin kohtuullista rahaa. Toisaalta 159 ei halpetunut periaatessa yhtään-kyllä Deltalla katteet kohdallaan
ei kai kovin moni halua ostaa "vanhaa" autoa, kunhan uudet mallit tulee myyntiin niin myynti nousee varmasti, en tiedä vaikuttaako vielä suomessa mutta Alfan tehdashan on myös remontissa tällä hetkellä....
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
TestarosaFinland kirjoitti:Outoa se on että myynti romahtanut kun kuitenkin 147 maksaa hyvin kohtuullista rahaa.
Jossain vaiheessa tuo 147 Collection kiinnosti tosissaan, valitettavasti en pidä tuota 147 Faceliftiä kovin onnistuneena. Sitten kun selvisin facelift kammostani yli, Collectionit olivat silloin onneksi loppuneet.
Alkuperäinen 147 oli persoonallinen, faceliftattu lähinnä omituinen sekasikiö Opel kromilistoineen.
mattijus kirjoitti:Jossain vaiheessa tuo 147 Collection kiinnosti tosissaan, valitettavasti en pidä tuota 147 Faceliftiä kovin onnistuneena.
Sama juttu. Lisäksi intoa laimensi se, ettei autoa ainakaan aikaisemmin saanut kolmiovisena, sekä Deltan huoltohinnoittelu yhdistettynä kotitarverassaamisinnostusta lannistavaan "luotettavaan" jakohihnaan.
^
Mitä väliä huoltokustannuksella on? Ei ole mitään probleema huoltaa uuden alfan jossain toisessa korjaamolla...niitä on ihan riittävästi ja kun tuo osat mukana niin hinta on ihan jees. Toi uusi keula on kyllä makuasia ja sitä ei riidellä;) Mutta sisäkalut,kone ajettavuus ovat aivan mahtavia. Jos olisin ostamassa uuden auton niin vain ja ainoastaan pari litraisen 147:n
Niih, mitä väliä rahalla yleensäkään kenellekään on. Itsekin ajan 300+ tkm kirnutulla diesel-Pösöllä vain sen vuoksi että siitä saa niin mahtavat vibat!
Olen tässä miettinyt, että jos myynnin heikkeneminen jatkuu, niin missä vaiheessa DA pistää vain pillit pussiin ja keskittää voimansa Kian etc. myyntiin. Kun selkeästi ei paukut riitä todelliseen premium-segmentin kosiskeluun.
Toisaalta, jos nollaeffortilla saa kuitenkin edes jonkin verran Alfoja myytyä niin onhan se aina kotiin päin. Huoltoketjun ylläpito tietysti maksaa, mutta se selkeästi hoidetaan huoltohinnoittelulla.
Messuilla kysyin Deltan kaverilta onko nämä nyt myynnissä olevat 159 autot jo niitä MY08 versioita.
Ei ollut kuullutkaan moisesta...
Päässäni muhiin 2.2 JTS mallin vaihto diiseliin. Saattaisi vaikuttaa tilastoihin jos tuntisi myymänsä tuotteet?
perttis kirjoitti:Messuilla kysyin Deltan kaverilta onko nämä nyt myynnissä olevat 159 autot jo niitä MY08 versioita.
valmistus MY2008 taitaa alkaa vasta kun tehdas avataan uudelleen, painot tippuu jonkin verran, sisustaan muutoksia jne. Juu ei ne myyjät tiedä yhtään mitään....
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Muistanko nyt ihan väärin, että tuolla piti olla Juniorin "ensiesittely" tms? Taitaa tulla kiire jos Q3 meinaavat saada myyntiin niinkuin tuolla Italiaspeedin sivuilla lukee. Vai tarkoittaako se Q3, että silloin tulee esittelyyn vasta? Prkl.
No jääpähän enemmän aikaa laittaa pennosia sivuun.
EDIT: näyttää siellä muuten lukevan, että Breraan esitellään tänä vuonna 1.8 Turbokone ja laihdutuskuuri...hmmm. Tuliskohan sama paketti jossain vaiheessa 159:iin.
159:n ja Breran/Spiderin MY2008 muutoksista voipi lukaista täältä ja täältä.
Ja hieman asian sivusta uuden Lancia Deltan esittelyn yhteydessä tulevat myös käyttöön uudet moottorit. Ensimmäisenä siis Deltassa, mutta myöhemmin pääsevät varmasti myös Alfojen keulalle. Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona. Bensarintamalla tulossa on 200 heppainen 1.8 Di Turbojet bensan suorasuihkutuksella. Lisää täältä.
>>Kaitsu kirjoitti: Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona.
näkyy tulevan myös uusi 2 litrainen diesel 2.0 MultiJet with 165 HP, mikäköhän idea tuossa on.. GThen ja 147kaan saa 170 hv:n 1.9 siä.....
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
>>Kaitsu kirjoitti: Onhan näistä jo aikaisemmin ollut puhetta täällä, mutta kertauksena vielä. 1.9 (tuplaturbo) MultiJet 190:llä hevosella varustettuna vaikuttaa aika hyvältä. Tämähän on jo uuden Saab 9-3:n keulilla 180 heppaisena versiona.
näkyy tulevan myös uusi 2 litrainen diesel 2.0 MultiJet with 165 HP, mikäköhän idea tuossa on.. GThen ja 147kaan saa 170 hv:n 1.9 siä.....
Jaa-am mietin samaa itsekin. 1.9 on sen verran vanha että poistuu varmaan muutaman vuoden jälkeen. Ehkä rupeavat sitten tuosta uudesta 2.0 lohkosta pusertamaan enemmän ulos...?