Eri JTD Mallit
Valvoja: Moderators
Eri JTD Mallit
Moi
Mistä eroittaa eri 1.9 JTD mallit? Niitä näyttäisi olevan 3 eri tehoista konetta?
Mistä eroittaa eri 1.9 JTD mallit? Niitä näyttäisi olevan 3 eri tehoista konetta?
Juu, Saabissa on tosiaan se 180 heppainen versio ja ymmärtääkseni Fiat konsernin tuotteisiin tulee käyttöön 190 heppainen versio. Fiat konsernin missään laitteessa ei tuota konetta ole vielä saatavilla. Lancia Delta lienee ensimmäinen missä on tuo kone keulilla.jokos fiiatti on ottanut ohjelmaan tuplaturbo 1.9 jtd:n ? ainakin saabissa on jo käytössä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Eri JTD Mallit
Jatketaas topiccia,jartuo kirjoitti:Moi
Mistä eroittaa eri 1.9 JTD mallit? Niitä näyttäisi olevan 3 eri tehoista konetta?
Mistä tunnistaa 10v ja 20v koneet päällepäin kun 2.4 kyseessä? Mistä vuosimallista eteenpäin 20v?
Näkyy olevan ainakin 136, 140, 150 ja 175hv versioita olemassa? Onko muita ja mitä eroja noilla?
136hv ( 130hv jossain malleissa ilmoitettu ) on tavallisella hukkaportti ahtimella ( ihin tekemä )
140hv ja 150hv versiot ovat garrett vnt -ahtimilla.
175hv versio on eka 20v malli, siinä ahtimena garretin gt2256vnt
vääntö 385nm.
muistaakseni 166 alfassa oli tarjolla tästä automaatti versio, jossa
vääntö oli rajoitettu pienemmäksi ( n. 350nm )
tunnistaa helpoiten siitä, että 156 malleihin tuli 20v koneet faceliftin yhteydessä
166 alfasta en sitten olekkaan varma, mutta ainakin tehoista tietää heti, kumpi kyseessä
140hv ja 150hv versiot ovat garrett vnt -ahtimilla.
175hv versio on eka 20v malli, siinä ahtimena garretin gt2256vnt
vääntö 385nm.
muistaakseni 166 alfassa oli tarjolla tästä automaatti versio, jossa
vääntö oli rajoitettu pienemmäksi ( n. 350nm )
tunnistaa helpoiten siitä, että 156 malleihin tuli 20v koneet faceliftin yhteydessä
166 alfasta en sitten olekkaan varma, mutta ainakin tehoista tietää heti, kumpi kyseessä
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei taida tietää. Mielestäni tuossa vuosia Sports Car Centerissä myynnissä olleessa 166 JTD:ssäkin luki ilmossa pitkään 20v, nyt on näköjään päivitetty kuntoon.
Se 166 saattais vaikka lähteä sopivasti, olisivat jo puolitoista vuotta sitten mielellään kuunnelleet tarjouksia... Jostain syystä ei vaan tuntunut yhtä käteen sopivalta kuin 156 2,4.
Se 166 saattais vaikka lähteä sopivasti, olisivat jo puolitoista vuotta sitten mielellään kuunnelleet tarjouksia... Jostain syystä ei vaan tuntunut yhtä käteen sopivalta kuin 156 2,4.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Hintaahan tuossa sports car centerin vehkeessä on puolet liikaa...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei taida tietää. Mielestäni tuossa vuosia Sports Car Centerissä myynnissä olleessa 166 JTD:ssäkin luki ilmossa pitkään 20v, nyt on näköjään päivitetty kuntoon.
Se 166 saattais vaikka lähteä sopivasti, olisivat jo puolitoista vuotta sitten mielellään kuunnelleet tarjouksia... Jostain syystä ei vaan tuntunut yhtä käteen sopivalta kuin 156 2,4.
Jaa se on ollut jo niin kauan myynnissä?
Kerran 175 heppaisella 156:sella olen ajanut ja vaikutti melko tehokkaan oloiselta...
Dieseliä kun olen suunnitellut ja mielessä pyörinyt 140/150HV JTD 156 tai 166.Esim. UPsolute lupaa 2.4 140HV 304NM JTD koneelle lastun kanssa 173HV ja 382NM.Nuo lukemat ovat tietysti yläkanttiin,mutta osaisikohan joku diesel-alfisti kertoa,että pääsisiköhän 2.4 140 hepoisen koneen lastuttamalla edes lähelle 156 2.4 JTDm:ää näin perstuntumaa ajatellen
Vai olisiko parempi laittaa muutama € enemmän ja hommata 1.9 JTDm 150HV ja lastuttaa se (182HV 360NM..)
Dieseliä kun olen suunnitellut ja mielessä pyörinyt 140/150HV JTD 156 tai 166.Esim. UPsolute lupaa 2.4 140HV 304NM JTD koneelle lastun kanssa 173HV ja 382NM.Nuo lukemat ovat tietysti yläkanttiin,mutta osaisikohan joku diesel-alfisti kertoa,että pääsisiköhän 2.4 140 hepoisen koneen lastuttamalla edes lähelle 156 2.4 JTDm:ää näin perstuntumaa ajatellen
Vai olisiko parempi laittaa muutama € enemmän ja hommata 1.9 JTDm 150HV ja lastuttaa se (182HV 360NM..)
Alfa Romeo-Superproduzione
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pääsee, mutta kauanko se kestää on eri asia (turbo, vetarit, vauhtipyörä jne.). Ainakin tuon kymppivenaisen ronkkimisessa osaa nimimerkki Zulak auttaa.Q-System kirjoitti:pääsisiköhän 2.4 140 hepoisen koneen lastuttamalla edes lähelle 156 2.4 JTDm:ää näin perstuntumaa ajatellen
Ei siinä muistaakseni mitään maata mullistavaa ollut. Sähköpenkit ja -peilit pimeänä, radio kyseli koodia ja jotain muuta samaa luokkaa. Auto ei ollut huippusiisti mutta en nyt menisi kovin rähjäiseksikään haukkumaan, tuo väri vaan on vähän arka. Eikä muutenkaan meikäläisen makuun, siis väri.alfa 156 v6 kirjoitti:mitä vikoja?
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Joo, kävin katsomassa. noiden lisäks ISO lätäkkö öljyä lattialla, paisari tyhjä jäähdytysnesteestä, konepelti eri värinen kuin muu auto, kylki peilas jotenkin kummasti, kuskin penkin reuna lässähtäny ihmeesti noille kilometreille, huonot renkaat alla.... noin pikavilasulla. hintaa liikaa... Ihme vaikka ei tee kauppaansaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei siinä muistaakseni mitään maata mullistavaa ollut. Sähköpenkit ja -peilit pimeänä, radio kyseli koodia ja jotain muuta samaa luokkaa. Auto ei ollut huippusiisti mutta en nyt menisi kovin rähjäiseksikään haukkumaan, tuo väri vaan on vähän arka. Eikä muutenkaan meikäläisen makuun, siis väri.alfa 156 v6 kirjoitti:mitä vikoja?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Helposti. Kävin muistaakseni '07 katsomassa tuolla vanhempaa GT Masea, ja kyseinen 166:n oli myytävänä. Samaan aikaan oli tuoreimmasta päästä oleva hopeinen 156 2,5 SW, joka oli vähintäänkin pendolinon alle jäänyt.. (samoin kuin Maseratikin). Ihme, että autot seisoo.KJS kirjoitti:Onkohan tuo Sport car centerin 166 sama yksilö jota kävin siellä katsomassa kun mulla oli vielä itsellä 156. Taisi olla Italiasta tuotu yksilö.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Korjataan nyt sen verran, että 136 hv JTD on kyllä jo VNT-ahtimella (Garrett VNT25) Vanhemmissa kone versioissa, esim. Kappassa on noita hukkaportillisia...gfj-365 kirjoitti:136hv ( 130hv jossain malleissa ilmoitettu ) on tavallisella hukkaportti ahtimella ( ihin tekemä )
140hv ja 150hv versiot ovat garrett vnt -ahtimilla.
10V dieseleiden eroista löytyy melko kattavasti faktaa tältäkin foorumilta.
20V koneen erottaa tosiaankin moottorin suojamuovin tekstistä ja mikäli tuo puuttuu, niin venttilikopasta erottaa selvästi tuplat nokka-akselit ja suuttimet niiden välissä.
"No smoke => no power => no hope"
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Auto on seissyt tuolla jo 2-3 vuotta. Tuolloin kun kävin niin pyysivät siitä 17 000€, tarjosin 15000, eivät myyneet. Auto ei lähtenyt käyntiin omalla akulla vaan työnsivät sen käyntiin. Koeajon aikana sähköpenkit kuolivat, sanoivat että sähkäri on jo tilattu mutta ei ne toimi tänäkään päivänä. Myös sähköpeilit ovat kuolleet... Mittarissa 121 000 km ja 120 000km huolto tekemättä. Eivät suotuneet tulemaan huollossa tai hinnassa vastaan. Autoon oli kuulemma tehty jokin huolto joka maksoi useamman tonnin mutta eivät muistaneet mitä eikä kuitteja ollut, ei myöskään leimaa huoltovihossa. Vähän ajetuksi nokka ja nokkapelti täynnä kiven iskemiä(kuin haulikolla ammuttu). iskemiä paikattu maalitipoilla joka vähän eri väristä.alfa 156 v6 kirjoitti:mitä vikoja? Tuohan alkaa kiinnostamaan...pikkis77 kirjoitti:Kauan myynnissä ja vikainen peli...
Pieniä vikojahan nuo, mutta ärsyttäviä kun nokan näkee kokoajan ja sähköviat ilmoittaa itsestään kokoajan kun ajaa...
Silloin ei ainakaan maininneet että olisi ollut tuonti. Iskemistä päätellen olisi ajettu 200 000km