Nyt se saatanan 156 teki viimisen tempun
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nyt se saatanan 156 teki viimisen tempun
Ei helvetti näköjään nykyiset viatkaan riitä.
Kytkin paskana. Tärisee helvetisti off-asennossa, ja pitää saatanallista kolinaa. Meneekö koko paketti uusiksi?
Kohta pitää laittaa kämppä myyntiin, loppuu rahat. Voi perkele.
Kytkin paskana. Tärisee helvetisti off-asennossa, ja pitää saatanallista kolinaa. Meneekö koko paketti uusiksi?
Kohta pitää laittaa kämppä myyntiin, loppuu rahat. Voi perkele.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
paljonCuore Sportivo kirjoitti:Eli siis ylhäällä. Jos nostaa jalalla kytkintä ylöspäin, niin ei tärise. Eli kytkin ei palaudu itsestään täysin ylös.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuota noin. Siis miten kytkin voi täristä off-asennossa?
Kertokaa nyt ihmeessä mitä uusi kytkinsetti töineen maksaa, suunnilleen.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Cuul don sportivo,
Kun sain bella donna vaimoni yee zau zau suostumuksella, vai olikohan se vaatimus - who cares - hankkia Alfani, niin päätin pohojalaasesti seraavanlaista:
Jos vaatimaton 114 kW:n tehon täysmääräinen satunnainenkin käyttö rikkoo kytkimen tai jotain muuta pientä alle 1000 hegulin edestä, niin maksan sen kauneuden alttarilla uhrilahjana Italian mammanpojille ja taskuvarkaille, jotka urhoollisessti yrittävät tehdä etelän auringon alla kauniita autoja, jotka toimivat Suomen arktisissa oloissa.
Ilahduttavaa on havaita, että vuodatat tuskasi tuntemuksia kuten autosi urhoolliset tekijät...
Kun sain bella donna vaimoni yee zau zau suostumuksella, vai olikohan se vaatimus - who cares - hankkia Alfani, niin päätin pohojalaasesti seraavanlaista:
Jos vaatimaton 114 kW:n tehon täysmääräinen satunnainenkin käyttö rikkoo kytkimen tai jotain muuta pientä alle 1000 hegulin edestä, niin maksan sen kauneuden alttarilla uhrilahjana Italian mammanpojille ja taskuvarkaille, jotka urhoollisessti yrittävät tehdä etelän auringon alla kauniita autoja, jotka toimivat Suomen arktisissa oloissa.
Ilahduttavaa on havaita, että vuodatat tuskasi tuntemuksia kuten autosi urhoolliset tekijät...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tässä tapauksessa ei johdu, 156:ssa on nestevälitteinen kytkin.Alfissimo kirjoitti:Palautumisen puuttuminen vois johtua kostean vaijerin jäätymisestä, firman pakussa (pösö/fiat) välillä pientä palautusongelmaa.
Jos ravistus alkoi kertalaakista itsekseen eikä minkään raivokkaan kytkimen luistattamisen seurauksena, lienee vika paineasetelmassa. Voi hajota myöhemmin totaalisesti tai sitten ei, hajotessaan jättää auton tien päälle mutta ei riko mitään muuta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tulipas taas purkauduttua eilen.
En kyllä ymmärrä, että miten se nyt tuolla tavalla.. Eilen illalla levisi ajossa ihan yht'äkkiä. Kytkin ei mielestäni luista, ainoastaan pitää sitä kolinaa ja tärinää.. En tiedä, ei tullut vaihteita vaihdettua kotiin päin ajellessa, kolmosella vaan ajelin. Tämän siitä sitten sai palkkioksi, kun pesin auton eilen sisältä pakkasessa pihalla.
Ei nyt viitsitä silti liikaa mollata mun 156:sta, uskollisesti se on palvellut vuoden vaihteeseen saakka... Oliskohan mustasukkainen, kun on tuota Sportwagonia hierottu.
Noh, pääasia, että saisi nopeasti kuntoon.
Voi hitsi, että olisi kaunis kruisailupäivä.
Edit: Tämä oli muuten tuhannes viestini.
Onpas tullut jauhettua paskaa.

En kyllä ymmärrä, että miten se nyt tuolla tavalla.. Eilen illalla levisi ajossa ihan yht'äkkiä. Kytkin ei mielestäni luista, ainoastaan pitää sitä kolinaa ja tärinää.. En tiedä, ei tullut vaihteita vaihdettua kotiin päin ajellessa, kolmosella vaan ajelin. Tämän siitä sitten sai palkkioksi, kun pesin auton eilen sisältä pakkasessa pihalla.

Ei nyt viitsitä silti liikaa mollata mun 156:sta, uskollisesti se on palvellut vuoden vaihteeseen saakka... Oliskohan mustasukkainen, kun on tuota Sportwagonia hierottu.

Noh, pääasia, että saisi nopeasti kuntoon.
Voi hitsi, että olisi kaunis kruisailupäivä.

Edit: Tämä oli muuten tuhannes viestini.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.
Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.
Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan.
On se kivaa olla rikas.
Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.
Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan.

On se kivaa olla rikas.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
helppo arvioida...maksaa varmasti PALJON....Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.
Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.
Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan.
On se kivaa olla rikas.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mun Alfassa kytkinpoljin vinkuu ikävästi aina välillä. Vika korjaantuu ruiskuttamalla crc:tä tai silikoonia polkimen käyttösylinteriin. Voisikohan sun tapauksessa olla sellainen mahdollista että poljin ei palaudu ylös asti, jos kerran poljinta nostamalla tärinä lakkaa. Ainakin kannattaa kokeilla rasvailussa menee ainakin kaks minuuttia jalkatilasta vaan sylinterin kumisuojus auki ja möhnää sisään.
Muuten madallussarja ja kirkkaat vilkut pitää olla
Muuten madallussarja ja kirkkaat vilkut pitää olla

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Voisihan tuotakin kokeilla. Ei siinä mitään menetä. Vaikuttaa silti, että on jotain pahempaa vikaa.Maunu kirjoitti:Mun Alfassa kytkinpoljin vinkuu ikävästi aina välillä. Vika korjaantuu ruiskuttamalla crc:tä tai silikoonia polkimen käyttösylinteriin. Voisikohan sun tapauksessa olla sellainen mahdollista että poljin ei palaudu ylös asti, jos kerran poljinta nostamalla tärinä lakkaa. Ainakin kannattaa kokeilla rasvailussa menee ainakin kaks minuuttia jalkatilasta vaan sylinterin kumisuojus auki ja möhnää sisään.
Alustasarja pitäisi olla ensi viikolla Suomessa. Kyllä kait ne kirkkaat vilkutkin voisi hankkia, jos joskus jaksaa.Muuten madallussarja ja kirkkaat vilkut pitää olla
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
mahtaakohan riittää edes 2000€Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.
Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.
Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan.
On se kivaa olla rikas.

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kun tuo lista on tehty, niin sittenhän sillä ajelee loistavasti kuukauden kunnes taas...Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.
Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.
Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan.
On se kivaa olla rikas.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
paljonkohan se V6:n pulitti kytkyttimestä automilanoon...Cuore Sportivo kirjoitti:Riittää se. Muukkonen kertoi täydellisen kytkinpaketin hinnaksi 300 €uroa + 5 tunnin työt. Jakohihnan vaihto töineen 600 €uroa. Siinä kalleimmat.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En usko että riittää. Mahtaako edes 2500 riittää?
Kylläpäs revittiin 'V6':lta suolainen hinta Automilanossa kytkimestä.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Kytkin
155 TS 16V kytkin alkoi temppuilla samoilla oireilla. Ääni paheni koko ajan ja viimein kytkin ei toiminut ollenkaan. Yksi jousi oli irronnut kytkinlevystä.
Koska lopussa kytkin ei enää toiminut ollenkaan, jouduin ajamaan 155:n Muukkoselle pelkkää nelosvaihdetta käyttäen. Vaihtaminen 155:llä ilman kytkintä ei onnistunut. Matkaa oli 130 km ja välillä yksi STOP-merkillä varustettu risteys. Jos olisin joutunut pysähtymän risteykseen, olisi matkanteko lopunut siihen. Liikkeelle lähdin alamäkeen, kaksi ihmistä työntämässä, starttimoottorilla avittaen ja nelonen valmiiksi silmässä.
Kytkinremppa maksoi noin 3000 mk. Tämä tapahtui muistaakseni keväällä 2000.
Koska lopussa kytkin ei enää toiminut ollenkaan, jouduin ajamaan 155:n Muukkoselle pelkkää nelosvaihdetta käyttäen. Vaihtaminen 155:llä ilman kytkintä ei onnistunut. Matkaa oli 130 km ja välillä yksi STOP-merkillä varustettu risteys. Jos olisin joutunut pysähtymän risteykseen, olisi matkanteko lopunut siihen. Liikkeelle lähdin alamäkeen, kaksi ihmistä työntämässä, starttimoottorilla avittaen ja nelonen valmiiksi silmässä.
Kytkinremppa maksoi noin 3000 mk. Tämä tapahtui muistaakseni keväällä 2000.
Re: Kytkin
Mitä kaikkea ihminen tekeekään Alfansa vuoksi155156 kirjoitti:155 TS 16V kytkin alkoi temppuilla samoilla oireilla. Ääni paheni koko ajan ja viimein kytkin ei toiminut ollenkaan. Yksi jousi oli irronnut kytkinlevystä.
Koska lopussa kytkin ei enää toiminut ollenkaan, jouduin ajamaan 155:n Muukkoselle pelkkää nelosvaihdetta käyttäen. Vaihtaminen 155:llä ilman kytkintä ei onnistunut. Matkaa oli 130 km ja välillä yksi STOP-merkillä varustettu risteys. Jos olisin joutunut pysähtymän risteykseen, olisi matkanteko lopunut siihen. Liikkeelle lähdin alamäkeen, kaksi ihmistä työntämässä, starttimoottorilla avittaen ja nelonen valmiiksi silmässä.
Kytkinremppa maksoi noin 3000 mk. Tämä tapahtui muistaakseni keväällä 2000.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Noh, tätä mieltä Rune oli asiasta:
"Kuulostaa ihan siltä että joko on kytkinlevystä päässyt vaimennusjousi
irtoamaan, tai sitten on vakavampi vauhtipyörän vika, kun kyseisessä autossa
taitaa olla tuplamassa vauhtipyörää. Näissä tapauksissa ei välttämättä
kytkimen vapautus/kiinniottaminen ei muutu oleellisesti.".
"Kuulostaa ihan siltä että joko on kytkinlevystä päässyt vaimennusjousi
irtoamaan, tai sitten on vakavampi vauhtipyörän vika, kun kyseisessä autossa
taitaa olla tuplamassa vauhtipyörää. Näissä tapauksissa ei välttämättä
kytkimen vapautus/kiinniottaminen ei muutu oleellisesti.".
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo. Lottovoitto tulisi tarpeen tässä vaiheessa...NotkeaRotta kirjoitti:2250escudos hmm mä voin kertoo pari hyvää pitkävetovihjettäminkälaiset jarrut sulle siihen laitetaan?
Voittomahdollisuudet voi olla kyllä aika pienet, koska näin nuuka mies ei viitsi uhkapeleihin rahaa laittaa.
Ihan normaalit levyt ja jarrupalat eteen.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joskus nekin osat täytyy vaihtaa ja huollot teettää. Muukkoselle ei jaksa täältä Porista ihan päivittäin ajella, sen verran on matkaa.. Eli järkevämpää on laitattaa kaikki kerralla kuntoon, vaikka lasku kuullostaa kohtuullisen suurelta. Deltassa muuten ainoastaan jakohihnan -ja kytkinsetin vaihto olisi maksanut suunnilleen tuon samat pari tonnia, eikä tämäkään olisi onnistunut Porin Deltassa. Kaikki nämä nyt Muukkosella tehtävät operaatiot olisivat kustantaneet varmasti yli puolet enemmän, mitä Rasviksen kuusnepan arvo on, jos ne olisi teetetty Teltta-Autossa. 
En muuten muistanut peruuttaa maanantaista huoltoaikaani Deltaan.. Olivat varanneet koko päiväksi ajan, ja tilanneet osatkin. Ihan oikein niille.

En muuten muistanut peruuttaa maanantaista huoltoaikaani Deltaan.. Olivat varanneet koko päiväksi ajan, ja tilanneet osatkin. Ihan oikein niille.

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu