Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
Onko normaalia että talvella kun autoa pesee niin kyljissä on todella kovin kiinni suolaa tms. eli harjalla saa oikein painaa kunnolla että irtoaa?? Autoglymillä on keväällä ja syksymmällä vahattu mutta silti lika ottaa kovin kiinni juuri talvella. Pesen pari kertaa kuukaudessa autoni.
Missä vika?
Missä vika?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Vahoissa ja vahauksen onnistumisissa tuntuu olevan eroja, joiden syistä en ainakaan minä ole selvillä. Jaraman viesti herätti muistumia: vahasin auton syksyllä ja melkein koko talven suolakuran pesu oli helppoa. Kevättä kohti vahan vaikutus alkoi hiipua. Toinen muistuma on Jaraman tapauksen kaltainen. Mielestäni vahasin tosi hyvin, mutta lika otti kiinni kuin tauti.
Ei aavistustakaan, mistä johtui.
Ei aavistustakaan, mistä johtui.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Duunin parkkihallin pesukaveri jauhaa aina siitä, että Suomen teillä käytetään nykyään ureaa joka jämähtää mukavasti kiinni. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, mutta samoja kokemuksia on kuin sinullakin kun AG:lla vahasin.Jarama kirjoitti:Onko normaalia että talvella kun autoa pesee niin kyljissä on todella kovin kiinni suolaa tms. Autoglymillä on keväällä ja syksymmällä vahattu...
Eli AG on kyllä oman kokemuksen mukaan surkea kestoltaan (puna/musta/kulta) joskin siinä on hyvä kiilto. Ei mene montaa pesua niin pinta ei enää ole ollenkaan liukas.. Hyvä sillä AG:n punaisella on sitten keväällä hinkata jämähtänyt tavara irti
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Minulle sanoivat että vältettävä harjapesua pari viikkoa.Jochanan kirjoitti: Samaa on sanonu mun tuttu automaalari. Ihan 3 kk ei muistaakseni ollu se aika, mut eipä kai se pahitteeks oo sekään.
Voisin kuvitella kuitenkin että se vaha pinnassa on pienempi paha kuin se suolainen liikenne moska vastamaalatulla pinnalla (?)
Taidanpa ensi kesänä käyttää aluksi autoglymit pois ja sitten siirtyä takas turtleen tai korrekkiin. Edellisessä autossani käytin turtlea ja mielestäni lika ei ottanut kiinni.
Turtlea kun levittää niin tietää että vahaa autoa, niin paljon vaativampaa se on kuin autoglymin kanssa.
Turtlea kun levittää niin tietää että vahaa autoa, niin paljon vaativampaa se on kuin autoglymin kanssa.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
No saman päätöksen olen tehnyt minäkin ... turha sitä autoa on vahailla ollenkaan jos pohjakin näyttää harjan jäljiltä rupuseltaEpezi kirjoitti:Minulta taas kielsi harjapesun koko ikuiseksi ajaksi vai olinko se sittenkin minä itsePasi kirjoitti:Minulle sanoivat että vältettävä harjapesua pari viikkoa.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Tuli tuossa testattua Mothersin kolmen pullon paketti ja aikaa meni 3,5h (2henkilöä) ensi vaikutelmat erittäin hyvät.
Aika näyttää kuinka hyvin vaha pysyy auton pinnassa pesujen jälkeen.
ensimmäisen pullon(ei siiis koko pullon ) jälkeen aine oli hiukan tiukassa maalipinnassa,mutta toka ja kolmas oli erittäin helppo "työstää" mutta sehän on selvä kun maalipinta on puhdas.
Aika näyttää kuinka hyvin vaha pysyy auton pinnassa pesujen jälkeen.
ensimmäisen pullon(ei siiis koko pullon ) jälkeen aine oli hiukan tiukassa maalipinnassa,mutta toka ja kolmas oli erittäin helppo "työstää" mutta sehän on selvä kun maalipinta on puhdas.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
noin 1,5kk sitten (viimeksi) tein koko hoidon ja aikaa meni yksin tuohon vahaamis projektiin 2,5h (noin 50min per pullo). Sen ekan osan salaisuus on että sitä pitää levittää todella ohut kerros. Se kun ei jätä pinnalle mitään vahan tapaista suojakerrosta ... ekan vaiheen "työ" tapahtuu suurimmaksi osaksi siinä vaiheessa kun se levitetään pintaan ... tämä on tullut opittua kantapään kauttaIpi76 kirjoitti:Tuli tuossa testattua Mothersin kolmen pullon paketti ja aikaa meni 3,5h (2henkilöä) ensi vaikutelmat erittäin hyvät.
2 Kertaa pessyt ja 2 kertaa erikseen huuhdellut koko auton urakan jälkeen ja hyvin helmeilee vielä. Seuraavan pesun yhteydessä meinana kyllä heittää Spray vahaa vähän pintaan lisäksi.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joo, no minä sain pesuineen, naarmunpoistoineen ja claybareineen menemään lähemmäs 6h silloinIpi76 kirjoitti:^Täytyy tarkentaa hiukan tuota aikaa.
Kyseinen 3,5h sisälsi myös auton imuroinnin, mattojen pesun, vanteiden puhdistuksen, sisätilojen pyyhkimisen, kromiosien kiillotuksen,peräkontin ja ovien sisäpuolisten pintojen pesun ja vahauksen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eilen sai 33:nen ansaitsemaansa huomiota. Samalla tuli kokeiltua minulle uutta vahaa eli Mothersin cleaner wax:ia. Eihän se ihmeisiin pystynyt, niin hävyttömässä kunnossa maalipinta on.
Tässä kokemuksia verrattuna vastaavaan Glymin punaiseen.
Puhdistavuus samaa luokkaa
Levitys ja kiillotus ehkä hieman työläämpää
Ei anna juurikaan kiiltoa
Ei ole nirso pienelle määrälle vettä
Kohtuullisen helppo pyyhkästä pois muoviosista (puskurien listat ym.)
Ei pölyä kiillottaessa
Päälle olisi pitänyt vielä sutasta jotain, mutta innostus/aika loppui
Samalla tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua vahanlevitys sientä. Aivan ykkös työkalu, olisi pitänyt jo aikaisemmin hankkia.
Tässä kokemuksia verrattuna vastaavaan Glymin punaiseen.
Puhdistavuus samaa luokkaa
Levitys ja kiillotus ehkä hieman työläämpää
Ei anna juurikaan kiiltoa
Ei ole nirso pienelle määrälle vettä
Kohtuullisen helppo pyyhkästä pois muoviosista (puskurien listat ym.)
Ei pölyä kiillottaessa
Päälle olisi pitänyt vielä sutasta jotain, mutta innostus/aika loppui
Samalla tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua vahanlevitys sientä. Aivan ykkös työkalu, olisi pitänyt jo aikaisemmin hankkia.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ja toinen on pesuhanska... jos on sienellä pessyt niin pesuhanskan jälkeen ei halua sientä käyttää enää ikinäEpezi kirjoitti: Samalla tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua vahanlevitys sientä. Aivan ykkös työkalu, olisi pitänyt jo aikaisemmin hankkia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kertokaas nyt joku asiantuntija esim. Pasi.
Molempien autojen ovien alaosat on täynnä pieniä teräviä kivenoloisia näppyjä, jotka kyllä lähtee kynnellä irti.
Oliskos jotain viksu tapaa saada ne pois, pelkkä normaali vaha ei tunnu irrottavan.
Irrottako koneellinen vahaus vai pitääkö käyttää siikliä??
Molempien autojen ovien alaosat on täynnä pieniä teräviä kivenoloisia näppyjä, jotka kyllä lähtee kynnellä irti.
Oliskos jotain viksu tapaa saada ne pois, pelkkä normaali vaha ei tunnu irrottavan.
Irrottako koneellinen vahaus vai pitääkö käyttää siikliä??
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Eipäs nyt liioitellaLaku kirjoitti:Kertokaas nyt joku asiantuntija esim. Pasi.
Oletko testannut Claybaria?Laku kirjoitti: Molempien autojen ovien alaosat on täynnä pieniä teräviä kivenoloisia näppyjä, jotka kyllä lähtee kynnellä irti.
Oliskos jotain viksu tapaa saada ne pois, pelkkä normaali vaha ei tunnu irrottavan.
Irrottako koneellinen vahaus vai pitääkö käyttää siikliä??
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kohta alkaa kevät olemaan sillä mallilla että täytyy kaivaa "tohtorinlaukku" varastosta ja ruveta tekemään autolle kevät siivousta. Vuosi ja 30tkm sitten tuo oli autofixarilla myllytyksessä, mutta käytön jälkiä on taas tullut. Kiilto on maalissa muuten ihan ok, mutta pieniä hiusnaarmuja ja jonkin verran myös auringossa kiilteleviä pyörrejälkiä näyttää tulleen taas.
Ensiksi kunnon pesu luonnollisesti (mikrokuitu-pesukinnas on jo ostettu), mutta sitten varmaan tarvitsisi jotain puhdistavaa vahaa että saa pinnat totaalisen puhtaaksi. Siihen päälle suojaava vaha. Eikös näin olisi viisainta toimia?
Vanhat aineet on loppu, joten uusia tököttejä pitäisi shoppailla. Ehdotuksia vaan kehiin! AG punainen-kulta yhdistelmä on tuttu. AG:ltä on vissiin tulossa joku uusi High Definition vaha keväällä, mutta on varmaan julmetun kallista, ja en ole enää oikein muutenkaan AG miehiä. Viimeksi olen käyttänyt Prestan Best Waxia, johon olin erittäin tyytyväinen. Sen puhdistavat ominaisuudet eivät ole ihmeelliset ja se onkin enemmän "sinettivaha", joten se ei sovellu parhaalla mahdollisella tavalla kevätpuunaukseen. Muutenkin olisi vaihteeksi mukava kokeilla jotain muuta. Tarkoitus olisi saada auto samaan kuosiin kuin albumin kuvissa.
Niin, ja ehdotuksia otetan myös vastaan 156:n kojelaudan puhdistukseen sopivista aineista ja menetelmistä. Pintahan on sellaista "norsunnahkaa" johon takuulla jää rätistä nukkaa helvetisti kiinni. En ole omastani koskaan kojelautaa millään aineilla käsitellyt, kun on pysynyt ihan siistinä pelkällä pölyjen pyyhkimisellä. Nyt vois sitäkin jo ehostella.
Kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Ensiksi kunnon pesu luonnollisesti (mikrokuitu-pesukinnas on jo ostettu), mutta sitten varmaan tarvitsisi jotain puhdistavaa vahaa että saa pinnat totaalisen puhtaaksi. Siihen päälle suojaava vaha. Eikös näin olisi viisainta toimia?
Vanhat aineet on loppu, joten uusia tököttejä pitäisi shoppailla. Ehdotuksia vaan kehiin! AG punainen-kulta yhdistelmä on tuttu. AG:ltä on vissiin tulossa joku uusi High Definition vaha keväällä, mutta on varmaan julmetun kallista, ja en ole enää oikein muutenkaan AG miehiä. Viimeksi olen käyttänyt Prestan Best Waxia, johon olin erittäin tyytyväinen. Sen puhdistavat ominaisuudet eivät ole ihmeelliset ja se onkin enemmän "sinettivaha", joten se ei sovellu parhaalla mahdollisella tavalla kevätpuunaukseen. Muutenkin olisi vaihteeksi mukava kokeilla jotain muuta. Tarkoitus olisi saada auto samaan kuosiin kuin albumin kuvissa.
Niin, ja ehdotuksia otetan myös vastaan 156:n kojelaudan puhdistukseen sopivista aineista ja menetelmistä. Pintahan on sellaista "norsunnahkaa" johon takuulla jää rätistä nukkaa helvetisti kiinni. En ole omastani koskaan kojelautaa millään aineilla käsitellyt, kun on pysynyt ihan siistinä pelkällä pölyjen pyyhkimisellä. Nyt vois sitäkin jo ehostella.
Kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Edellispäivänä putsasin sisätilat. 3 tuntia meni, mutta ei paljoa uutta häpeä tällä hetkellä. Töistä kähvelsin tulostimien huoltoon ja putsailuun tarkoitettuja rättejä, joista ei jäänyt juurikaan nukkaa. Erityisellä puhdistusaineella kaikki muovipinnat puhtaaksi (AutoGlym Car Interior Shampoo) ja sitten vielä toinen käsittely muovin hoitoaineella (AutoGlym Vinyl & Rubber Care). Kuskin vasemman jalan tuki ja ympäröivä matto aivan kurassa, mutta kyllä sekin siitä puhdistui tekstiilipesulla, rätillä ja imurilla. Lopuksi vielä imurointi ja taas kelpaa.
Oliko kellään vinkkejä niistä vahoista, joistakin muista kuin markettien hyllyiltä löytyvistä tai glymistä? Seuraavassa AutoBildissä taitaa olla jonkin sortin vahatesti myös tulossa. Vois siitäkin osviittaa kattoa.
Oliko kellään vinkkejä niistä vahoista, joistakin muista kuin markettien hyllyiltä löytyvistä tai glymistä? Seuraavassa AutoBildissä taitaa olla jonkin sortin vahatesti myös tulossa. Vois siitäkin osviittaa kattoa.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Teeks mun 147:lle samanlaisen hoidon jos tuon sen sulle illalla.>>Kaitsu kirjoitti:Edellispäivänä putsasin sisätilat. 3 tuntia meni, mutta ei paljoa uutta häpeä tällä hetkellä. Töistä kähvelsin tulostimien huoltoon ja putsailuun tarkoitettuja rättejä, joista ei jäänyt juurikaan nukkaa. Erityisellä puhdistusaineella kaikki muovipinnat puhtaaksi (AutoGlym Car Interior Shampoo) ja sitten vielä toinen käsittely muovin hoitoaineella (AutoGlym Vinyl & Rubber Care). Kuskin vasemman jalan tuki ja ympäröivä matto aivan kurassa, mutta kyllä sekin siitä puhdistui tekstiilipesulla, rätillä ja imurilla. Lopuksi vielä imurointi ja taas kelpaa.
Oliko kellään vinkkejä niistä vahoista, joistakin muista kuin markettien hyllyiltä löytyvistä tai glymistä? Seuraavassa AutoBildissä taitaa olla jonkin sortin vahatesti myös tulossa. Vois siitäkin osviittaa kattoa.
No juu, sitä settiä olen vähän katellut "sillä silmällä". Tiedä sitten kuinka aika, voimat ja into riittää tahkomaan auto kolme-neljä kertaa läpi eri aineilla... Ei taida olla oikotietä onneen tässäkään asiassa...Epezi kirjoitti:^tuohon vaha probleemaan voisi ratkaisu olla tuo autonhoito.comissa myynnissä oleva Mothers-käsittelysetti.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nyt on vaimon autossa (ei-Alfa) pari kpl n. 20 cm mittaisia naarmuja ovessa. Millähän noita voisi yrittää saada siistimmän näköisiksi?
Naarmut ovat hyvin kapeita ja sormella koittamalla ei kovin syviä. Auton väri on metallinhohto-punainen ja naarmut näkyvät ovessa selvästi vaaleampina. Onkohan tuo vaalempi sävy pohjamaalia vai voiko naarmut olla vain pintalakassa?
Auto on vajaa 3v. vanha eli maalipinta on muuten hyvässä kunnossa.
Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
Naarmut ovat hyvin kapeita ja sormella koittamalla ei kovin syviä. Auton väri on metallinhohto-punainen ja naarmut näkyvät ovessa selvästi vaaleampina. Onkohan tuo vaalempi sävy pohjamaalia vai voiko naarmut olla vain pintalakassa?
Auto on vajaa 3v. vanha eli maalipinta on muuten hyvässä kunnossa.
Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Märkähionta
Tulipa viimein katsottua Jimin Kaarakaksikon temmellykset Lancia Delta Integralen parissa. Kiva, positiivinen pätkä, jossa ruoste- ja sähkövikajutut oli jätetty Esson baarin väelle.
Mutta asiaan; lopussa kaveri puleerasi auton hiomakoneella, jossa "sienilaikka" ja käytti runsaasti vettä juoksukkeena.
Kellään kokemusta ko. menetelmästä? Mitä litkua hiomatahnaksi?
Joko tollasia hiomakoneita on akkukäyttöisiä markkinoilla? Oli hurjan näköistä heilua verkkovirtakäyttöisen koneen kanssa vesilammikossa.
Mutta asiaan; lopussa kaveri puleerasi auton hiomakoneella, jossa "sienilaikka" ja käytti runsaasti vettä juoksukkeena.
Kellään kokemusta ko. menetelmästä? Mitä litkua hiomatahnaksi?
Joko tollasia hiomakoneita on akkukäyttöisiä markkinoilla? Oli hurjan näköistä heilua verkkovirtakäyttöisen koneen kanssa vesilammikossa.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Re: Märkähionta
Kattelin samaa ohjelmaa kuolaten. Kiillotus näytti toimivan hienosti. Kiinnostais kans ko. menetelmä.KL kirjoitti:Tulipa viimein katsottua Jimin Kaarakaksikon temmellykset Lancia Delta Integralen parissa. Kiva, positiivinen pätkä, jossa ruoste- ja sähkövikajutut oli jätetty Esson baarin väelle.
Mutta asiaan; lopussa kaveri puleerasi auton hiomakoneella, jossa "sienilaikka" ja käytti runsaasti vettä juoksukkeena.
Kellään kokemusta ko. menetelmästä? Mitä litkua hiomatahnaksi?
Joko tollasia hiomakoneita on akkukäyttöisiä markkinoilla? Oli hurjan näköistä heilua verkkovirtakäyttöisen koneen kanssa vesilammikossa.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Esim. Autoglymin vaaleenpunasella töhnällä niitä vois hieroo. Tolla oon saanu pahankin näkösiä naarmuja häivytettyä.Portti kirjoitti:Nyt on vaimon autossa (ei-Alfa) pari kpl n. 20 cm mittaisia naarmuja ovessa. Millähän noita voisi yrittää saada siistimmän näköisiksi?
Naarmut ovat hyvin kapeita ja sormella koittamalla ei kovin syviä. Auton väri on metallinhohto-punainen ja naarmut näkyvät ovessa selvästi vaaleampina. Onkohan tuo vaalempi sävy pohjamaalia vai voiko naarmut olla vain pintalakassa?
Auto on vajaa 3v. vanha eli maalipinta on muuten hyvässä kunnossa.
Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Esim. tälläistäPortti kirjoitti:
Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
tärpättiä ne ehdotti jollain sivulla.. itse hain kuitenkin auto glymin terva/pien poistaja aineen ja lähti..-Tomi- kirjoitti:Pesin tuossa Saksan tuontiani ja huomasin pieniä mustia pisteitä, jotain mömmöä ympäri kylkiä. Lähtee kyllä pois, kun tovin hinkkaa, mutta melko vaivanloista. Ne olis kiva saada pois, ennen kuin auton vahaan. Jotain hyviä tipsejä niiden poissaamiseksi helpommalla ?
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Farecla G3:lla lähti oman auton kyljistä kaikki mustat viirut jne.Pesin tuossa Saksan tuontiani ja huomasin pieniä mustia pisteitä, jotain mömmöä ympäri kylkiä. Lähtee kyllä pois, kun tovin hinkkaa, mutta melko vaivanloista. Ne olis kiva saada pois, ennen kuin auton vahaan. Jotain hyviä tipsejä niiden poissaamiseksi helpommalla ?
UliUli
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100