159 Sportswagon vs muut mallit
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Helmi 2008, 17:00
159 Sportswagon vs muut mallit
Tässä (jälleen) mietitään auton vaihtamista ja alfa on taas listoilla. Mallina 159 JTDm Sportwagon vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta.
Malli vaikuttaa laadukkaalta niin sisältä kuin ulkoa, tekniikasta en tiedä. Kuitenkin pointtina on, että jos autoon haluaa laittaa kiinni kasapäin euroja niin kyllähän sen pitäisi antaa mielihyvää myös silmien kautta aivolohkoihin myös silloin kun istutaan auton sisäpuolella. Mun mielestäni muutenkin kiinnitetään liian vähän huomiota siihen että autoa ajetaan istuen sen _sisällä_ odottaen joko liikennevalojen vaihtumista tai 80km alueella seuraavaa kameratolppaa!
Katselin käytettyjen Alfojen hintoja ja eivät ne mielestäni niin pahoilta vaikuta jos verrokkina käytetään muita premium-merkkejä. Ja kun mielestäni Alfa menee ropisten ohi A4 variantin, V50 volvon, bmw 3 ja vaikkapa Honda Accordin ohi (viimeinen on vähän kintaalla onko enää premiumia) kun vaakakupissa on laatuvaikutelma. Tähän kun vielä lisää alfa-dieselin suorituskyvyn, alkaa peli olla selvä.En ole vielä koeajanut alfa 159:ä mutta mikäli ajettavuus on suurin piirtein samaa luokkaa 156-mallissa, vaikuttaa hyvältä.
Kaipaisin nyt muutamaan kohtaan kommentteja.
- Onko viiden vuoden takuu voimassa myös 2006 versioissa
- Korvaako takuu ihan oikeasti vai tapellaanko da:n kanssa kaikesta pienestä ja isosta
- Tavaratila on paperilla ok 445/1235, miten sen käytettävyys (esim. V50 tavaratila on naurettavan matala, mikä on alfan tavaratilan korkeus ikkunoiden rajaan ja pituus)?
- Onko huoltoväli 15 000/30 000 ja onko samoja jakopäämurheita kuin 156:ssa
- Miten luotettavuus noin yleensä? Eikös nykyään kaikissa autoissa ole maanantaikappaleita
- Mihin kannattaa kiinnittää huomiota 159 alffaa ostaessa, tyyppiviat?
- Saako deltasta kiristettyä huoltohistorian?
- Automallit johon alfa 159 JTDm:ä pitäisi verrata ja kommentteja puolesta ja vastaan
En varsinaisesti ole autoihminen ja tietty huolettomuuskin on kyllä asia jota tavoittelen. Viime kerralla tein järkivalinnan ja ostin Skoda Octavian pienellä bensakoneella. On toiminut loistavasti. En haluaisi tehdä samaa virhettä uudelleen..!
Malli vaikuttaa laadukkaalta niin sisältä kuin ulkoa, tekniikasta en tiedä. Kuitenkin pointtina on, että jos autoon haluaa laittaa kiinni kasapäin euroja niin kyllähän sen pitäisi antaa mielihyvää myös silmien kautta aivolohkoihin myös silloin kun istutaan auton sisäpuolella. Mun mielestäni muutenkin kiinnitetään liian vähän huomiota siihen että autoa ajetaan istuen sen _sisällä_ odottaen joko liikennevalojen vaihtumista tai 80km alueella seuraavaa kameratolppaa!
Katselin käytettyjen Alfojen hintoja ja eivät ne mielestäni niin pahoilta vaikuta jos verrokkina käytetään muita premium-merkkejä. Ja kun mielestäni Alfa menee ropisten ohi A4 variantin, V50 volvon, bmw 3 ja vaikkapa Honda Accordin ohi (viimeinen on vähän kintaalla onko enää premiumia) kun vaakakupissa on laatuvaikutelma. Tähän kun vielä lisää alfa-dieselin suorituskyvyn, alkaa peli olla selvä.En ole vielä koeajanut alfa 159:ä mutta mikäli ajettavuus on suurin piirtein samaa luokkaa 156-mallissa, vaikuttaa hyvältä.
Kaipaisin nyt muutamaan kohtaan kommentteja.
- Onko viiden vuoden takuu voimassa myös 2006 versioissa
- Korvaako takuu ihan oikeasti vai tapellaanko da:n kanssa kaikesta pienestä ja isosta
- Tavaratila on paperilla ok 445/1235, miten sen käytettävyys (esim. V50 tavaratila on naurettavan matala, mikä on alfan tavaratilan korkeus ikkunoiden rajaan ja pituus)?
- Onko huoltoväli 15 000/30 000 ja onko samoja jakopäämurheita kuin 156:ssa
- Miten luotettavuus noin yleensä? Eikös nykyään kaikissa autoissa ole maanantaikappaleita
- Mihin kannattaa kiinnittää huomiota 159 alffaa ostaessa, tyyppiviat?
- Saako deltasta kiristettyä huoltohistorian?
- Automallit johon alfa 159 JTDm:ä pitäisi verrata ja kommentteja puolesta ja vastaan
En varsinaisesti ole autoihminen ja tietty huolettomuuskin on kyllä asia jota tavoittelen. Viime kerralla tein järkivalinnan ja ostin Skoda Octavian pienellä bensakoneella. On toiminut loistavasti. En haluaisi tehdä samaa virhettä uudelleen..!
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 159 Sportswagon vs muut mallit
159:n tyyppivioista en tiedä sanoa, ehkä 159:n omistajat osaa niistä kertoa paremmin. Jotain taitaa löytyä myös hakemalla tältä foorumiltakin.
Jakohihnaongelmia tuskin 159:ssa on, kun niissä on ketjut. Mitä ajettavuuteen tulee, niin kannattaa käydä koeajolla. Itse olen koeajanut 2.2 JTS:n ja 2.4 JTDM:n ja enemmän niiden ajo-ominaisuuksista tuli mieleen saksalaismerkit kuin 156. Niiden kilpailijaksi 159 on lähtökohtaisesti suunniteltukin. Enemmän jämäkkyyttä kuin ketteryyttä. Matka-autolle ihan hyviä ominaisuuksia toki.

Jakohihnaongelmia tuskin 159:ssa on, kun niissä on ketjut. Mitä ajettavuuteen tulee, niin kannattaa käydä koeajolla. Itse olen koeajanut 2.2 JTS:n ja 2.4 JTDM:n ja enemmän niiden ajo-ominaisuuksista tuli mieleen saksalaismerkit kuin 156. Niiden kilpailijaksi 159 on lähtökohtaisesti suunniteltukin. Enemmän jämäkkyyttä kuin ketteryyttä. Matka-autolle ihan hyviä ominaisuuksia toki.
FlyingLure kirjoitti: Viime kerralla tein järkivalinnan ja ostin Skoda Octavian pienellä bensakoneella. On toiminut loistavasti. En haluaisi tehdä samaa virhettä uudelleen..!

- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Juu, diesel on hihnalla. Vaihto 120 tkm (tai 4 vuoden?) välein. Öljynvaihtohuolto 15 tkm välein ja isompi huolto 30 tkm välein.
159 on hyvä auto ajaa, ilmeisesti niistä tyyppivikojakaan ei ole vielä ehtinyt ilmetä? Dieseli kuitenkin tuntuu olevan kokolailla janoisempi kuin tehtaan arvot kertovat.
Huonona puolena pitäisin takaluukun korkeaa kynnystä, mikä tekee tavaroiden sijoittamisesta sinne taakse hieman hankalaa. Eikä se tilakaan niin turhan korkea ole. Sopii siellä takapenkillä normaali ihminen ihan hyvin istumaan mutta niille tavaroille on hieman ahdasta. Istun kuitenkin pääasiassa etupenkillä.
159 on hyvä auto ajaa, ilmeisesti niistä tyyppivikojakaan ei ole vielä ehtinyt ilmetä? Dieseli kuitenkin tuntuu olevan kokolailla janoisempi kuin tehtaan arvot kertovat.
Huonona puolena pitäisin takaluukun korkeaa kynnystä, mikä tekee tavaroiden sijoittamisesta sinne taakse hieman hankalaa. Eikä se tilakaan niin turhan korkea ole. Sopii siellä takapenkillä normaali ihminen ihan hyvin istumaan mutta niille tavaroille on hieman ahdasta. Istun kuitenkin pääasiassa etupenkillä.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jep. Neljän vuoden välein. Hihnan vaihto maksaa 1200€. Hihnan vaihdon yhteydessä joutuu koko moottorin irroittamaan.einari kirjoitti:Vaihto 120 tkm (tai 4 vuoden?) välein.
Joku foorumilla tosin taisi vaihtaa auton uuteen 159 dieseliin? Paremmalla tuurilla uudemman kanssa...einari kirjoitti:159 on hyvä auto ajaa, ilmeisesti niistä tyyppivikojakaan ei ole vielä ehtinyt ilmetä?
Tuulilasi (kesäkuu 2006) Antoi 159:lle seuraavat plussat ja miinukset:
+Ajettavuus
+Suorituskyky
+Laatuvaikutelma
-Tavaratila
-Ylläpitokulut
-Melu
Noissa on vaarana, että vaivattomuuteen ja edullisuuteen tottuu, vaikkeivat saakaan hymyilemään aamulla töihin ajaessa.FlyingLure kirjoitti:Viime kerralla tein järkivalinnan...
Senza cuore saremmo solo macchine
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Aivan. Painoerokin on aika huomattava, mutta 159 onkin sitten törmäystesteissä 5 tähden auto kun 156 vain kolmen.CZW kirjoitti:"enemmän niiden ajo-ominaisuuksista tuli mieleen saksalaismerkit kuin 156"
156 on pieni auto, 159 ei. Ja pieniä autoja on hauskempi ajaa kuin isoja. Etenkin jos pienillä autoilla on niin nopea ja tarkka ohjaus kuin 156:ella.
Re: 159 Sportswagon vs muut mallit
159 JTDM. Ei voi muuta kuin kehua.FlyingLure kirjoitti:Tässä (jälleen) mietitään auton vaihtamista ja alfa on taas listoilla. Mallina 159 JTDm Sportwagon vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Helmi 2008, 17:00
Aika suolainen.. Jotenkin ois kuvitellut että 156:n jälkeen hihnahomma ois mietitty uudelleen. Tosin 120tkm on aika paljon, joten siinä mielessä..Jep. Neljän vuoden välein. Hihnan vaihto maksaa 1200€. Hihnan vaihdon yhteydessä joutuu koko moottorin irroittamaan.
Korostuukohan ylläpitokulut aina alfasta puhuttaessa? Lähinnä mietin, että onko oikeasti suurta eroa jos vaikka audeihin vertaa. Tietysti esim. renkaat ovat alfassa jo vakiona kalliimpaa kaliiperia.-Tavaratila
-Ylläpitokulut
-Melu
Melusta vielä. Mitkä ovat omat kokemukset? Netissä oli vähän ristiriitaista infoa meluun liiittyen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Ei. Alfan käyttökulut ovat ns. normaalimerkkejä korkeammat. Varaosien hinnat ovat taivaissa etenkin Deltasta ostettaessa.FlyingLure kirjoitti:Korostuukohan ylläpitokulut aina alfasta puhuttaessa?
Itse olen tyytyväinen mikäli saan nyt 156:een jakohihnan, apulaitehihnan, tulpat ja muut tarvittavat osat vaihdettua alle tuhannen euron. Tämä siis tilaamalla osat muualta kuin Deltasta.
En usko, että osat 159:iin ovat yhtään sen halvemmat..
Toisaalta näen omalta kohdaltani tuon tuhat euroa / kolme vuotta ihan sopivaksi kuluksi, eikä minua haittaa vaikka esimerkiksi ooppelin kanssa olisin selvinnyt 300 eurolla.
Asioille ja niiden arvostamiselle joutuu laskemaan hinnan ja päättämään sen jälkeen mitä haluaa.
Ei valitettavasti ole omakohtaisia kokemuksia, mutta rengasmeluahan tuon kanssa on valitettu. Ei tosin ole mikään ihme Suomen teillä, jos miettii rengastusta (225/50/17).FlyingLure kirjoitti:Melusta vielä. Mitkä ovat omat kokemukset?
Tuossa lisää lukemista:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7372
Joku taas saattaa miettiä miksi Haggeri vastailee niin perkeleen negatiiviseen sävyyn Alfaa hamuavalle kyselijälle.
Kuten olen aiemminkin todennut, en suosittele Alfaa kenellekkään. Se halutaan ihan itse. Toivottavasti minullakin olisi 156:n lisäksi esimerkiksi 159 joku päivä pihassa...

Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^
No se ettet suosittelee alfaa kennelekaan on ihan oikea homma-ei ainakaan kivet lentää myöhemmin sinun päin
Mutta osien hinnasta olen eri mieltä sinun kanssasi. En voi sanoa varman päälle, mutta ainakin 33:sen osat Motonetista haettuna(ihan hyvä laatuiset) ovat hyvin kohtu hintaisia, ne ei ole kaliimpia kuin opelixin tai toijotan osia. Tietenkin nyt ei vielä saa Motonetista 159:n osat mutta ajan myötä olen varma että saa. Ja itse asiaan, olen ajanut 159:a ja en huomannut että se olisi jotenkin poikeuksellisen meluisa
Jokatapauksessa kannattaa käydä koeajossa ja tyypittää itse 
No se ettet suosittelee alfaa kennelekaan on ihan oikea homma-ei ainakaan kivet lentää myöhemmin sinun päin

Mutta osien hinnasta olen eri mieltä sinun kanssasi. En voi sanoa varman päälle, mutta ainakin 33:sen osat Motonetista haettuna(ihan hyvä laatuiset) ovat hyvin kohtu hintaisia, ne ei ole kaliimpia kuin opelixin tai toijotan osia. Tietenkin nyt ei vielä saa Motonetista 159:n osat mutta ajan myötä olen varma että saa. Ja itse asiaan, olen ajanut 159:a ja en huomannut että se olisi jotenkin poikeuksellisen meluisa


Nothing beats cubic inch
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Kävin äskön huollattamassa auton ilmastointia ja odotellessa lueskelin tuulilaseja.
Yhdessä testissä oli vastakkain 159 (2.2 JTS) ja Bemun 320i. BMW vei voiton vaikka melko tasaväkinen tuo olikin..
Alfan miinuspuolia olivat käyttökulut ja rengasmelu. Käyttökuluista mainittiin, että Alfassa ne olivat kaksinkertaiset BMW:hen verrattuna. Bemarien käyttökulutkaan eivät liene sieltä halvimmasta päästä. Tuossa oli mukana vakuutukset, polttoaineenkulutus ja huollot.
Kyseessä oli siis bensa sedaneiden vertailu..
Tuon Tuulilasin testin mukaan rengasmelu alkoi kuulumaan jo taajamanopeuksissa.
Huomasin myös paikallislehdestä, että paikallisessa Deltassa on diesel 159 SW myynnissä.
Pakkohan sillä oli käydä kylmätyypit ottamassa. Ja kyllä.. On se hieno auto.
Ihmetystä herätti ainoastaan, että miten niin isoon autoon on saatu niin pieni tavaratila. No, kuskaillaan hyökkäysvaunuja muilla kuljettimilla vielä pari vuotta..
Yhdessä testissä oli vastakkain 159 (2.2 JTS) ja Bemun 320i. BMW vei voiton vaikka melko tasaväkinen tuo olikin..
Alfan miinuspuolia olivat käyttökulut ja rengasmelu. Käyttökuluista mainittiin, että Alfassa ne olivat kaksinkertaiset BMW:hen verrattuna. Bemarien käyttökulutkaan eivät liene sieltä halvimmasta päästä. Tuossa oli mukana vakuutukset, polttoaineenkulutus ja huollot.
Kyseessä oli siis bensa sedaneiden vertailu..
Tienpinta vaikuttaa varmaan aika paljon. Suomessa tiet ovat.. niin.MP kirjoitti:Hiljasempi kuin esim 3-sarja Bemu ainaki germaanien testien mukaan.
Tuon Tuulilasin testin mukaan rengasmelu alkoi kuulumaan jo taajamanopeuksissa.
Huomasin myös paikallislehdestä, että paikallisessa Deltassa on diesel 159 SW myynnissä.
Pakkohan sillä oli käydä kylmätyypit ottamassa. Ja kyllä.. On se hieno auto.

Ihmetystä herätti ainoastaan, että miten niin isoon autoon on saatu niin pieni tavaratila. No, kuskaillaan hyökkäysvaunuja muilla kuljettimilla vielä pari vuotta..

Senza cuore saremmo solo macchine
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Se tavaratila on todella onneton - farmarissakin. Lisäksi se korkea kynnys tekee siitäkin vähästä tilasta varsin käyttökelvottoman.hagger16 kirjoitti: Ihmetystä herätti ainoastaan, että miten niin isoon autoon on saatu niin pieni tavaratila.
Tuskin tuosta sataviisysistä mitään taksimiehen unelmaa tulee.

kun laskee kaikki kulut yhteen aika tasaväkistä.. siis ostohinta mukaan ja huomioi vielä takuun pituuden, tuulilasi vaan pisteytti sen niin että Alfa hävisi sen testin tuon takia...hagger16 kirjoitti: Käyttökuluista mainittiin, että Alfassa ne olivat kaksinkertaiset BMW:hen verrattuna. Bemarien käyttökulutkaan eivät liene sieltä halvimmasta päästä. Tuossa oli mukana vakuutukset, polttoaineenkulutus ja huollot.
Kyseessä oli siis bensa sedaneiden vertailu..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minkä takia pitää ostaa diesel ?Itse olen miettinyt, että miten kauan tuo 120 tkm / 4 vuotta on voimassa.
2.2 vie ainetta alle 10 sadalla , hepoja on 185 vai mitä se oli ja ketju kestää toivottavasti maailman tappiin.
Joo rengasmelu on kovahko Suomen teillä ja katoaa täysin uudella hyvällä asfaltilla jolloin auto on hiljainen.
Onneksi Bosesta lähtee korvaavaa musaääntä.
Ei edelleenkään mitään ongelmia, kohta 40 tkm täynnä. 45000 tkm:ssä öljynvaihto ja seuraava huolto 60.000.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Siinä tulee sisätilan lisälämmitin kylkiäisenä - en heti keksi mitään muuta syytä..Laku kirjoitti: Minkä takia pitää ostaa diesel ?
Itellä nyt takana vajaat 8000km, eikä mitään ihmeempää. Tuulilasia piti käydä näyttämässä ja siellä oli ne kuuluisat muovikappaleet paikoillaan (kitisi ja natisi).
Kulutus on maltillista ja tuntuu, että kilometriä tullessa lisää se sen kuin pienenee. Nyt mennään 7.0-7.3l lukemissa (pääosin matka-ajoa).
Se 5 vuoden takuu on taas jotain muuta mitä sen luullaan olevan. Lainaus Alfa Romeon -sivuilta:
"Kaikissa Suomessa myytävissä Alfa Romeoissa takuu on 3 vuotta / 150 000 km, moottorin ja voimansiirron osalta takuu on peräti 5 vuotta / 150 000 km."
Jakohihnan vaihto toki kustantaa läjän eypoja, mutta jos laittaa joka kuukausi 25 euroa sivuun neljän vuoden ajan, niin saa sitten sen vaihdon maksettua (jos ei tule kilometrit sitä ennen täyteen).

Niin joo, ja Xenoneita suosittelen minäkin - niillä näkee! Ja sadetunnistinkin toimii yllättävän hyvin jos vaikka vertaa Volvon samaiseen patenttiin.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Helmi 2008, 17:00
Jahas.. Nyt on sitten koeajo varattuna diesel-versiosta ja ajattelin ajella bensan samalla vaivalla. Antoivat sentään yliyön lainaan deltasta.
Vai vaivaa alffaa vieläkin ainakin jossain määrin laatuongelmat. Ainakin niin ymmärsin vastauksista. Edelleen mietin ylikorostuvatko ropleemat alfan kohdalla. Vaikka ooppelissa olisi vaikka kuinka paljon halvemmat ylläpitokulut niin kalliiksi nekin vanhemmiten tulevat.
No, katsotaan miltä auto koeajon jälkeen vaikuttaa ja onko takakontti tosiaan niin pieni kuin sanotaan. On nääs noita urheiluvälineitä aika usein kyydissä..
Vai vaivaa alffaa vieläkin ainakin jossain määrin laatuongelmat. Ainakin niin ymmärsin vastauksista. Edelleen mietin ylikorostuvatko ropleemat alfan kohdalla. Vaikka ooppelissa olisi vaikka kuinka paljon halvemmat ylläpitokulut niin kalliiksi nekin vanhemmiten tulevat.
No, katsotaan miltä auto koeajon jälkeen vaikuttaa ja onko takakontti tosiaan niin pieni kuin sanotaan. On nääs noita urheiluvälineitä aika usein kyydissä..
Deltasta tullut ostettua useampikin auto ja aina on saanut koeajettua autoa ihan riittäävästi. Esim. 159 oli pe - su koeajossa.FlyingLure kirjoitti:Jahas.. Nyt on sitten koeajo varattuna diesel-versiosta ja ajattelin ajella bensan samalla vaivalla. Antoivat sentään yliyön lainaan deltasta.
Hyvää koeajoa

Kaksi kuukautta ja 4000 oikein nautittavaa kilometriä takana
159 SW Qtronic dieselillä.
+ Kulkee ja kiihtyy eleettömän vauhdikkaasti, sport-asento automaatissa
on aikas usein käytössä. Näyttää vieläkin paremmalta kuin kuvisssa.
Loistava ajaa. Tyylikäs sisältä ja jaksaa istua pidempääkin pikataivalta.
- Rengasmelu HKPL5:lla melkoinen. Tavaratila farkuksi aika säälittävä.
nykydieseliksi aika syöppö.
Siis Aito Alfa. sellainen kuin pitikin.
159 SW Qtronic dieselillä.
+ Kulkee ja kiihtyy eleettömän vauhdikkaasti, sport-asento automaatissa
on aikas usein käytössä. Näyttää vieläkin paremmalta kuin kuvisssa.
Loistava ajaa. Tyylikäs sisältä ja jaksaa istua pidempääkin pikataivalta.
- Rengasmelu HKPL5:lla melkoinen. Tavaratila farkuksi aika säälittävä.
nykydieseliksi aika syöppö.
Siis Aito Alfa. sellainen kuin pitikin.