156 käyntihäiriöistä vielä...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tubbe86
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Touko 2006, 21:35

156 käyntihäiriöistä vielä...

Viesti Kirjoittaja Tubbe86 »

Elikkäs autona 156 2.0 TS vm 98. Ongelmana on ruiskun merkkivalon syttyminen käynnistettäessä. Tällöin auton tyhjäkäynti heijaa alle 500 kierroksen ja 1500 kierroksen välillä. Ei meinaa ottaa kierroksia ja jos tyhjäkäynnillä painaa kaasun pohjaan niin meinaa tukehtua. Jos vaihde on silmässä(ja auto liikkeellä) sammuu kun kytkimen painaa pohjaan. Jos heittää vauhdissa vapaalle niin sammuu... Eli kun autolla lähtee liikkeelle ei sitä saa pysäytettyä ilman, että koko laitos sammuu!!! Nythän tuohon osaa jo varautua, mutta ekalla kerralla meinas kaupan parkkipaikalla mennä toisen auton kylkeen kun auto yhtäkkiä sammu ja ohjaustehostin putosi pelistä. Vähän ajan perästä valo sammuu itsestään ja auto nykäisee selvästi tasakaasullakin samalla hetkellä kun valo sammuu. Tekee saman myös jos valo yhtäkkiä syttyy! Ilmi on ok, lambdasta en tiedä... Noistako se sitten johtuu? Mistä uutta osaa?(Telttaa ei sponssata :lol: ) Useimmat vanhat aiheet on kutosista niin aiheuttaako ilmi/lambda molemmissa samat vaivat... Lähin huoltopaikka itelläni on Kouvolan Delta-Auto, joka ilmoitti, että tuo auto tänne isketään se töpselin jatkoksi ja tuo 60 euroa mukanasi ni me kerrotaan mikä siinä on vikana!!! 60 Euroa 2 minuutin hommasta! Totesin miehelle, että pitäkää töpselinne, etsin vian muilla keinoilla... Kiitos jo etukäteen!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Katso vikakoodit alfadiagilla, siitä on helpoin lähteä eteenpäin.

Itsellä oli aikoinaan sellainen vika kun auto oli lämmityksessä niin jäi röpöttää pienille kierroksille käynnistyksen jälkeen. Vikana oli lämpö-anturi.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
silakka
Viestit: 66
Liittynyt: 14 Marras 2006, 00:18
Car(s): 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja silakka »

Ilmi vialta tuo kai vaikuttais, itelläni ei ole toimineet muut kuin boschin alkuperäis ilmit tuossa. Noin puolen vuoden välein saa näköjään uusia tuon, kuulemma vapaavirtaussuodatin voisi aiheuttaa noiden ilmien ennenaikaisen hajoamisen.

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

Viesti Kirjoittaja Batman »

Mulla oli vähän samanlaista vaivaa, vaihdettiin termostaatti, lämpötila-anturi ja lambdaa epäilin..Kahdessakaan korjaamossa ei saatu koodia ulos autosta.

Sijoitin sitten vielä kolmannelle korjamolle 40 € vikakoodin selvitykseen. Testeri kertoi että "evaporator control valve S.C to ground"....

Katselin tuota käsiini kulkeutunutta korjausmanuaalia ja bensanhöyryjen keräyssysteemin solenoidiventtiili näyttäisi aiheuttavan vikakoodin. Miten tuon "S.C to ground" eli kaiketi oikosulun saa pois, täytyy kääntyä varmaan autosähköasiantuntijan puoleen. Varaosakoodi tuolle solenoidille on Fiat/Alfa/Lancia 7539889. Ei kallis osa.

Osa on vielä hakusalla, työnä se ei näytä kummoinen olevan, venttiili sijaitsee GTV:ssä ainakin takabaksissa ja vaihtoon menee max. 2 min. Mahdollinen johtovika onkin sitten toinen juttu.

Vikaa onkin tähän saakka haettu tomerasti väärästä päästä autoa !
Viimeksi muokannut Batman, 02 Maalis 2008, 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MDMKIV
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Loka 2006, 11:02

Viesti Kirjoittaja MDMKIV »

eikös tuo S.C to ground meinaa että Short circuit to ground elikkä
oikosulussa (maahan), joku sähkäri varmaan osaa termistön paremmin ....
itsellä tuollainen parani (156) liittimiä puhdistamalla , mutta sähköpuoleen tuo viittaa.

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

Viesti Kirjoittaja Batman »

No osa löytyi googlettamalla varaosanumerolla, tilasin sen italiasta (italiankieltä osaamatta 8) ) hintaan 33.98 € + alv + lähetys. Puolasta olisi löytynyt 39 zl (eli n. 10 €) mutta hirvitti vähän tuo kieli ja nettikaupan valikot.

Jos ei tällä korjaannu on se sitten johtovika - tätä pidän valitettavasti todennäköisenä vaihtoehtona. :(

Vastaa Viestiin