159 Sportswagon vs muut mallit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
FlyingLure
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 17:00

159 Sportswagon vs muut mallit

Viesti Kirjoittaja FlyingLure »

Tässä (jälleen) mietitään auton vaihtamista ja alfa on taas listoilla. Mallina 159 JTDm Sportwagon vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta.

Malli vaikuttaa laadukkaalta niin sisältä kuin ulkoa, tekniikasta en tiedä. Kuitenkin pointtina on, että jos autoon haluaa laittaa kiinni kasapäin euroja niin kyllähän sen pitäisi antaa mielihyvää myös silmien kautta aivolohkoihin myös silloin kun istutaan auton sisäpuolella. Mun mielestäni muutenkin kiinnitetään liian vähän huomiota siihen että autoa ajetaan istuen sen _sisällä_ odottaen joko liikennevalojen vaihtumista tai 80km alueella seuraavaa kameratolppaa!

Katselin käytettyjen Alfojen hintoja ja eivät ne mielestäni niin pahoilta vaikuta jos verrokkina käytetään muita premium-merkkejä. Ja kun mielestäni Alfa menee ropisten ohi A4 variantin, V50 volvon, bmw 3 ja vaikkapa Honda Accordin ohi (viimeinen on vähän kintaalla onko enää premiumia) kun vaakakupissa on laatuvaikutelma. Tähän kun vielä lisää alfa-dieselin suorituskyvyn, alkaa peli olla selvä.En ole vielä koeajanut alfa 159:ä mutta mikäli ajettavuus on suurin piirtein samaa luokkaa 156-mallissa, vaikuttaa hyvältä.

Kaipaisin nyt muutamaan kohtaan kommentteja.
- Onko viiden vuoden takuu voimassa myös 2006 versioissa
- Korvaako takuu ihan oikeasti vai tapellaanko da:n kanssa kaikesta pienestä ja isosta
- Tavaratila on paperilla ok 445/1235, miten sen käytettävyys (esim. V50 tavaratila on naurettavan matala, mikä on alfan tavaratilan korkeus ikkunoiden rajaan ja pituus)?
- Onko huoltoväli 15 000/30 000 ja onko samoja jakopäämurheita kuin 156:ssa
- Miten luotettavuus noin yleensä? Eikös nykyään kaikissa autoissa ole maanantaikappaleita
- Mihin kannattaa kiinnittää huomiota 159 alffaa ostaessa, tyyppiviat?
- Saako deltasta kiristettyä huoltohistorian?
- Automallit johon alfa 159 JTDm:ä pitäisi verrata ja kommentteja puolesta ja vastaan

En varsinaisesti ole autoihminen ja tietty huolettomuuskin on kyllä asia jota tavoittelen. Viime kerralla tein järkivalinnan ja ostin Skoda Octavian pienellä bensakoneella. On toiminut loistavasti. En haluaisi tehdä samaa virhettä uudelleen..!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: 159 Sportswagon vs muut mallit

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

159:n tyyppivioista en tiedä sanoa, ehkä 159:n omistajat osaa niistä kertoa paremmin. Jotain taitaa löytyä myös hakemalla tältä foorumiltakin.
Jakohihnaongelmia tuskin 159:ssa on, kun niissä on ketjut. Mitä ajettavuuteen tulee, niin kannattaa käydä koeajolla. Itse olen koeajanut 2.2 JTS:n ja 2.4 JTDM:n ja enemmän niiden ajo-ominaisuuksista tuli mieleen saksalaismerkit kuin 156. Niiden kilpailijaksi 159 on lähtökohtaisesti suunniteltukin. Enemmän jämäkkyyttä kuin ketteryyttä. Matka-autolle ihan hyviä ominaisuuksia toki.

FlyingLure kirjoitti: Viime kerralla tein järkivalinnan ja ostin Skoda Octavian pienellä bensakoneella. On toiminut loistavasti. En haluaisi tehdä samaa virhettä uudelleen..!
:-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Diesel on hihnalla
VMP

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Juu, diesel on hihnalla. Vaihto 120 tkm (tai 4 vuoden?) välein. Öljynvaihtohuolto 15 tkm välein ja isompi huolto 30 tkm välein.

159 on hyvä auto ajaa, ilmeisesti niistä tyyppivikojakaan ei ole vielä ehtinyt ilmetä? Dieseli kuitenkin tuntuu olevan kokolailla janoisempi kuin tehtaan arvot kertovat.

Huonona puolena pitäisin takaluukun korkeaa kynnystä, mikä tekee tavaroiden sijoittamisesta sinne taakse hieman hankalaa. Eikä se tilakaan niin turhan korkea ole. Sopii siellä takapenkillä normaali ihminen ihan hyvin istumaan mutta niille tavaroille on hieman ahdasta. Istun kuitenkin pääasiassa etupenkillä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

einari kirjoitti:Vaihto 120 tkm (tai 4 vuoden?) välein.
Jep. Neljän vuoden välein. Hihnan vaihto maksaa 1200€. Hihnan vaihdon yhteydessä joutuu koko moottorin irroittamaan.
einari kirjoitti:159 on hyvä auto ajaa, ilmeisesti niistä tyyppivikojakaan ei ole vielä ehtinyt ilmetä?
Joku foorumilla tosin taisi vaihtaa auton uuteen 159 dieseliin? Paremmalla tuurilla uudemman kanssa...

Tuulilasi (kesäkuu 2006) Antoi 159:lle seuraavat plussat ja miinukset:
+Ajettavuus
+Suorituskyky
+Laatuvaikutelma

-Tavaratila
-Ylläpitokulut
-Melu
FlyingLure kirjoitti:Viime kerralla tein järkivalinnan...
Noissa on vaarana, että vaivattomuuteen ja edullisuuteen tottuu, vaikkeivat saakaan hymyilemään aamulla töihin ajaessa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Takuu asiat da:n kanssa toiminut hyvin. Huoltoväli 30.000km/vuosi.
Todella mukava ajettava ja pidän sisätiloista.
159:n ohjaamossa viihtyy. 8)
Itselläni sedan automaatti ja yhdistetty kulutus ollut 7,5l/100km ja noin vuoden verran ajellut.
Huoletonta ajoa ja suosittelen xenon valoja autoon.

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

"enemmän niiden ajo-ominaisuuksista tuli mieleen saksalaismerkit kuin 156"

156 on pieni auto, 159 ei. Ja pieniä autoja on hauskempi ajaa kuin isoja. Etenkin jos pienillä autoilla on niin nopea ja tarkka ohjaus kuin 156:ella.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

CZW kirjoitti:"enemmän niiden ajo-ominaisuuksista tuli mieleen saksalaismerkit kuin 156"

156 on pieni auto, 159 ei. Ja pieniä autoja on hauskempi ajaa kuin isoja. Etenkin jos pienillä autoilla on niin nopea ja tarkka ohjaus kuin 156:ella.
Aivan. Painoerokin on aika huomattava, mutta 159 onkin sitten törmäystesteissä 5 tähden auto kun 156 vain kolmen.

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Re: 159 Sportswagon vs muut mallit

Viesti Kirjoittaja heimo »

FlyingLure kirjoitti:Tässä (jälleen) mietitään auton vaihtamista ja alfa on taas listoilla. Mallina 159 JTDm Sportwagon vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta.
159 JTDM. Ei voi muuta kuin kehua.

FlyingLure
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 17:00

Viesti Kirjoittaja FlyingLure »

Jep. Neljän vuoden välein. Hihnan vaihto maksaa 1200€. Hihnan vaihdon yhteydessä joutuu koko moottorin irroittamaan.
Aika suolainen.. Jotenkin ois kuvitellut että 156:n jälkeen hihnahomma ois mietitty uudelleen. Tosin 120tkm on aika paljon, joten siinä mielessä..
-Tavaratila
-Ylläpitokulut
-Melu
Korostuukohan ylläpitokulut aina alfasta puhuttaessa? Lähinnä mietin, että onko oikeasti suurta eroa jos vaikka audeihin vertaa. Tietysti esim. renkaat ovat alfassa jo vakiona kalliimpaa kaliiperia.

Melusta vielä. Mitkä ovat omat kokemukset? Netissä oli vähän ristiriitaista infoa meluun liiittyen.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

FlyingLure kirjoitti:Korostuukohan ylläpitokulut aina alfasta puhuttaessa?
Ei. Alfan käyttökulut ovat ns. normaalimerkkejä korkeammat. Varaosien hinnat ovat taivaissa etenkin Deltasta ostettaessa.
Itse olen tyytyväinen mikäli saan nyt 156:een jakohihnan, apulaitehihnan, tulpat ja muut tarvittavat osat vaihdettua alle tuhannen euron. Tämä siis tilaamalla osat muualta kuin Deltasta.
En usko, että osat 159:iin ovat yhtään sen halvemmat..
Toisaalta näen omalta kohdaltani tuon tuhat euroa / kolme vuotta ihan sopivaksi kuluksi, eikä minua haittaa vaikka esimerkiksi ooppelin kanssa olisin selvinnyt 300 eurolla.
Asioille ja niiden arvostamiselle joutuu laskemaan hinnan ja päättämään sen jälkeen mitä haluaa.
FlyingLure kirjoitti:Melusta vielä. Mitkä ovat omat kokemukset?
Ei valitettavasti ole omakohtaisia kokemuksia, mutta rengasmeluahan tuon kanssa on valitettu. Ei tosin ole mikään ihme Suomen teillä, jos miettii rengastusta (225/50/17).

Tuossa lisää lukemista:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7372

Joku taas saattaa miettiä miksi Haggeri vastailee niin perkeleen negatiiviseen sävyyn Alfaa hamuavalle kyselijälle.
Kuten olen aiemminkin todennut, en suosittele Alfaa kenellekkään. Se halutaan ihan itse. Toivottavasti minullakin olisi 156:n lisäksi esimerkiksi 159 joku päivä pihassa... :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
No se ettet suosittelee alfaa kennelekaan on ihan oikea homma-ei ainakaan kivet lentää myöhemmin sinun päin :mrgreen:
Mutta osien hinnasta olen eri mieltä sinun kanssasi. En voi sanoa varman päälle, mutta ainakin 33:sen osat Motonetista haettuna(ihan hyvä laatuiset) ovat hyvin kohtu hintaisia, ne ei ole kaliimpia kuin opelixin tai toijotan osia. Tietenkin nyt ei vielä saa Motonetista 159:n osat mutta ajan myötä olen varma että saa. Ja itse asiaan, olen ajanut 159:a ja en huomannut että se olisi jotenkin poikeuksellisen meluisa :roll: Jokatapauksessa kannattaa käydä koeajossa ja tyypittää itse 8)
Nothing beats cubic inch

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

FlyingLure kirjoitti: Melusta vielä. Mitkä ovat omat kokemukset? Netissä oli vähän ristiriitaista infoa meluun liiittyen.
Ei se minusta ainakaan mitenkään erityisen meluisalta kuulosta. Riippuisikohan rengasmerkistä?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

TestarosaFinland kirjoitti:^
NJa itse asiaan, olen ajanut 159:a ja en huomannut että se olisi jotenkin poikeuksellisen meluisa
Vähä meluisammalta tuntu korvakuulolta ku 166, mutta en erityisen meluisaksi mainostais. Hiljasempi kuin esim 3-sarja Bemu ainaki germaanien testien mukaan.
MP

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kävin äskön huollattamassa auton ilmastointia ja odotellessa lueskelin tuulilaseja.
Yhdessä testissä oli vastakkain 159 (2.2 JTS) ja Bemun 320i. BMW vei voiton vaikka melko tasaväkinen tuo olikin..
Alfan miinuspuolia olivat käyttökulut ja rengasmelu. Käyttökuluista mainittiin, että Alfassa ne olivat kaksinkertaiset BMW:hen verrattuna. Bemarien käyttökulutkaan eivät liene sieltä halvimmasta päästä. Tuossa oli mukana vakuutukset, polttoaineenkulutus ja huollot.
Kyseessä oli siis bensa sedaneiden vertailu..
MP kirjoitti:Hiljasempi kuin esim 3-sarja Bemu ainaki germaanien testien mukaan.
Tienpinta vaikuttaa varmaan aika paljon. Suomessa tiet ovat.. niin.
Tuon Tuulilasin testin mukaan rengasmelu alkoi kuulumaan jo taajamanopeuksissa.

Huomasin myös paikallislehdestä, että paikallisessa Deltassa on diesel 159 SW myynnissä.
Pakkohan sillä oli käydä kylmätyypit ottamassa. Ja kyllä.. On se hieno auto. 8)
Ihmetystä herätti ainoastaan, että miten niin isoon autoon on saatu niin pieni tavaratila. No, kuskaillaan hyökkäysvaunuja muilla kuljettimilla vielä pari vuotta.. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

hagger16 kirjoitti: Ihmetystä herätti ainoastaan, että miten niin isoon autoon on saatu niin pieni tavaratila.
Se tavaratila on todella onneton - farmarissakin. Lisäksi se korkea kynnys tekee siitäkin vähästä tilasta varsin käyttökelvottoman.

Tuskin tuosta sataviisysistä mitään taksimiehen unelmaa tulee. :roll:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hagger16 kirjoitti: Käyttökuluista mainittiin, että Alfassa ne olivat kaksinkertaiset BMW:hen verrattuna. Bemarien käyttökulutkaan eivät liene sieltä halvimmasta päästä. Tuossa oli mukana vakuutukset, polttoaineenkulutus ja huollot.
Kyseessä oli siis bensa sedaneiden vertailu..
kun laskee kaikki kulut yhteen aika tasaväkistä.. siis ostohinta mukaan ja huomioi vielä takuun pituuden, tuulilasi vaan pisteytti sen niin että Alfa hävisi sen testin tuon takia...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

hagger16 kirjoitti: Hihnan vaihto maksaa 1200€. Hihnan vaihdon yhteydessä joutuu koko moottorin irroittamaan.
Mahtaako saada Muukoselta, Auto Milanosta tai mitä niitä nyt onkaan alle tonnin. Kallista silti.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ Ja pitääkö se kone ihan oikeasti nostaa pihalle? Samaahan väitettiin 5-pyttyisten Fiatien kohdalla, mutta nykyään monet pajat vaihtavat remmin moottorin ollessa paikoillaan.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ilmeisesti sen verran ahdasta, ettei perusasentajan koura mahdu väliin.
Delta onkin jo alkanut rekrytoimaan pianisteja... :-D

Itse olen miettinyt, että miten kauan tuo 120 tkm / 4 vuotta on voimassa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös se peräti pidentynyt (60-120tkm) kun nämä 16V pannut oli tullut, eli ainakin jollain on luottoa tuohon remmiin :-D

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Itse olen miettinyt, että miten kauan tuo 120 tkm / 4 vuotta on voimassa.
Minkä takia pitää ostaa diesel ?

2.2 vie ainetta alle 10 sadalla , hepoja on 185 vai mitä se oli ja ketju kestää toivottavasti maailman tappiin.

Joo rengasmelu on kovahko Suomen teillä ja katoaa täysin uudella hyvällä asfaltilla jolloin auto on hiljainen.
Onneksi Bosesta lähtee korvaavaa musaääntä.

Ei edelleenkään mitään ongelmia, kohta 40 tkm täynnä. 45000 tkm:ssä öljynvaihto ja seuraava huolto 60.000.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Laku kirjoitti: Minkä takia pitää ostaa diesel ?
Siinä tulee sisätilan lisälämmitin kylkiäisenä - en heti keksi mitään muuta syytä..


Itellä nyt takana vajaat 8000km, eikä mitään ihmeempää. Tuulilasia piti käydä näyttämässä ja siellä oli ne kuuluisat muovikappaleet paikoillaan (kitisi ja natisi).

Kulutus on maltillista ja tuntuu, että kilometriä tullessa lisää se sen kuin pienenee. Nyt mennään 7.0-7.3l lukemissa (pääosin matka-ajoa).

Se 5 vuoden takuu on taas jotain muuta mitä sen luullaan olevan. Lainaus Alfa Romeon -sivuilta:
"Kaikissa Suomessa myytävissä Alfa Romeoissa takuu on 3 vuotta / 150 000 km, moottorin ja voimansiirron osalta takuu on peräti 5 vuotta / 150 000 km."

Jakohihnan vaihto toki kustantaa läjän eypoja, mutta jos laittaa joka kuukausi 25 euroa sivuun neljän vuoden ajan, niin saa sitten sen vaihdon maksettua (jos ei tule kilometrit sitä ennen täyteen). :-D

Niin joo, ja Xenoneita suosittelen minäkin - niillä näkee! Ja sadetunnistinkin toimii yllättävän hyvin jos vaikka vertaa Volvon samaiseen patenttiin.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

HopeinenQ kirjoitti:
Laku kirjoitti: Minkä takia pitää ostaa diesel ?
Siinä tulee sisätilan lisälämmitin kylkiäisenä - en heti keksi mitään muuta syytä..
Halusin ehdottomasti automaatin.
Bensa Qtronicin hinta pomsahtaa ylöspäin aikalailla.

FlyingLure
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 17:00

Viesti Kirjoittaja FlyingLure »

Jahas.. Nyt on sitten koeajo varattuna diesel-versiosta ja ajattelin ajella bensan samalla vaivalla. Antoivat sentään yliyön lainaan deltasta.

Vai vaivaa alffaa vieläkin ainakin jossain määrin laatuongelmat. Ainakin niin ymmärsin vastauksista. Edelleen mietin ylikorostuvatko ropleemat alfan kohdalla. Vaikka ooppelissa olisi vaikka kuinka paljon halvemmat ylläpitokulut niin kalliiksi nekin vanhemmiten tulevat.

No, katsotaan miltä auto koeajon jälkeen vaikuttaa ja onko takakontti tosiaan niin pieni kuin sanotaan. On nääs noita urheiluvälineitä aika usein kyydissä..

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

FlyingLure kirjoitti:Jahas.. Nyt on sitten koeajo varattuna diesel-versiosta ja ajattelin ajella bensan samalla vaivalla. Antoivat sentään yliyön lainaan deltasta.
Deltasta tullut ostettua useampikin auto ja aina on saanut koeajettua autoa ihan riittäävästi. Esim. 159 oli pe - su koeajossa.
Hyvää koeajoa :-D

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

FlyingLure kirjoitti:No, katsotaan miltä auto koeajon jälkeen vaikuttaa
Mites koeajelut sujuivat? Kiinnostaisi tietää, vaikka auto olisikin jäänyt hankkimatta...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Maximum
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:19
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maximum »

Kaksi kuukautta ja 4000 oikein nautittavaa kilometriä takana
159 SW Qtronic dieselillä.

+ Kulkee ja kiihtyy eleettömän vauhdikkaasti, sport-asento automaatissa
on aikas usein käytössä. Näyttää vieläkin paremmalta kuin kuvisssa.
Loistava ajaa. Tyylikäs sisältä ja jaksaa istua pidempääkin pikataivalta.

- Rengasmelu HKPL5:lla melkoinen. Tavaratila farkuksi aika säälittävä.
nykydieseliksi aika syöppö.

Siis Aito Alfa. sellainen kuin pitikin.

Vastaa Viestiin