Kyllähän Mitsu on yksi ihan mielenkiintoinen vaihtoehto japanilaisten autojen sarjassa. Siis, jos nyt vertaa Corollaan tai Almeraan (vai mikä prkl Tilda se on).
Mielestäni tuo uusi Lancer on ihan hyvä yritys moderninpaan suuntaan, mutta vain yritykseksi valitettavasti jäänyt. Muotoilu tai tekniikka ei vielä tarjoa mitään uutta, joka keräisi autoilijoita muiden merkkien parista.
Tietysti ralliautoihin pohjautuvat nelivetomallit ovat oma lukunsa ja niillä oma kiinnostavuus kertoimensa...
Silti en voi oikein ymmärtää välillä näitä GTA miesten vetoja, jotka vaihtavat aikakautensa ehkä hienoimman auton milloin minkäkinlaiseen peruskulkineeseen.
Mikäli haluat välttämättä päästä GTA:sta eroon voin tarjota vaihdossa tasauspyörästöstä porsineen ooppelin ja reiluna miehenä vielä 5000€ kaupanpäälle.
hagger16 kirjoitti:
Silti en voi oikein ymmärtää välillä näitä GTA miesten vetoja, jotka vaihtavat aikakautensa ehkä hienoimman auton milloin minkäkinlaiseen peruskulkineeseen.
Olihan vuoden -68 Plymouth silloin aikakautensa hienoin auto. Aika menee eteenpäin ja tekniikka kehittyy, ei lämmitä mieltä että autoni oli viisivuotta sitten superi x)
Totta on kyllä tuo perkeleen luonne ja tutuma jota en osaa selittää vaikka kuinka yritän, esim ysiin verrattuna tai sitä seuranneeseen chrysler crosfire srt-kutoseen (jossa ei ollut mitään tuntumaa) GTA on ihana ajajan auto, tunnen joka sentin tiestä yms yms kakkaa minkä kaikki jo tietää... GTA:n AINOA miinus on etuveto, jos etsimällä etsisin niin turbo olisi ehkä seuraava.
(muita alfan ominaisuuksiahan ei siis lasketa miinuksiksi)
Neliveto vs. "tuntuma" & "luonne"
elämä ei aina ole helppoa...
Osuuspankin autokirjuuttelija kirjoitti:Tavoitteita saa ja pitääkin olla, mutta melko rohkealta tuntuu valmistajan kaavailu nousta Lancerilla Alfa Romeon kaltaisten vahvoja tunteita herättävien brändien joukkoon - etenkin kun homma pitäisi hoitaa kotiin maltillisella hinnoittelulla.
Tylsäksi en Lanceria ryhdy moittimaan, mutta rehellisesti on sanottava, että tässä vertailussa se saa arkisemman leiman.
GTA versus Lancer (pl. Evo)? Ei pysty, liian hapokasta.
Uuden Lancerin keulan muoto on huono kopiointi 159:sta. Yhä näyttää siltä ettei asialaiset voivat keksiä mitään itse vaan aina on kopioitava joltakulta, oli se tekniikka tai muotoilu... Oikeasti en tajua miten voi edes harkita alfan vaihtamista japanilaiseen autoon, mutta meitä sairaita ihmisiä on ihan tosisaan moneen lähtöön
Taitaa olla takavalotkin 159:stä matkittu. Japanilaiset matkii muita, viime vuosina Alfa Romeon ulko- ja sisämuotoilu on ollut suosittu japskien kopioinnin kohde. Harvinaisen hörskiä kopiointia esiintyy Mazda 3 ja 6 kojelaudassa.
Matkimisesta puheenollen: Muutamia vuosia sitten yleistyi tämä vaihdekeppi kojetaulussa, MB Vito, Honda Civic, etc. Kauanko Alfan Spiderissa tämä on ollut näin? Toyota mainosti TwinCameja 80-luvulla, Alfasta löytyi tuplanokat jo 20-luvulla...
Putkimittaristokin on ollut ahkeraan kloonauksessa, Mitsut, Mazdat, mitkä lie...
Ja asiaan: En ottaisi ilmaiseksikaan tuollaista Lanceria...
155156 kirjoitti:Taitaa olla takavalotkin 159:stä matkittu. Japanilaiset matkii muita, viime vuosina Alfa Romeon ulko- ja sisämuotoilu on ollut suosittu japskien kopioinnin kohde. Harvinaisen hörskiä kopiointia esiintyy Mazda 3 ja 6 kojelaudassa.
Itskut voisi sitten vastapainoksi matkia muutaman jutun tuolta tekniikan puolelta... <3
(tai vaikka useammankin)
Ei ole ihme, että Jarppi tykästy Mitsuun, on kopio 159:stä niin monesta kohtaa.
Muuten en ymmärrä miehen ajatuksia ollenkaan - no olihan se tullut järkiinsä , kun oli saanut kädellä koskea.
Mitsu painii ihan eri kastissa Alfoihin - mihin tahansa - verrattuna.
Jatkan tähän ketjuun, kun en uutta viitsi uutta aloittaa. Merrki ei sentään ole vaihtumassa, mutta taas jälleen kerran rupes kuumottamaan... Elikkä silmiin sattui tällainen yksilö. Onkohan mahdollisesti jonkun foorumilaisen vanha?
Mitäs raati on mieltä tuosta hinnasta? Onhan tuossa varusteita, kuten xenonit ja nahat, mutta silti jotenkin suolainen. Tai no, välirahahan se on se mikä ratkaisee. Ja köyhälle kaikki on kallista...
Meen ens viikolla käymään stadissa, ja ajattelin käydä vilkuilemassa tuota.
Se on remminvaihtoiässä jo tuokin, vaikka uudenkarhealta vaikuttaakin. 3 vuotta on pirun lyhyt aika. Ainakin se on tosi hyvän värinen (IMO), mutta välistähän se tietty on kiinni.
Niin eikä tuokaan kulje diiselillä...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
mml kirjoitti:Se on remminvaihtoiässä jo tuokin, vaikka uudenkarhealta vaikuttaakin. 3 vuotta on pirun lyhyt aika. Ainakin se on tosi hyvän värinen (IMO), mutta välistähän se tietty on kiinni.
Niin eikä tuokaan kulje diiselillä...
No ei kulje diisselillä ei, mut sellaiseksi "välivaiheeksi" siirryttäessä sedanista diesel-farmariin...
Kyselin tuon hihnanvaihdosta ja olisko se ollut nyt sitten elokuussa kun tuohon tulee 3 vuotta ensirekisteröinnistä. Kilsojen puolesta ei varmaan silloin vielä vaihtoaika täyty, joten turvallisin mielin voisi tuonne kesän lopulle päästellä menemään ja koputella puuta. Omassa tulee hihnanvaihto joka tapauksessa eteen vuoden vaihteen tienoilla, joten kaipa se olis sitten plus miinus 0....
5000 olisi minusta hyvä väliraha, mut veikkaampa että tulee se parin tonnin näkemysero ja kaupat jää tekemättä. Ehkä parempi niin, mut täytyy yrittää keretä käymään kattomassa kun sinnepäin eksyn.
^Jotain tuota luokkaa se minunkin mielestäni voisi olla, mutta ei ainakaan yhtään yli kun se remmi kerran on vaihtamatta. Muuten tuo vaikuttaa kyllä hienolta ja jotenkin mulla on sellainen perstuntuma että farmari 156:set pitävät yleiseti paremmin hintansa vs. sedan, että senkin puolesta tuo voisi olla ihan järkipeli.
Sele taas on kaksipuolinen miekka, käyttäjät pääsääntöisesti kehuvat vaihteistoa, mutta joskus eteenpäin myytäessä se voi olla miinus siinä mielessä että monet ostaja kandidaatit sitä kuitenkin aristavat.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Keskustelun painopiste taisi siirtyä jo mitsun haukkumisesta, mutta palaan siihen siltikin. Tuo uusi Lancer on ulkonäöltään aika pitkälti samalla linjalla keulan osalta) kuin mitä C6 koppainen Lancer (88-92), saman ikäluokan Galant, ja vielä siitä uudempikoppainenkin Galant/Legnum. Takavaloissa on samaa näköä kuin uudessa Mondeossa. Eli kaikki ei olekaan Alfalta kopioitua. IMO hyvä juttu että mitsu menee takaisin agressiivisempaan muotoiluun.
Tuo uusi Lancer on ulkonäöltään aika pitkälti samalla linjalla keulan osalta) kuin mitä C6 koppainen Lancer (88-92). NOT!
Edellinen hyvännäköinen mitsu taisi tosiinkin olla tuo galant/legnum.
Vielä kun keksivät niihin kestävät kytkimet. Työkaverin kännikuskeilla niitä on kulunut evo kasissa kaksi 5tkm sisällä. En ymmärrä mitä ne on touhunnu.