Mites tuon voi käytännössä tarkistaa?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Olethan tarkistanut jakajien välyksen että ei ole mennyt laakerointi?
Ja jos on mennyt, niin miten se korjataan?

Valvoja: Moderators
Mites tuon voi käytännössä tarkistaa?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Olethan tarkistanut jakajien välyksen että ei ole mennyt laakerointi?
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37984.jpeghrnt kirjoitti:Vika ei siirry. Auto ei käynnisty mitenkään jos oikea jakaja on ainoa joka on kiinni.hrnt kirjoitti:Hyvä idea. Kohta olen testannutAlfistipohjoosesta kirjoitti:oletko vaihtanut syt.puolan/jakajan välisiä johtoja päittäin?Eli testaan että siirtyykö vika toiselle jakajalle?
Nyt olisi hyvä aika varmistaa että ton oikean jakajan tulpan johdot ovat oikein kiinniEli noi on nyt johdotettu niin että pyörijä pyörisi vastapäivään ja järjestys olisi 1-3-4-2. Ykköstulpanjohto on siinä missä kannessa lukee "1" ja pyörijässä on kaksi nuolta eri suuntiin.
Scuderia vilkaisi masiinaa illalla ja kyllä noi vaikutti ihan asiallisilta. Itse asiassa kaikki taitaa olla suht koht OK pakosarjan tiivistevuotoa (joka pitää vähän meteliä), tyhjäkäynnin säätimen hieman liian aktiivista toimintaa (tyhjäkäynti n. 1000 rpm) sekä tota pahuksen pölynimuriefektiä lukuun ottamatta... Lainasin Scuderialta puristuspaineen mittarin ja kylmä totuus selvitettäneen torstai-iltana...HOTAKAINEN kirjoitti: Onko imukotelon kumit ehjät ja imukotelon/ilmamäärämittarin välissä oleva kumitötsä ehjä. Ettei olis ohivuotoja ?
Se pakosarjan ja putkiston liitos kyllä vuotaa niin railakkaasti että varmaan sotkee jo lambda-anturin mittaustulosta ja aikaansaa turhaa seoksen rikastusta. Tyhjäkäynti näytti kylläkin olevan vähän yläkanttiin mutta toisaalta se oli ihan tasainen. Kaasuläpän rajakytkin oli oikein säädetty (naksahti). Jos jossakin tyhjäkäyntiin vaikuttavassa komponentissa olisi vikaa niin luulisi sen käynnin soutavan. Voisiko mittari tosiaan näyttää liikaa? Mahdollisia imuvuotoja ei päässyt vilkuilemaan, oli sen verran pimeää.TS kirjoitti:Itse asiassa kaikki taitaa olla suht koht OK pakosarjan tiivistevuotoa (joka pitää vähän meteliä), tyhjäkäynnin säätimen hieman liian aktiivista toimintaa (tyhjäkäynti n. 1000 rpm) sekä tota pahuksen pölynimuriefektiä lukuun ottamatta...
Öljyähän toi kuulemma syö aika runsaasti, muttei pakokaasut ainakaan tähänmennessä oo oudoilta vaikuttanu. Itse ajelin tuolla kyseisellä autolla 150 kilsaa viime viikonloppuna ja kaikki vaikutti olevan ok, mitä nyt hieman ihmettelin korkeita öljynpaineita tyhjäkäynnillä ennenku kone oli täysin lämmennyt. Öljyn pinta oli kylmässä koneessa ennen käynnistystä 1/4 yli alimman viivan ja kun TS oli sen saman matkan tullut takas ja ehkä vähän ekstra kilsoja päälle, niin oli jo alle minimin.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onko ollu öljynsyöntiä,tulppien mustumista?Pakokaasujen väri yms.....??
Ei se oo todellakaan noin kauheasti yleensä syönyt; uskoisin, että toi hetkellinen piikki johtuu lähinnä siitä että masiina on huohottanut suoraan konehuoneeseen ja öljyä tulee aika huolella mukana... Sitä paitsi mittasin eilen öljyt n. 5 min ajetusta melko kylmästä koneesta --> vielä kylmät öljyt oli varmaankin aika ylhäällä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Silloin toi söis aika kauheasti....![]()
Itsellä menee 15tkm 0w-40 noin 1L lisäyksenä.Pidän melkeen minimissä.Tosin nyt 2tkm en ole havainnut vajoamista.Vuotaa ainakin ulos jostain ketjunpäästä suodattimen läheltä.
Mutta miten sen katin laita?Se ei kyllä öljystä tykkää...
Kyllä vaan, huohotus tulee nyt suoraan kannesta konehuoneeseen... Huohotusaukko ei kylläkään taida ihan yksin piisata nykyiseen "föönaukseen"; osa taitaa edelleen tulla öljykorkin kauttaAlfistipohjoosesta kirjoitti:Ai tuossa on jo katti?Sitten ois paljon tärkeämpää olla sytkä ja seos kunnossa.Aina katin palamisen vaara olemassa.
Tuon huohotuksen määrää vaikea määritellä.Nyt siis kuitenkin huohotus osasto auki?Onko ollu öljynsyöntiä,tulppien mustumista?Pakokaasujen väri yms.....??
voi voi, pahin mahdollinen on siis päässyt tapahtumaan...TS kirjoitti: Noh, auto lähti taas käyntiin mutta huohotus oli ennallaan. Sitten päästiin asiaan ja mitattiin mukien paineet: 8, 6, 4, 8kaadettiin keskikuppeihin vähän öljyä sisään ja uusittiin mittaus: *, 8, 8, * ---> männänrenkaat kaiketi poikki/ kuluneet???
Seuraavaksi paikkasin pakosarjavuodon ja hoonasin imupuolen systeemit. Nykimistä ei vaikuttaisi enää juuri olevan ja kone toimii oikein hienosti. Ottaa kuitenkin hiukka päähän kun tietää, että 2/4 pyttyä toimii vajaateholla - mitäs arvon foorumilaiset luulette - kauanko vehje jaksaa vielä kulkea? Pajalla olleet arvelivat että tuohan saattaa pelata vaikka kuinka kauan vielä ja kertoivat että jos olisi oma auto niin ajaisivat niin kauan kuin ikinä kulkee. Juuri näin toimin ainakin toistaiseksi, mutta saatan harkita kannen avaamista + männänrenkaiden fiksausta jossain vaiheessa. Sattuuko joku muuten tietämään, saako keskimukien männät hyvällä tsägällä alakautta pois kampiakselin ollessa paikallaan? Arvelisin että ei taida saada...
Mutta mitähän seuraavaksi? Sanoisin että öljyä kone + takaluukku täyteen ja kovaan ajoon!!![]()
![]()
-TS
Kieltämättä aika ihmeellistä... Saas nähdä mitä koneen kaupannut varaosaliike tuumaa kun kerron asiasta - en ole mielestäni ihan 700 euron edestä tuosta uudesta koneesta vielä lisäkilsoja saanut...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Aika ihmeellistä että tulee noin äkkiä ja vielä kahteen pyttyyn.Oli sitten poikki meno tai pikeentyminen.Itsellä on pm alle 100.
Hyvä tietääAlfistipohjoosesta kirjoitti:99% varmuudella oikea.Rakenne just tuollainen ja reikä akselin päässä.
Joo, en ole vähän aikaa nyt tota autosäätöä miettinyt mutta nyt taas on tullut ajankohtaiseksi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei se tainnut sopia akselille kuin yhteen asentoon, siis ei saumaa tyrimisellehrnt kirjoitti:Onko tohon joku vippaskonsti mistä näkee mihin suuntaan ton pyörijän pitää osoittaa, vai pitääkö ottaa venakoppa tms irti ja katella nokkien merkintöjä?