Airbag, koodeista tällä kertaa
Valvoja: Moderators
Airbag, koodeista tällä kertaa
Tuo punahehkuinen all-seeing-eye löysi tiensä kojetauluun jo joku aika sitten. Nyt on edessä katsastus, joten se olisi saatava pois sieltä. Paikallinen Bosch liike koitti nollata sitä, mutta tällä kertaa se ei poistunut edes siksi aikaa että olisi saanut auton leimaan. Virheenä laite ilmoitti liian alhaisen resistanssin.
Korjaamolta joku tokaisi että noiden airbagien ikähän on keskimäärin kymmenen vuotta, että johan nuo ensimmäiset 156:set pääsevät siihen ikään.
Onko kellään mitään tilastomutua että mitä virhekoodeja voidaan keskimäärin yhdistää mihinkäkin syyn aiheuttajaan? Ja onko nyt oikeasti käymässä niin että se airbag todellakin on pimentynyt.. o_O Sen vaihtaminen kun ei kaiketi ole mitään halvinta hommaa.
Korjaamolta joku tokaisi että noiden airbagien ikähän on keskimäärin kymmenen vuotta, että johan nuo ensimmäiset 156:set pääsevät siihen ikään.
Onko kellään mitään tilastomutua että mitä virhekoodeja voidaan keskimäärin yhdistää mihinkäkin syyn aiheuttajaan? Ja onko nyt oikeasti käymässä niin että se airbag todellakin on pimentynyt.. o_O Sen vaihtaminen kun ei kaiketi ole mitään halvinta hommaa.
156 2.0 TS ['98]
Eiköhän niitä paljon vanhemmissakin autoissa ole eli ei se 10 vuotta selvä merkki uusimisesta ole. Ettei vaan olisi jokin kosketushäikkä kun liian alhaista resistanssia ilmoittaa. Montako turvatyynyä autossasi on, kun muistaakseni penkin alla on turvatyynyn liitin joka voi temppuilla? Asiasta enemmän tietävät voivat kertoilla lisää.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Sama vika täälläkin, ei onnistunut AD sammuttamaan valoa ja katsastus oli edessä.
Testaaja sanoi, että keskusykskkö on pimeänä. Hintaa en edes tiedustellut, mutta appiukon Alfaan se juuri vaihdettiin niin se maksoi muistaakseni 600€
Hänen autossaan on kaksi airbagia, minulla on neljä.
En ole vielä saanut hintaa selville mitä omaani se tulee maksamaan.
Kannattaa kysyä hintaa vaikka täältä: http://www.heikka.fi/
kannattaa se kuitenkin kuntoon laittaa, on sitten jotain muuta pehmeää edessä, kuin omat polvilumpiot jos sattuu hassusti käymään.
Laitoin valon vain pimeäksi katsastuksen ajaksi, hylsy tuli, mutta muista asioista.
Testaaja sanoi, että keskusykskkö on pimeänä. Hintaa en edes tiedustellut, mutta appiukon Alfaan se juuri vaihdettiin niin se maksoi muistaakseni 600€
Hänen autossaan on kaksi airbagia, minulla on neljä.
En ole vielä saanut hintaa selville mitä omaani se tulee maksamaan.
Kannattaa kysyä hintaa vaikka täältä: http://www.heikka.fi/
kannattaa se kuitenkin kuntoon laittaa, on sitten jotain muuta pehmeää edessä, kuin omat polvilumpiot jos sattuu hassusti käymään.
Laitoin valon vain pimeäksi katsastuksen ajaksi, hylsy tuli, mutta muista asioista.
Eperistä löydät vaihtokelpoisten boxien osanumerot. Sitten www.varaosahaku.fi ja etsimään soveltuvaa. Hyvät ja halvat löytyy sieltä.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Yleensä ne katsastusinssit vaan kattoo virtoja päälle laittaessa, että se valo syttyy.ahma kirjoitti:Vedin "jartuot" ja kävin katsastamassa. Kaikki etutukivarsien pallonivelet meni vaihtoon, mutta mistää muusta ei tullutkaan napinaa.
Se airbagin valon sisällään pitävä kotelo on aika nopea purkaa pisteeseen että sen valon saa disabloitua..


- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Uutta autoani ihmetellessä, vedin kuskin penkin ääriasentoihin ja kuinka ollakaan airbagin valo syttyi seuraavan startin jälkeen. Arvatenkin syynä tuo. Puhdistin kaikki liittimet sähköosien puhdistusaineella ja vedin nippusiteellä kiinni muutamia johtoja, siten ettei penkin liike aiheuta vetoa liittimeen. Auto pitäisi katsastaa ja kävin tuolla samaisessa Tampereen autosähkössä valoa kuittaamassa. Vaan kuinkas ollakaan, ei se minullakaan suostunut sitä kuittaamaan tällä kertaa. Vian syy oli seuraava: "21 Laukaisupiiri kulj.p. ikkunaturvat. Vastus liian suuri". Tuskin mikään ohjainyksikkö kakkana on, kun vika ilmeni heti sen penkin siirtelyn jälkeen. Any ideas ?
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Suurinpiirtein tollasta näytti mulla kun kuskin penkin alla ollu liitin ei ollu kunnossa. Juota piuhat yhteen jos ei muuten korjaannu. Takaluukustakin löytyy verhoilujen alta niitä keltasia liittimiä.-Tomi- kirjoitti:Uutta autoani ihmetellessä, vedin kuskin penkin ääriasentoihin ja kuinka ollakaan airbagin valo syttyi seuraavan startin jälkeen. Arvatenkin syynä tuo. Puhdistin kaikki liittimet sähköosien puhdistusaineella ja vedin nippusiteellä kiinni muutamia johtoja, siten ettei penkin liike aiheuta vetoa liittimeen. Auto pitäisi katsastaa ja kävin tuolla samaisessa Tampereen autosähkössä valoa kuittaamassa. Vaan kuinkas ollakaan, ei se minullakaan suostunut sitä kuittaamaan tällä kertaa. Vian syy oli seuraava: "21 Laukaisupiiri kulj.p. ikkunaturvat. Vastus liian suuri". Tuskin mikään ohjainyksikkö kakkana on, kun vika ilmeni heti sen penkin siirtelyn jälkeen. Any ideas ?
Ei pitäisi olla kosketus häikkä : Alhainen vastus (resistanssi) = Johtaa liian hyvin sähköä, eli ennemminkin kuulostaa oikosulultaJarama kirjoitti:Ettei vaan olisi jokin kosketushäikkä kun liian alhaista resistanssia ilmoittaa.
Tämä kuulostaa kyllä kosketushäiriöltä...Tomi kirjoitti:Vastus liian suuri
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Huomenna pitäis mennä auto katsastaan, enkä tähän hätään saa sitä valoa kuitattua. Foorumin innoittamana tein siis oman ratkaisun
Merkkivalotuubi irti, auki ja ihmettelemään. Airbagin valolle menevän liittimen kolvasin irti ja otin turvavyön valolta hyppykaapelilla sille virran. Jesh, ja toimii mainiosti. PRKL ja mitä ihmettä, lähden ajelemaan porukoilta kotiin, niin alkaa se keltainen repsikan airbagin valo vilkkumaan. Koko ajan ja nopealla tahdilla. Mistä helkkarista se nyt keksi syttyä ?

- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Pistät lastenistuimen repsikan paikalle, käännät airbagin pois ja kerrot katsastussedälle, että muksun takia on bägi pois. Hyvällä tuurilla se ei edes kokeile sitä.-Tomi- kirjoitti:Huomenna pitäis mennä auto katsastaan, enkä tähän hätään saa sitä valoa kuitattua. Foorumin innoittamana tein siis oman ratkaisunMerkkivalotuubi irti, auki ja ihmettelemään. Airbagin valolle menevän liittimen kolvasin irti ja otin turvavyön valolta hyppykaapelilla sille virran. Jesh, ja toimii mainiosti. PRKL ja mitä ihmettä, lähden ajelemaan porukoilta kotiin, niin alkaa se keltainen repsikan airbagin valo vilkkumaan. Koko ajan ja nopealla tahdilla. Mistä helkkarista se nyt keksi syttyä ?

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mun uudempi JTS teki saman samanlaisen vian paitsi että oli pelkääjän sivuverho. SW:ssä ainakin verhon liitin löytyy takaluukusta pienen kolmion mallisen muovin takaa, sun tapauksessa joudut irroittamaan bosen subbarin verhoilun ennen kuin pystyt liittimen puhdistamaan.
Voi olla että keltaisen valon vilkkuminen loppuu kunhan saa johdon kuntoon.
Voi olla että keltaisen valon vilkkuminen loppuu kunhan saa johdon kuntoon.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.