Kuusnepan madallus?
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kuusnepan madallus?
Alkaa nykyinen alusta olemaan hieman "väsähtänyt", joten on käynyt mielessä pieni päivitys.
Olen ajatellut jotain -30mm pudotusta alkuperäisestä.
Päänvaivaa vaan aiheuttaa, kun autoni on jo valmiiksi matalampi kuin Rasviksen kuvissa oleva yksilö http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... 37e48dabdd.
Rasvis-> mikä alusta???
Mistä moinen johtuu, aikoinaan muutoskatsastettu puoli vuotta rekisteröinnin jälkeen, olisko laitettu joku tehtaan oma alusta?
Ajattelin pitäytyä orkkisiskareissa, kun täydellinen alusta on kuitenkin melko hintava.
Onko järkevää ja miten käyttäytyy, kokemuksia?
Olen ajatellut jotain -30mm pudotusta alkuperäisestä.
Päänvaivaa vaan aiheuttaa, kun autoni on jo valmiiksi matalampi kuin Rasviksen kuvissa oleva yksilö http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... 37e48dabdd.
Rasvis-> mikä alusta???
Mistä moinen johtuu, aikoinaan muutoskatsastettu puoli vuotta rekisteröinnin jälkeen, olisko laitettu joku tehtaan oma alusta?
Ajattelin pitäytyä orkkisiskareissa, kun täydellinen alusta on kuitenkin melko hintava.
Onko järkevää ja miten käyttäytyy, kokemuksia?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Kuusnepan madallus?
Minulla on 164 V6:ssa JR:än madallusjouset sekä keltaiset konit (säädettävä malli) juuri tuo säädettävyys on hyvä asia koska voit etsiä optimaalisen jäykkyyden etu/takapään välillä. JR jouset tiputtavat n. 30mm jopa hiukkasen enemmän. Konien kanssa tuli takajousien alle tehdyt korotuspalat jotka laitoin saadakseni perän kohoamaan hiukkasen voi myös tietenkin jättää pois. Mielestäni madaltamisella tuo jousitusmukavuus kärsii joten olen jopa miettinyt vaihtaa takaisin alkuperäisiin (uudet jouset löytyy tallista). ps. Älkää heittäkö kiviäAlfissimo kirjoitti:Alkaa nykyinen alusta olemaan hieman "väsähtänyt", joten on käynyt mielessä pieni päivitys.
Olen ajatellut jotain -30mm pudotusta alkuperäisestä.
Päänvaivaa vaan aiheuttaa, kun autoni on jo valmiiksi matalampi kuin Rasviksen kuvissa oleva yksilö http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... 37e48dabdd.
Rasvis-> mikä alusta???
Mistä moinen johtuu, aikoinaan muutoskatsastettu puoli vuotta rekisteröinnin jälkeen, olisko laitettu joku tehtaan oma alusta?
Ajattelin pitäytyä orkkisiskareissa, kun täydellinen alusta on kuitenkin melko hintava.
Onko järkevää ja miten käyttäytyy, kokemuksia?

ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kuusnepan madallus?
Mikähän mahtais olla setin hinta, jos menee vaihtoon???Ricambi kirjoitti:Minulla on 164 V6:ssa JR:än madallusjouset sekä keltaiset konit (säädettävä malli) juuri tuo säädettävyys on hyvä asia koska voit etsiä optimaalisen jäykkyyden etu/takapään välillä. JR jouset tiputtavat n. 30mm jopa hiukkasen enemmän. Konien kanssa tuli takajousien alle tehdyt korotuspalat jotka laitoin saadakseni perän kohoamaan hiukkasen voi myös tietenkin jättää pois. Mielestäni madaltamisella tuo jousitusmukavuus kärsii joten olen jopa miettinyt vaihtaa takaisin alkuperäisiin (uudet jouset löytyy tallista). ps. Älkää heittäkö kiviä
Tarjoudun ostajaehdokkaaksi

- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Kuusnepan madallus?
Mikähän mahtais olla setin hinta, jos menee vaihtoon???
Tarjoudun ostajaehdokkaaksi
[/quote]
Pidetään mielessä, tosin menisi vain vaihtoon nuo JR:n jouset (taisi kustantaa jotain 200€/srj uutena). Minullahan muuten löytyy tallissa tuohon 164 TS:ään kaksin kappalein madallusjousia taakse.
Tarjoudun ostajaehdokkaaksi

Pidetään mielessä, tosin menisi vain vaihtoon nuo JR:n jouset (taisi kustantaa jotain 200€/srj uutena). Minullahan muuten löytyy tallissa tuohon 164 TS:ään kaksin kappalein madallusjousia taakse.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ok, ilmoittele jos tarviit ja tarjoa jotain niistä, ne jäivät ylimääräiseksi kun halusin perän korkeammaksi ja toiset parit taisi jäädä kuin sain takuuna uudet. Jaa, vai että haluat sen vielä matalammaksi. Monesko öljypohja on menossa?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ricambi, mulla voisi olla käyttöä noille takajousille. On nimittäin hävyttömän korkella tuon oman auton perä.

ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eihän nyt köyhän passaa öljypohjia kiinni ajaa, se on rikkaiden harrastusRicambi kirjoitti:Jaa, vai että haluat sen vielä matalammaksi. Monesko öljypohja on menossa?

Minusta tuo "-35mm" madallus on etupäästä ihan sopiva, mutta nuo Chassis Dynamicsin takajouset eivät koskaan oikein istuneet kunnolla paikalleen eikä perä edes näyttänyt putoavan vakiosta. Jos sitä vähän pudottaisi ei auto ehkä näyttäisi tuollaiselta keravacustomilta (korotettu perä).
Ovatko ne kaikki jousesi siis JR:iä? Mikä on niille luvattu madallus?
- Epäkelpokeräilijä -
Joskus kun oli tarvetta saada kilpuriin erikois jousia teetettiin niitä paikallisessa jousipajassa, ja iskarit saatiin saksanmaalta kohtuuhintaan. No se on tietysti makuasia miten haluaa toteuttaa ja tämän hetkistä saksan hinta tasoa en tiedä. Monesti vaan siviiliajo ominaisuudet kärsii jos tekee liian jäykän alustan. Sitten jos haluaa jäykän auton kannattaa miettiä vahvistus hitsauksia koriin. diekonaalitangoillakin saa koriin vääntöjäykkyyttä, en vaan tiedä löytyykö Alfaan miten paljon valmiita tankoja
. No soita jos haluut lisätietoja. Kun mulla on sun ex Alfa aika paljon terästettynä 



- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Rasvanäppi ja Alfissimo,
OK tarkistan mitkä jouset ne ovat, ne ei taida kuitenkaan olla JR:ät koska nehän on punaiset kun nämä ovat mustat ne tiputti perää aika paljon. JR jousilla luvattu taisi olla -35mm. Katson jos löytyy dokumentteja niistä, pitäisi löytyä koska kuulun niihin jotka säilyttää kaikki kuitit => sairasta vai mitä
Laitan teille viestiä sitten.
OK tarkistan mitkä jouset ne ovat, ne ei taida kuitenkaan olla JR:ät koska nehän on punaiset kun nämä ovat mustat ne tiputti perää aika paljon. JR jousilla luvattu taisi olla -35mm. Katson jos löytyy dokumentteja niistä, pitäisi löytyä koska kuulun niihin jotka säilyttää kaikki kuitit => sairasta vai mitä

Laitan teille viestiä sitten.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ei ollenkaan sairasta säilyttää, itsekin teen niin, mutta koskaan en niitä kuitteja löydä kun oikeasti tarvetta olisiRicambi kirjoitti:Katson jos löytyy dokumentteja niistä, pitäisi löytyä koska kuulun niihin jotka säilyttää kaikki kuitit => sairasta vai mitä![]()


Jos löydät kaiken säilyttämäsi, silloin sen on oltava jokin sairaus


- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joka ikinen kuitti tallessa.. Myös kaikki bensakuitit, joihin merkattu taakse matka, - ja trippimittarin lukema, sekä keskikulutus.Alfissimo kirjoitti:Ei ollenkaan sairasta säilyttää, itsekin teen niin, mutta koskaan en niitä kuitteja löydä kun oikeasti tarvetta olisi![]()
Jos löydät kaiken säilyttämäsi, silloin sen on oltava jokin sairaus

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jostain syystä en yllättynyt, että Scuore vastaa noinCuore Sportivo kirjoitti:Joka ikinen kuitti tallessa.. Myös kaikki bensakuitit, joihin merkattu taakse matka, - ja trippimittarin lukema, sekä keskikulutus.Alfissimo kirjoitti:Ei ollenkaan sairasta säilyttää, itsekin teen niin, mutta koskaan en niitä kuitteja löydä kun oikeasti tarvetta olisi![]()
Jos löydät kaiken säilyttämäsi, silloin sen on oltava jokin sairaus




Ei vaan, ihan hyvä tapa, jos haluaa saada kilometrikorvaukset.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, meikä on tunnetusti yksi palstan hämärimpiä kavereita.Alfissimo kirjoitti:Jostain syystä en yllättynyt, että Scuore vastaa noin

Jos auto olisi kirjanpidossa, niin kuittien säilyttämisen ymmärtäisikin. Tässä tilanteessa niitä kerätään vaan huvin vuoksi kaapit täyteen.Ei vaan, ihan hyvä tapa, jos haluaa saada kilometrikorvaukset.
