Vika vai ominaisuus??
Valvoja: Moderators
Vika vai ominaisuus??
Moi
Alfassa on parivikaa tai ominaisuutta jotka ei oikein miellytä.
1. Tyhjäkäynnillä käynti on ihan tasainen, mutta rattiin tulee selvää resonanssia/tärinää. No tuo ei ole isojuttu.
2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.
Voiko noita yhdistää esim. viallinen moottorintukikumi?
Alfassa on parivikaa tai ominaisuutta jotka ei oikein miellytä.
1. Tyhjäkäynnillä käynti on ihan tasainen, mutta rattiin tulee selvää resonanssia/tärinää. No tuo ei ole isojuttu.
2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.
Voiko noita yhdistää esim. viallinen moottorintukikumi?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tärinä tyhjäkäynnillä vaikuttaisi moottorin tukikumit hapertuneet jos kerta moottori käy siististi
Liikkeelle lähdössä tärinä voi johtua moottorin/vaihteiston tukikumeista tai paineasetelma ei irroita tasaisesti kytkintä
mutta eikös noi moottorin tukikumien kuluminen ole alfoissa vähän niin kuin ominaisuus
Liikkeelle lähdössä tärinä voi johtua moottorin/vaihteiston tukikumeista tai paineasetelma ei irroita tasaisesti kytkintä
mutta eikös noi moottorin tukikumien kuluminen ole alfoissa vähän niin kuin ominaisuus

JTD varmaan aina ravistaa hivenen mutta jos pahasti niin jos siinä on kaksimassanen vauhtipyörä...oireet sopii siihen.1. Tyhjäkäynnillä käynti on ihan tasainen, mutta rattiin tulee selvää resonanssia/tärinää. No tuo ei ole isojuttu.
2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.
Re: Vika vai ominaisuus??
Voi kyllä olla merkki kytkimen elinkaaren ehtoopuolen alkamisesta - näin eksaktein teknisin termein ilmaistuna.jartuo kirjoitti:Moi
2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.
Eilen vaimo kävi kauppareissulla Alfan kanssa, hän oli varman kusettanut kytkintä kun ravistus oli loppunut ainakin 50%
Tai lähtenyt naiselliseen tapaan, kytkin vauhdilla ylös ja menoksi;)
Täytyy antaa useammin eukon huristella menemään.
No ei se ole maailman isoin homma heittää uusi kytkinpaketti paikalleen, harmitaa vaan rahanmeno. Onko mitään tietoa mitä paketti yleensäkään kustantaa?
Tai lähtenyt naiselliseen tapaan, kytkin vauhdilla ylös ja menoksi;)
Täytyy antaa useammin eukon huristella menemään.
No ei se ole maailman isoin homma heittää uusi kytkinpaketti paikalleen, harmitaa vaan rahanmeno. Onko mitään tietoa mitä paketti yleensäkään kustantaa?