155 q4 jakohihnan kestävyys
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45
Hinnoista Saksan - Suomen välillä puhuttiin, muttei kukaan oikein tiennyt mitä missäkin oikeasti maksaa. Itse maksan 200e Saksassa sis. osat + työ. Toisaalta ei hirveästi vaihtoehtoa kun remmi on viimeksi vaihdettu 60tkm:n kohdalla ja nyt kellossa on 127tkm..
Niin, eikä aavistustakaan minkätason nyrkkipaja vaihtaa remmin. Myyjä teettää..
Niin, eikä aavistustakaan minkätason nyrkkipaja vaihtaa remmin. Myyjä teettää..
Pultti kampuran päässä
No eihän ne sakumakkarat saaneet remmiä vaihdettua joten ryhdyin itse toimeen. Parkkipaikkamekaanikolle nousi seinä pystyyn kampiakselin päässä olevan hihnapyörän kanssa. 22mm kannalla oleva pultti on kiinni niin, etten pitkävartisella momenttiavaimellakaan saa sitä auki.
Kiinnihän nuo pultit tuppaavat aina olemaan mutta tämä on kyllä harvinaisen lujassa.
Miten on - asiasta tietävät - eihän siinä voi olla vääräkätinen kierre?
Kiinnihän nuo pultit tuppaavat aina olemaan mutta tämä on kyllä harvinaisen lujassa.
Miten on - asiasta tietävät - eihän siinä voi olla vääräkätinen kierre?
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Pultti kampuran päässä
Voi! ja ON! Kannasta löytyy pieni L-kirjain, joka juoruaa "väärästä" kierteestä.heskelin kirjoitti: Miten on - asiasta tietävät - eihän siinä voi olla vääräkätinen kierre?
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Re: Pultti kampuran päässä
Niinpä tietenkin. Menipähän sunnuntaipäivä pulttia väärään suuntaan hakatessa. Elämä opettaa. No, nyt on kone menossa jo kasaanpäin.Garrett kirjoitti: Voi! ja ON! Kannasta löytyy pieni L-kirjain, joka juoruaa "väärästä" kierteestä.
Vanhassa hihnassa ei ollut mitään uhkaavia merkkejä, kiristin oli vähän tahmeampi tapaus. Nuillahan on ajettu ainakin se 67tkm. Tasapainoakseleissa toisen jako heitti yhdellä hampaalla. Ei toisin paljoa merkinne..
Uusi remmi on kuitenkin uusi ja mielenrauha on nyt ansaittu.
Kysyin muuten hinnan Q4-mallin remminvaihdolle Deltasta - 810e.. Kyllä siinä vähän aikaa kannattaa ähistä ja puhistakin.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Sellainta pientä seikkaa kuin jakohinan kireyttä en tältä foorumilta löytänyt. Tuossa tuoreemmassa koneessa on mittari mikä kireyden kertoo mutta mikäs on oikea kireys näihin vanhempiin myllyihin? Minulla näytti olevan turhan löysällä hihna joten kiristin sitä niin että pitkältä väliltä hihnan saa juuri käännettyä 90¤ kulmaan eli ei paljoa liiku ylösalas suunnassa. Pitäisi varmaan jättää näiden kahden tilan välimaastoon. E: Tuli itseasiassa selvitettyä että perinteinen helposti 90¤ kulmaan taittuvuus mutta ei helpolla siitä enempää on hyvä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kiitos muistutuksesta. Tosin hihna ei ollut hälyttävän löysällä enkä sitä juurikaan kiristänyt. Tuossa kun hihnan kireyskohta vaihtelee mikä paikka on kireenä ja mikä vähän löysällä riippuen koneen asennosta. Hihna pitäisi löytyä motonetistä 20e ja kiristin Heikalta 30e. Ei paha.mutt kirjoitti:Käytettyä hihnaa ei pitäisi mennä kiristelemään, ne kiristysarvot on uudelle. Varsinkaan 16v:n kanssa. Eli jos remmi on ollut löysällä (ja siinäkin jo vikaantunut mahdollisesti), niin uutta tilalle.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER