
Jo ennestään ravistanut kytkin särkyi totaalisen jauhoksi satasen vauhdissa tajuttoman rytinän ryydittämänä ja auto hinattiin Laakkoselle kuopioon mistä se oli ostettukin kun oli lähellä (ja ainoa korjaamo minkä tiesin). Arvelin että nyt tulee Alfan remontti maksamaan ja jätin auton Laakkosen onneksi tuttujen setien huomaan korjattavaksi. Tuosta jakoin matkaa tuhannen mutkan kautta Ouluun ja ajelin lomani tyttösytäväni isän hiluxilla kunnes viikon päästä sainkin ouluun puhelun että kosla on kunnossa ja remontti maksaa 975 €.
Vittu saatana että tuli kalliiksi varsinkin kun sieltä oli nyt jotain ylimääräisiä pultteja katkeillut ja niitä oli kuulemma saanut siellä hitsailla ja poppaskonsteilla fiksailla. Kunpa oisin ajoissa ennen totaalista tuhoa vienyt jonnekkin tiippanalle niin ois saanu halvemmalla ilman ylimääräistä työtä.
No kuitenkin, nyt auto kulkee hyvin ja kytkin toimii kuin unelma, MUTTA: sanoivat että siellä on nyt jossain "perässä" joku hiushalkeama ja ovat laittaneet siihen paikka-ainetta -kuulemma yleensä kestää tuollaisella mutta kannattaa tarkastaa jokusen tuhannen päästä. Mikähän perkele siellä nyt on halki ja menikö tuon korahduksen ansiosta. Eikös tuo koko voimansiirto ole kuoriltaan alumiinia joten on vissiin aika hankala hitsata? Joku sanoi että TIG -hitsauksella saa ja on ihan legendaa ettei alumiinia voi hitsata...
Sanokaa viisaat vai ostanko kumilaastarin autooni ettei siitä räkä valu ulos!?! Saapi suositella ratkaisua ongelmaan; koitan päästä lähiviikkoina jonnekkin montun päälle katsomaan halkeaman laatua ja sijaintia...