Kesärenkaat

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Jochanan kirjoitti:Kiistelyyn sen enempää sekaantumatta kysyn tyhmiä:

Aiheuttaako ongelmia jos laittaa 147:n alle 195/55R16 87H renkaat kun ensiasennuspallerot on 205/55R16 ja siinä koossa toi Load Index näkyy olevan 91<?

Renkaan maksimikuorma - Load Index kg:
87 = 545 kg
91 = 615 kg

Kokonaismassa 147 2.0:ssa on 1790 kg (< 4*545 kg), joten sen puolesta vissiin riittäis. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
Katso rekisteriotteesta akselimassat. Jos toi 545 kg riittää, niin sitten voit laittaa. Miksi laitat pienemmät kumit kuin alkuperäiset
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

HANU kirjoitti: Katso rekisteriotteesta akselimassat. Jos toi 545 kg riittää, niin sitten voit laittaa. Miksi laitat pienemmät kumit kuin alkuperäiset
Täytyy kattoo noi massat. Ihan vaan sen takia laitan pienemmät ku löyty halvat. :) Uudet Nokialaiset halvemmalla ku Nankangit.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Jochanan kirjoitti:
HANU kirjoitti: Katso rekisteriotteesta akselimassat. Jos toi 545 kg riittää, niin sitten voit laittaa. Miksi laitat pienemmät kumit kuin alkuperäiset
Täytyy kattoo noi massat. Ihan vaan sen takia laitan pienemmät ku löyty halvat. :) Uudet Nokialaiset halvemmalla ku Nankangit.
Ihan sopivat ne olikin halkaisijaltaan!
Myyntimiehellä meni numerot sekaisin heti aamusta :crazyeyes:
Autokaupan ammattilainen

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Uskaltaiskohan sitä vaihtaa tänään kesägummit alle 8)

E: nyt on vaihettu !

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Just vaihdoin talvirenkaat Alfaan
VMP

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Katselin tuossa 215/40 -17 Ventus kesäkumejani jotka eivät ole auton alla, niin niiden pinta näyttää sulaneelta ikäänkuin karting auton kumit ja niihin oli jäänyt aika paljon kiviä kiinni. ei siis tietenkään uriin vaan kulutuspintaan. Mistähän johtuu? Kumit on kuitenkin Y-nopeusluokkaa eli 300km/h eli ei normaalia hiukan rajummassa käytössä pitäisi sulaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kenelläkään kokemusta Kumho Ecsta SPT KU31-nakeista? Testitulokset hieman ristiriitaisia (AutoBild - auto motor und sport).

PS. Olen ihan törkeän rikas, mutta myös aika nuuka.

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Vittorio Jano kirjoitti:Kenelläkään kokemusta Kumho Ecsta SPT KU31-nakeista? Testitulokset hieman ristiriitaisia (AutoBild - auto motor und sport).

PS. Olen ihan törkeän rikas, mutta myös aika nuuka.
225/45/17 pyöriny 916 GTV:n alla pari viikkoa, mutta noin 100km kaupunkiajoilla en osaa tarkemmin vastailla. Ainakaan ei oo mitään negatiivista vielä löytyny... Hinta/laatu pitäis olla kohallaan. Kahtoo jos sais syvällisempää raporttia aikaseks myöhemmin :)

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Vittorio Jano kirjoitti:Kenelläkään kokemusta Kumho Ecsta SPT KU31-nakeista? Testitulokset hieman ristiriitaisia (AutoBild - auto motor und sport)
Mulla on alla 166:ssa Kumho KU31:set. Tuntuu hyviltä ajaa, ei vetele urissa ja pitoa tuntuu mutkissa löytyvän. Eikä vielä ole ulisseet mutkissa niinkuin monet muut "elukuvarenkaat".

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rengas-onlinen listoja olen tässä iltaisin pyöritellyt, mutta en saa valintaa suoritettua.

215/45/17"

Pirelli P7000? P Zero Nero?
Goodyear Excellence?
Falken Ziex ZE 512?
Hankook VENTUS SPORT K104?
Kumho KU19?
Joku muu?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla pyörii alla samankokoiset Nokia V:t. Ostin viime kesäksi Rengas-onlinesta ja on ollut kyllä hyvät ja kohtuu hiljaiset.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Toiset kesärenkaat vaihdettu alle sunnuntaina, tällä kertaa aluvantein ja kokoa 195/60 14".
Joona Karimaa
____________

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

itsellä alla 205/40 R17 BFgoodrich hiljaiset ainakin omassa alfan alla ovat
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tällaiset kiekot laitoin tilaukseen.

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Olen pitkään miettinyt tilata gummit rengas onlinesta - tänne Sveitsin maalle. Mut mikäs järki siinä on että joka maalla on erillaiset infot kiekkojen kohdalla, tai pikemminkin sen puute, häh? -Ja Suomen onlinesta ei saa tilattua ulkomaille. On tuo Ranskan kieli niin alku tekijöissä että arvelluttaa tilata.

Garaget on täällä ihan mafia meiningillä.
Ihan sama mistä käy kysyy niin,
Eagle F-1:set, P zero rossot jne. on aina 1000€/setti.
Eivätkä haluaisi vaihtaa asiakkaan tuomia renkaita rahaa vastaan :shock:
Haluavat näemmä itse myydä renkaat..

Ratkaisu voisi olla rengas onlinen vaihtopiste, tiedä sitten minne asti täytyy ajaa.
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Moottorissa oli hyvä rengastesti perustuen kestoon ja vierintävastukseen, ja Michelin Energy Saver oli murska voittaja. Good Yearin Brilliance paskin. Continentalit häntäpäässä ja Nokia toisena.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

gYdEbUh kirjoitti:Michelin Energy Saver oli murska voittaja.
En epäile yhtään!
Alfissimo kirjoitti:Fiatin kumit menee vaihtoon tulevan kesän aikana ja alle tulee joku "oikea merkki"
Michelin Energy Saver alle meni ja johan juma**uta rengas rullaa kevyesti.
Samassa, missä vanhoilla piti painaa pikkasen kaasua, että pysyi vauhti, voi misukoilla nostaa kaasun ylös ja lasketella moottorijarrutuksella, ettei vauhti kiihdy. Siinä sitä bensaa säästyy. Vauhti on ennallaan, mutta kaasu on suuren osan ajasta ylhäällä :shock: .

Ei voi kun hämmästellä, hiljaisetkin ovat.

Jos joku haluaa väkisin sijoittaa rahansa johonkin halpis-kiinalaisiin, niin antakaa setelit mieluummin mulle, voin vaikka ryypätä ne. Sekin olisi oikeasti hyödyllisempää verrattuna siihen paskaan, jota muuten auton alle laittaisi.
Tämä on mielipide, joka pohjautuu kolmen kesän kokemukseen yllämainitun maan renkaista.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

^Michelin Energy Saver

"Renkaan painoa on saatu pudotettua lähes kilolla ajo-ominaisuuksien tai vierintävastuksen kärsimättä. Keveneminen tarkoittaa hitaampaa lämpiämistä."

"Saksalaisen TÜV Süd Automationin viime syksynä kolmella eri rengaskoolla tekemien mittausten mukaan Michelinin uutuudella voi ennen renkaan loppuun kulumista ajaa 40 prosenttia enemmän kuin vastaavilla renkailla."

"Energy saverin tekninen salaisuus on mittava piioksidin käyttö. Mustaa kumia renkaassa ei käytetä lainkaan, ei liioin aromaattisia öljyjä. "

Kauankohan menee ennenkuin muut rengasvalmistajat siirtynee samaan teknikkaan?

Kaikkea ne keksii...

Vastaa Viestiin