Pieni hädänpoikanen iski toistamiseen kun vasta pari viikkoa sitten vaihdettu laturinhihna poksahti uudelleen kesken ajon. Auto on 147 1.9 JTD 115hv -02. Mittarissa 113 000. Huomasin pientä kolinaa normaalin traktorin raksutuksen lisäksi noin 110 000 kohdalla mutta en saanut selville aiheuttajaa. Kohta puoleen sitten laturinhihna napsahti ja samalla ohjauksentehostin lamaantui. Auto deltaan huoltoon ja kerroin oireet sinne ja käskin tarkistaa kaikki rullat yms. mahdollisien rikkinäisten laakereiden takia. ( ei muuten ollu Suomessa tähän sattuvaa hihnaa, piti tilata etelästä )
Huollosta palattuaan räminä oli hävinnyt ja ei sen koommin kuulunut mutta tänään töistä kotiin matkalla meni samainen hihna riks räks poks.
Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Keinoja kotikonstein korjaamiseen / vian etsintään?
Mulla oli pirssissä jotain sähkö ongelmaa ja laturi joutu niin kovalle rasitukselle, että hihnoja meni koko ajan...lopulta irtos kampi-akselin hihnapyörä ja jakohihna hyppäs mukana ja se siitä kannesta... auto oli tosin 33!
Mulla on 156 2.4 jtd ja se söi hihnoja ja kun rupesin tarkemmin tutkimaan niin huomasin että laturin pyörä oli karannut sentin joka tietnkin kiristi hihnaa liikaa ja kiristin rupes paukkuun ja remmi kului laidasta rajusti, ja siinä vika. Uus laturi makso 220eur ja hihna 20eur lähimmässä tavaratalossa päivän toimituksella, deltasta ois saanut kunnostetun laturin italiasta 2viikkossa hintaan 440eur ja hihnan viikossa hintaan 80eur... ja tuo fiat 1.9jtd diesel on yleisempiä diesel koneita se hihna löytyy kyllä lähimmästä tarvike liikkeestä edullisesti.