Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Samat kuvat isompina. Kyllä tämä näyttäisi olevan lopullinen versio, km77.com ei ainakaan ennen ole julkaissut kuin valmiita kuvia pl. prototyyppiosio. Hyvältähän tuo näyttää.
http://www.km77.com/00/alfa/mito/g01.asp
"En gasolina hay un 1,4 l de 95 CV y un 1,4 l con turbocompresor de 155 CV. La versión Diesel tendrá el nuevo motor 1,6 l de 120 CV que ha estrenado el Fiat Bravo."
Bravon bensaturbosta vissiin loihditaan 5 hv lisää potkua.
http://www.km77.com/00/alfa/mito/g01.asp
"En gasolina hay un 1,4 l de 95 CV y un 1,4 l con turbocompresor de 155 CV. La versión Diesel tendrá el nuevo motor 1,6 l de 120 CV que ha estrenado el Fiat Bravo."
Bravon bensaturbosta vissiin loihditaan 5 hv lisää potkua.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No kunhan olisi ainakin alempana kuin 147, eihän siinä muuten olisi järkeä. Toisaalta eipä kaikissa asioissa aina järkeenkään voi vedota.
Kun minin lähtö on se 20 600e niin eipä esim 23k niin pahalta kuulosta. Eikös minissä kuitenkin ole niin että lähtöhintaan ei kuulu juuri mitään ja todella paljon joutuu rastimaan lisävarustelistalta että saa säällisen varustuksen? Ellen nyt ihan väärin muista., jotain tällaista juttua kai oli Startissa kun testailivat sitä Mini Clubmania.
Alfassa kuitenkin toivon, että lähtöhintaan kuuluu muutakin kuin kukkakuvioiset penkit ja mukiteline.

Kun minin lähtö on se 20 600e niin eipä esim 23k niin pahalta kuulosta. Eikös minissä kuitenkin ole niin että lähtöhintaan ei kuulu juuri mitään ja todella paljon joutuu rastimaan lisävarustelistalta että saa säällisen varustuksen? Ellen nyt ihan väärin muista., jotain tällaista juttua kai oli Startissa kun testailivat sitä Mini Clubmania.
Alfassa kuitenkin toivon, että lähtöhintaan kuuluu muutakin kuin kukkakuvioiset penkit ja mukiteline.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Huh, kylläpä pienet muutokset tekee paljon. Pakko kääntää kelkka edellisten kuvien jälkeisestä kokonaan. Tämähän näyttää hyvältä. Erottuu varmasti muista saman kokoluokan laitteista edukseen. Jotenkin muotoilu näyttää näissä viimeisissä kuvissa paljon sulavammalta. Ainakin takalasin pokat ovat nyt pyöreämmät. Samoin noista kuvista erottuu takalasin alla oleva pieni kyhmy. Nyt, jos tämä on vielä alfamaisella tavalla hauska ajaa, niin se on siinä.glideslope kirjoitti:Samat kuvat isompina. Kyllä tämä näyttäisi olevan lopullinen versio, km77.com ei ainakaan ennen ole julkaissut kuin valmiita kuvia pl. prototyyppiosio. Hyvältähän tuo näyttää.
http://www.km77.com/00/alfa/mito/g01.asp

- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Damn, tuohan näyttää koko ajan paremmalta, koskas tuo olikaan tulossa myyntiin? Vaikka kuinka objektiivisesti katsoo noita muita saman luokan autoja tuolla km77.comissa, niin eipä tuolle oikein vastusta löydy. Ehkä Mini tai Fiesta, mut ei mikään Ford voi oikeasti olla vaihtoehto Alfalle 

Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Aika namupalalta näyttää. Täytyisi vielä nähdä ihan puhdas sivukuva, mutta näyttäisi että ei onneksi ole mahdottomasti keulan ylitystä. Vähemmänkin voisi olla, mutta olen tyytyväinen. Esim. GPuntossa häiritsee suunnattomasti tuo epäsuhde etu- ja takaylityksen määrässä. Iso etuylitys nyt vain tekee autosta typerän näköisen. Onneksi vaikuttaa siltä, että Alfa ei ole tähän sortunut MiTo:ssa.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Video Mi.To:sta. Tuossa nimessä on kyllä hiukan ikävää C'eed-klangia tuon pisteen muodossa. Mutta auto kyllä miellyttää silmää hetki hetkeltä enemmän. Mitat näemmä 4.06 x 1.74 x 1.44 eli kymmenen senttiä tuota omaa kinneriä lyhyempi muiden mittojen ollessa prikulleen samat. Vieläköhän tässä ehtisi pankkiin...


-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
keskimäärin paino putosi kai n 45 kg, alumiini osia alustaan/jarruihin, keskikonsoliin/näyttöön taisi olla jotain muutoksia, takaluukun merkistä saa kai nyt luukun auki, parempia penkkejä taisi tulla tarjolle, "elektroninen Q2" eli joku espin laajennus, ja jotain muuta pientä, tämä ei ole varsinainen facelift vaan 2008 malli, isompi facelift tulee myöhemmin.
Siistejä kuvia, mutta ei kai Mi.To korvaa 147:aa vaan on selvästi pienempi malli Punto-kokoluokassa. Mi.ton ja 159:n väliin on tulossa toinen uutuus Bravo-Delta-kokoluokkaan.Dobber kirjoitti:147 korvaajan Alfa Miton kuvia:
http://www.worldcarfans.com/9080121.009 ... er-testing
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Mi.To korvannee 147:n kolmiovisen mallin. Autothan ovat samankokoisia poislukien pituus, jota mitolla on 10 cm vähemmän. Tuleva 149/Milano on ennakkohuhujen mukaan noin 440 cm pitkä eli 156:n kokoinen.
Sinällään mielenkiintoista, että verrattaessa autojen kokoa vuosituhannen vaihteen tilanteeseen, on havaittavissa selkeää siirtymää B->C C->D eli segmentistä toiseen. Nykyinen B-segmentin kärry olisi ollut tuolloin C-segmentin ajoneuvo.
Kai tämä loppumattomalta tuntuva autojen koon kasvu joskus loppuu? Kohta on edessä tilanne, että keskiverto D-segmentin sedan (passat, C5,...) on yli viisimetrinen ja 60-luvun amerikanraudat alkavat näyttää kompakteilta.
Sinällään mielenkiintoista, että verrattaessa autojen kokoa vuosituhannen vaihteen tilanteeseen, on havaittavissa selkeää siirtymää B->C C->D eli segmentistä toiseen. Nykyinen B-segmentin kärry olisi ollut tuolloin C-segmentin ajoneuvo.
Kai tämä loppumattomalta tuntuva autojen koon kasvu joskus loppuu? Kohta on edessä tilanne, että keskiverto D-segmentin sedan (passat, C5,...) on yli viisimetrinen ja 60-luvun amerikanraudat alkavat näyttää kompakteilta.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
^Tuota ajatellessa on aina hyvä miettiä Golfia (sama malli jolla on pitkä elinkaari saman nimen alla). Kun vertaa mk1 golfin ja nykyisen golfin kokoeroa, niin huh huh.. Todellakin tuntuu käyvän niin, että autot kasvavat joka segmentissä tai sitten siirtyvät tavallaan seuraavaan segmenttiin ja aina kehitetään uusi pikkuauto muiden mallien alle, kun edellinen pikkuauto on kasvanut ulos kuosistaan.
Aika tyypillinen automainos millä mallilla ja merkillä tahansa on, "Nyt uusi, isompi..."
Aika tyypillinen automainos millä mallilla ja merkillä tahansa on, "Nyt uusi, isompi..."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kossit nimimerkkien takana epäilee, että Alfa 159 GTA:n koneeksi on tulossa Ferrari / Maserati V8, sama kuin AR 8C Competizionessa.
Lähde: www.autopareri.com (vaatii rekisteröitymisen)
Lähde: www.autopareri.com (vaatii rekisteröitymisen)
koskahan uusittu mallisto päätyy suomeen ?
V6 kirjoitti:keskimäärin paino putosi kai n 45 kg, alumiini osia alustaan/jarruihin, keskikonsoliin/näyttöön taisi olla jotain muutoksia, takaluukun merkistä saa kai nyt luukun auki, parempia penkkejä taisi tulla tarjolle, "elektroninen Q2" eli joku espin laajennus, ja jotain muuta pientä, tämä ei ole varsinainen facelift vaan 2008 malli, isompi facelift tulee myöhemmin.
Uudessa Auto Bild lehdessä oli pienimuotoinen esittely Alfa Mi.To:sta, mielenkiintoista tekniikkaa uudessa pikku Alfassa. Varustetasoja artikkelin mukaan kaksi: Normal ja Dynamic . All Weather järjestelmä ohjaa moottoria, vaihteistoa,ohjausta ja säädettäviä iskunvaimentimia. Mahtaneeko tämä suurin bensaversio kuulua Suomen tuontiin 1,8 litran turbo 230 hv GTA ? Olis todella makee laite.
MY2008 mallien speksit Italian Alfan sivulta:
http://www.alfaromeo.it/NEWALFA_ITALIA/ ... W_My08.pdf
http://www.alfaromeo.it/NEWALFA_ITALIA/ ... AT_ITA.pdf
http://www.alfaromeo.it/NEWALFA_ITALIA/ ... AT_ITA.pdf
http://www.alfaromeo.it/NEWALFA_ITALIA/ ... W_My08.pdf
http://www.alfaromeo.it/NEWALFA_ITALIA/ ... AT_ITA.pdf
http://www.alfaromeo.it/NEWALFA_ITALIA/ ... AT_ITA.pdf
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Alfa 149 spyshots. On kyllä ainakin vielä aikalailla Bravon näköinen...

Loput kuvat täällä:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8655

Loput kuvat täällä:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8655
Alfa 169
Sieltä olisi luultavasti tulossa uusi isokin Alfa-malli jossain vaiheessa.
http://www.topspeed.com/cars/alfa-romeo ... 18188.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_169
Ja kaikenlaisia kuvia on netissä tarjolla.
http://www.topspeed.com/cars/alfa-romeo ... 18188.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_169
Ja kaikenlaisia kuvia on netissä tarjolla.
^Eipähän ole ainakaan jakopääremmistä aiheutuvaa jatkuvaa päänsärkyä ja epävarmuutta.
Öljyä en ole vielä kertaakaan joutunut lisäämään, ei tarvinnut kyllä
V 6:eenkaan lisätä.
147 on jo vähän vanha ja ei ole oikein muutakaan myytävää kansalle. 159 ei yksin jaksa oikein kantaa markkinaa.
Tuleekohan Mi Tosta myytäväksi - aika näyttää.
Öljyä en ole vielä kertaakaan joutunut lisäämään, ei tarvinnut kyllä
V 6:eenkaan lisätä.
147 on jo vähän vanha ja ei ole oikein muutakaan myytävää kansalle. 159 ei yksin jaksa oikein kantaa markkinaa.
Tuleekohan Mi Tosta myytäväksi - aika näyttää.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Niillähän on ollut 159 tehdas kiinni jne, ei ole visiin ollut alkuvuodesta edes paljoakaan myytävää. Toimitukset 2008 malleille ovat vissin vasta alkaneet. Alkuvuosi ei siis antane oikeaa kuvaa koko vuoden myynnistä. eipä silti 147 tuskin myy luokassaan kauhean hyvin, 159 vastaa suurimmasta osasta. Sitten jää enää GT, Brera ja spider jotka ei kauheita volyymimalleja ole luonnostaan."155156"]Italiaspeedin mukaan Alfa Romeon myynti on 2008 Q1 laskenut 48.6% verrattuna vastaavaan ajankohtaan 2007.
Olikohan ne GM-lohkoiset moottorit sittenkään paras idea ikinä...
Minä veikkaan, että väärä hinnoittelu. Alfa meni hyvin kaupaksi kun 156 oli varsinkin aluksi sopivasti hinnoiteltu. Lusikka kauniiseen käteen ja hinta / laatusuhde kuntoon.155156 kirjoitti:Italiaspeedin mukaan Alfa Romeon myynti on 2008 Q1 laskenut 48.6% verrattuna vastaavaan ajankohtaan 2007.
Olikohan ne GM-lohkoiset moottorit sittenkään paras idea ikinä...
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22
Delta Motorin sivuilta lainattua:
Alfa 159 ja Alfa 159 Sportwagon –mallit uudistuvat ja mallisto täydentyy odotetulla 1.9-litraisella dieselmoottorilla.
Tämä tehokas pienikulutuksinen dieselmoottori kehittää 150 hevosvoimaa ja vääntää 320 Nm 2 000 kierroksella. Kulutuslukemat ovat maltilliset: EU-yhdistetty kulutus on 5,9 l/100 km ja CO2-päästöt vain 157 g/km. Ympäristöystävällinen 1.9 JTDM –malli on aina varustettu DPF-hiukkassuodattimella, joka vähentää pakokaasun mukana ilmaan leviäviä pienhiukkasia.
Autoa on kevennetty ja nyt 44 kg kevyempänä Alfa 159 –malliston ajotuntuma on entistäkin dynaamisempi. Tärkeä tekninen uutuus on elektroninen Q2-järjestelmä, joka on nyt vakiovarusteena kaikissa uusissa Alfa 159-malleissa. Q2-järjestelmä toimii elektronisena tasauspyörästön lukituksena, joka olosuhteiden vaatiessa jarruttaa yksittäisiä pyöriä. Tällöin erityisesti liukkaalla tienpinnalla kaarreajossa ajotuntuma paranee ja ajosta tulee entistä nautinnollisempaa. Myös istuimet on muotoiltu uudelleen paremman ajoasennon saavuttamiseksi.
Alfa 159 1.9 JTDM –malliston hinnat alkaen 32 990 euroa.
Alfa 159 ja Alfa 159 Sportwagon –mallit uudistuvat ja mallisto täydentyy odotetulla 1.9-litraisella dieselmoottorilla.
Tämä tehokas pienikulutuksinen dieselmoottori kehittää 150 hevosvoimaa ja vääntää 320 Nm 2 000 kierroksella. Kulutuslukemat ovat maltilliset: EU-yhdistetty kulutus on 5,9 l/100 km ja CO2-päästöt vain 157 g/km. Ympäristöystävällinen 1.9 JTDM –malli on aina varustettu DPF-hiukkassuodattimella, joka vähentää pakokaasun mukana ilmaan leviäviä pienhiukkasia.
Autoa on kevennetty ja nyt 44 kg kevyempänä Alfa 159 –malliston ajotuntuma on entistäkin dynaamisempi. Tärkeä tekninen uutuus on elektroninen Q2-järjestelmä, joka on nyt vakiovarusteena kaikissa uusissa Alfa 159-malleissa. Q2-järjestelmä toimii elektronisena tasauspyörästön lukituksena, joka olosuhteiden vaatiessa jarruttaa yksittäisiä pyöriä. Tällöin erityisesti liukkaalla tienpinnalla kaarreajossa ajotuntuma paranee ja ajosta tulee entistä nautinnollisempaa. Myös istuimet on muotoiltu uudelleen paremman ajoasennon saavuttamiseksi.
Alfa 159 1.9 JTDM –malliston hinnat alkaen 32 990 euroa.