On the 5th of September Lancia will be announcing its future plans at the Biennale del Cinema di Venezia. And, according to the Autoinsight blog, it will be showing a concept car that anticipates the new Lancia Delta HPE.
The picture above might be a photoshop, but it's fairly plausible. The Lancia Delta HPE should be based on a stretched Fiat Bravo platform and it should be about 4.50 meters long. The engines should include three turbo-charged gasoline engines (1.4 Turbo with 120 and 150 ps, 1.8 Turbo with 190 ps) and two turbo-diesel engines (1.6 with 120 ps and 2.0 with 165 ps).
The new Delta should be on the market by the second half of 2008. We should know more by next tuesday.[/img]
Olisikin faktaa.
Aivan sairaan hyvän näköinen vaikka kojelaudan puut tuokin sattuneesta syystä mieleen Jaggen , -mitä ei pidä sinällään käsittää moitteena. Ulkoapäinkin sivulinja on hyvin brittiläinen.
Karu totuus taitaa olla vaan sellainen, että näissä on käytetty Jaguarin kuvia pohjalla? Ainakin kojelaudan otos on käsitelty versio tästä: http://www.km77.com/00/jaguar/xf/gra/100.asp
Delta näyttää mustana ihan hyvältä mutta valkoinen väri jotenkin latistaa tunnelmaa. Akselivälin pidennys Bravoon verrattuna näkyy huomattavan selvästi. Kojelautaan olisi toivonut vähän rohkeampaa otetta. Tässä tärkeimmät...
TM.n mukaan myynti alkaa syksyllä pienemmillä koneilla, tehoa tulee sitten myöhemmin. Hieman outo strategia mielestäni: uskoisin niiden kymmenen Lancian ostajan olevan hieman kiinnostunut kulkupuolestakin.
^hetkinen näinkö nyt ihan oikein...että parkkivalot ois sijoitettu täsmälleen samanlaisesti kuin esim.uusimmassa audin tt coupéssa vai onko mun näössä jotain todella pahasti vialla?
Komia on mutta voin jo sanoa että tuo auto ei pääse oikeuksiinsa täkäläisessä maisemassa.
On ihan sama mikä Fiat konsernin malli onkaan kyseessä tai minkä värinen hyvänsä, niin se näyttää miljoona kertaa paremmalta tuollasen arkkitehtuurin ympäröimänä.
[amatööripuusilmän mutinoita] Valkomusta näyttää hyvältä, kokomusta ei. On niin tuhti muoto että tummana näyttää jo liian raskaalta, eikä maski oikein näytä istuvan keulaan kun puskurin alaosan muovi ei erotu. [/amatööripuusilmän mutinoita]
Hyvältä semuuten näyttää, mutta kuitenkin näyttää jotenkin raskaalta ja sivulta vielä kömpelöltä Mutta pitäisi kuitenkin nähdä livenä. Onko muuten Fiat 500 tullut suomeen jo?
Kirk kirjoitti:Siis oikeesti, mitä hienoa tuossa muka on?
Minun mielestäni kokonaisuus on erittäin onnistunut ja erilainen. Mutta myös SsangYong Rodius on erilainen, joten tarkennetaan.
Katso perää. Katso kuinka hienosti kauniit takalamput jatkavat kyljen linjaa ja kuinka takaluukku seuraa niiden muotoa. Myös sivuikkunoiden linja on tavattoman hieno ja luo sivuprofiilille dynaamisen ilmeen.
Nokka on toki iso, mutta ei pahalta näytä sekään. Vihainen naama tekee mukavasti tilaa motarin ohituskaistalla.
Mutta onhan tuo varmaan mielipiteitä jakavaa muotoilua, eikä varmaan tyydytä martiniraidotettua ralliautoa kaivanneita.
onhan tuossa yrittämisen merkkejä juu,onhan se myös sen näköinen...keula massiivisen näköinen siitä suurta plussaa,hienosti toteutettu mut mut mut tällä kertaa vei kyl maisemat voiton...sorry
Vittorio Jano kirjoitti:Katso perää. Katso kuinka hienosti kauniit takalamput jatkavat kyljen linjaa ja kuinka takaluukku seuraa niiden muotoa. Myös sivuikkunoiden linja on tavattoman hieno ja luo sivuprofiilille dynaamisen ilmeen.
Nokka on toki iso, mutta ei pahalta näytä sekään. Vihainen naama tekee mukavasti tilaa motarin ohituskaistalla.
Nyt täytyy olla kyllä täysin eri mieltä. Nuo takalamput heittäisin ensimmäisenä mettään. Ja perä muutenkin on täysin eri paria keulan kanssa. Keulassa olis kyllä ainesta, jos mittakaava olis hiukan pienempi... Mielestäni nämä nykyajan pisaranmuotoiset kehonsiirtovälineet on jo vähän liiankin dynaamisia. Onhan niissä ehkä aerodynamiikka kohdallaan, mutta kun näyttävät enemmän jalkapallolta kuin autolta. Yhdenkään autotehtaan on turha odotella mun rahoja ennen kuin niiden sämpylät näyttää taas autoilta.
Jos autosta pitää tuonmallinen tehdä, on peräosa mielestäni harvinaisen onnistunut. Etenkin valkomusta versio näyttää kaikenmaailman v***oille mistä Italialainen kana pissii.
Mutta keula ei nappaa sitten lainkaan; en ole ikinä innostunut näistä kita-autoista - esim pösö, audi - möhkälemäistä ja kömpelöä. Mutta kun tuohon auki roikkuvaan suuhun yhdistetään nykymuotoilun masentavin ominaispiirre eli yli-isot, etukulman yli sivuille jatkuvat krominvärisestä muovista väkerretyt etuvalo-installaatiot niin naula on arkussa.
Nuo VJ: mainitsemat detaljit ovat kyllä komeita nyt kun tarkentaa juuri niihin. Erityisesti kylkilinja...
Itse asiassa, mitä enemmän kuvia katselee sitä paremmalta näyttää kokoajan. Paitsi keula joka muistuttaa enemmänkin jonkin sortin jyrsijäeläintä.