tekisi mieli päräyttää aamulla getvosella töihin,mutta auto vielä seisonnassa.Eli onnistuuko käyttöön otto netin kautta,auto ollut seisonnassa 15.11 alkaen ja ilmoitettu jo marraskuussa,joten uusi seisonta aika sääntö ei pitäisi vaikuttaa minun tapaukseen.Vakuutus yhtiö on IF.Vai onko soittaminen
ainoa vaihtoehto huomenna?jos jollain on tietoa,niin mielellään kuulisi
Sivuilla,kun kirjauduin verkkopankki tunnuksilla,omiin vakuutuksiin ei pystynyt tekemään muutoksia,uusia pystyi vain ostamaan Sivuilla oli kohta"lähetä henkilökohtainen viesti" saiskohan tuosta sen hoidettua?ja huomenna varmistaisi vielä soitolla nim:sakkoja pelkäävä
alfa164 kirjoitti:Sivuilla,kun kirjauduin verkkopankki tunnuksilla,omiin vakuutuksiin ei pystynyt tekemään muutoksia,uusia pystyi vain ostamaan Sivuilla oli kohta"lähetä henkilökohtainen viesti" saiskohan tuosta sen hoidettua?ja huomenna varmistaisi vielä soitolla nim:sakkoja pelkäävä
hmm muistaakseni viel puolisen vuotta takaperin pystyit ottamaan ajoneuvon käyttöön jne...mut näemmä ovat ajat muuttuneet.juu lähetä sähköpostia ja varmista se viel puhelinsoitolla.eiköhän niilläkin ole joku päivystävä puhelin tms.
Jos auto on laitettu seisontaan pelkällä ilmoituksella, sen voi myös pelkästään ilmoittamalla ottaa ajoon, mutta enään ei voi pelkästään ilmoittamalla laittaa seisontaan. Eli kun viimevuonna laitoit seisontaan, niin soittamalla saat sen samointein ajoon.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Katso rekisteriotteista että onko niihin merkitty tämän uudenlainen seisonta-aika "Liikennekäytöstästäpoisto"
jos näin on niin ajoon otto onnistuu ainoastaan katsastuskonttorilla rekisteriotteiden kanssa. Jos marraskuussa oot ilmoittanut seisonta-ajan ihan käymällä paikan päällä niin todennäkoisesti sulla on toi liikenteestäpoisto autolle tehty, kun toi uusi systeemi tuli marraskuun alussa käyttöön.
Mutta jos et saa selville/ole varma niin kannattaa soittaa vakuutusyhtiöösi sieltä näkevät koneelta minkälainen seisonta-aika sulla on autossa..
Käytänpä topicia hyväksi. Kuinka teen oikeaoppisesti nykyisen 33:sen liikennekäytöstäpoiston ja 164:sen liikennekäyttöön ottamisen. Eli tuleeko poisto ja otto samantien voimaan? jos tulee niin saako autolla edes ajaa konttorille tai vakuutusyhtiön toimistoon suorittamaan asiat?
Kun poistin getvosen liikenteestä, mulle sanottiin, että sinä päivänä saa vielä ajaa, eli olisi saanut ajaa samana päivänä vielä talvisäilöön. Toisinpäin on käytävä ensin papereiden kanssa vakuutusyhtiössä tai katsastuskonttorilla, ennenkuin saa ajaa.
Epezi kirjoitti:Eli tuleeko poisto ja otto samantien voimaan?
Tulee.
Konttorille saa ajaa, jos varaa ajan katsastukseen etukäteen soittamalla. Sitä en tiedä varaavatko aikaa, jos on vain menossa ottamaan takaisin liikenteeseen. Luulis kyllä senkin onnistuvan.
E: Mulle kyllä sanottiin, että periaatteessa poiston jälkeen ei sais ajaa yhtään, "mutta kai sä sillä kotiin voit ajaa".
Ei ne näköjään tiedä vielä itekkään miten se oikeen menee..
Viimeksi muokannut nakkis, 06 Huhti 2008, 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
10.10-07 olin ilmoittanut auton seisontaan,kun papruista katsoin.eli soitto pitäisi huomenna riittää?kun tänään en saanutkaan autoa vielä kunnolla pelittämään
eipäs saanut enää soittamalla,olisi pitänyt laittaa seisontaan ennen 15.11.Vaikka ilmoitus oli jätetty jo 10.10 eikä ollut puhettakaan silloin tulevasta käytännöstä yhtiössä jos oisin tiennyt niin olisin pistänyt alkamaan 14.11.ajoneuvo veroa olen joutunut tietenkin maksamaan normaalisti.
Joo... mä kanssa olen sitä mieltä että koko seisonta-ajan muutoksen tiedotus ei oikein toiminut. Joka puolelta tihkui huhuja muuttuvasta käytännöstä mutta ainoa paikka mistä sai tarkkaa tietoa oli vakuutusyhtiön tiski jos huomasi itse sitä kysyä...
Mutta nyt ei mene projektista onneksi autoveroa kun on poistettu liikenteestä eikä kuitenkaan tarvinnut viedä kilpiä pois... jotain hyvääkin
No eipäs sittenkään saannut hoidettua katsastuskonttorilla vaan pyydettiin ottamaan yhteyttä ifiin.If hoiti lopulta auton pois seisonnasta ja sanoivat,että heidän virkailijan moka
mutta auto pitää katsastaa nykyään aina,kun otetaan taas ajoon ja minun tapauksessa taas elokuussa
Kuulostaa kovin omituiselta. Kyllä nykyisen "poistettu tieliikenne käytöstä" ilmoituksen pitäisi pystyä tekemään kats.konttorilla tai vakuutusyhtiön konttorissa. Eikä sitä autoa tarvitse katsastaa takaisin käyttöön ottaessa jos vain leimaa on!
Tiige kirjoitti:Kuulostaa kovin omituiselta. Kyllä nykyisen "poistettu tieliikenne käytöstä" ilmoituksen pitäisi pystyä tekemään kats.konttorilla tai vakuutusyhtiön konttorissa. Eikä sitä autoa tarvitse katsastaa takaisin käyttöön ottaessa jos vain leimaa on!
ja jos leima ajan yli mennyt seisoessa ei tarvitse ensimmäiseen kuukauteen katsastaa!!! onko jollain tietoa oliko tämä ennen viikko jonka aikana piti katsastus toimittaa???
KauGoH kirjoitti:ja jos leima ajan yli mennyt seisoessa ei tarvitse ensimmäiseen kuukauteen katsastaa!!! onko jollain tietoa oliko tämä ennen viikko jonka aikana piti katsastus toimittaa???
Jos leima on mennyt vanhaksi liikennekäytöstä poiston aikana, täytyy peli katsastaa ennen kun sillä saa ajaa, on muuten käyttökiellossa.