Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Vittu ettei noita paviaaneja saada kuriin!
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/77795.shtml
Samoihin aikoihin kun tuo tapahtui olimme todistamassa kun joku saatanan apina lähti lappu lattiassa viistokeula taunuksella ja melkein työkaverin auton keulaan kun sivuluisu hiekkaisella asfaltilla meinasi karata lapasesta. Eihän se 1.6 sierra muuten sutisikaan.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/77795.shtml
Samoihin aikoihin kun tuo tapahtui olimme todistamassa kun joku saatanan apina lähti lappu lattiassa viistokeula taunuksella ja melkein työkaverin auton keulaan kun sivuluisu hiekkaisella asfaltilla meinasi karata lapasesta. Eihän se 1.6 sierra muuten sutisikaan.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
eilisen ässä mersun ohitukset turun motarilla...v...n ryssät!!! siinä meinas lähtee henki kuudelta autonkuljettajalta (matkustajineen) kun tämä prkleen vauhtipää päättää hetkeä ennen mutkaa lähtee ohittaa 5 henkilöautoa + kahta rekkaa...eiköhän siinä mutkassa tullut auto vastaan...voi helv...i että pelotti!
ja toinen juttu mikä tapahtu pari päivää aikaisemmin kun ajelin kattoauki stadissa,pysähdyin punaisiin valoihin jolloin jätkä ratikkapysäkiltä alkaa tutkailemaan autoani...huusi sitten ;noin hieno auto niin on se häpäistys kuunnella noin paskaa musiikkia siinä...onneks valot vaihtuivat vihreälle.
ja toinen juttu mikä tapahtu pari päivää aikaisemmin kun ajelin kattoauki stadissa,pysähdyin punaisiin valoihin jolloin jätkä ratikkapysäkiltä alkaa tutkailemaan autoani...huusi sitten ;noin hieno auto niin on se häpäistys kuunnella noin paskaa musiikkia siinä...onneks valot vaihtuivat vihreälle.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
Hukkasin puhelimeni. Oli ajaessa lentänyt auton lattialle, hyvä etten jo sulkenut liittymää. Parempi puolisko hukkasi kukkaronsa lauantaina baarissa, oli sulkenut kortit jne. kun löytyi sieltä missä oli hetki sitten istunut. uudet kortit saapuvat vasta noin 2-3viikon päästä - tehdäänkö nekin nykyään kiinassa?
Kaiken kaikkiaan ihan perseestä oleva vkl. Työauton kone on sisu-autossa levällään.
Kaiken kaikkiaan ihan perseestä oleva vkl. Työauton kone on sisu-autossa levällään.
..ammattina autoslalom..
Lisää hukkaamisia: Lähdettiin pikapikaa ristiäisiin appiukon pihasta ja laitoin tietysti pojalla leikkivälineenä olleen herätyskellon auton katolle.
Natiainen autoon penkkiin ja kello sai sitten hieman kyytiä katolla kunnes levisi tienvarteen jokisen eväiden lailla.
No ei oikeastaan edes harmita, loppuipahan sekin hermojaraastava piipitys.
Natiainen autoon penkkiin ja kello sai sitten hieman kyytiä katolla kunnes levisi tienvarteen jokisen eväiden lailla.
No ei oikeastaan edes harmita, loppuipahan sekin hermojaraastava piipitys.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Pikkusen jänskättää
Tein kauppaa jenkkiläisen yrityksen kanssa luottokortilla. Laittoivat viestiä että heillä on ongelmia saada maksua lävitse. Tarkistin äsken luottokortin raha määrän ja vaikuttaisi että sieltä on hävinnyt jopa kaksinkertainen määrä rahaa. Valitettavasti verkkopankista ei nää sen tarkemmin.
Huomenna soittamaan paskat housussa Nordeaan.
Voi hyvin olla että kyseessä vain joku häikkä, eikä kusetus, mutta silti on vähän paskat housussa... kyseessä kuitenkin satoja euroja.
Tein kauppaa jenkkiläisen yrityksen kanssa luottokortilla. Laittoivat viestiä että heillä on ongelmia saada maksua lävitse. Tarkistin äsken luottokortin raha määrän ja vaikuttaisi että sieltä on hävinnyt jopa kaksinkertainen määrä rahaa. Valitettavasti verkkopankista ei nää sen tarkemmin.
Huomenna soittamaan paskat housussa Nordeaan.
Voi hyvin olla että kyseessä vain joku häikkä, eikä kusetus, mutta silti on vähän paskat housussa... kyseessä kuitenkin satoja euroja.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jep. Näinhän se taitaa mennä Masterinkin kanssa. Lisäksi ainakin Nordean asiakkailla tästä saattaisi olla hyötyä. En tiedä onko muilla pankeilla vastaavaa systeemiä käytössä?eltsu kirjoitti:pystyy veloittamaan mutta ainakin visa ottaa kontolleen huijarit, eli jos ilmoitat ettet ole oikeasti ostanut ko. summalla niin eivät veloita sitä sinulta ja jahtaavat itse huijarin kiinni ja perivät huijatut saatavat...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eiköhän se alkanut tästä selviämään. Yksi ihan oikea summainen erä on varattu luottokortilla. Muu "hukassa" ollut raha ilmestyi yön aikana luotolle( pankilla hieman viivettä erääntyneen laskun tilityksessä).
Jostain syystä tuota summaa ei ole vielä kortilta veloitettu vaan se on vain varattu, todennäköisesti tästä syystä ulkomainen firma ei saa varmistusta että raha on heille tullut.
Jostain syystä tuota summaa ei ole vielä kortilta veloitettu vaan se on vain varattu, todennäköisesti tästä syystä ulkomainen firma ei saa varmistusta että raha on heille tullut.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Noonni, sakot prkl.
Omaa tyhmyyttäni ajelin reilua ylinopeutta, kyseessä oli tietyömaa jossa tietysti alhaiset rajoitukset, mutta nyt illalla oli tie tyhjä ja vapaa ajettavaksi jopa vähän reippaammin.
Oli kuitenkin mukavat sedät ja eivät alkaneet nipottamaan 33 tuulilasista jota ei oltu korjattu rekisteriotteessa merkattuun aikaan mennessä.
Omaa tyhmyyttäni ajelin reilua ylinopeutta, kyseessä oli tietyömaa jossa tietysti alhaiset rajoitukset, mutta nyt illalla oli tie tyhjä ja vapaa ajettavaksi jopa vähän reippaammin.
Oli kuitenkin mukavat sedät ja eivät alkaneet nipottamaan 33 tuulilasista jota ei oltu korjattu rekisteriotteessa merkattuun aikaan mennessä.
Rounionkatuhan on tällä hetkellä lähinnä rauniokatu kun on pään kokoista kiveä prkle..
Noniin ja sitten laitoin mopottimeen valot oikein viimeisen päälle, uutta piuhaa ja juottelin paikoilleen. Ja päin persettähän se meni. Valot kyllä toimii mutta katkaisimien toiminta ei ole oikein loogista
Tarvinnee taas turata uudestaan...
Noniin ja sitten laitoin mopottimeen valot oikein viimeisen päälle, uutta piuhaa ja juottelin paikoilleen. Ja päin persettähän se meni. Valot kyllä toimii mutta katkaisimien toiminta ei ole oikein loogista
Tarvinnee taas turata uudestaan...
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Itäkeskuksen parkkipesu. Venäläiset EVO!
Asiakaspalvelun tason on 2/10. Ei mitään kontaktia, ei puhuta kuin joo ja jaa.
Auton sai noin tunnin myöhemmin kuin luvattu (itse pesu kesti 10 min).
Pesun jälkeen sai näyttää paskaista auton helmaa että tohon jäi vielä.
Kuljettajan jalkatilan kumimatto jäi pesulaan. Seuraavana päivänä hain maton ja kommentti oli vain "kaverit unohti".
Renkaat vaihdettiin kanssa. Seuraavana päivänä ihmettelin kun kuului kolinaa jarruttaessa. Suurin osa pulteista kiristyi vielä 1/4 kierrosta.
Kaiken lisäksi kalliskin.
Asiakaspalvelun tason on 2/10. Ei mitään kontaktia, ei puhuta kuin joo ja jaa.
Auton sai noin tunnin myöhemmin kuin luvattu (itse pesu kesti 10 min).
Pesun jälkeen sai näyttää paskaista auton helmaa että tohon jäi vielä.
Kuljettajan jalkatilan kumimatto jäi pesulaan. Seuraavana päivänä hain maton ja kommentti oli vain "kaverit unohti".
Renkaat vaihdettiin kanssa. Seuraavana päivänä ihmettelin kun kuului kolinaa jarruttaessa. Suurin osa pulteista kiristyi vielä 1/4 kierrosta.
Kaiken lisäksi kalliskin.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Olen omistanut/omistan neljä autoa, joista jokainen on jossain vaiheessa vuotanut vettä kabiiniin.
Saabissa oli kattoluukun "viemärit" tukkeessa ja vesi tuli sitä kautta sisään. Erittäin mukava aloittaa työpäivä hyppäämällä autoon ja huomata kuinka perse on hetkessä märkä (kyllä, olen mies), kun penkki on kyllästynyt yöllisen sateen ja saabisimin seurauksena. Asiaan tietysti kuuluu, että työmatkaa on 80 km ja kiire on niin perkeleellinen,ettei voi kuvitellakkaan vaihtavansa housuja.
Alfassa vuosi jokainen ovitiiviste vettä sisäpuolelle. Tai oikeastaan vesi valui ovipahvin välistä tiivisteen päälle ja siitä sisään. Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Daihatsu kehtasi liki 20 vuoden jälkeen ruveta valuttamaan takalasin tiivisteen välistä vettä takakonttiin. Sikaa sinne siis.
Opelin perkele valuttaa tuoreimpana vettä apukuskin jälkatilaan jostain tuulilasin alapuolelta. Search and Sikaa.
Nyt helpotti..
Saabissa oli kattoluukun "viemärit" tukkeessa ja vesi tuli sitä kautta sisään. Erittäin mukava aloittaa työpäivä hyppäämällä autoon ja huomata kuinka perse on hetkessä märkä (kyllä, olen mies), kun penkki on kyllästynyt yöllisen sateen ja saabisimin seurauksena. Asiaan tietysti kuuluu, että työmatkaa on 80 km ja kiire on niin perkeleellinen,ettei voi kuvitellakkaan vaihtavansa housuja.
Alfassa vuosi jokainen ovitiiviste vettä sisäpuolelle. Tai oikeastaan vesi valui ovipahvin välistä tiivisteen päälle ja siitä sisään. Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Daihatsu kehtasi liki 20 vuoden jälkeen ruveta valuttamaan takalasin tiivisteen välistä vettä takakonttiin. Sikaa sinne siis.
Opelin perkele valuttaa tuoreimpana vettä apukuskin jälkatilaan jostain tuulilasin alapuolelta. Search and Sikaa.
Nyt helpotti..
Senza cuore saremmo solo macchine
Kerroppas tai pistä kuva, mitä teit, on meinaan samaa vaivaa 159:ssä.Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Kaikki lattiat märkänä sateen jälkeen ja ovitiivisteen liitossaumakohdasta näyttäis tulevan.
Oon aatellut hieroa sen koholla olevan liitoksen tasaiseksi, mutta ei ole vielä tullut tehtyä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Jos ne muut on vielä huonompia?Kirk kirjoitti:^ Aika paljon näyttäny olevan vikoja tässä "ehkä Suomen parhaassa" kolmekolmosessa, niinkuin myynti-ilmoituksessa aikanaan seisoi...
nimim. ohjausvaihde, kaikki jarrut, kaikki iskarit, kakkosen synkro, katkennut nokkaremmi, ruostetta, yms jännää. Sen ainakin tiedän ettei mun kippo oo Suomen paras.
Ja ettei mene ohi aiheen, niin mieltä on vähän kaivellut se, ettei taida kaikki kurssit mennä läpi tänä keväänä.
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Oletko ajanut tai edes nähnyt tämän auton?! Ennen ostoa Epezi on tarkistanut auton niin pikkutarkasti kuin minä en edes tarkista(ja tarkistan hyvin). Se oli eka, ja toinen juttu on se, että mitä tarkoitat "liian paljon vikoja"? Oletko ehkä tarkoittanut etujarruja? Jos olet niin niiden kestoikä on kiinni kuskin ajotavasta. Epezi on sportkuski niin toki ne kuluu nopeampi,samoin muuten kytkinKirk kirjoitti:^ Aika paljon näyttäny olevan vikoja tässä "ehkä Suomen parhaassa" kolmekolmosessa, niinkuin myynti-ilmoituksessa aikanaan seisoi...
Nothing beats cubic inch
^ Niinku varmaan jo arvasitkin, niin ihan noiden Epezin kommenttien perusteella oman kommenttini latasin. Ainakin kytkin, jarrut ja tuulilasi muistuu mieleen. Mielestäni aika paljon Suomen parhaaksi. Mutta voihan asia tietysti olla niinkin, että kaikki muut vain on paljon huonompia. Enpä ole ilman verta, hikeä ja kyyneliä selvinnyt omanikaan kanssa Ja enää "muutama" juttu tekemättä
Ukkinikin on ilmeisesti sport-kuski, kun sillä kuluu kytkin per 50tkm
Ukkinikin on ilmeisesti sport-kuski, kun sillä kuluu kytkin per 50tkm
I do my loving in the winter.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Kuva laitettu albumiin. Eli Jokaiseen ovitiivisteeseen on tehty kynsisaksilla aukot oviaukon etu ja takapäähän. Tällä voidaan varmistaa, että vaikka auto olisi pysäköity ylä- tahi alamäkeen, niin vesi valuu auton ulkopuolelle.Laku kirjoitti:Lainaus:
Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Kerroppas tai pistä kuva, mitä teit, on meinaan samaa vaivaa 159:ssä.
Kaikki lattiat märkänä sateen jälkeen ja ovitiivisteen liitossaumakohdasta näyttäis tulevan.
Vika varmaan johtuu vanhoista ja kuluneista ovitiivisteistä, johon auttaisi ehkä tiivisteiden vaihtaminen. Toimenpide on kuitenkin varmaan melko kallista.
Tiivisteisiin tehty "viemäröinti" on toiminut kohta jo kolme vuotta, joten on helppo, toimiva ja halpa ratkaisu. Eikä noita ole kukaan kyllä huomannutkaan..
ps. kehoitan jokaista poistamaan lattiamatot ja painelemaan verhoilua. Tai jättäkää sittenkin tekemättä. Saattaa tulla lisää postauksia avautumis- ketjuun..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^^
Minulla on riittävän iso kokemus 33sien kanssa, jotta voisin väittää Epezin 33:sen olevan yksi suomen parhaista 33:sista ja ei vaan jos verrataan sen muihin 33, vaan se on erinomainen yksilö vertailet sen mihin tahansa autoon. Kuitenkin en ole väittänyt missään, että se on uusi auto!
Minulla on riittävän iso kokemus 33sien kanssa, jotta voisin väittää Epezin 33:sen olevan yksi suomen parhaista 33:sista ja ei vaan jos verrataan sen muihin 33, vaan se on erinomainen yksilö vertailet sen mihin tahansa autoon. Kuitenkin en ole väittänyt missään, että se on uusi auto!
Nothing beats cubic inch
Kiitos honda CRV:n joka ajoi melkein päin noin vuosi sitten ja vanne solmuun. Ei siinä mitään honda kuskin vakuutusyhtiö lupasi korvata kyl vanteen korjauksen ja maalauksen sekä renkaat. Nyt 9kk tappelun jäkeen jäljellä on korjattu vanne eri värisenä kuin muut kolme. Puukolla halottu kumi ja tieto siitä että ettei korvaakkaan bravuris2:sta (kumi joka oli kolarissa vanteella) tilalle vaan tulee sitten yksi toyon rengas joka on uusi ja muut kolme kesän ajettuja barumeita. Alkaa vähän kiehuu ensiviikolla on 15c lämmintä jä mä ajelen sit reiluilla sakko kitkoilla ja puhelinkiekko vanteilla.
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257 sanoo näin:
Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa.
Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
Ei kai kesän ajettu rengas voi olla enää ominaisuuksiltaan uutta vastaava?
Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa.
Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
Ei kai kesän ajettu rengas voi olla enää ominaisuuksiltaan uutta vastaava?
Eivät saa rauhaa ennen kuin mulla on 4kpl samanlaisia renkaita kooltaan laadultaan ja ominaisuuksiltaan. Ja vanteet samanlaiset ja väriset..JackFry kirjoitti:Perinteistä vakuutusyhtiö toimintaa!
Eikös rengas-expertit rengasliikkeissä suosittele, että renkaiden pitäis olla samaa paria (esim. takana samanlaiset ja kuntoiset renkaat), jolloin on tasainen pito kummallakin puolella ääritilanteissa.
Meinasitko aloittaa kovan taistelun asiasta?