^ Moinen ennakkomainonta saattaa antaa aiheen odottaa yllättävää tulosta...Tai sitten ei.
Jännitettiinhän täällä silloinkin, kun kuutoskoneista geeteetä verrattiin radalla johonkin 3-litraiseen diesel-Audiin. Apparalla Alfa sitten ajeli kahdeksikkoa OOOO:n ympärillä.
Samoihin aikoihin kun tuo tapahtui olimme todistamassa kun joku saatanan apina lähti lappu lattiassa viistokeula taunuksella ja melkein työkaverin auton keulaan kun sivuluisu hiekkaisella asfaltilla meinasi karata lapasesta. Eihän se 1.6 sierra muuten sutisikaan.
eilisen ässä mersun ohitukset turun motarilla...v...n ryssät!!! siinä meinas lähtee henki kuudelta autonkuljettajalta (matkustajineen) kun tämä prkleen vauhtipää päättää hetkeä ennen mutkaa lähtee ohittaa 5 henkilöautoa + kahta rekkaa...eiköhän siinä mutkassa tullut auto vastaan...voi helv...i että pelotti!
ja toinen juttu mikä tapahtu pari päivää aikaisemmin kun ajelin kattoauki stadissa,pysähdyin punaisiin valoihin jolloin jätkä ratikkapysäkiltä alkaa tutkailemaan autoani...huusi sitten ;noin hieno auto niin on se häpäistys kuunnella noin paskaa musiikkia siinä...onneks valot vaihtuivat vihreälle.
Hukkasin puhelimeni. Oli ajaessa lentänyt auton lattialle, hyvä etten jo sulkenut liittymää. Parempi puolisko hukkasi kukkaronsa lauantaina baarissa, oli sulkenut kortit jne. kun löytyi sieltä missä oli hetki sitten istunut. uudet kortit saapuvat vasta noin 2-3viikon päästä - tehdäänkö nekin nykyään kiinassa?
Kaiken kaikkiaan ihan perseestä oleva vkl. Työauton kone on sisu-autossa levällään.
Lisää hukkaamisia: Lähdettiin pikapikaa ristiäisiin appiukon pihasta ja laitoin tietysti pojalla leikkivälineenä olleen herätyskellon auton katolle.
Natiainen autoon penkkiin ja kello sai sitten hieman kyytiä katolla kunnes levisi tienvarteen jokisen eväiden lailla.
No ei oikeastaan edes harmita, loppuipahan sekin hermojaraastava piipitys.
Pikkusen jänskättää
Tein kauppaa jenkkiläisen yrityksen kanssa luottokortilla. Laittoivat viestiä että heillä on ongelmia saada maksua lävitse. Tarkistin äsken luottokortin raha määrän ja vaikuttaisi että sieltä on hävinnyt jopa kaksinkertainen määrä rahaa. Valitettavasti verkkopankista ei nää sen tarkemmin.
Huomenna soittamaan paskat housussa Nordeaan.
Voi hyvin olla että kyseessä vain joku häikkä, eikä kusetus, mutta silti on vähän paskat housussa... kyseessä kuitenkin satoja euroja.
pystyy veloittamaan mutta ainakin visa ottaa kontolleen huijarit, eli jos ilmoitat ettet ole oikeasti ostanut ko. summalla niin eivät veloita sitä sinulta ja jahtaavat itse huijarin kiinni ja perivät huijatut saatavat...
eltsu kirjoitti:pystyy veloittamaan mutta ainakin visa ottaa kontolleen huijarit, eli jos ilmoitat ettet ole oikeasti ostanut ko. summalla niin eivät veloita sitä sinulta ja jahtaavat itse huijarin kiinni ja perivät huijatut saatavat...
Jep. Näinhän se taitaa mennä Masterinkin kanssa. Lisäksi ainakin Nordean asiakkailla tästä saattaisi olla hyötyä. En tiedä onko muilla pankeilla vastaavaa systeemiä käytössä?
Eiköhän se alkanut tästä selviämään. Yksi ihan oikea summainen erä on varattu luottokortilla. Muu "hukassa" ollut raha ilmestyi yön aikana luotolle( pankilla hieman viivettä erääntyneen laskun tilityksessä).
Jostain syystä tuota summaa ei ole vielä kortilta veloitettu vaan se on vain varattu, todennäköisesti tästä syystä ulkomainen firma ei saa varmistusta että raha on heille tullut.
Omaa tyhmyyttäni ajelin reilua ylinopeutta, kyseessä oli tietyömaa jossa tietysti alhaiset rajoitukset, mutta nyt illalla oli tie tyhjä ja vapaa ajettavaksi jopa vähän reippaammin.
Oli kuitenkin mukavat sedät ja eivät alkaneet nipottamaan 33 tuulilasista jota ei oltu korjattu rekisteriotteessa merkattuun aikaan mennessä.
Rounionkatuhan on tällä hetkellä lähinnä rauniokatu kun on pään kokoista kiveä prkle..
Noniin ja sitten laitoin mopottimeen valot oikein viimeisen päälle, uutta piuhaa ja juottelin paikoilleen. Ja päin persettähän se meni. Valot kyllä toimii mutta katkaisimien toiminta ei ole oikein loogista
Tarvinnee taas turata uudestaan...
Jep aika huonossa kunnossahan se on, ajelen sitä tietä muutaman kerran päivässä joten osaan aika hyvin kiertää montut, tien alkupää öljytien suunnasta on vielä vähän parempi kuin loppupää.
Hetken aikaa ihmettelinkin että kuka hullu ajaa mun perässä samaa vauhtia kunnes tajusin...
Asiakaspalvelun tason on 2/10. Ei mitään kontaktia, ei puhuta kuin joo ja jaa.
Auton sai noin tunnin myöhemmin kuin luvattu (itse pesu kesti 10 min).
Pesun jälkeen sai näyttää paskaista auton helmaa että tohon jäi vielä.
Kuljettajan jalkatilan kumimatto jäi pesulaan. Seuraavana päivänä hain maton ja kommentti oli vain "kaverit unohti".
Renkaat vaihdettiin kanssa. Seuraavana päivänä ihmettelin kun kuului kolinaa jarruttaessa. Suurin osa pulteista kiristyi vielä 1/4 kierrosta.
Olen omistanut/omistan neljä autoa, joista jokainen on jossain vaiheessa vuotanut vettä kabiiniin.
Saabissa oli kattoluukun "viemärit" tukkeessa ja vesi tuli sitä kautta sisään. Erittäin mukava aloittaa työpäivä hyppäämällä autoon ja huomata kuinka perse on hetkessä märkä (kyllä, olen mies), kun penkki on kyllästynyt yöllisen sateen ja saabisimin seurauksena. Asiaan tietysti kuuluu, että työmatkaa on 80 km ja kiire on niin perkeleellinen,ettei voi kuvitellakkaan vaihtavansa housuja.
Alfassa vuosi jokainen ovitiiviste vettä sisäpuolelle. Tai oikeastaan vesi valui ovipahvin välistä tiivisteen päälle ja siitä sisään. Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Daihatsu kehtasi liki 20 vuoden jälkeen ruveta valuttamaan takalasin tiivisteen välistä vettä takakonttiin. Sikaa sinne siis.
Opelin perkele valuttaa tuoreimpana vettä apukuskin jälkatilaan jostain tuulilasin alapuolelta. Search and Sikaa.
Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Kerroppas tai pistä kuva, mitä teit, on meinaan samaa vaivaa 159:ssä.
Kaikki lattiat märkänä sateen jälkeen ja ovitiivisteen liitossaumakohdasta näyttäis tulevan.
Oon aatellut hieroa sen koholla olevan liitoksen tasaiseksi, mutta ei ole vielä tullut tehtyä.
Kirk kirjoitti:^ Aika paljon näyttäny olevan vikoja tässä "ehkä Suomen parhaassa" kolmekolmosessa, niinkuin myynti-ilmoituksessa aikanaan seisoi...
Jos ne muut on vielä huonompia?
nimim. ohjausvaihde, kaikki jarrut, kaikki iskarit, kakkosen synkro, katkennut nokkaremmi, ruostetta, yms jännää. Sen ainakin tiedän ettei mun kippo oo Suomen paras.
Ja ettei mene ohi aiheen, niin mieltä on vähän kaivellut se, ettei taida kaikki kurssit mennä läpi tänä keväänä.
Kirk kirjoitti:^ Aika paljon näyttäny olevan vikoja tässä "ehkä Suomen parhaassa" kolmekolmosessa, niinkuin myynti-ilmoituksessa aikanaan seisoi...
Oletko ajanut tai edes nähnyt tämän auton?! Ennen ostoa Epezi on tarkistanut auton niin pikkutarkasti kuin minä en edes tarkista(ja tarkistan hyvin). Se oli eka, ja toinen juttu on se, että mitä tarkoitat "liian paljon vikoja"? Oletko ehkä tarkoittanut etujarruja? Jos olet niin niiden kestoikä on kiinni kuskin ajotavasta. Epezi on sportkuski niin toki ne kuluu nopeampi,samoin muuten kytkin
^ Niinku varmaan jo arvasitkin, niin ihan noiden Epezin kommenttien perusteella oman kommenttini latasin. Ainakin kytkin, jarrut ja tuulilasi muistuu mieleen. Mielestäni aika paljon Suomen parhaaksi. Mutta voihan asia tietysti olla niinkin, että kaikki muut vain on paljon huonompia. Enpä ole ilman verta, hikeä ja kyyneliä selvinnyt omanikaan kanssa Ja enää "muutama" juttu tekemättä
Ukkinikin on ilmeisesti sport-kuski, kun sillä kuluu kytkin per 50tkm
Laku kirjoitti:Lainaus:
Tähänkin löytyi ratkaisu tekemällä viemäröinnit tiivisteisiin ja nyt rulaa.
Kerroppas tai pistä kuva, mitä teit, on meinaan samaa vaivaa 159:ssä.
Kaikki lattiat märkänä sateen jälkeen ja ovitiivisteen liitossaumakohdasta näyttäis tulevan.
Kuva laitettu albumiin. Eli Jokaiseen ovitiivisteeseen on tehty kynsisaksilla aukot oviaukon etu ja takapäähän. Tällä voidaan varmistaa, että vaikka auto olisi pysäköity ylä- tahi alamäkeen, niin vesi valuu auton ulkopuolelle.
Vika varmaan johtuu vanhoista ja kuluneista ovitiivisteistä, johon auttaisi ehkä tiivisteiden vaihtaminen. Toimenpide on kuitenkin varmaan melko kallista.
Tiivisteisiin tehty "viemäröinti" on toiminut kohta jo kolme vuotta, joten on helppo, toimiva ja halpa ratkaisu. Eikä noita ole kukaan kyllä huomannutkaan..
ps. kehoitan jokaista poistamaan lattiamatot ja painelemaan verhoilua. Tai jättäkää sittenkin tekemättä. Saattaa tulla lisää postauksia avautumis- ketjuun..
^^
Minulla on riittävän iso kokemus 33sien kanssa, jotta voisin väittää Epezin 33:sen olevan yksi suomen parhaista 33:sista ja ei vaan jos verrataan sen muihin 33, vaan se on erinomainen yksilö vertailet sen mihin tahansa autoon. Kuitenkin en ole väittänyt missään, että se on uusi auto!
Kiitos honda CRV:n joka ajoi melkein päin noin vuosi sitten ja vanne solmuun. Ei siinä mitään honda kuskin vakuutusyhtiö lupasi korvata kyl vanteen korjauksen ja maalauksen sekä renkaat. Nyt 9kk tappelun jäkeen jäljellä on korjattu vanne eri värisenä kuin muut kolme. Puukolla halottu kumi ja tieto siitä että ettei korvaakkaan bravuris2:sta (kumi joka oli kolarissa vanteella) tilalle vaan tulee sitten yksi toyon rengas joka on uusi ja muut kolme kesän ajettuja barumeita. Alkaa vähän kiehuu ensiviikolla on 15c lämmintä jä mä ajelen sit reiluilla sakko kitkoilla ja puhelinkiekko vanteilla.
Perinteistä vakuutusyhtiö toimintaa!
Eikös rengas-expertit rengasliikkeissä suosittele, että renkaiden pitäis olla samaa paria (esim. takana samanlaiset ja kuntoiset renkaat), jolloin on tasainen pito kummallakin puolella ääritilanteissa.
Meinasitko aloittaa kovan taistelun asiasta?
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257 sanoo näin:
Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa.
JackFry kirjoitti:Perinteistä vakuutusyhtiö toimintaa!
Eikös rengas-expertit rengasliikkeissä suosittele, että renkaiden pitäis olla samaa paria (esim. takana samanlaiset ja kuntoiset renkaat), jolloin on tasainen pito kummallakin puolella ääritilanteissa.
Meinasitko aloittaa kovan taistelun asiasta?
Eivät saa rauhaa ennen kuin mulla on 4kpl samanlaisia renkaita kooltaan laadultaan ja ominaisuuksiltaan. Ja vanteet samanlaiset ja väriset..
Saatanan puhallin huutaa kuin kissaa tapettais. Täytyy vissiin purkaa puoli autoa sitten kun saa tuon perkeleen patongin ensin kuntoon. Vittu!
Ainoa lohtu on se että saa sladissa päästellä paskoilla talvirenkailla tossa helvetin sohjossa. Perkele!
v*tuttaa kun hanskalokero jotenkin "naksahtaa" aina kun ajaa pieneenkin töyssyyn , ja sen jälkeen lokeron sisältö "natisee ja naksuu" ja se v*tuttaa ! Pitää liimata se kiinni sit varmaa !