Apua!! 155 V6 sytytyksen säätö?!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Apua!! 155 V6 sytytyksen säätö?!

Viesti Kirjoittaja g-sus »

Miten!? Mistä?! Kuinka!? Nyt on meikkis pihalla kun viritetty kone käy myöhäsellä ja bensa haisee pakokaasussa, eikä säätövipuja tahi nippeleitä löydy mistään!

Auttakaa joku jos tiedätte?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ei taida olla helpolla säädettävissä ollenkaan...ecu päättää tahdin.

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

jiiässä kirjoitti:Ei taida olla helpolla säädettävissä ollenkaan...ecu päättää tahdin.
Ecu päättää tahdin, mutta eculle pitää myös kertoa, millä kohdin kone viipottaa. Esim kampiakselin anturin paikkaa muuttamalla voi tuota ajoitusta muuttaa. Ainakin tuossa Fiatin TC koneessa on kampiakselin anturille hahlot, jossa voi anturia liikuttaa. Aina voi kokeilla.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja g-sus »

onhan siinä sitten vielä se mahis että ruisku antaa liikaa polttoaineseosta eikä ehdi palaa kokonaan. Hoitaako ecu myös seoksensäännöstelyt ym. häsmäkät? Onko edessä delta-autolle keikka?

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

g-sus kirjoitti:onhan siinä sitten vielä se mahis että ruisku antaa liikaa polttoaineseosta eikä ehdi palaa kokonaan. Hoitaako ecu myös seoksensäännöstelyt ym. häsmäkät? Onko edessä delta-autolle keikka?
ECU hoitaa kaiken erilaisten antureiden antamien arvojen mukaan.
Nyt tuossa on kai pari pääasiallista vaihtaria: Joku anturi antaa vääriä arvoja, tai kipinä on huono, tai suuttimissa häikkää, tai alipaine vuotoja , tai ilmavuotoja bensasysteemissä. tai jotain muuta.... :wink:
Mutta mitenkään "säätämällä" se ei tule kuntoon.
Itse lähtisin tutkimaan ensin kipinäosastoa.
Mitä muuten tässä tarkoittaa tuo "viritetty".....?

g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja g-sus »

juhala: Mitä muuten tässä tarkoittaa tuo "viritetty".....?

tarkoittaa että kannet on käyneet pajalla Jampan luona ja virtauksia on paranneltu ja tiedä sitten mitä kaikkea kansille voi tehdä (en ole expöötti) mutta tehon- ja väännönlisäys oli huomattava.

ja asiasta kukkaruukkuun; mistä löytäisihe sopivan alustan 155:lle kun vanha vetelee rälläkkämadalletuilla(!!) jousilla ja kuluneilla iskareilla viimesiään?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

g-sus kirjoitti: ja asiasta kukkaruukkuun; mistä löytäisihe sopivan alustan 155:lle kun vanha vetelee rälläkkämadalletuilla(!!) jousilla ja kuluneilla iskareilla viimesiään?
Vaikka täältä*KLIKS*

Vastaa Viestiin