Apua!! 155 V6 sytytyksen säätö?!
Valvoja: Moderators
Apua!! 155 V6 sytytyksen säätö?!
Miten!? Mistä?! Kuinka!? Nyt on meikkis pihalla kun viritetty kone käy myöhäsellä ja bensa haisee pakokaasussa, eikä säätövipuja tahi nippeleitä löydy mistään!
Auttakaa joku jos tiedätte?
Auttakaa joku jos tiedätte?
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Ecu päättää tahdin, mutta eculle pitää myös kertoa, millä kohdin kone viipottaa. Esim kampiakselin anturin paikkaa muuttamalla voi tuota ajoitusta muuttaa. Ainakin tuossa Fiatin TC koneessa on kampiakselin anturille hahlot, jossa voi anturia liikuttaa. Aina voi kokeilla.jiiässä kirjoitti:Ei taida olla helpolla säädettävissä ollenkaan...ecu päättää tahdin.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
ECU hoitaa kaiken erilaisten antureiden antamien arvojen mukaan.g-sus kirjoitti:onhan siinä sitten vielä se mahis että ruisku antaa liikaa polttoaineseosta eikä ehdi palaa kokonaan. Hoitaako ecu myös seoksensäännöstelyt ym. häsmäkät? Onko edessä delta-autolle keikka?
Nyt tuossa on kai pari pääasiallista vaihtaria: Joku anturi antaa vääriä arvoja, tai kipinä on huono, tai suuttimissa häikkää, tai alipaine vuotoja , tai ilmavuotoja bensasysteemissä. tai jotain muuta....

Mutta mitenkään "säätämällä" se ei tule kuntoon.
Itse lähtisin tutkimaan ensin kipinäosastoa.
Mitä muuten tässä tarkoittaa tuo "viritetty".....?
juhala: Mitä muuten tässä tarkoittaa tuo "viritetty".....?
tarkoittaa että kannet on käyneet pajalla Jampan luona ja virtauksia on paranneltu ja tiedä sitten mitä kaikkea kansille voi tehdä (en ole expöötti) mutta tehon- ja väännönlisäys oli huomattava.
ja asiasta kukkaruukkuun; mistä löytäisihe sopivan alustan 155:lle kun vanha vetelee rälläkkämadalletuilla(!!) jousilla ja kuluneilla iskareilla viimesiään?
tarkoittaa että kannet on käyneet pajalla Jampan luona ja virtauksia on paranneltu ja tiedä sitten mitä kaikkea kansille voi tehdä (en ole expöötti) mutta tehon- ja väännönlisäys oli huomattava.
ja asiasta kukkaruukkuun; mistä löytäisihe sopivan alustan 155:lle kun vanha vetelee rälläkkämadalletuilla(!!) jousilla ja kuluneilla iskareilla viimesiään?
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Vaikka täältä*KLIKS*g-sus kirjoitti: ja asiasta kukkaruukkuun; mistä löytäisihe sopivan alustan 155:lle kun vanha vetelee rälläkkämadalletuilla(!!) jousilla ja kuluneilla iskareilla viimesiään?