164 TS neuvoa!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
brobably
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 12:11

164 TS neuvoa!

Viesti Kirjoittaja brobably »

elikkäs hankin tossa vähän aikaa takaperin 164 vm-89 josta olisi tarkoitus saada käyttö auto itselleni joten kyselisin neuvoja/vinkkejä vikalista alla


1. nopeusmittari näyttää liian vähän
2. moottori rahisee (ajettu 406tkm) jakoketju vaihdettu <40tkm sitten (olisiko jäänyt kiristys tarkistamatta)
3. huono ala vääntö
4. öljynpaine mittari ei toimi
5. takaluukun avausnappi ei toimi
6. laturi herää vasta kierroksilla
7. tankatessa bensaa roiskuu renkaalle kotelossa reikä (korvausilma letkun paikka??)
8. sisävalot eivät toimi ovista ja ovi auki varotusvalot jäävät palamaan
siinä jokunen häiriö/vika P.S onko autossa hydrauliset nostajat vai mitkä jos säädettävän ventiilin välykset niin mitkähän oli oikeat arvot ko koneelle?? Kiitos jo etukäteen! T. noviisi alfisti

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Näin alkuun:

1) Trimmeri?

3) Tehon katoaminen

4) Anturivika?

5) Olisko samaa vikaa

7) Tuo täyttöputkihan on aika "hollilla", olisko klemmarit löysät tai sitten ihan kulunut puhki jos ollut vääränlaiset vanteet/renkaat.

8) Sisävalovika

Mitään en minäkään tiedä, mutta haku voi auttaa ;)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän mulle jäänyt enää kuin 6 ja 7 :mrgreen:

6) Jääkö latausvalo palamaan startin jälkeen jos ei kertaallen polkaise kierroksia koneeseen vai näyttääkö vain latausjännite tyhjäkäynnillä n. 12,5-13 V? Jälkimmäinen taitaa olla ominaisuus, ensimmäiseen voisi kokeilla hiilien / lataussäätimen vaihtoa, lähtee näppärästi pakettina irt.
7) Ainakin katalysaattoriversioissa on tankin täyttöputken vieressä bensahöyryjen kierrätysletkuja ja niihin liittyvä venttiili, ja venttiilillä on tapana ajan myötä ruostua olemattomiin. Silloin saattaa tulla tankatessa bensat kengille ja tankkiin pääsee vettä, mikä ruostuttaa polttoaineputket ja tukkii suuttimet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 6) Jääkö latausvalo palamaan startin jälkeen jos ei kertaallen polkaise kierroksia koneeseen vai näyttääkö vain latausjännite tyhjäkäynnillä n. 12,5-13 V? Jälkimmäinen taitaa olla ominaisuus, ensimmäiseen voisi kokeilla hiilien / lataussäätimen vaihtoa, lähtee näppärästi pakettina irt.
Jännitteensäätimen/hiilien vaihto ei ainakaan mulla auttanu tuohon pulmaan. Mutta jos tähän ratkaisun keksit, niin jaa ihmeessä tietosi. Kyseistä ongelmaa tuntuu olevan aika monilla eli "ominaisuus" sekin. Olen saanut sen käsityksen, että kyse olisi nimenomaan laturin ja Motronicin (ruiskuboksi) välisestä kärhämästä.
I do my loving in the winter.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: 164 TS neuvoa!

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

brobably kirjoitti:onko autossa hydrauliset nostajat vai mitkä jos säädettävän ventiilin välykset niin mitkähän oli oikeat arvot ko koneelle?? Kiitos jo etukäteen! T. noviisi alfisti
Mekaaniset nostajat palasäädöllä. Oikeita välyksiä ei ole tähän hätään antaa, mutta säätö tapahtuu tosiaan niitä säätöpaloja vaihtamalla. Ei ihan vartin homma.

Vastaa Viestiin