Keula logo
Valvoja: Moderators
Keula logo
Tietääkö joku mistä löytyisi -99 gtv:n keula lätkää ?
On vanha vähän haalistunut
On vanha vähän haalistunut
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Tai sitten tilaat ebaysta briteistä nämä:
http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo-PAIR-N ... dZViewItem
Tulee halvemmaksi jos kummatkin logot ovat huonossa hapessa.
Tässä on siis kaksi kappaletta logoja ilman runkoa jotka voit liimata vanhojen haalistuneitten tilalle. Ite tilasin viime viikolla ja saapuivat kahdessa päivässä hinta postikuluineen on 25 puntaa eli noin 37,50 eur. Ovat ihan samalaiset kuin alkuperäiset.
http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo-PAIR-N ... dZViewItem
Tulee halvemmaksi jos kummatkin logot ovat huonossa hapessa.
Tässä on siis kaksi kappaletta logoja ilman runkoa jotka voit liimata vanhojen haalistuneitten tilalle. Ite tilasin viime viikolla ja saapuivat kahdessa päivässä hinta postikuluineen on 25 puntaa eli noin 37,50 eur. Ovat ihan samalaiset kuin alkuperäiset.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ei ihan istu alkuperäiseen viestiin, mutta...
Hauska nähdä miten eri autojen logo on kehittynyt vuosien varrella. Ja onhan siellä tietenkin alfa mukana. Pitäiskö palata alkuperäiseen
http://www.hilavitkutin.com/2008/04/21/ ... tyskaaria/
Hauska nähdä miten eri autojen logo on kehittynyt vuosien varrella. Ja onhan siellä tietenkin alfa mukana. Pitäiskö palata alkuperäiseen
http://www.hilavitkutin.com/2008/04/21/ ... tyskaaria/
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Niin ja onko merkeissä esim useampi valmistaja kun joissakin yksilöissä kestää vuosikausia ulkoparkissa ja toisissa vain muutaman vuoden?TestarosaFinland kirjoitti:^^
Ruuvimeisseli
Ja kysymys, joka liittyy logoihin: Onko ne logot ovat jotenkin erilaisia?159:ssa tiedän että kyllä, se on vähän eri värinen, mutta gtv:ssa on sama kuin muissa vanhoissa alfoissa,vai olenko väärässä?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Löytyypä nykyään muuten Heikaltakin.KJS kirjoitti:Muukkoselta löytyy muuten tuota kääntyvää takamerkkiäkin, mikäli sitä joku tarvitsee.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re:
Mutta merkki on kuitenkin varmaan vain sillä samalla liimalla, joka on vaihto-osassakin? Eli rohkeasti vain kampeaa sitä irti eikä tarvi ruuveja avata mistään? Tuommonen odottaisi nokalle laittamista vanhan kauhtuneen tilalle.TestarosaFinland kirjoitti:^^
Ruuvimeisseli
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Keula logo
Ja kun puhallat föönillä tai kuumailmapuhaltimella niin lähtee paljon paremmin.
Abarth 500 Esseesse
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Keula logo
Itseasiassa jos muistini ei ihan täysin petä niin 156 on alkuperäisessä merkissä piikit joissa sellaiset lukkoprikat painettuna. Eli jos alkaa kampeamaan ulkopuolelta pelkän lämmön kanssa niin varmasti tulee jäljet ja todennäköisesti hajoaa se kolmio.
Tsekkaapas sieltä tausta puolelta. Olikos se niin että se keulakolmi otetaan irti, sitten se aukeaa kahteen osaan (muovikynsillä toisissaan), ja sieltä paljastuu ne jalat jotka tulee läpi. Prikat pois, ja varovasti lämpöä ja niistä jaloista painaa irti. Maltti on valttia
Tsekkaapas sieltä tausta puolelta. Olikos se niin että se keulakolmi otetaan irti, sitten se aukeaa kahteen osaan (muovikynsillä toisissaan), ja sieltä paljastuu ne jalat jotka tulee läpi. Prikat pois, ja varovasti lämpöä ja niistä jaloista painaa irti. Maltti on valttia
Ayrton Senna da Silva forever
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Keula logo
166:een piti antaa lämpöä niin paljo, että pelotti jo, että sulaa koko keulakolmio. Itse olen merkkejä vaihtaessa laittanut aina sen tarrateipin lisäks keskelle klöntin jotain liimaa. Lisäks niitä merkin takana olevia tappeja kun vähän varovasti vääntää, niin ei varmasti tipahda irti vahingossa, tai tartu satunnaisen vandaalipentin mukaan.
Tappeihinhan kuuluu alunperin sellaiset lukitusprikat, mutta ne on mulla yleensä joko hävinny tai hajonnu
Tappeihinhan kuuluu alunperin sellaiset lukitusprikat, mutta ne on mulla yleensä joko hävinny tai hajonnu
Viimeksi muokannut Jakke, 06 Elo 2014, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Keula logo
Tässä uudessa on kaksi sileää tasapaksua piikkiä ja yksi matalampi naaraspuolinen tappi (siis reikä kohotettuna taustasta). Onko ne prikat sitten olleet sellaisia, että ne tarttuvat tuommoiseen tasapaksuunkin? Keulassa on kolmion yläosassa kiinni kromattu logon kokoinen osa, jossa logo on kiinni. Pitää varmaan koittaa ottaa se osa ensin pois. Kunhan nää kuumat säät hellittäis kun tulee hiki pelkästään auton vieressä seisoessa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Keula logo
Ne prikat tarttuu juurikin niihin tasapaksuihin tappeihin.taistelija kirjoitti:Tässä uudessa on kaksi sileää tasapaksua piikkiä ja yksi matalampi naaraspuolinen tappi (siis reikä kohotettuna taustasta). Onko ne prikat sitten olleet sellaisia, että ne tarttuvat tuommoiseen tasapaksuunkin? Keulassa on kolmion yläosassa kiinni kromattu logon kokoinen osa, jossa logo on kiinni. Pitää varmaan koittaa ottaa se osa ensin pois. Kunhan nää kuumat säät hellittäis kun tulee hiki pelkästään auton vieressä seisoessa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Keula logo
Juu siis näinhän se olikin. Eli kannattaa se keulakolmio (scudetto) ottaa irti jotta saa ne peltirikat irti, sit lämpöä ja varovaista kampeamista.
Abarth 500 Esseesse
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Keula logo
Mä vaihdoin viime kesänä sen keulamerkin kun oli päässyt pahasti haalistumaan. eBaysta löyty alkuperäisenä varaosana se koko scudeton yläosa englannista, joka on konepellissä kiinni (mulla siis fL 156). Oli se scudeton yläosakin päässyt vähän haalistumaan niin samalla vaivalla vaihtui sekin eikä toi juuri paljoa sen kalliimpi ollut kuin pelkkä badge/logo. Muistaakseni jotain 30e kustansi.
edit. esim tosta:
http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-15 ... 1385911532
edit. esim tosta:
http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-15 ... 1385911532